بازدید سایت خود را میلیونی کنید


» شنبلیله: مزایا ، موارد استفاده و اثرات جانبی این گیاه باستانی

شنبلیله: مزایا ، موارد استفاده و اثرات جانبی این گیاه باستانی

شنبلیله چیست؟


چرا؟ از آنجا که شنبلیله مزایای سلامتی شگفت انگیزی دارد که می تواند سلامتی شما را متحول کند و زندگی شما را به سمت بهتر تغییر دهد.


درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

شنبلیله گیاهی سالانه است که دارای برگهای سبز روشن و گلهای سفید کوچک است. این بخشی از خانواده نخود ( Fabaceae ) است و همچنین به عنوان یونجه یونانی ( Trigonella foenum-graecum ) شناخته می شود.

گیاهان شنبلیله تقریباً دو تا سه پا بلند هستند و غلافهای بذر شامل 10-20 دانه کوچک ، مسطح ، زرد-قهوه ای ، تیز و معطر هستند.


تخم شنبلیله دارای طعم کمی تلخی ، شبیه به کرفس ، شربت افرا یا شکر سوخته است و اغلب برای تهیه دارو از آنها استفاده می شود. با این حال ، هنگام پختن آن طعم بسیار بهتری دارد.


بذور گراسوم که معمولاً خشک و خاکی است ، بیشترین استفاده از بخش شنبلیله است. از برگها اغلب در پخت و پز نیز استفاده می شود.


شنبلیله را می توان با استفاده از دهان یا از آن برای تشکیل خمیری استفاده کرد که به پوست کمک می کند تا التهاب بهبود یابد. در ساخت ، عصاره شنبلیله در صابون ها و مواد آرایشی یافت می شود.


همانطور که در کتاب "روغنهای اساسی در حفظ مواد غذایی ، طعم و ایمنی" ذکر شده است ، عصاره شنبلیله و روغن دارای فعالیت های ضد میکروبی ، آنتی اکسیدانی ، ضد دیابتی و ضد تورم هستند. این گیاه در شمال آفریقا ، خاورمیانه ، مصر و هندوستان که به عنوان یک عنصر در طب سنتی پرورش می یابد ، قدمت طولانی دارد.


گیاه شنبلیله به عنوان صمغ و امولسیفایر عمل می کند و این ماده را به عنوان یک تثبیت کننده و همچنین ماده ضخیم کننده برای مواد غذایی مفید می کند. همچنین از آن به عنوان ماده ادویه و طعم دهنده در تهیه مواد غذایی استفاده می شود.


ارزش غذایی

یک وعده - 1 قاشق غذاخوری - تخم شنبلیله شامل

35.5 کالری

6.4 گرم کربوهیدرات

2.5 گرم پروتئین

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

0.7 گرم چربی

2.7 گرم فیبر

3.7 میلی گرم آهن (20 درصد DV)

 0.1 میلی گرم منگنز(7 درصد DV)

 0.1 میلی گرم مس(6 درصد DV)

21 میلی گرم منیزیم (5 درصد DV)

32.6 میلی گرم فسفر (3 درصد DV)

0.1 میلی گرم ویتامین B6 (3 درصد DV)


فواید سلامتی

در حالی که تحقیقات بیشتری در زمینه شناسایی و تأیید کلیه فواید گیاه لازم است ، اما این گیاه برای کمک به مسائل بهداشتی بی شمار به نظر می رسد. در اینجا نه مورد از بهترین مزایای شنبلیله وجود دارد.


1. می تواند مشکلات هضم و سطح کلسترول را بهبود بخشد

این گیاه ممکن است به مشکلات گوارشی بیشماری مانند ناراحتی معده ، یبوست و التهاب معده کمک کند. به عنوان مثال ، تحقیقات نشان می دهد که فیبر محلول در آب شنبلیله ، از جمله غذاهای دیگر ، به تسکین یبوست کمک می کند.


همچنین برای بهبود هضم کار می کند و اغلب به دلیل اثرات ضد التهابی در برنامه درمانی رژیم غذایی کولیت اولسراتیو قرار دارد. به نظر می رسد این گیاه برای کسانی که دارای شرایط قلبی هستند ، از جمله سخت شدن شریان ها و سطح بالای خون برخی از چربی ها ، از جمله کلسترول و تری گلیسیرید ، سود می برد.


همچنین این توانایی برای کمک به کسانی که دیابتی هستند نشان می دهد. در حقیقت ، یک مطالعه خارج از هند نشان داد که تجویز 2.5 گرم مکمل شنبلیله دو بار در روز به مدت سه ماه برای افرادی که به دیابت غیر وابسته به انسولین وابسته اند به انسولین وابسته به انسولین نیست و به طور قابل توجهی کلسترول را به طور طبیعی کاهش می دهد ، به همراه تری گلیسیریدها ، بدون اینکه بر کلسترول HDL تأثیر بگذارد.


2. با التهاب داخل بدن مبارزه می کند

شنبلیله به التهاب در بدن کمک می کند ، که مسئولیت مسائل بهداشتی و بیماری هایی مانند:

زخمهای دهان

جوش می آورد

برونشیت

عفونت بافتهای زیر سطح پوست

بیماری سل

سرفه های مزمن

سرطان

بیماری های کلیوی

علاوه بر تأثیرات احتمالی پیشگیرانه با این شرایط ، تصور می شود این داروی گیاهی باعث کاهش قند خون می شود و ممکن است برای بسیاری از شرایط از جمله مدیریت اختلالات متابولیکی و مغذی مانند دیابت مفید باشد. یک مطالعه 2017 به این نتیجه رسید که "یک مکمل ساده دانه شنبلیله می تواند به همراه کنترل رژیم غذایی و ورزش بر قند خون ناشتا ، اثر هم افزایی داشته باشد."

برای مطالعه ، بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 روزانه 10 گرم بذر خیس شده در آب گرم دریافت می کردند.

به نظر می رسد شنبلیله جذب قندها را در معده کاهش داده و انسولین را تحریک می کند. در طب سنتی چینی ، ادویه به عنوان "حرکت خلط آور" شناخته شده است و گفته می شود که انرژی های گیر کرده و التهاب را در بدن متلاشی می کند.


تحقیقات منتشر شده در Immunopharmacology بین المللی مورد بررسی قرار اثرات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی موسیلاژ شنبلیله در موشهای مبتلا به آرتریت و قدرت خود را برای مبارزه با تورم را تایید کرد. همچنین "اثر سودمند بالقوه عضله شنبلیله بر ورم مفاصل ناشی از کمکی در موش ها را نشان داد" ، به این معنی که این گیاه ممکن است یک درمان آرتریت طبیعی نیز باشد.


3. به افزایش میل جنسی در مردان کمک می کند

برخی از مصرف شنبلیله برای آقایان شامل درمان فتق ، اختلال نعوظ و سایر مشکلات مردانه مانند طاسی است. دلیل این امر ممکن است برانگیختگی جنسی و تستوسترون را افزایش دهد.


در حالی که بهتر است قبل از استفاده از روشهای درمانی طبیعی برای معالجه بیماری یا بهبود عملکرد جنسی ، با پزشک مشورت کنید ، اما پودر دانه شنبلیله ، چای شنبلیله و قرص برای افزایش تمایل و عملکرد جنسی در مردان و همچنین درمان طبیعی ناتوانی جنسی نشان داده شده است.


در مطالعه‌ای که در تحقیقات فیتوتراپی منتشر شده است ، 60 مرد بین 25 تا 52 سال با سابقه اختلال نعوظ با دارونما یا 600 میلی گرم عصاره شنبلیله در روز به مدت شش هفته تکمیل شدند.


شرکت کنندگان از طریق ارزیابی خود ، نتایج خود را با شنبلیله ذکر کردند و گزارش دادند که مکمل رژیم غذایی شنبلیله اثر مثبتی بر روی لیبیدو آنها دارد. در نهایت ، این مطالعه نشان داد که عصاره شنبلیله تأثیر معنی داری برانگیختگی جنسی ، انرژی و استقامت دارد و به شرکت کنندگان در حفظ سطح تستوسترون نرمال کمک می کند.


4- جریان شیر را در شیردهی تغذیه می کند

شنبلیله همچنین به زنان شیرده کمک می کند که ممکن است شیر ​​کم را تجربه کنند. این می تواند تولید شیر مادر را افزایش دهد زیرا به عنوان یک galactagogue عمل می کند.


گالاکتاگها موادی هستند که به افزایش عرضه شیر کمک می کنند. آنها مجرای شیر را تحریک می کنند و می توانند تولید شیر را در حداقل 24 ساعت افزایش دهند.


در حالی که تحقیقات بیشتری به منظور بررسی اثربخشی دقیق و ایمنی شنبلیله برای افزایش تولید شیر مادر مورد نیاز است، مطالعات متعددی در مجلات علمی توجه داشته باشید استفاده از آن در ترویج جریان شیر.


اگرچه این یک مزایای احتمالی تخم شنبلیله برای خانم ها است ، اما محققان معمولاً توصیه می کنند که اگر در تولید شیر مادر مشکلی دارید ، اولین روش عملی شما باشد.


5- به درمان مشکلات زخم ، پوست و پوست سر کمک می کند

علاوه بر پایین آوردن التهاب داخلی ، شنبلیله گاهی گرم می شود و از خارج به عنوان مرغ استفاده می شود. تحقیقات نشان می دهد که این امر التهاب خارجی را کاهش می دهد و می تواند درمان کند

درد و تورم در عضلات و غدد لنفاوی

نقرس

زخمها

زخم پا

سیاتیک

شوره سر

اگزما

این مهم است که ابتدا منطقه را آزمایش کنید تا اطمینان حاصل شود که آن را نمی سوزاند یا بیشتر از آن منطقه را شعله ور می کند.


همچنین موهای شنبلیله برای مو وجود دارد. اگرچه تحقیقات محدود است ، اما گزارش های حکایات حاکی است که از چای شنبلیله و پودر دانه شنبلیله می توانید بر روی موهای شما برای تقویت رشد مو و بهبود بافت استفاده شود.


6. طعم و ادویه را به غذا اضافه می کند

در غذاها ، پودر شنبلیله اغلب به عنوان یک ماده در مخلوط ادویه جات ترشی جات ، که بیشتر در کرایه های هند ، مانند غذاهای کرچک یافت می شود ، گنجانده شده است. همچنین از این ماده به عنوان ماده معطر کننده در تقلید شربت افرا ، مواد غذایی ، نوشیدنی و دخانیات استفاده می شود.


علاوه بر این ، از برگ شنبلیله می توان در سالادها استفاده کرد و از هر دو برگ تازه و خشک در آشپزی هندی استفاده می شود.


7. به افزایش اشتها کمک می کند

فراتر از افزایش طعم ، شنبلیله به افزایش اشتها منجر می شود که این امر باعث خواص ترمیمی و مغذی می شود.


مطالعه ای که در فارماکولوژی ، بیوشیمی و رفتار انجام شده است به منظور بررسی تأثیر عصاره گیاه شنبلیله بر رفتار تغذیه طراحی شده است. آزمایشات برای تعیین مصرف مواد غذایی و انگیزه غذا ، و همچنین تغییرات متابولیک و غدد درون ریز انجام شد.


نتایج نشان داد که تجویز خوراکی مزمن عصاره شنبلیله باعث افزایش معنی دار در مصرف مواد غذایی و انگیزه خوردن می شود. این گزارش همچنین حاکی از آن است که این درمان نه از بی اشتهایی جلوگیری می کند و نه از کاهش انگیزه غذا خوردن جلوگیری می کند.


8- ممکن است عملکرد ورزش را بهبود بخشد

مجله علوم ورزشی و پزشکی گزارش یک مطالعه در مورد اثرات ترکیب کراتین و مکمل روغن شنبلیله بر قدرت و ترکیب بدن در مردان است.


چهل و هفت مرد آموزش دیده با توجه به وزن بدن به دو گروه تقسیم شدند. سپس هر گروه 70 گرم از دارونما دکستروز ، پنج گرم کراتین و 70 گرم دکستروز یا 3.5 گرم کراتین و 900 میلی گرم عصاره شنبلیله گرفته و در یک برنامه تمرینی دوره ای چهار روزه در هفته شرکت کردند. هشت هفته


ترکیب بدن ، استقامت قدرت عضلانی و ظرفیت بی هوازی شرکت کنندگان مورد آزمایش قرار گرفت. گروه کراتین / شنبلیله افزایش معنی داری در توده لاغر ، پرس سینه و فشار مطبوع پا نشان داد.


این مطالعه نتیجه گرفت که کراتین همراه با مکمل عصاره شنبلیله به همان میزان مؤثر در ترکیب کراتین با دکستروز در قدرت بالای بدن و ترکیب بدن تأثیر معنی داری دارد.


چرا این خوب است؟ استفاده از شنبلیله با مصرف مکمل کراتین ممکن است وسیله ای مؤثر در تقویت جذب کراتین و در عین حال نیاز به مقادیر بیش از حد کربوهیدرات های ساده باشد ، بنابراین ممکن است بخواهید اضافه کردن شنبلیله برای مردان و خانم ها را در لیست بهترین غذاهای قبل از تمرین قرار دهید .


9. به بهبود قند خون کمک می کند

یک کارآزمایی بالینی نشان داد که مصرف دانه شنبلیله خیس شده در آب گرم نوید به عنوان یک درمان مکمل در درمان دیابت نوع 2 را نشان می دهد.


در طول هشت هفته ، 11 از مجموع 18 شرکت کننده تخم شنبلیله خیسیده شده در آب داغ را مصرف کردند ، و هفت باقی مانده تخم شنبلیله که با ماست مخلوط شده اند مصرف کردند. شرکت کنندگان که دانه های خیس شده را در آب گرم مصرف کرده اند ، در مقایسه با گروهی که دانه های مخلوط با ماست را خورده اند ، میزان قابل توجهی در قند خون را نشان دادند .

نحوه استفاده (دستور العمل های اضافی)

شنبلیله دارای سابقه ای طولانی به عنوان گیاهی آشپزی و دارویی در جهان باستان است. تخم شنبلیله معمولاً در پخت و پز و به عنوان یک داروی عامیانه یا سنتی برای دیابت و از بین رفتن اشتها و همچنین برای تحریک تولید شیر در زنان شیرده استفاده می شود.


همچنین برای کاهش التهاب روی پوست و مو اعمال می شود.


در اینجا برخی از رایج ترین گیاهان استفاده شده است:


تولید شیر مادر : مکمل های شنبلیله یا چای ممکن است به افزایش تولید شیر مادر کمک کند ، به خصوص در روزهای بلافاصله پس از تولد کودک.

هضم غذا : چای شنبلیله ، پودر دانه یا مکمل ها ممکن است به مشکلات گوارشی مانند یبوست ، ناراحتی معده و از بین رفتن اشتها کمک کند.

التهاب : عصاره شنبلیله می تواند به صورت موضعی به عنوان یک قرص برای کاهش التهاب و درد استفاده شود.

کلسترول : اگرچه شواهد متفاوتی وجود دارد ، استفاده از پودر تخم شنبلیله یا مکمل ها ممکن است به کاهش سطح کلسترول بالا کمک کند.

سلامت پوست : برای بهبود سلامت پوست و کاهش علائم بیماری التهابی می توان از روغن شنبلیله یا پودر دانه استفاده کرد.

سلامت مو : برای استفاده به عنوان داروی گیاهی برای موهای خود ، پودر تخم شنبلیله را با روغن نارگیل یا آلوئه ورا ترکیب کرده و مخلوط را داخل پوست سر خود ماساژ دهید. بگذارید پنج دقیقه بماند و بعد بشویید.

عملکرد ورزش : اگرچه تحقیقات آمیخته ای در مورد شنبلیله برای تستوسترون وجود دارد ، اما مصرف این گیاه به مدت هشت هفته ممکن است باعث بهبود عملکرد ورزش و کاهش چربی بدن شود.


نمی دانید چگونه دانه شنبلیله بخوریم؟ در اینجا چند دستور العمل شنبلیله عالی وجود دارد که می توانید آنها را امتحان کنید ، همچنین برخی از ایده ها برای زنانی که در حال شیردهی هستند و یا مشغول کار هستند.


دانه های معطر Blackeye Bebe

پودر کاری جامائیکا

مرغ و قارچ ماسالا با شنبلیله ، زردچوبه و کاری

خدمت: 4–5

1 فنجان قارچ تازه ، ارگانیک ، خرد شده را در قطعات اندازه نیش خرد کنید

4-5 سینه مرغ کوچک ارگانیک ، خرد شده در قطعات نیش اندازه

1 فنجان کفیر

½ قاشق چایخوری زردچوبه

½ قاشق چایخوری پودر کاری

½ پودر قاشق چایخوری

1 قاشق چایخوری پودر گشنیز

1 فنجان شنبلیله تازه (برگهای متی) یا 2 قاشق غذاخوری برگ شنبلیله خشک ، شستشو و خرد شده

4 گوجه فرنگی تازه خرد شده در اندازه متوسط

1 پیاز متوسط ​​خرد شده

1 فلفل سبز ، خرد شده یا خرد شده

¼ قاشق غذاخوری رب زنجبیل یا 1/2 قاشق غذاخوری زنجبیل تازه خرد شده

¼ قاشق غذاخوری رب سیر یا 1/2 قاشق غذاخوری سیر تازه خرد شده

1 قاشق غذاخوری غزه

نمک واسه مزه، نمک برای طعم دادن

مواد تشکیل دهنده ماسالا:


چوب دارچین 1 اینچی

1 هل بزرگ

2-3 هل سبز

2-3 میخک

1 برگ برگ

دستورالعمل ها:


قارچ ها و مرغ ها را در یک کاسه با کفیر و کاری کنید تا به مدت تقریبی 30 دقیقه ماریناسیون شوند.

مواد غذایی باقیمانده را هنگام آبکش کردن خرد کنید.

در یک قابلمه گرم کنید و مراقب باشید که دچار سوختگی نشوید.

هل ، دارچین و برگ برگ را اضافه کنید.

تا زمانی که مخلوط معطر شود ، مطمئن شوید که آن را نسوزانید.

پیاز و سس را تا قهوه ای طلایی اضافه کنید.

فلفل دلمه ای ، زنجبیل و سیر را اضافه کنید.

سپس گوجه فرنگی ها را اضافه کرده و با همزن مداوم سس ها را ادامه دهید.

در صورت نیاز ، کمی آب اضافه کنید تا خشک نشود.

پودر زردچوبه ، گشنیز و فلفل قرمز را اضافه کنید.

قارچ و مرغ ترشی شده را اضافه کنید .

برگهای شنبلیله خرد شده را اضافه کنید.

حدود یک فنجان آب اضافه کنید.

قابلمه را هم بزنید ، بشقاب را بپوشانید و به آرامی هم بزنید و مرغ را کاملاً بپزید.

بیش از برنج باسماتی یا quinoa سرو کنید.

خطرات ، اثرات جانبی و تعامل

چند اثر جانبی شنبلیله وجود دارد. هنگامی که از طریق دهان مصرف می شود ، ممکن است باعث گاز ، نفخ و اسهال شود و خطر واکنش های آلرژیک وجود دارد که می تواند باعث سرفه ، خس خس و تورم شود.


همچنین می تواند هنگام تحریک مستقیم روی پوست باعث تحریک شود ، بنابراین همیشه ابتدا یک ناحیه کوچک را آزمایش کنید.


با وجود این که برای تحریک زایمان از آن استفاده شده است ، زنان همیشه در هنگام مصرف شنبلیله در دوران بارداری باید از احتیاط استفاده کنند. اطمینان حاصل کنید که قبل از استفاده با ارائه دهنده خدمات درمانی خود در مورد آن صحبت کنید.


همچنین لازم به ذکر است که شنبلیله می تواند باعث اثرات مضر و برهم کنش هایی شود که می تواند خون را نازک کند و باعث خونریزی بیش از حد در برخی افراد شود. کسانی که اختلال خونریزی زمینه ای دارند و یا داروهای رقیق کننده خون یا ضد انعقاد خون مصرف می کنند ، نباید آن را بدون تأیید پزشکان مصرف کنند.


علائم تعامل با مشکل مانند خونریزی بیش از حد شامل کبودی آسان ، استفراغ خون یا عبور مدفوع تیره است.


همچنین ممکن است تعامل با افرادی که مبتلا به دیابت هستند ، برقرار شود زیرا شنبلیله می تواند قند خون را کاهش داده و با داروهای دیابت تداخل کند.


نتیجه


شنبلیله یک داروی گیاهی است که در طب مردم برای طیف وسیعی از شرایط بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه افراد برای کاهش کلسترول بالا ، بهبود میل جنسی ، افزایش تولید شیر جانوران و موارد دیگر از دانه ها و برگ های گیاه مکمل می کنند.

شنبلیله گیاهی همچنین ممکن است به جلوگیری یا مبارزه با بیماری التهابی و موارد مرتبط با هضم و قند خون بالا کمک کند.

برخی از عوارض جانبی و اثر متقابل آن از این داروی گیاهی وجود دارد. در دوران بارداری نباید مصرف شود مگر اینکه توسط پزشک توصیه شود. همچنین ممکن است با داروهای رقیق کننده خون و داروهای ضد دیابت در 


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 مشاهده