دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» قارچ چگا: 5 مزایا و طرز تهیه چای چاگا

قارچ چگا: 5 مزایا و طرز تهیه چای چاگا

آیا قارچ چگا ایمن است؟ آیا هشدارهای خاصی وجود دارد؟


یک ستاره متداول قهوه قارچ و چای قارچ ، قارچ چاگا دارای مزایای چشمگیر سلامتی است. در واقع دارای بالاترین امتیاز ORAC از هرم غذایی است.


درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

چرا این چیز خوبی است؟ ORAC مخفف "ظرفیت جاذب رادیکال اکسیژن" است.


هرچه مقدار ORAC بیشتر باشد ، توانایی غذا در محافظت از بدن در برابر رادیکالهای آزاد ایجاد کننده بیماری ، بهتر خواهد بود. همچنین به این معنی است که قارچ چگا یکی از بهترین منابع آنتی اکسیدان است و مقدار ORAC آن 146،700 است.


بنابراین چرا مردم دقیقاً می خواهند قارچ چگا را به رژیم های غذایی خود اضافه کنند؟ مزایای چاگا چیست؟


تحقیق شده است که مردم به دلیل نگرانی های زیادی در مورد سلامتی ، از جمله بیماری های قلبی ، دیابت ، بیماری کبد ، انگل ها ، درد معده و انواع خاصی از سرطان ، قارچ چگا مصرف می کنند.


بیایید بیشتر در مورد فواید احتمالی قارچ چاگا صحبت کنیم و اینکه چرا این روزها قارچ های ضد بیماری زیاد است .


قارچ Chaga چیست؟

قارچ Chaga ( Inonotus obliquus ) در مکانهایی مانند سیبری ، شمال کانادا ، آلاسکا و برخی مناطق شمالی قاره آمریکا وحشی می شود. آنها نوعی قارچ هستند که عمدتا در خارج از درختان توس در آب و هوای بسیار سرد رشد می کنند.


همچنین می توان در درختان راش ، توسکا ، شاه بلوط یافت


شناسایی قارچ Chaga از آنجا که چنین ظاهری متمایز دارند خیلی دشوار نیست.


قارچ های چاگا چه شکلی هستند؟ آنها تمایل دارند که با ظاهری بیرونی شبیه به ذغال سوخته شده با هسته نرم و زرد و نارنجی زرد رنگ به نظر برسد.

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟


نام "chaga" از کلمه روسی قارچ آمده است. به این قارچ ها "طلای سیاه" نیز گفته می شود.


این قارچ ها صدها سال است که به عنوان داروی سنتی در کشورهای اروپای شمالی و همچنین روسیه مورد استفاده قرار گرفته است. آنها به طور سنتی برای درمان دیابت و سرطان دستگاه گوارش به همراه بیماری های قلبی در این مناطق از جهان مورد استفاده قرار گرفته اند.


همانطور که معمولاً قارچ های شاگا بر روی درختان توس رشد می کنند ، دیدن آنها کاملاً چشمگیر هستند. آنها نه تنها مانند چوب سوخته به نظر می رسند ، بلکه می توانند در یک گله رشد کنند که در نهایت به بزرگی یک سر انسان است.


مانند سایر قارچ های دارویی ، قارچ چگا برای شکسته شدن دیواره های سلولی سفت و سخت آن نیاز به آب گرم یا الکل دارد تا فواید قارچ برای مصرف انسان در دسترس قرار گیرد.


آیا می توانید chaga را در قهوه بگذارید؟ شما قطعاً می توانید!


امروزه قهوه قارچ و چای محبوبیت زیادی پیدا می کنند. این ممکن است یک ایده جدید به نظر برسد ، اما قارچ چگا در واقع به عنوان یک جایگزین قهوه در جنگ های جهانی اول و دوم مورد استفاده قرار گرفت.


چاگا برای بدن چه می کند؟ محققان برای مدت بسیار طولانی آن را به دلیل استفاده از آن در مبارزه با سرطان بررسی کرده اند . از قضا ، قارچ چاگا گاهی اوقات "سرطان درخت" خوانده می شود زیرا وجود قارچ چاگا در نهایت باعث کاهش درخت میزبان آن می شود.


ارزش غذایی

قارچ Chaga واقعاً از نظر محتوای آنتی اکسیدانی بسیار چشمگیر هستند. آنها کالری کمی دارند ، فیبر بسیار بالایی دارند و فاقد چربی و قند هستند.


دو قاشق چای خوری تکه های چاگا خام حاوی حدود :


30 کالری

0 گرم چربی

7 گرم کربوهیدرات

فیبر 7 گرم (28 درصد DV)

فواید

1. پیشگیری و درمان سرطان

اگر به صورت آنلاین جستجو کنید ، یافتن برخی توصیفات برجسته در مورد درمان سرطان و قارچ chaga دشوار نیست .

طبق گفته مرکز سرطان Memorial Sloan ، "مطالعات آزمایشگاهی و حیوانات نشان می دهد که بیماری حماسه می تواند پیشرفت سرطان را مهار کند. مطالعات در انسان لازم است. "


در حقیقت ، در یک مطالعه ، موش های دارای تومور که با عصاره قارچ chaga تکمیل شده اند ، 60 درصد کاهش اندازه تومور را تجربه کردند. در همین حال ، موش های مبتلا به سرطان متاستاتیک (تومورها در سایر قسمت های بدن گسترش یافته اند) نسبت به گروه کنترل 25 درصد کاهش تعداد ندول ها داشتند.


مطالعه دیگری که در مجله جهانی معده منتشر شده است ، به بررسی تأثیرات این قارچ بر سلولهای سرطانی کبد انسان پرداخته است. این تحقیقات نشان می دهد که عصاره چگا ممکن است قادر به جلوگیری از رشد سلولهای سرطانی کبد باشد ، و این یک درمان بالقوه برای سرطان در کبد است.


2. تحریک سیستم ایمنی

در مطالعات حیوانی ، این قارچ ها با افزایش تولید برخی سلول های ایمنی از جمله اینترلوکین 6 (IL-6) و همچنین لنفوسیت های T به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده اند.


این مواد به تنظیم سیستم ایمنی بدن کمک می کنند و مطمئن می شوند که بدن شما در مقابل همه باکتری ها و ویروس های تهاجمی مبارزه می کند.


تحقیقات نشان داده است که عصاره های چگا می توانند لنفوسیت های طحال را تحریک کنند ، که می تواند تأثیر مثبت مستقیمی بر عملکرد سیستم ایمنی بدن داشته باشد.


3. ضد ویروس قوی

به نظر می رسد این قارچ توانایی ویروس های ضد ویروسی دارد.


تحقیقات علمی منتشر شده در سال 2015 نشان داد که عصاره های گیاه چگا دارای اثر ضد ویروسی بر ویروس نقص ایمنی انسان (HIV) نوع 1 هستند.


همچنين در مطالعات حيوانات نشان داده شده است كه هنگام صحبت ويروس هپاتيت C ، اثرات ضد ايرالي دارد . محققان با استفاده از سلولهای حیوانی دریافتند كه عصاره چگا قادر است در طی 10 دقیقه خواص عفونی ویروس هپاتیت C را 100 برابر كاهش دهد.


مطالعات ادامه دارد ، اما به نظر می رسد این قارچ نامزد ارزنده ای برای استفاده در تولید داروهای ضد ویروسی جدید است.


4- کاهش دهنده التهاب

نشان داده شده است که این قارچ ها باعث کاهش التهاب می شوند .

به عنوان مثال ، یک مطالعه روی حیوانات نشان داده است که عصاره چگا می تواند التهاب ناشی از کولیت اولسراتیو را در افراد حیوان کاهش دهد. به طور خاص ، محققان دریافتند که اثر ضد التهابی عصاره در روده بزرگ به دلیل توانایی آن در سرکوب بیان واسطه های شیمیایی التهاب است.

چرا این قابل توجه است؟ زیرا واسطه های شیمیایی منتشر شده در هنگام التهاب ، التهاب را بسیار شدیدتر می کنند و همچنین باعث تداوم پاسخ التهابی می شوند.


5- بهبود استقامت جسمی

در مطالعات حیوانی ، این قارچ استقامت جسمی را به میزان قابل توجهی بهبود داده است.


یک مطالعه منتشر شده در سال 2015 نشان داد که هنگامی که به موش های پلی ساکارید قارچ chaga داده شد ، موش ها قادر به شنا کردن طولانی تر بودند ، میزان گلیکوژن (سوخت) هر دو ماهیچه و کبد افزایش یافته ، در حالی که سطح اسید لاکتیک در جریان خون کاهش یافته است.


این همه را کنار هم قرار دهید و این یک دستور غذا برای خستگی کمتر و استقامت بهتر است.


5 مزایای سلامتی قارچ چگا - دکتر Axeخطرات ، عوارض جانبی و تداخلات دارویی

عوارض جانبی قارچ Chaga (از جمله عوارض جانبی چای چگا) و ایمنی در حال حاضر نامشخص است.


تا به امروز ، هیچ آزمایش بالینی وجود ندارد که ایمنی این قارچ ها را در انسان ارزیابی کرده باشد. بنابراین ، هیچ دوز استاندارد برای انسان نیز وجود ندارد.


این قارچ همچنین دارای اگزالات زیادی است که ممکن است از جذب برخی مواد مغذی جلوگیری کند و در مقادیر زیاد سمی باشد.


اگر باردار هستید یا شیرده هستید ، بهتر است از این قارچ ها اجتناب کنید زیرا استفاده از آنها در خانم های باردار و شیرده مطالعه نشده است.


اگر در حال حاضر دارویی را مصرف می کنید یا برای هر شرایط پزشکی تحت درمان قرار گرفته اید ، قبل از افزودن این قارچ به رژیم غذایی خود با پزشک خود مشورت کنید.


آیا قارچ چگا ایمن است؟ آیا هشدارهای خاصی وجود دارد؟


در مورد چاگا و شرایط زیر نگرانی وجود دارد:


بیماری های خود ایمنی ، از جمله آرتریت روماتوئید (RA) ، بیماری اسکلروز متعدد (MS) ، لوپوس (لوپوس اریتماتوز سیستمیک (SLE)) - این قارچ می تواند سیستم ایمنی بدن را فعال تر کند ، که می تواند منجر به افزایش علائم بیماری خود ایمنی شود.

دیابت - ممکن است قند خون را در افراد دیابتی کاهش دهد.

اختلالات خونریزی - ممکن است خطر خونریزی را افزایش دهد بنابراین در صورت بروز اختلال خونریزی بهتر است از آن استفاده نکنید.

جراحی - حداقل دو هفته قبل از هر نوع جراحی استفاده از دارو را متوقف کنید زیرا ممکن است خطر خونریزی را افزایش داده و یا در کنترل قند خون در حین و بعد از عمل تأثیر بگذارد.

اگر در حین مصرف این قارچ عوارض جانبی منفی داشتید ، مصرف آن را قطع کنید و در صورت لزوم به دنبال مصرف دارو باشید.


نحوه استفاده

چگونه می توانید چاگا را در زندگی خود گنجانید؟ قارچ Chaga به عنوان مکمل در قالب تنتور chaga ، کپسول ، قرص یا پودر بصورت آنلاین و در فروشگاه های مواد غذایی بهداشتی موجود است.


همچنین می توانید قهوه قارچ یا چای قارچ را پیدا کنید که شامل این قارچ به تنهایی یا در ترکیب با سایر قارچ ها مانند ساردیسپس باشد.


برخی از رایج ترین قارچ های دارویی در چای قارچ و قهوه قارچ عبارتند از:


چاگا

کوردیسپس

ریشی

مانی شیر

دم ترکیه

گفته می شود قهوه قارچ اسیدی کمتری دارد و در مقایسه با قهوه معمولی کافئین کمتری دارد. یک فنجان قهوه قارچ به طور معمول حدود نیمی از کافئین یک فنجان معمولی جو را دارد.


سازندگان و نوشیدنی های این نوع قهوه ادعا می کنند که مانند قارچ مزه ندارند و قارچ اضافه شده همان قهوه است.


اگر به مزایای احتمالی چای قارچ chaga علاقه دارید ، می توانید به راحتی این چای را در خانه تهیه کنید. البته ، ابتدا به مقداری خام قارچ chaga یا پودر قارچ chaga احتیاج دارید.


آیا چاگا شما را بیدار نگه می دارد؟ نه ، حاوی هیچ کافئین نیست.


چای قارچ Chaga - دکتر Axچای چاگا (یک وعده)

برای تهیه این دستور تهیه چای قارچ چگا ، می توانید از تکه های قارچ کامل chaga (تقریباً 10 گرم) استفاده کنید یا تکه های خرد شده را با استفاده از چرخ قهوه و حدود دو قاشق چایخوری پودر چاگا درون پودر خرد کنید. در هر صورت ، این یک نوشیدنی آسان است که می توانید در خانه تهیه کنید.


در اینجا نحوه تهیه آن آورده شده است:

قطعات قارچ را درون لیوان یا پودر قارچ درون یک دیفیوزر و داخل لیوان قرار دهید.

1 لیوان آب جوش را داخل لیوان بریزید.

بگذارید تکه های قارچ / پودر به مدت 3 دقیقه تند شود.

در صورت تمایل ، می توانید کمی آب لیمو ، عسل خام یا شربت افرا اضافه کنید تا طعم آن به دست آید.

اگر سؤال یا نگرانی دارید ، همیشه درباره بهترین دوز برای شما با یک متخصص بهداشت صحبت کنید.


افکار نهایی

مردم قرن ها در روسیه و کشورهای اروپای شمالی از قارچ های چاگا به طور سنتی استفاده کرده اند.

تا به امروز ، محققان اکثر مطالعات راجع به این قارچ را با استفاده از حیوانات یا سلولهای انسانی انجام داده اند. امیدوارم تحقیقات در مورد افراد انسانی برای نشان دادن فواید سلامتی قارچ رایج تر شود.

چاگا برای چیست؟ مطالعات جدید تا به امروز بسیار نویدبخش به نظر می رسد در مورد انواع نگرانی های عمده سلامت ، از جمله سرطان و ویروس ها.

تحقیقات حیوانات همچنین نشان داده است که می تواند ضمن تقویت عملکرد سیستم ایمنی و استقامت جسمی ، التهاب را کاهش دهد.

قهوه قارچ یا چای قارچ یک روش عالی و آسان برای ترکیب مقدار متوسط ​​این قارچ ها در رژیم غذایی شماست.

نوشیدن قهوه که حاوی قارچ است ممکن است بسیار عجیب به نظر برسد ، اما در واقع نوشیدنی ها می گویند قهوه قارچ طعم عالی دارد و انرژی متعادل تری به آنها می دهد.

یک دستور تهیه چای چاگا مطمئناً بیشتر طعم قارچ را به شما می بخشد (در مقایسه با قهوه) و تهیه آن بسیار آسان است.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده