بازدید سایت خود را میلیونی کنید


» نحوه طبخ با ادویه جات

نحوه طبخ با ادویه جات

آیا به دنبال راه هایی برای اضافه کردن طعم به غذاهای خود بدون چربی و نمک هستید؟ به جای آن ادویه های خوشمزه را به دستور العمل های خود اضافه کنید! ادویه جات می تواند در مورد غذاهای یک فرهنگ بگوید و در طیف گسترده ای از غذاهای خوش طعم و شیرین استفاده می شود. استفاده از کمی ادویه می تواند ابتدایی ترین دستور العمل ها را به طعم جدید و جالب تبدیل کند. به دنبال دستور العمل هایی باشید که از یک یا بیشتر از این ادویه ها استفاده می کند یا یک ادویه جدید را در یکی از موارد دلخواه خانواده خود امتحان کنید.


تقریباً همه ادویه ها در شادابی و سالم نگه داشتن سیستم گوارشی ما بسیار عالی هستند ، زیرا آنها حاوی خواص ضد قارچی ،ضد ویروسی و ضد باکتریایی هستند که به شما در از بین بردن باکتری های روده ای که نمی خواهیم کمک کنند در حالی که اجازه می دهیم بچه های خوب سنگ بزنند. . این به معنای کمتر نفخ ناخوشایند است ، و درد عمومی ناراحت کننده است.ادویه جات همچنین منبع بزرگی از آنتی اکسیدان ها است ، که به ما کمک می کند تا همه آن رادیکال های آزاد را که تولید می کنیم و باید بطور روزانه با آنها مقابله کنیم ، جمع کنیم.


ادویه چیست؟ 

ادویه جات ترشی جات از پوست ، جوانه های میوه ، ریشه ها ، دانه ها یا ساقه گیاهان یا درختان مختلف حاصل می شود. (از طرف دیگر یک گیاه از قسمت های برگ دار گیاهان است که ساقه های چوبی ندارند. آنها می توانند تازه یا خشک شوند. گیاهان خشک دارای طعم قوی تری نسبت به تازه هستند اما سرعت خود را به سرعت از دست می دهند.)

ادویه آلیپس

آلیپس مانند ترکیبی از دارچین ، جوز هندی و میخک ، به همین دلیل به آن "allspice" گفته می شود. از این ادویه هم در پخت و پز خوشمزه و هم شیرینی استفاده می شود. این یک طعم متمایز را به کالاهای پخته شده مانند کیک های ادویه دار یا دسر کدو تنبل اضافه می کند. همچنین از آن در ترشی استفاده می شود و ماده اصلی چاشنی تند و تیز است. در حالی که از آردپس در پخت آمریکای شمالی استفاده می شود اما بیشتر در آشپزی آمریکای جنوبی و جامائیکا رایج است.  

رازیانه 

آنیسون شیرینی شیرین بیان را به غذاها می بخشد. غالباً در پخت و پزهای جنوب شرقی آسیا از آن برای افزودن طعم به نان ها ، نوشیدنی هایی مانند این چای Hot Mulled ، گوشت خوک و مرغ استفاده می شود. 

هل

هل دارای عطر و بوی قوی و طعم گرم و تند و شیرین است. این ماده معمولاً در شیرینی ها ، ظروف برنج و پودینگ های شیرین استفاده می شود. از آنجا که بسیار قوی است ، فقط یکبار کمی از آن استفاده کنید. این گیاه به طور گسترده در شرق هند و اسکاندیناوی استفاده می شود 

فلفل هندی

Cayenne (همچنین به آن فلفل قرمز نیز گفته می شود) یک پودر تند و تیز است که از گلهای خنک گرمسیری تهیه شده است. با بیش از 200 نوع ، در بسیاری از غذاهای مختلف مانند آشپزی آفریقایی ، Cajun ، چینی ، هندی ، مکزیکی ، آمریکای جنوبی و آسیای جنوب شرقی رایج است. برای اضافه کردن کمی گرما می توان از آن در انواع ظروف استفاده کرد. آن را در این سالاد مرغ ، کاسو و وگیزی یا اسکواش Dip آن به سبک شرقی امتحان کنید .

پودرپنج ادویه چینی 

ادویه پنج چینی ترکیبی قوی از پنج ادویه جات ترشی جات است که به مقدار مساوی ترکیب می شوند - دارچین ، میخک ، دانه رازیانه ، آنیس ستاره و سوچواندانه های فلفل اغلب در آشپزی چینی مورد استفاده قرار می گیرد ، می توانید مایعات خود را تهیه کرده یا در بازارهای آسیا و بیشتر فروشگاه های مواد غذایی میکسهای از پیش بسته بندی شده را پیدا کنید. بیشتر در غذاهایی که از سس سویا استفاده می کنند استفاده می شود. 

دارچین

 یک پوست معطر با رایحه ای شیرین ، چوبی و میوه ای است. انواع مختلفی در دسترس است ، اما رایج ترین آن دارچین cassia است که در آمریکای شمالی فروخته میشود. در حالی که ممکن است عادت کنید از آن در غذاهای شیرین استفاده کنید ، اما می توانید آن را به خورش های خوش طعم ، سوپ ها و کاری نیز اضافه کنید. همچنین با گوشت گاو خوب کار می کند. آن را در ریواس اپل لوف یا چیلی کاسرول امتحان کنید .

میخک 

 طعم های شیرین و تند را به دستور العمل های شیرین و خوش طعم می بخشند. از آن در مواد پخته شده ، گوشت دودی ، ترشی ، سس ، کاری و نوشیدنی های مالشده استفاده کنید .

گشنیز

دانه های گشنیز دانه های خشک شده ای هستند که از همان گیاه محبوب آن ، کتانترو به دست می آیند. دانه های گشنیز مانند ترکیبی از لیمو ، مریم گلی و موز است. از این ادویه می توان برای کاری ها ، سوپ ها ، ادویه های ترشی و نوشیدنی های ویژه مانند شراب مخلوط استفاده کرد. این اغلب در هند ، مکزیک ، آسیا وکارائیب غذاها

زیره

 یک طعم گرم و مغذی به ظروف می دهد. این گیاه در کاری ، پودرهای فلفل قرمز و مخلوط ادویه های باربیکیو بسیار محبوب است. بیشتر در آشپزی خاورمیانه ، آسیایی و مدیترانه ای استفاده می شود. آن را در این Quinoa و عدس پیلاف امتحان کنید .

پودر کاری

ترکیبی از ادویه های پودر است که بسته به منطقه و ظرف آن متفاوت خواهد بود. معمولاً ترکیبی از گشنیز ، زیره ، زردچوبه ، زنجبیل ، خردل ، شنبلیله ، دارچین ، میخک ، هل ، فلفل و فلفل سیاه را شامل می شود. ترکیب ادویه ها طعم های گرم و ادویه ای را به غذاهای بر پایه چاشنی مانند کرای هند می بخشد. از آن در ماریناد یا به عنوان مالش خشک برای گوشت گاو ، ماهی ، بره ، گوشت گوساله و سیب زمینی استفاده کنید. آن را در خامه سوپ پارسنیپ یا مارچوبه و سیب زمینی شیرین با کاری استفاده کنید .

دانه رازیانه

طعم شیرین تر و ملایم شیرینی را به ظروف می بخشد. از دانه‌های رازیانه برای طعم دادن غذاهای معطر از جمله ماهی ، سس ، کلوچه و کالباس استفاده می شود. در غذاهای مدیترانه محبوب است. 

گرام ماسالا

Garam masala ترکیبی از ادویه مانند پودر کاری است ، اما بدون زیره یا کارواش. ترکیب ادویه ها درست مثل پودر کاری به آشپز و دستور العمل بستگی دارد. معمولاً حاوی فلفل سیاه ، رازیانه ، دارچین ، میخک و هل و گاهی اوقات صدف و جوز هندی است. از آن در پخت و پز هندی بسیار استفاده می شود و عطر و طعم غنی و غنی می بخشد. معمولاً به انتهای پخت و پز اضافه می شود.

زنجبیل

عطر و طعم شیرین و تند به انواع غذاهای شیرین و خوش طعم می بخشد. زنجبیل خشک طعم متفاوتی نسبت به زنجبیل تازه دارد. زنجبیل به دلیل کاربرد آن در کالاهای پخته شده ، زنجبیل ، کوکی های ادویه ای ، زنجبیل ale و آبجو زنجبیل شناخته شده است ، اما همچنین در غذاهای خوش طعم مانند سوپ ها و خورش هایی مانند مرغ تند و خورش کدو حلوایی ، کاریز ، سیب زمینی آسیایی ، گوشت و کمپوت میوه خوشمزه است . زنجبیل در غذاهای آسیایی و آسیای جنوب شرقی رایج است.

توری

میس پوشش قرمز دانه جوز هندی است. این طعم و بو مانند نسخه قوی تر از جوز هندی است و کمی تلخ تر است. صدف برای طعم دهنده انواع غذاها از جمله محصولات پخته شده ، سیب زمینی ، سس خامه ای و کالباس استفاده می شود. صدف در آشپزی هند شرقی رایج است.

جوز هندی

بادام زمینی دارای طعمی گرم ، تند و شیرین است. این ماده غذایی را می توان در غذاهای شیرین مانند مواد پخته شده ادویه دار ، کاستارد ، eggnog و میوه استفاده کرد. همچنین می توانید با غذاهای سبزیجات مانند این کلم بروکلی و قارچ از سبزیجات جفت شوید . مانند توری ، جوز هندی در پخت و پز هند شرقی رایج است.

پاپریکا 

از انواع خاصی از فلفل دلمه ای و قرمز شیرین تهیه شده است که خشک و خاکی هستند. بسته به تنوع ممکن است از خفیف تا گرم باشد. پاپریکا با تخم مرغ ، برنج ، سیب زمینی شیرین ، سبزیجات ریشه ، سس ، گوشت کباب شده و مرغ به خوبی پیش می رود. پاپریکا در آشپزی اسپانیایی ، آمریکای جنوبی و مجارستان رایج است. آن را در Rutabaga Fries امتحان کنید .

زردچوبه

 دارای طعمی گرم و خاکی است. از این ماده برای افزودن طعم و رنگ (زرد روشن) به غذاها استفاده می شود و برای غذاهای هندی و کارائیب رایج است. بیشتر اوقات زردچوبه را به غذاهای ترشی و ترشی اضافه می کنید. آنرا در پخت و پز عدس گل کلم آزمایش کنید .

ادویه جات ترشی جات را به درستی خریداری و ذخیره کنید تا طراوت خود را حفظ کنند

برای به دست آوردن بیشترین عطر و طعم از ادویه ها ، آنها را به مقدار کمی خریداری کنید و سریع از آنها استفاده کنید.  در صورت امکان ، ادویه های کامل را به جای خرید آن ها به صورت پیش فرض خرد کنید تا بیشترین طعم را داشته باشید. می توانید آنها را با ملات و ماسه سنگ یا قهوه برقی خرد کنید. ادویه های کامل و زمینی را تا مدت 6 ماه در ظروف محکم و خنک نگهداری کنید.

ادویه جات ترشی جات می توانند بدون اضافه شدن چربی ، سدیم یا کالری ، به غذاهای شما طعم و عطر جدید اضافه کنند. ادویه های مختلف را آزمایش کنید تا ببینید چه چیزی را دوست دارید 


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده