خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» مزایای دانه چیا با امگا 3

مزایای دانه چیا با امگا 3

دانه چیا: غذای عالی

دانه های چیا غالباً به عنوان ماده اصلی ستاره در بسیاری از دستور العمل های غذایی سالم ، از کالاهای پخته شده گرفته تا میله های پروتئین گرفته تا اسموتی ها و فراتر از آن مشاهده می شوند. این دانه ها به غیر از ارائه طعم معطر و بافت به غذاهای مورد علاقه خود ، بسیار مغذی هستند و لیست طولانی از فواید دانه چیا را برای سفره به همراه می آورند ، از جمله افزایش سطح انرژی ، تعادل قند خون و بهبود سلامت قلب.


پس چرا دانه های چیا برای شما مناسب هستند؟ خواندن لیست کاملی از فواید و عوارض دانه چیا ، دستورالعمل های تهیه و برخی روش های ساده برای اضافه کردن این دانه خوشمزه با برخی از دستور العمل های فوق العاده دانه چیا را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید .


بذر چیا چیست؟

دانه های چیا (S alvia hispanica ) به یکی از محبوب ترین غذاهای فوق العاده در جامعه بهداشت تبدیل شده اند. با استقبال از گونه های گیاه گلدار در خانواده نعناع ، آنها بومی مناطق مکزیک و گواتمالا هستند اما معمولاً در بسیاری از مناطق در آمریکای شمالی و جنوبی کشت می شوند.


این دانه های خوشمزه هنگام تهیه به راحتی قابل هضم هستند و می توانند یک ماده بسیار متنوع باشند که در انواع دستور العمل ها به خوبی کار می کنند. به علاوه ، آنها لیست طولانی از مواد مغذی مهم از جمله فیبر ، پروتئین ، منگنز و کلسیم را به همراه مقدار زیادی آنتی اکسیدان و اسیدهای چرب امگا 3 ارائه می دهند .


نه تنها این ، بلکه تحقیقات اخیر بیشتر دانشمندان است که نشان داده است مزایای تخم چیا و فواید دانه چیا شامل ارتقاء پوست سالم ، کاهش علائم پیری ، حمایت از قلب و دستگاه گوارش ، ساخت استخوان های قوی ترمی باشد.

فواید

1. از پوست سالم حمایت کنید

دانه های چیا با آنتی اکسیدان ها بسته شده و مزایای قدرتمند دانه های چیا را برای سلامتی پوست به حساب می آورند. آنتی اکسیدان ها ترکیباتی هستند که با آسیب رادیکال آزاد مبارزه می کنند و از استرس اکسیداتیو جلوگیری می کنند و در عین حال ترمیم بافت را محافظت می کنند و در برابر آسیب های پوستی محافظت می کنند.


به اندازه کافی جالب ، اخیراً محققان مکزیک فاش کردند که غلظت آنتی اکسیدان کل تقریباً دو برابر بیشتر از آنچه قبلاً گزارش شده بود ، دارند. در حقیقت ، فعالیت آنتی اکسیدانی دانه چیا تا 70 درصد از فعالیت رادیکال آزاد متوقف شد.


به عنوان یکی از پرمصرف ترین غذاهای آنتی اکسیدانی موجود در کره زمین ، افزودن دانه های چیا به رژیم غذایی شما ممکن است به مبارزه با پیری زودرس کمک کند و از سلول های پوست در برابر آسیب های رادیکال آزاد محافظت می کند تا سلامت پوست شما بهینه شود.


2. ارتقاء سلامت گوارش

Chia با فیبر پر شده است و تقریباً 11 گرم فیبر را در یک اونس فشرده می کند. این بدان معنی است که اضافه کردن فقط یک اونس از دانه های چیا به رژیم غذایی روزانه شما می تواند 44 درصد از نیازهای فیبر شما را برای کل روز تأمین کند.


به دلیل دارا بودن فیبر غنی ، دانه های چیا با ارتقاء منظم و افزایش دفعات مدفوع ، از سلامت گوارشی برای جلوگیری از یبوست بهره مند می شوند . این فیبر همچنین به عنوان یک ماده پرهیبوتیک در تأمین سوخت برای باکتری های مفید روده عمل می کند ، که در بسیاری از جنبه های سلامت و بیماری نقش اساسی دارد.


به علاوه ، فیبر موجود در دانه های چیا نیز مقدار زیادی آب را جذب می کند و در معده منبسط می شود و به شما کمک می کند تا احساس سیری طولانی تر داشته باشید. این ممکن است توضیح دهد که چرا مطالعات بالینی نشان می دهد که استفاده از دانه های چیا برای کاهش وزن می تواند با مهار گرسنگی و سرکوب اشتها مؤثر باشد.


3. بهبود سلامت قلب

با توجه به محتوای بالای آنتی اکسیدان ها ، فیبر و چربی های سالم قلب ، دانه های چیا در هنگام سلامتی قلب و عروق یک مشت اصلی را به خود اختصاص می دهند. در حقیقت ، یکی از قدرتمندترین فواید سلامتی دانه چیا توانایی آنها در کاهش التهاب و کاهش چندین عامل خطر بیماری قلبی است. التهاب می تواند فشار بیشتری روی رگ های خونی ایجاد کند و تصور می شود که به همراه تعدادی دیگر از بیماری های مزمن باعث بیماری های قلبی می شود.


دانه های چیا به ویژه در اسیدهای چرب امگا 3 بسیار زیاد هستند و حتی بیشتر از امگا 3 را در هر گرم نسبت به سالمون دارا هستند. امگا 3 برای حفظ قلب از طریق کاهش فشار خون ، سطح کلسترول و التهاب کار می کند. در همین حال ، فیبر موجود در دانه های چیا می تواند به مدیریت میزان کلسترول کمک کند و شریان را شفاف نگه دارد تا خطر بیماری عروق کرونر قلب را به حداقل برساند .


4- تعادل قند خون

سرشار از هر دو اسید آلفا لینولنیک و فیبر ، شواهد حاصل از مطالعات متعدد نشان می دهد که دانه های چیا می توانند به حفظ سطح طبیعی قند خون برای مقابله با دیابت و مقاومت به انسولین کمک کنند. یک مدل از حیوانات در مجله تغذیه بریتانیا حتی دریافت که اضافه کردن آنها به رژیم غذایی با قند بالا مانع از تغییر قند خون و سطح چربی می شود. علاوه بر این ، مطالعات انسانی همچنین نشان داده اند که افزودن دانه های چیا به نان سفید ، پاسخ گلیسمی را کاهش می دهد تا از افزایش سنبله و تصادفات قند خون جلوگیری کند.


5. تقویت انرژی و عملکرد ورزشی

دانه های چیا اغلب توسط ورزشکاران برای بارگیری کربوهیدرات مورد استفاده قرار می گیرند ، راهکاری که به حداکثر رساندن ذخیره گلیکوژن در عضلات و کبد به منظور بهینه سازی استقامت و تقویت عملکرد ورزش کمک می کند. در حقیقت ، مطالعه ای که در مجله Strength and Conditioning منتشر شده است نتیجه گرفته است که مصرف دانه چیا باعث افزایش عملکرد ورزش برای تمریناتی که 90 دقیقه طول بکشد به همان روش یک نوشیدنی ورزشی حاوی قند اما بدون همه قندهای ناسالم است. در این مطالعه ، نیمی از ورزشکاران 100 درصد گیتاراد نوشیدند ، در حالی که بقیه نصف Gatorade و نیمی از نوشیدنی دانه چیا را مصرف می کردند. در پایان ، زمان دوندگان همسان شد ، اما گروه نیمه چیا قند به مراتب کمتری مصرف کردند.


به علاوه ، پروتئین موجود در دانه های چیا می تواند به ایجاد توده عضلانی و افزایش قدرت کمک کند تا به تمرینات بدن شما کمک کند. تحقیقات نشان می دهد که مصرف پروتئین به عنوان وعده غذایی بعد از تمرین می تواند به ترمیم بافت های عضلانی کمک کند و همچنین می تواند برای سرعت بخشیدن به زمان بهبودی بین تمرین ها ، ماهیچه های جدیدی بسازد.


6. استخوان های قوی تر بسازید

یکی از بزرگترین فواید سلامتی دانه چیا توانایی تقویت سلامت استخوان و حفظ تراکم استخوان و در عین حال خطر ابتلا به شرایط جدی مانند پوکی استخوان است . دلیل این امر این است که دانه های چیا با کلسیم و منگنز پر شده اند ، دو ماده معدنی بسیار مهم برای حفظ سلامت استخوان ها هستند.


با حدود 99 درصد کلسیم موجود در بدن که در استخوانهای شما ذخیره می شود ، کلسیم نقش مهمی در حفظ استحکام و تراکم استخوان ها دارد. منگنز همچنین در متابولیسم استخوان نقش دارد ، با مطالعات نشان می دهد که کمبود این ماده مغذی کلیدی می تواند جذب استخوان را مختل کند و تشکیل استخوان را کاهش دهد. به اندازه کافی چشمگیر ، یک اونس از دانه های چیا حاوی 18 درصد کلسیم مورد نیاز شما در یک روز است و در عین حال 30 درصد از نیاز روزانه منگنز شما را نیز برای کمک به ساخت استخوان های قوی تر برآورده می کند.


7. کمک به کاهش وزن

اضافه کردن دانه های چیا به رژیم غذایی شما یک روش عالی برای افزایش وزن و کمک به ریختن پوندهای سرسخت است. دانه های چیا همچنین در بین برترین غذاهای حاوی پروتئین گیاهی قرار دارند ، به همین دلیل پروتئین دانه چیا برای افرادی که سعی در عضله لاغر ، سوزاندن چربی و مدیریت گرسنگی و اشتها دارند ، بسیار عالی است.


مطالعات نشان می دهد که افزایش پروتئین شما می تواند با کاهش میل و کاهش مصرف کالری باعث کاهش وزن شود. یک مطالعه منتشر شده در مجله آمریکایی تغذیه بالینی ، به عنوان مثال ، نشان داد افزایش پروتئین با تنها 15 درصد کالری روزانه منجر به کاهش قابل توجه در مصرف انرژی و اشتها می شود. تحقیقات دیگر نشان می دهد که پیروی از یک رژیم غذایی با پروتئین بالا سرشار از غذاهایی مانند دانه های چیا می تواند باعث کاهش سطح گرلین ، هورمون مسئول تحریک گرسنگی شود.


8- با رشد سرطان مبارزه کنید

دانه های چیا سرشار از اسید آلفا لینولنیک (ALA) ، نوعی اسید چرب امگا 3 است که در بسیاری از غذاهای گیاهی یافت می شود. در سال 2013 ، یک مطالعه آزمایشگاهی آزمایشگاهی که در مجله بیوشیمی مولکولی منتشر شد ، نشان داد که ALA به محدود کردن رشد سلولهای سرطانی سینه و دهانه رحم کمک کرده است. محققان همچنین دریافتند که این ماده باعث مرگ سلولهای سرطانی بدون آسیب رساندن به سلولهای سالم طبیعی در بدن می شود. در حالی که هنوز باید تحقیقات بیشتری انجام شود تا پیامدهای عمیق تر ALA بر سایر انواع سرطان را کشف کنیم ، این یک کشف عالی برای زنانی است که با این انواع متداول سرطان روبرو هستند. این کشف همچنین باعث می شود دانه چیا غذاهای بالقوه ضد سرطان باشد.


9- بهداشت دهان و دندان را تقویت کنید

از آنجا که دانه های چیا مملو از کلسیم ، فسفر ، ویتامین A و روی هستند ، جای تعجب نیست که ارتقاء سلامت دهان و دندان باعث شده تا این لیست به عنوان بهترین مزیت دانه های چیا باشد. کلسیم بلوک ساختمان دندانهای شما است که برای حفظ سلامت دهان و دندان ضروری است. در همین حال ، روی با نگه داشتن پلاک از معدنی شدن دندان بر روی دندان شما جلوگیری می کند و خاصیت ضد باکتریایی دارد که  میکروب های بوی بد دهان را از بین می برد. ویتامین A و فسفر برای دندان های قوی و همچنین دهان سالم نیز مهم هستند ، که هر دو در تخم های چیا فراوان هستند.


ارزش غذایی

به حقایق تغذیه ای دانه های چیا نگاهی بیندازید ، و به راحتی می توان گفت چرا آنها برای شما مناسب هستند. هر وعده حاوی مقدار کمی کالری دانه چیا است اما سرشار از پروتئین ، فیبر ، منگنز ، فسفر و کلسیم است. به علاوه ، دانه های چیا حاوی اسیدهای چرب امگا 3 و سایر ریز مغذی ها و آنتی اکسیدان های مهم هستند که برای سلامتی نیز مهم هستند. این توضیح می دهد که چرا فواید تخمه چیا بسیار وجود دارد.


یک اونس (حدود 28 گرم) دانه چیا تقریباً شامل :


137 کالری

12.3 گرم کربوهیدرات

4.4 گرم پروتئین

8.6 گرم چربی

10.6 گرم فیبر غذایی

0.6 میلی گرم منگنز (30 درصد DV)

265 میلی گرم فسفر (27 درصد DV)

177 میلی گرم کلسیم (18 درصد DV)

1 میلی گرم روی (7 درصد DV)

مس 0.1 میلی گرم (3 درصد DV)

44.8 میلی گرم پتاسیم (1 درصد DV)

علاوه بر مواد مغذی ذکر شده در بالا ، دانه های چیا حاوی چندین اسید چرب ضروری نیز هستند. ویتامین A ، ویتامین B ، ویتامین E و ویتامین D؛ و مواد معدنی مانند آهن ، ید ، منیزیم ، نیاسین و تیامین.


موارد استفاده در آیورودا و طب سنتی

با توجه به ارزش تغذیه ای قدرتمند دانه های چیا و لیست طولانی فواید سلامتی دانه های چیا ، جای تعجب نیست که از آنها در بسیاری از شاخه های طب سنتی از خواص درمانی مناسب آنها استفاده شده است.


به گفته آیورودا ، دانه های چیا به لطف توانایی جذب آب در دستگاه گوارش و تشکیل ماده ای ژل مانند می توانند به تغذیه خون و ترویج منظم کمک کنند. دانه های چیا همچنین می توانند التهاب را کاهش دهند ، سلامت کلیه ها را تقویت کرده و از هیدراتاسیون مناسب پشتیبانی کنند.


دانه های چیا همچنین در اصل در آمریکای مرکزی و جنوبی پرورش یافته و از آنها به عنوان یک داروی طبیعی برای تقویت استقامت و فراهم آوردن قدرت به رزمندگان استفاده می شد. در حقیقت ، این تمدنهای کهن معتقد بودند که دانه های چیا دارای قدرتهای فوق طبیعی هستند و بخش اعظم استقامت خود را به دانه های فوق العاده نسبت می دادند.


دانه های چیا در مقابل بذر کتان در مقابل دانه های کنف

دانه های چیا ، تخم کتان و بذر شاهدانه سه نوع محبوب ترین دانه برای بافت ترد آنها ، طعم ملایم و ثروت دانه های چیا از مزایایی است که می توانند در آن ایجاد کنند. هر سه سرشار از فیبر و پروتئین هستند و به دلیل داشتن خواص دارویی و مواد مغذی گسترده ، به رژیم غذایی وگان یا گیاهخواری افزودنیهای ارزشمندی دارند .


یونجه برای اونس ، دانه های چیا حاوی بیشترین فیبر هستند و به خصوص از نظر فیبر محلول غنی هستند ، که می تواند به پایین آمدن کلسترول ، کاهش اشتها و افزایش منظم کمک کند. همچنین هضم آنها آسان است و برخلاف انواع دیگر دانه ها ، آنها را می توان به صورت کامل یا زمین مصرف کرد. به علاوه ، آنها مقادیر خوبی از چندین ریز مغذی دیگر ، از جمله کلسیم ، منگنز و فسفر دارند.


دانه های کتان بیشترین اسیدهای چرب امگا 3 را در هر وعده بسته بندی می کند که برای کاهش التهاب و جلوگیری از بیماری های مزمن بسیار مهم است. دانه های کتان همچنین از نظر سرشار از لینگان ، ترکیبات گیاهی هستند که به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کنند و با محافظت در برابر سرطان و بیماری های قلبی ارتباط دارند . با این وجود برخلاف دانه های چیا ، برای به حداکثر رساندن مزایای بالقوه سلامتی ، قبل از مصرف باید دانه های کتان بریزد.


در مقایسه با دانه های چیا و دانه های کتان ، تخم های شاهدانه بیشترین مقدار پروتئین گیاهی را در هر وعده میل می کنند. آنها همچنین سرشار از منیزیم ، روی و آهن هستند ، سه ماده معدنی که برای بسیاری از جنبه های بهداشتی ضروری است. با این حال ، آنها همچنین حاوی نسبت بسیار بیشتری از اسیدهای چرب امگا 6 به امگا 3 هستند ، ماده مغذی که اکثر ما در رژیم های غذایی ما خیلی زیاد دریافت می کنیم. متخصصان معمولاً برای تسکین التهاب و پیشگیری از بیماری مزمن ، نگه داشتن این نسبت را تا حد ممکن توصیه می کنند.


از کجا می توان پیدا کرد و چگونه بذرهای چیا را پرورش می دهیم

نمی دانید از کجا می توان تخم چیا را خریداری کرد؟ آنها را می توانید در بخش مواد غذایی بهداشتی بیشتر فروشگاه های مواد غذایی پیدا کنید و یا به صورت عمده به صورت آنلاین سفارش دهید. انواع مختلفی از دانه های چیا موجود است ، از جمله دانه های سیاه چیا ، دانه های سفید چیا ، دانه های آسیاب شده و چیا از قبل هیدراته شده. روغن دانه Chia نیز موجود است و می تواند به صورت موضعی برای تأمین مقدار کافی اسیدهای چرب ضروری آبرسان به پوست شما استفاده شود .


صرف نظر از چه نوع چیا تصمیم به خرید دارید ، در هر زمان ممکن دانه های ارگانیک چیا را انتخاب کنید و از یک خرده فروش معتبر بخرید تا اطمینان حاصل کنید که بهترین جلبک را برای باک خود به دست می آورید.


همچنین می توانید چیا را در خانه یا در یک باغ سرپوشیده یا در فضای باز در خانه پرورش دهید. دانه ها را روی خاک بپاشید و حتما فضای کافی را برای گیاه خود فراهم کنید زیرا تمایل به قد بلند شدن دارند ، در حالی که برخی از آنها به شش پا می رسد. بذرهای روزانه را آب کنید و پس از برداشت بیشتر گلبرگها از گل گیاه چیا ، برداشت محصول را آغاز کنید. سپس سرهای گل را انتخاب کرده و آنها را در کیسه های کاغذی قرار دهید تا خشک شود. پس از خشک شدن ، دانه ها باید به راحتی از گیاه جدا شوند و سپس در غذاهای مورد علاقه خود جمع آوری و استفاده شوند - همه چیز از غلات ساده تا دستور العمل های نان کم کربوهیدرات گرفته تا پودینگ کلاسیک دانه چیا.

تاریخ

بسیاری از مردم تعجب می کنند: دانه های چیا از کجا می آیند؟ اگرچه امروزه می توان آنها را در سرتاسر جهان یافت ، اما در اصل در مکزیک پرورش داده شدند ، جایی که دانه ها به دلیل خواص دارویی و ارزش غذایی آنها بسیار ارزشمند بودند. در حقیقت ، آنها حتی در یک نقطه به عنوان ارز مورد استفاده قرار می گرفتند.


دانه چیا دارای چربی ماده مغذی است و مشتی از قدرت تقویت انرژی را در خود جای می دهد. رزمندگان آزتک دانه های چیا را خوردند تا به آنها انرژی و استقامت بدهند و ادعا می کنند فقط یک قاشق چیا می تواند 24 ساعت آنها را حفظ کند. Chia به معنای "قدرت" در زبان مایاها است و دانه های چیا به عنوان "غذای دوندگان" شناخته می شدند زیرا دونده ها و جنگجویان در هنگام مسافت های طولانی یا هنگام نبرد از آنها به عنوان سوخت استفاده می کردند.


امروزه ، مشخصات تغذیه ای بذر چیا به موضوع تحقیقات بیشتری در جامعه علمی تبدیل شده است ، با مطالعات بیشتر و بیشتری از کشف طیف گسترده ای از فواید بالقوه دانه چیا و سیمان کردن وضعیت آن به عنوان یک غذای عالی قدرتمند.


خطرات و عوارض جانبی

عوارض جانبی بسیار کمی با دانه های چیا وجود دارد و فواید دانه چیا معمولاً از خطرات هنگام مصرف در اعتدال به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل بالاتر است.


با این وجود تحقیقات ضد و نقیضی در مورد تأثیر دانه های چیا بر سرطان پروستات انجام شده است. یک مطالعه انجام شده در مورد تأثیر ALA بر سرطان پروستات نشان داد که این اسید چرب می تواند خطر ابتلا به سرطان پروستات را افزایش دهد ، اما بعداً مشخص شد که این مطالعه دارای سوگیری است. در حقیقت ، طبق یک مطالعه دیگر در سال 2010 ، ALA خطر سرطان پروستات را افزایش نداد و در واقع این خطر را در شرکت کنندگان کاهش داد. واضح است که هیئت منصفه هنوز در اینجا حضور ندارد.

بعضی اوقات ممکن است برخی از افراد به دلیل داشتن فیبر زیاد ، هنگام مصرف دانه چیا ، به خصوص در مقادیر زیاد ، ناراحتی معده را تجربه کنند. مانند هر غذایی ، با اعتدال بخورید و همیشه مقدار زیادی آب بنوشید. اگر نگرانی دارید یا عوارض جانبی مداوم را تجربه کرده اید ، مصرف خود را کاهش دهید و حتما با پزشک خود مشورت کنید.


افکار نهایی

دانه چیا نوعی بذر است که از یک گونه گلدار در خانواده نعناع گیاهان به دست می آید و بومی مکزیک و گواتمالا است.

نمایه غذایی Chia دارای مقادیر خوبی از پروتئین ، فیبر ، اسیدهای چرب امگا 3 و مواد معدنی مهم مانند منگنز ، کلسیم و فسفر است - بنابراین توضیح می دهد که چرا فواید دانه چیا بسیار زیاد است.

بنابراین دانه‌های چیا برای چه چیزهایی مناسب هستند؟ فواید دانه چیا شامل افزایش وزن ، افزایش سطح قند خون ، بهبود سلامت قلب ، افزایش منظم ، افزایش وزن و موارد دیگر است.

از پودینگ بذر چیا گرفته تا میله های پروتئینی و کالاهای پخته شده ، گزینه های زیادی برای تهیه دانه چیا وجود دارد که می توانید سعی کنید این دانه غنی از مواد مغذی را در برنامه غذایی خود قرار دهید و از مزایای دانه چیا بهره مند شوید.

برای یک روش مغذی و خوشمزه برای تقویت فواید رژیم غذایی خود استفاده کرده و از آن لذت ببرید و از بسیاری از فواید دانه های چیا استفاده کنید.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده