خرید از سراسر دنیا


» چه آجیل ها و دانه هایی دارای مقادیر زیادی آهن هستند؟

چه آجیل ها و دانه هایی دارای مقادیر زیادی آهن هستند؟

ضعف ماهیچه‌ها یکی از نتایج فقر آهن است. آهن موجود در ماهیچه به انقباض ماهیچه‌ها کمک می‌کند. بدون آهن ماهیچه خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد. آجیل ها مواد مغذی برای ما محسوب می شوند که علاوه بر تمام ویتامین هایی که در آنها هست، برخی از آجیل ها منابع خوبی از آهن محسوب می شوند


 مصرف آهن چقدر برای بدن ما مهم و ضروری است. از متابولیسم تا عملکردهای سلولی گرفته تا سنتز بافتهای همبند و هورمونهای خاص، ما برای رشد و نمو کلی به این ماده غذایی خاص نیاز داریم. آهن برای ساخت هموگلوبین، پروتئین RBC که اکسیژن را به سایر قسمت های بدن منتقل می کند

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

بسیار مهم است. خستگی شدید، رنگ پریدگی، سرگیجه، سر درد، درد زبان و ناخن های شکننده برخی از علائم کمبود آهن هستند.

در حالی که گوشت، غذاهای دریایی و سبزیجات دارای برگ سبز دارای سطح بالایی از آهن هستند، اما چندین ماده مغذی نیز می توانند در تامین سهمیه روزانه این ماده معدنی کمک کنند.

مردان 19تا 50 ساله روزانه به 8 میلی گرم آهن نیاز دارند در حالی که زنان 19تا 50ساله به 18میلی گرم آهن نیاز دارند. در دوران بارداری، زنان به 27میلی گرم آهن نیاز دارند.


بادام هندی این آجیل خاص مقدار زیادی آهن را در خود جای داده است. بنابراین، هر زمان احساس گرسنگی کردید می توانید تعدادی از آنها را میل کنید.

بادام زمینی دارای چندین ماده مغذی از جمله آهن است. هر اونس بادام زمینی می تواند حدود 1.3 میلی گرم از این ماده معدنی را تحویل دهد.

پسته بسیاری از افراد عاشق پسته هستند. آنها معمولاً در چندین دسر و شیرینی مورد استفاده قرار می گیرند. حتماً آنها را روزانه برای تأمین نیازهای آهن خود مصرف کنید.

بادام یک ماده مغذی است که یک اونس بادام حدود 1.۰5 میلی گرم آهن دارد.

گردو اگرچه بسیاری گردو را به دلیل طعم کمی کره آن دوست ندارند، اما بسیار مغذی است و باید در رژیم غذایی روزانه مصرف شود. یک اونس گردو با نام آکرهوت 0/82میلی گرم آهن به شما می دهد.

 آجیل سرشار از آهن می توان به فندق اشاره کرد.

دانه‌های سرشار از آهن

تخم کدو

دانه کنجد

تخم کتان

دانه آفتابگردان

آجیل و آهن موجود در آن از خواص آجیل می باشد. آهن ازجمله مواد معدنی است که کمبود آن سبب اخلال در اکسیژن‌رسانی به بافت‌های بدن می‌شود. این ماده معدنی که در بسیاری از مواد غذایی گیاهی و حیوانی یافت می‌شود اهمیت ویژه‌ای در شکل‌گیری هموگلوبین دارد. مقادیر بیشتر هموگلوبین مهم و حیاتی است زیرا انسان به طرق مختلف مانند جراحات داخلی و خارجی خون از دست می‌دهد. این موضوع برای زنان اهمیت ویژه‌ای دارد زیرا آنان در دوره‌های قاعدگی خون زیادی از دست می‌دهند و این نشان می‌دهد که چرا زنان بیش از مردان از فقر آهن رنج می‌برند.

افزایش رشد مغز از دیگر خواص آهن است. ازآنجایی‌که اکسیژن ذخیره‌شده در خون توسط آهن پشتیبانی می‌شود و مغز 20 درصد این اکسیژن را استفاده می‌کند، آهن به‌طور مستقیم بر سلامتی و عملکرد مغز تأثیر دارد. جریان مناسب خون در مغز می‌تواند سبب افزایش فعالیت‌های شناختی شده و به ساخت نورون‌های جدید برای جلوگیری از اختلال‌های شناختی مانند زوال عقل و آلزایمر کمک نماید.

سندروم بی‌قراری پا از دیگر مشکلات ناشی از کمبود آهن است. بیشتر تحقیقات روی این سندروم متمرکز بر آهن است. سطوح پایین آهن خون علت اصلی این بیماری بوده و مصرف مناسب مکمل آهن مطابق با نظر پزشک می‌تواند این بیماری را درمان کند.

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

بسیاری از آجیل‌ها دارای این ماده معدنی می‌باشند. ولی در بین آن‌ها تخمه‌کدو، تخمه‌جابونی (تخمه‌ژاپنی) و بادام‌هندی بیشترین آهن را در خود دارد.

کم‌خونی ناشی از فقر آهن، کم‌خونی زنان، خستگی و برخی دیگر از اختلالات و بیماری‌ها دارای منشأ کمبود آهن می‌باشند. همچنین این ماده معدنی یکی از فاکتورهای مهم در تنظیم دمای بدن است.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده