دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» مزایا بلغور گندم با جو دو سر و تقویت سیستم ایمنی بدن

مزایا بلغور گندم با جو دو سر و تقویت سیستم ایمنی بدن

تفاوت بین جو و گندم

قبل از تلاش برای سازماندهی تفاوت های اصلی بین جو و گندم ، منطقی خواهد بود که بگوییم هر دو غلات با ارزش هستند ، یعنی محصولات خوراکی هستند که قرن هاست که برای اهداف تغذیه ای استفاده می شوند.

گندم یا Triticum spp. به زبان لاتین یک محصول شناخته شده در سطح جهان است. مواد مغذی ضروری و انواع زیادی از ویتامین ها و مواد معدنی دارد، خواص جوانه گندم بسیار زیاد است. منبع عالی از پروتئین های گیاهی، همراه با فیبر و چربی های سالم است. این هم چنین منبع خوبی از منیزیم، روی، اسید فولیک، پتاسیم و فسفر است.این نوع خاص از مواد تشکیل دهنده یکی از موثرترین مواد غذایی است که می توانید در هر نوع غذا به کار ببرید. خوشبختانه، متنوع است و کاربردهای عملی متفاوتی دارد. گندم بخشی جدایی ناپذیر از رژیم غذایی روزانه میلیون ها نفر از مردم هند برای سالیان دراز بوده است.گندم از رایج‌ترین غلات موجود در سراسر جهان است. این محصول یکی از موفق‌ترین و با ثبات‌ترین محصولات زراعی در جهان به حساب می‌آید. با توجه به خواص گندم در سال‌های اخیر، با تقاضای بیشتری روبرو شده است.


چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

گندم، غنی از عناصر کاتالیزوری، نمک‌های معدنی، کلسیم، منیزیم، پتاسیم، گوگرد، کلر، آرسنیک، سیلیکون، منگنز، روی، ید، مس، ویتامین B و ویتامین E است . مانند کم‌خونی، کمبود مواد معدنی، سنگ کیسه‌صفرا، سرطان پستان، التهاب مزمن، چاقی، سستی و ضعف، سل، مشکلات دوران بارداری و شیردهی مشکلات به سرعت با مصرف گندم کامل، بهبود یافته است. همچنین برای درمان نازایی توصیه می‌شود. از آنجا که جوانه گندم دو یا سه برابر بیشتر شامل ویتامین B هستند، برای درمان دستگاه گوارش، بیماری‌های پوستی، بیماری‌های تنفسی و قلبی و عروقی استفاده می‌شود و به تعادل سطح کلسترول و محافظت از قلب کمک می‌کند.

جو دوسر

جو (یا Avena sativa به زبان لاتین) یک غلات بسیار مشهور است ، که در واقع برای پزشکان قرون وسطایی برای سلامتی انسان مفید بوده است. تحقیقات اخیر تمایل دارد واقعیت های بیشتری را نیز در مورد فواید خوردن جو به طور منظم نشان دهد.

جو در مقابل گندم

تفاوت جو و گندم در چیست؟

گندم در لیست معروف ترین غذاهای اصلی دنیا قرار دارد ، زیرا از نظر غذایی دارای ارزش غذایی بالایی و قیمت پایین است و گزینه های زیادی برای پخت و پز می دهد. گندم سومین محصول محبوب جهان است (فقط ذرت و برنج از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند).


گندم خام را می توان به آرد سفید معمولی ، سمولینا ، مالت و بلغور تبدیل کرد - بله ، همه آنها از گندم تولید می شوند! این غلات برای تهیه نوشیدنی های تخمیر شده استفاده می شود ، می تواند به عنوان سوخت طبیعی یا حتی به عنوان مصالح ساختمانی یا طراحی (برای سقف های ساخته شده از نی یا کلاه های نی) استفاده شود.


جوها ده ها گزینه استفاده دارند. اغلب آنها را برای پخت و پز در جو دوسر خرد می کنند ، اما درست مانند گندم ، جو دوسر را می توان در آرد جو دوسر ریخت. به طور سنتی بلغور جو دوسر به عنوان فرنی خورده می شود ، اما بعضی از افراد کباب کردن را که ضخیم تر است ترجیح می دهند.


آرد جو دوسر را می توان برای پخت و سرخ کردن استفاده کرد و از پوسته پوسته های جو دوسر معمولاً برای مخلوط های موسلی یا گرانولو استفاده می شود.


سبوس جو دوسر و جو دوسر منبع عالی فیبر غذایی هستند. آنها حاوی تقریبا 50/50 فیبر محلول و نامحلول هستند و ثابت شده است که هر دو برای حفظ عملکردهای مهم بدن ضروری هستند. فیبر محلول یک سلاح عالی در برابر سطح بالای کلسترول بد (LDL) در خون است. بسیاری از پزشکان برای بدست آوردن نتایج بهتر در کاهش سطح LDL ، روزانه حدود 50 تا 100 گرم جو را مصرف می کنند. علاوه بر این ، جو دوسر به دلیل وجود شاخص قند خون متوسط ​​(به عنوان مثال افزایش سطح چشمگیر یا افت در قند خون) به کنترل قند خون کمک می کند.


گندم سبوس دار برخلاف آرد معمولی گندم سفید منبع بسیار خوبی از فیبر غذایی است.


توسط بسیاری از مطالعات ثابت شده است که جو دوسر به جلوگیری از سرطان ، کنترل فشار خون ، حمایت از عملکرد طبیعی روده و کمک به کنترل وزن کمک می کند. جو برای ورزشکاران و برای سلامتی عمومی و طول عمر تقریباً غیر قابل تعویض است.

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟


گندم کامل فواید سلامتی زیادی را به ارگانیسم می دهد. محصولات بر پایه گندم به کنترل وزن کمک می کند و خطر ابتلا به سندرم متابولیک ، دیابت (نوع 2) و تشکیل کیسه صفرا را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.


در مقایسه یولاف با گندم باید توجه داشت که از نظر فرم غلات کامل هر دو این غلات می توانند برای یک سبک زندگی سالم و کنترل وزن مناسب باشند ، اما وقتی نوبت به دست آمده از غلات فرآوری شده ، به عنوان مثال ، آرد و ظروف ساخته شده از آرد - جو دوخته می شود. . اول از همه ، آنها فاقد گلوتن هستند: طبق تحقیقات انجام شده ، حداکثر 3٪ از جمعیت جهان به شکل التهاب روده به گلوتن حساسیت دارند. ثانیا ، جو و آرد جو دوسر نسبت به آرد گندم و گندم دارای شاخص قند خون پایین تری هستند ، به این معنی که سطح قند خون و میزان تولید انسولین با ثبات تر باقی می ماند. این امر برای اهداف رژیم غذایی و برای افرادی که تحمل انسولین بالایی دارند بسیار مهم است. سوم ، جو دوسر حاوی فیبر غذایی بیشتری است که به جلوگیری از بسیاری از شرایط و بیماری ها کمک می کند. این نیز بسیار مهم است.


درباره بلغور گندم

طبیعت گندم گرم و تر است. بلغور گندم یا گندم شکسته نوع کمتر شناخته شده‌ای از دانه کامل «گندم دوروم» است و در مقایسه با کربوهیدرات‌هایی که با گندم فرآوری شده یا غنی شده درست شده‌اند، بلغور گندم منبع بهترین از ویتامین‌ها، مواد معدنی، فیبر، آنتی‌اکسیدان‌ها و ریزمغذی‌هاست.

بلغور چربی کمی دارد، مقدار زیادی مواد معدنی مثل منگنز، منیزیم و آهن دارد، ضمن اینکه منبع خوبی از پروتئین‌های گیاهی است. پیش از همه اینها، بلغور مقدار بسیار خوبی از فیبر مورد نیاز در رژیم غذایی را تامین می‌کند که برای سلامت قلب و گوارش‌تان لازم است؛ با مصرف یک پیمانه بلغور، بیش از 25درصد نیاز روزانه شما به فیبر تامین می‌شود

 

مصرف گندم کامل می‌تواند مانع از بروز بیماری‌هایی چون سرطان، بیماری قلب، ناراحتی‌های دستگاه گوارش، دیابت و چاقی شود و بر این باورند که بلغور گندم می‌تواند بخشی از یک رژیم درمانگر باشد. دانه‌های کامل منبع خوبی از ریزمغذی‌های گیاهی هستند که التهاب را کاهش داده و مانع از صدمات رادیکال‌های آزاد می‌شوند و شامل ترکیباتی از قبیل استروژن‌های گیاهی مانند لیگنان‌ها، استانول‌های گیاهی و استرول‌های گیاهی است که در تنظیم و تعادل سازی هورمون‌های زنانه بسیار موثرند.


بلغور گندم همان‌طور که در آشپزی ایران، هند، ترکیه و آسیای میانه قرن‌هاست مورد استفاده قرار می‌گیرد، در غرب بیشتر به عنوان ماده اصلی «تبوله» شناخته می‌شود.گندم پر از املاح معدنی است. اگر طالب کسب ویتامین های گوناگون هستید، به سراغ گندم بروید.حریره گندم با شکر و بادام برای خونریزی سینه مفید است.گندم، جلوی سرطان روده را می‌گیرد.

گندم چاق کننده و مقوی غرایز جنسی است.

گندم در درمان یبوست ، سرفه و زکام های سخت ، دم کرده سبوس برای رفع سرما خوردگی مفید است و اگر با عسل همراه شود بعد از غذا یبوست هایی را که منشا آنها تنبلی کبد و تحریکات روده باشد درمان می کند.


بلغور برای قلب‏

رادیکال‏های آزاد در سرطانی شدن سلول‏ها سهم دارند و بعلاوه رادیکال‏های آزاد در ایجاد آسیب به رگ‏های خونی نیز شرکت دارند و زمینه را برای مبتلا شدن به بیماری‏های قلبی آماده می‏نمایند.

لینان‏ها برای کمک به قلب از طریق حفظ و حمایت کلسترول نرمال نیز مؤثر می‏باشند. ممکن است ذکر اینکه، چون بلغور برای حفظ کلسترول مؤثر است، به‏عنوان یک غذای شفابخش مورد توجه قرار می‏گیرد، برای عده‏ای از مردم تعجب ‏آور باشد زیرا با گفته‏ های دیگر دانشمندان تغذیه که همه جا صحبت از روش‏هایی برای کاهش کلسترول است ظاهرا متناقض به‏ نظر می‏رسد، ولی این‏طور نیست زیرا کلسترول در مواقعی مضر است که مولکول‏های آن به ‏خصوص مولکول‏های جزء بد کلسترول(LDL) ، مورد حمله رادیکال‏های آزاد قرار گیرند و مسموم شوند و در جدار رگ‏های خونی رسوب کرده موجب تنگ شدن عروق خونی و ایجاد اختلال در گردش جریان خون و مآلا موجب ناراحتی قلبی شوند، و اگر کلسترول یعنی جزء بد آن(LDL) مسموم نشود و مقدار جزء خوب آن یعنی‏HDL نیز به مقدار کافی بالا باشد، کلسترول ذاتا از مواد بسیار لازم و ضروری بدن انسان می‏باشد. بنابراین هر ماده غذایی از جمله بلغور که‏ کلسترول را از آسیب رادیکال‏های آزاد حفظ می‏کند می‏تواند خدمتی به قلب کرده و از بیماری‏های قلبی تا حدودی جلوگیری نماید.

بلغور موجب کاهش بیماری دیابت

زیرا بلغور داراى ضریب شیرینى‏ نسبتا پایین است در مقایسه با گلوکز که صد است.

قند و یا به‏ عبارت صحیح‏تر نشاسته‏اى که در بلغور وجود دارد خیلى آهسته‏ تر از گلوکز و به ‏تدریج در جریان هضم، هیدرولیز شده و به صورت قند قابل جذب درآمده و وارد جریان گردش خون میشود.

و این کار نه فقط در ثابت نگهداشتن سطح قند خون کمک مى‏کند که براى اشخاصى که مبتلا به دیابت هستند خیلى مهم است، بلکه ممکن است نقش مؤثرى نیز در کاهش خطر براى قلب داشته باشد.


درباره جو دو سر

خواص آنتی اکسیدانی


 بلغور جو دوسر حاوی مقادیر بالایی از آنتی اکسیدان‌ها می‌باشد. برخی از ویتامین‌های موجود در جو که به عنوان آنتی اکسیدان عمل می‌کنند، شامل فیتیک اسید، ترکیبات فنولی، فلاونوئیدها و استرول هستند. این آنتی اکسیدان‌ها در پوسته خارجی جو وجود دارند. Avenanthramides نوعی از آنتی اکسیدان است که به طور انحصاری در جو وجود دارد. این آنتی اکسیدان می‌تواند به افزایش تولید اسید نیتریک (منجر به کاهش فشار خون می‌شود)، کاهش خارش، بهبود جریان خون و کاهش التهاب کمک نماید.


بهبود واکنش انسولین و کاهش قند خون: بلغور جو دوسر حاوی فیبر محلولی به نام بتا گلوکان است که می‌تواند به بهبود واکنش انسولین کمک کند و احتمالا قند خون را نیز کاهش دهد. تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف این گیاه در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 می‌تواند میزان قند خون آنان را کاهش دهد، از این رو تاثیر مثبتی در کنترل قند خون دارد.


 تولید مقدار زیادی از ویتامین‌ها و مواد معدنی: جو دوسر یک ماده غذایی غنی شده از مواد مغذی است که حاوی بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌باشد و البته کالری کمی دارد. به گزارش مجله پزشکی آسان طب خوردن غذاهای کم کالری که دارای مواد مغذی بالایی هستند، می‌تواند مواد مغذی مورد نیاز بدن انسان را تامین کرده و به آن‌ها کمک کند تا وزن خود را کاهش دهند. مواد معدنی و ویتامین‌های موجود در جو دوسر


منیزیم

آهن

فسفر

روی

فولات

مس

ویتامین B1

ویتامین B5

بهبود سطح کلسترول: شواهد متعددی وجود دارند که نشان می‌دهند مصرف بلغور جو دوسر به بهبود سطح کلسترول کمک می‌کند. بررسی‌های انجام شده در سال 2014 نشان می‌دهند که مصرف 3 گرم یا بیشتر بتا گلوکان در روز می‌تواند میزان کلسترول را کاهش دهد.


مضرات قند و شکر 

 افزایش باکتری سالم در دستگاه گوارش

 بتا گلوکان موجود در بلغور جو دوسر یک ماده ژله‌ای بوده که با آب مخلوط می‌شود. این ماده معده و دستگاه گوارش را پوشش داده و میزان رشد باکتری سالم را در آنان افزایش می‌دهد و همچنین می‌تواند به حفظ یک روده سالم کمک کند. مطالعه‌ انجام شده بر روی تاثیر مثبت جو دوسر بر رشد باکتری‌های سالم، صحت این موضوع را تایید کرده است.


کاهش وزن

 بلغور جو دوسر به افرادی که مایل به کاهش وزن خود بدون استفاده از رژیم‌های غذایی سخت هستند، توصیه می‌شود. جو دوسر منبع غنی از فیبر غذایی و مواد مغذی بوده و دارای کالری و چربی کمی است. این مسئله موجب می‌شود که این گیاه بهترین غذا برای کاهش وزن باشد. خوردن بلغور جو دوسر به سیر شدن کمک کرده و این احساس پری به فرد کمک می‌کند تا تمایلی به خوردن غذا نداشته باشد. محققان بر این عقیده‌اند که مصرف این غذا حدودا تا 4 ساعت در فرد احساس گرسنگی ایجاد نمی‌نماید.


 کاهش خطر ابتلا به آسم

 آسم یک بیماری شایع است که اغلب در دوران کودکی رشد می‌کند. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد مصرف برخی از غذاهای خاص عامل خطر این بیماری را تشدید کرده و بعضی دیگر از مواد غذایی خطر ابتلا به آن را کاهش خواهد داد. به عنوان مثال مطالعه انجام شده بر روی بیش از 3000 نفر کودک نشان داد که قارچ به عنوان یکی از اولین مواد غذایی است که موجب بهبود آسم در کودکانی که کمتر از 5 سال با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کردند، می‌شود.


ممکن است خطر ابتلا به آسم را کاهش دهند

گندم

چاودار

غلات جو

ماهی

تخم مرغ

کاهش یبوست

 یبوست یک مشکل گوارشی معمولی است که تقریبا در هر نقطه بروز می‌کند. فیبر موجود در بلغور جو دوسر می‌تواند به دفع مواد زائد در مسیر حرکت دستگاه گوارش کمک کرده و یبوست را کاهش دهد یا از آن جلوگیری نماید.

از خوردن نوشابه گازدار پرهیز کنید! عوارض این نوشیدنی خطرناک

در نظر داشته باشید که این گیاه در کاهش خطر بیماری‌های قلبی نیز نقش موثری دارد.


ارزش غذایی جو دوسر

 مواد مغذی یک فنجان بلغور جو دوسر پخته

166 کالری

5.94 گرم پروتئین

4 گرم فیبر رژیمی

3.56 گرم چربی

موارد مصرف بلغور جو دوسر را می‌توان در صبحانه، آش، سوپ، دلمه، کوفته، انواع سالاد‌ها و خورش نام برد. این ماده غذایی نیازی به شستن ندارد و پخت آن شبیه برنج است. یک پیمانه از بلغور جو دوسر را به همراه 4 تا 5 پیمانه آب بر روی حرارت ملایم قرار دهید، سپس حدود پیمانه آب بر روی حرارت ملایم قرار دهید، سپس حدود 40 تا 50 دقیقه صبر کنید تا دانه‌های بلغور به طور کامل بپزند. این ماده غذایی بسیار مفید و ارزشمند بوده و بهترین جایگزین برای نان و سیب زمینی به شمار می‌رود. بلغور لعاب زیادی دارد و همین مسئله موجب غلظت زیاد و خوش طعم شدن غذاها می‌شود.


جو دوسر یک ماده مغذی مفید بوده که بیشتر در وعده صبحانه به کار می‌رود. گنجاندن این ماده در رژیم غذایی، طیف گسترده‌ای از فواید سلامتی را برای افراد به ارمغان می‌آورد. مصرف این ماده غذایی به فرد کمک می‌کند تا وزن و سطح قند خون خود را کاهش دهد، همچنین خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را نیز به طور شگفت آوری کاهش خواهد داد. بهتر است از نوع کمتر فرآوری شده این ماده غذایی استفاده کنید. بلغور جو دوسر مزایای سلامتی بسیاری برای انسان دارد که کاهش یبوست، کاهش خطر ابتلا به آسم و قند خون پایین نمونه‌هایی از آن محسوب می‌شوند. بهتر است بدانید که از بلغور جو دوسر در تهیه برخی نوشیدنی‌ها نیز استفاده می‌شود. 

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده