خرید از سراسر دنیا


» اختلالات پوکی استخوان و رژیم غذایی

اختلالات پوکی استخوان و رژیم غذایی

بین آنچه می خوریم و استخوان هایمان رابطه ای بسیار خوبی برقرار است. و اغلب ، این یک رابطه کلیدی است که ما در مورد آن فکر نمی کنیم. آگاهی از آنچه بدن شما برای سالم بودن لازم است مهم است - و در هر زمان معینی تعداد انگشت شماری از اطلاعات در دست شما وجود دارد. به طور کلی می دانیم چه چیزی ما را قوی ، مناسب و سالم نگه میدارد،

ما از رژیم غذایی خود به رژیم غذایی خودمان استفاده می كنیم تا سطح نازكی گاهی غیر منطقی داشته باشیم ، یا به دلایلی از خوردن غذا می ترسیم و یا طیف وسیعی از شرایط روانی باعث می شود كه ما مواد غذایی را به روشی مشاهده كنیم كه مستقیماً برای سلامتی ما ضرر داشته باشد. و در حالی که ممکن است ما از وزن ، ظاهر و دستگاه گوارش خود نگران نباشیم ، به ندرت در حال بررسی اثرات روی استخوانهای خود هستیم.


گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

در حالی که ما با این همه کم کاری ، پرخوری و خوردن غذا همراه هستیم - همراه با عزت نفس پایین یا تجربیات حل نشده کودکی - استخوانهایمان رنج می برد. آیا اختلالات خوردن روی استخوانهای ما تأثیر می گذارد؟ پاسخ کوتاه به آن کاملا مثبت است. هنگامی که عدم تغذیه صحیح وجود دارد ، بدن ما ضعیف می شود ، و چیزی مهمتر از استخوان های ما که همیشه در معرض برخی از دوزهای خوب و قدیمی کلسیم ، منیزیم و ویتامین D هستند ، نیست.


حتی بدون ترومای رژیم های عجیب و غریب ، پوکی استخوان می تواند باعث اختلال در ساختمان استخوان ها شود. بیایید برگه واقعیت را بررسی کنیم:

پوکی استخوان نوعی بیماری است که هم زنان و هم مردان را درگیر می کند.

این بیماری باعث نازک شدن و ضعیف شدن استخوان ها می شود و بنابراین مستعد شکستگی ها می شوند. شایع ترین استخوان هایی که در نتیجه پوکی استخوان شکسته می شوند در ستون فقرات ، مچ و مفصل ران است.

توده معدنی استخوان در دوران کودکی و بزرگسالی افزایش می یابد ، و در نزدیکی اوج توده استخوانی در حدود 18-25 سالگی می رسد. مقدار کمتری تا حدود سن 30 سالگی تولید می شود. بعد از این ما حدود 1٪ از وزن استخوان خود را در سال از دست می دهیم.

در طول زندگی ما ، یک توازن پویا بین تشکیل استخوان و جذب استخوان وجود دارد. این تعادل می تواند تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله عدم تغذیه کافی و تأثیرات هورمونی باشد.

در حالی که از دست دادن استخوان در هر سنی ممکن است رخ دهد ، مطمئناً با کاهش بیش از حد وزن (مانند آنورکسیا عصبوس) می تواند سرعت ببخشد.

پوکی استخوان و اختلالات خوردن

Anorexia nervosa : توجه داشته باشید که نیمی از زنان جوان مبتلا به بی اشتهایی عصبی می توانند پوکی استخوان ایجاد کنند. همچنین نگران کننده است که حتی افرادی که از این بیماری بهبود می یابند ، تا 85٪ ، باز هم نقص مواد معدنی استخوان را ثابت کنند ، حتی اگر دوره های خود را دوباره به دست آورده اند و در 10٪ از وزن ایده آل بدن خود قرار دارند. همچنین ، نه تنها زنان مبتلا به بی اشتهایی عصبی دچار پوکی استخوان می شوند بلکه مردانی که دچار بی اشتهایی عصبی هستند نیز در معرض خطر هستند.

Bulimia nervosa : این یک بیماری غذایی به ویژه ویروسی است که مانع از دریافت دوزهای مناسب مواد مغذی بدن می شود. مبتلایان همچنین در معرض ابتلا به پوکی استخوان هستند ، به خصوص اگر در گذشته دچار بی اشتهایی عصبی ، اپیزودهای آمنوره یا کاهش وزن قابل توجه باشند.

آمنوره : ورزشکاران زن به ویژه احتمالاً از طریق رژیم های محدود و ورزش بیش از حد این شرایط را ایجاد می کنند. افرادی که آمنوره دارند در معرض خطر ابتلا به ریزش استخوان هستند.


ارتباط بین اختلالات خوردن و سلامت استخوان چیست؟

اگر در جوانی رژیم غذایی بدی دارید یا اختلال خوردن ایجاد کرده اید ، اثرات آن می تواند برای استخوان های شما مضر باشد. برای ماندگاری در طول عمر شما باید استخوان ها در سنین جوانی قوی شوند و اگر در مراحل اولیه ضعیف شوند بیشتر آسیب می ماند و خطر ابتلا به پوکی استخوان بیشتر می شود.

تغذیه مناسب بسیار مهم است. این همان چیزی است که بدن ما نیاز دارد. با تلاش برای تغییر شکل بدن در جوانی ، سلامت آینده خود را فدا نکنید. خود را از مواد مغذی حیاتی که بدن شما به استخوانهای قوی احتیاج دارد ، محروم نکنید: پروتئین ، کلسیم و ویتامین D

تغذیه ضعیف ، ورزش بیش از حد و یا پاکسازی (مانند استفراغ یا سوء استفاده از ملین) می تواند باعث وزن کم بدن شود. و استخوان های شما برای کارآمد کار به وزن احتیاج دارند. کاهش شدید وزن منجر به ریزش استخوان و از دست رفتن احتمالی عضلات می شود که استخوانهای شما را پشتیبانی و تقویت می کند.

اختلالات خوردن می تواند باعث ایجاد تغییراتی در سطح هورمون شود که برای ایجاد و حفظ استخوان های قوی لازم است. این امر به ویژه در زنان بسیار مهم است. عدم وجود دوره قاعدگی منظم ممکن است به روش ساخت استخوان منجر شود ، سرعت ریزش استخوان ها را افزایش داده و خطر ابتلا به پوکی استخوان را افزایش می دهد.

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

آیا بهبودی از اختلال خوردن می تواند به استخوانهای شما تسکین دهد؟

پاسخ کوتاه به این ، بله است. تشخیص زودهنگام یک اختلال در خوردن غذا ممکن است از دست رفته باشد - اما تشخیص دقیق و انجام هر چه سریعتر درمان های لازم بسیار ضروری است. بازگشت به یک رژیم غذایی مغذی و سطح وزن مهم است نه تنها در سرکوب بیماری بلکه بهترین راه جلوگیری از ریزش بیشتر استخوان ها و کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان است.

حتماً باید رژیم غذایی متنوع و غنی از مواد مغذی بخورید که مقدار کالری ، پروتئین و سایر مواد مغذی را تأمین کند. یک متخصص تغذیه می تواند به شما در یافتن برنامه غذایی که برای شما بهترین نتیجه خواهد رسید کمک کند.

کلسیم در برگرداندن تعادل مورد نیاز برای خنثی کردن اثر مخرب یک اختلال در رژیم غذایی روی استخوانها بسیار مهم است. سعی کنید در هر وعده غذایی یا میان وعده غذای سرشار از کلسیم مصرف کنید ، یا حتما مکمل خوبی مصرف کنید.

پوکی استخوان طیف وسیعی از علائم مرتبط آن در افراد مختلف بسیار متفاوت خواهد بود. برخی ممکن است دچار شکستگی استخوان یا فقط معدودی شوند ، در حالی که برخی دیگر ممکن است به شدت آسیب دیده و چندین شکستگی را تجربه کنند. بنابراین ممکن است این بیماری علائمی از خفیف تا ناتوان کننده داشته باشد. شکستگی ها ممکن است در هر سنی شروع شود.


ریشه ها: ژن ها و جهش ها

افرادی که به این بیماری مبتلا هستند دارای یک ژن اختلال هستند که نمی تواند به بدن بگویید چگونه یک پروتئین خاص بسازد. این پروتئین ، کلاژن نوع 1 ، یکی از اجزای اصلی بافتهای همبند در استخوان ها است. برای تشکیل رباط ها ، دندان ها و بافت بیرونی سفیدی چشم ها بسیار مهم است.


در نتیجه کمبود کلاژن نوع 1 ، استخوان ها می توانند شکننده شوند و به راحتی می شکنند. این ژن معیوب می تواند به ارث برسد ، اما همیشه اینگونه نیست. کودکان می توانند یک جهش خود به خود را تجربه کنند که یک نقص ژن را به همراه دارد.

هر فرد ممکن است علائم مختلفی را نشان دهد - اما همه آنها یک چیز مشترک دارند - و این استخوان ها ضعیف تر از حد متوسط ​​است. نشانه های جسمی این بیماری وجود دارد: قد کوتاه؛ صورت مثلثی. مشکلات تنفسی؛ از دست دادن شنوایی؛ دندان شکننده؛ ناهنجاری های استخوانی مانند پاهای تعظیم یا اسکولیوز.


به عنوان یک فرد در سن پایین ، احتمال شکستگی بطور قابل توجهی کاهش می یابد. اما ممکن است این بیماری بعد از یائسگی در زنان یا بعد از سن 60 سالگی در مردان دوباره فعال شود. اسکولیوز یا انحنای ستون فقرات می تواند برای بسیاری از کودکان مبتلا به پوکی استخوان Imperfecta یک مشکل شایع باشد. چهار نوع مجزا از این اختلال وجود دارد.


پوکی استخوان نوع I

این معمولاً به عنوان خفیف ترین شکل پوکی استخوان Imperfecta است.

این بیماری با شکستگی های متعدد استخوانی که معمولاً در دوران کودکی رخ می دهد ، تا بلوغ مشاهده می شود. شکستگی ها معمولاً وقتی کودک آسیب دیده شروع به راه رفتن می کند شروع می شود. شکستگی های مکرر ممکن است منجر به ناهنجاری جزئی در استخوان های بازوها و پاها شود (به عنوان مثال: رکود استخوان درشت نی و استخوان ران).

یک ویژگی متمایز در ارتباط با نوع I تغییر رنگ کبودی سفیدی چشم ها (اسکلرا آبی) است.

افراد ممکن است دچار ناهنجاری هایی شوند که بر گوش های میانی و / یا داخلی تأثیر می گذارد و منجر به کم شنوایی می شود.

ممکن است افراد دارای صورت مثلثی و سر غیر طبیعی باشند و از نظر قد کوتاه باشد (ماکروسفالی).

ممکن است در بعضی موارد یا انحنای جلویی به پشت ستون فقرات (اسکولیوز یا کیفوز) ایجاد شود.

علائم مرتبط اضافی ممکن است شامل موارد زیر باشد: مفاصل گشاد (بیش فعال) ، ضعف عضلانی (هیپوتونی) و پوست نازک که به راحتی کبود می شود.

پوکی استخوان نوع II

نوع II شدیدترین نوع پوکی استخوان Imperfecta است.

نوزادان مبتلا اغلب در زمان تولد یا اندکی پس از آن عوارض تهدید کننده زندگی را تجربه می کنند. استخوان های بسیار شکننده و شکستگی های بی شماری که در بدو تولد وجود دارد. دنده ها و استخوان های بلند پاهای نوزادان مبتلا اغلب ناقص هستند.

ریه های توسعه نیافته و قفسه سینه فوقانی غیر طبیعی (قفسه سینه) ممکن است منجر به مشکلات تنفسی تهدید کننده زندگی شود و نوزادان مبتلا ممکن است نارسایی احتقانی قلب را تجربه کنند.

تمایل به همراه داشتن بینی کوچک و باریک ، فک کوچک و بالای شکم جمجمه غیر طبیعی وجود دارد.

پوکی استخوان نوع III و IV

هر دو این تغییرات به طور مشابه با شرایط فوق با تفاوت ها و علائم خاص از خفیف تا شدید مشخص می شوند. استخوان های شکننده ، شکستگی های متعدد و استخوان های ناقص مانند دنده ها و استخوان های بلند ، با افزایش سن کودکان بدتر می شوند.

نشانه های رایج عبارتند از : قد کوتاه؛ پهلو و انحنای جلویی به پشت ستون فقرات (اسکولیوز و کیفوز). مشکلات تنفسی؛ تغییر رنگ جزئی آبی در هنگام تولد به سفیدی چشم ها (اسکلرا آبی). ظاهر صورت مثلثی؛ اختلال شنوایی؛ دندانهای رنگی در نوع III در موارد شدید ، ناهنجاری پیشرونده استخوان ممکن است منجر به افراد مبتلا شود که به صندلی های چرخدار احتیاج دارند.

درمان

انواع مختلف درمان برای انواع مختلف OI وجود دارد ، اما متأسفانه هیچ درمانی وجود ندارد.


عمل جراحی می تواند شامل قرار دادن میله ها در استخوان ها برای تقویت آنها و جلوگیری از شکستن و تغییر شکل آنها باشد.

فیزیوتراپی می تواند ماهیچه ها را تقویت کرده و به بیماران بیاموزد که چگونه از بروز شکستگی جلوگیری کنند.

زندگی متمرکز بر رژیم غذایی سرشار از کلسیم و سایر مواد مغذی در ساخت استخوان ضروری است.

ورزش می تواند استخوان ها را تقویت کند اما باید تحت توصیه و نظارت باشد.

همچنین برای جلوگیری از فشار بیش از حد بر استخوان ها ، حفظ وزن سالم و پایدار نیز حائز اهمیت است.

osteoporosis.org.za

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده