ثروتسازی با هیپنوتیزم


» 9 مزایا و استفاده از اکیناسه - از سرماخوردگی گرفته تا سرطان

 9 مزایا و استفاده از اکیناسه - از سرماخوردگی گرفته تا سرطان

مزایای اکیناسه

اگر در مورد گیاهان ضد ویروسی که به مبارزه با سرماخوردگی یا آنفولانزا کمک می کنند ، تحقیق کرده اید ، احتمالاً با اکیناسه روبرو شده اید - گیاه قدرتمندی که در حال حاضر در بازار بهداشت طبیعی رونق دارد.


محبوبیت فزاینده ای در این گل فوق العاده جذاب است ، زیرا اکیناسه مانند معدود گیاهان روی کره زمین از سلامتی و رفاه ما سود می برد. حالا این چیزی است که می توان پشت سر گذاشت.

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟


هنگامی که به عنوان یک روش جایگزین برای جلوگیری از سرماخوردگی شناخته می شود ، اکنون اکیناسه به سرعت برای استفاده ها و فواید متعدد شناخته می شود - از مبارزه با سرطان تا کاهش درد.


برای جلوگیری از ابتلا به بیماری لازم نیست محصولات اکیناسه را در طول سال خریداری کنید. در عوض ، سعی کنید عصاره خود را تهیه کرده و از خواص درمانی فوق العاده این گیاه بهره ببرید.


اکیناسه چیست؟

اچیناسه گیاهی بومی آمریکای شمالی است که بیش از 400 سال توسط قبایل بزرگ دشتهای هندی به عنوان یک گیاه دارویی سنتی کشف و مورد استفاده قرار گرفت. از نظر فنی به عنوان گیاه دارویی طبقه بندی می شود ، چندین گونه از گیاه اکیناسه برای تهیه دارو از گل ها ، برگ ها و ریشه های آن استفاده می شود.


قبل از سال 1950 و معرفی آنتی بیوتیک ها ، اکیناسه یک وضعیت دارویی محترم داشت. با تغییر صنعت مراقبت های بهداشتی ، آنتی بیوتیک ها عصبانیت پیدا کردند ، و گیاهان دارویی مشهور امروزه بخش اعظم عزت خود را از دست دادند.


این گیاه به گیاه محبوب تبدیل شده است. گیاه اکیناسه همچنین با نام Echinacea purpurea که معمولاً به عنوان گل بنفش کمرنگ شناخته می شود ، مورد علاقه باغبانان و علاقه مندان به پروانه است. گل جذاب که به گلهای مروارید و گلهای گل رز ، صورتی یا بنفش شبیه گلهای مروارید است ، بر روی ساقههای قوی بسیار بالاتر از شاخ و برگ رشد می کند.


بیشتر مردم متوجه نیستند که مواد شیمیایی موجود در ریشه با مواد موجود در قسمت فوقانی گیاه تفاوت چشمگیری دارد. اگر ریشه گل گل بنفش را تجزیه و تحلیل کنیم ، می بینیم که آنها غلظت بالایی از روغنهای فرار دارند ، در حالی که قسمت هایی که در بالای خاک رشد می کنند ، تمایل دارند که حاوی پلی ساکاریدهای بیشتری باشند که به عنوان عامل تحریک عملکرد ایمنی بدن شناخته می شوند. عصاره اکیناسه در اصل تنتور از این قسمت فوقانی گیاه است.


بسیاری از ترکیبات شیمیایی اکیناسه در حقیقت محرک ایمنی قوی هستند و می توانند ارزش درمانی قابل توجهی را ارائه دهند. معدودی که احتمالاً با آنها آشنا هستید روغنهای اساسی ، فلاونوئیدها ، اینولین ، پلی ساکاریدها و ویتامین C هستند.


در کنار گزارش های عصاره های بسیار مغذی گیاه ، ما آموخته ایم که بخشی از گیاه که در بالای زمین رشد می کند مؤثر است. جالب اینجاست که در آلمان ، گیاهان رژیمی توسط دولت تنظیم می شوند و قسمتهای بالای آن از گونه های اکیناسه پورپوره در واقع به عنوان داروهای طبیعی برای عفونت های دستگاه ادراری ، عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی ، سرماخوردگی و زخم های آرام بهبود می یابد.


گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

فواید سلامتی

فواید مصرف اکیناسه چیست؟ اگرچه به نظر می رسد تعداد نامحدود فواید اکیناسه وجود دارد ، اما این 9 نفر از هم متمایز هستند.


1. با سرطان مبارزه می کند

تحقیقات جالب در مورد فواید اکیناسه در مورد سرطان مغز توسط انستیتوی ملی بهداشت (NIH) منتشر شده است. محققان اظهار داشتند که "ارزش دارویی فیتوشیمیایی موجود در اکیناسه کاملاً مشهود است و نشان می دهد که این ماده و همچنین فیتوشیمیایی هایی که هنوز در گیاهان دیگر کشف نشده اند ، می توانند ابزار ارزشمندی برای مقابله با تومورها باشند."

به گفته محققان ، استفاده از اکیناسه به عنوان یکی دیگر از روش های درمانی جایگزین سرطان ، به معنای واقعی کلمه ، "در کنار - یا به جای - درمان معمول" توصیه می شود.


2. تقویت سیستم ایمنی

چگونه اکیناسه به سرماخوردگی و آنفولانزا کمک می کند؟ دانشگاه کانکتیکات که در مجله Lancet Infectious Diseases منتشر شده است ، یک مطالعه فراتحلیل انجام داد که اثرات اکیناسه را با استفاده از 14 مطالعه ارزیابی کرد.

مشخص شد که:

اکیناسه می تواند احتمال ابتلا به سرماخوردگی را تا 58 درصد کاهش دهد

اکیناسه سرماخوردگی را تقریباً یک و نیم روز کاهش می دهد

کریگ کلمن ، استادیار آزمایشگاه داروسازی و نویسنده اصلی این تحقیق ، افزود: "پیامی از مطالعه ما این است که اکیناسه در واقع پیشگیری از سرماخوردگی و مزایای درمان سرماخوردگی دارد." این دقیقاً به همین دلیل است که محصولات اکیناسه یکی از چندین داروی سرماخوردگی مؤثر است.

دکتر کلمن دریافت که " اهمیت این یافته هنگامی روشن می شود که در نظر بگیرید آمریکایی ها سالانه از یک میلیارد سرماخوردگی رنج می برند و سالانه حدود 1.5 میلیارد دلار برای ویزیت پزشک و 2 میلیارد دلار دیگر سالانه برای سرفه های بدون نسخه و سرماخوردگی هزینه می کنند."

خدمات حفاظت از منابع طبیعی وزارت كشاورزی آمریكا گزارش می دهد كه سیستم ایمنی بدن به شدت تحت تأثیر میزان دوز اکیناسه است. به نظر می رسد 10 میلی گرم اکیناسه به ازای هر کیلو وزن بدن ، که روزانه در طی یک دوره 10 روزه مصرف می شود ، به عنوان یک محرک ایمنی بدن موثر است.


علاوه بر این ، مجله پزشکی هندوستان مطالبی را منتشر کرده است که نشان می دهد اکیناسه سرماخوردگی های ویروسی را متوقف می کند. با این حال ، مهمترین نتایج از مزایای اکیناسه اثرات هنگام استفاده در عفونت های عود کننده بود. تا به امروز ، تحقیقات نشان می دهد که گیاه احتمالاً علائم سرماخوردگی را کاهش می دهد ، اما به نظر می رسد با شروع علائم سرماخوردگی اثر اکیناسه قوی تر است.


و مطالعه دیگری، این یکی در چاپ ویروس تحقیقات ، ارزیابی اثرات اکیناسه در برابر عفونت های باکتریایی و ویروسی ثانویه که اغلب دنبال کنید. عصاره های گیاهی قادر به مقابله با عفونت های تنفسی ویروسی از جمله آنفولانزا بودند ، ضمن اینکه باعث کاهش التهاب و کاهش خطر بروز عوارض باکتریایی می شوند.


بنابراین ، می بینید که چرا از محصولات اکیناسه برای بیماری های ویروسی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا به ویژه عصاره ها ، توصیه های مطلوبی برای پزشکان یکپارچه ، هومیوپات ، طبیعی و سایر موارد برای بیمارانشان است.


3. درد را تسکین می دهد

تاریخچه اکیناسه از زمانی شروع شد که Echinacea purpurea توسط سرخپوستان دشت های بزرگ به عنوان مسکن استفاده می شود. این یک داروی ضد درد به ویژه برای انواع زیر موثر است:

   درد در روده ها

   درد همراه با سردرد

   درد همراه با HSV (تبخال)

   درد همراه با سوزاک

   درد همراه با سرخک

   گزش مار

   گلو درد

   درد معده

   ورم لوزه

   دندان درد


برخی از روش های متداول استفاده از محصولات اکیناسه برای مقابله با درد ، نوشیدن چای اکیناسه گیاهی یا حتی تهیه یک خمیر از گیاه خشک شده و مالیدن آن به طور مستقیم روی ناحیه ای است که به آن مبتلا می شوید.


4- عملکردها به عنوان یک ملین است

مانند بسیاری از گیاهان ، اکیناسه به ویژه برای معده و کل دستگاه گوارش بهبود می یابد. با توجه به گیاهان دارویی پزشکی، برای مثال، اکیناسه است نشان داده شده است به کار به عنوان یک ملین ملایم که کمک به یبوست و آثار آن را فراهم می کند به عنوان یک عامل آرام بخش است.


نوشیدن چای گیاهی به ویژه برای کمک به این امر مؤثر است. برای شرایط مزمن بیشتر ، یک فنجان چای هر روز می تواند به شل شدن روده ها کمک کند - در حالی که 2-3 فنجان در روز می تواند با وقوع ناگهانی کمک کند.


با این حال ، برای کاهش خطر عوارض جانبی ، حتما از مصرف اکیناسه سوء استفاده نکنید. برای ایمن بودن ، حتماً چای خود را به دو فنجان در روز ، حداکثر ، محدود کنید و مکمل های مورد نظر را بر روی برچسب های آنها مصرف کنید.


5- نماینده ضد التهابی ضد آی

احتمالاً قاتل شماره یک در سراسر جهان ، التهاب ریشه بیشتر بیماری ها دارد. عوامل مختلفی - از جمله استرس ، سموم موجود در مواد غذایی و خواب ضعیف - همگی نقش دارند. خوشبختانه ، همانطور که توسط دانشگاه بریتیش کلمبیا توضیح داده شده است ، مصرف منظم اکیناسه می تواند انواع مختلف التهاب را به طور موثری معکوس و کاهش دهد.

محصولات حاوی اکیناسه حتی ممکن است به یووئیت یا التهاب چشم کمک کنند. این ایده خوبی است برای افرادی که با بیماری های التهابی مزمن مانند آرتریت روماتوئید مبارزه می کنند ، به طور منظم چای گیاهی را مصرف کنند تا التهابات گسترده ای در سیستم کاهش یابد


6. مشکلات پوستی را بهبود می بخشد

اکیناسه به نفع پوست نیز از جمله بهبود هیدراتاسیون پوست و کاهش چین و چروک است. تحقیقات نشان می دهد استفاده از محصولات پوستی حاوی عصاره گیاه ممکن است به تقویت سلامت پوست کمک کند. بعلاوه ، مانند عوارض تحریک پوست هیچ عارضه جانبی نشان نداد.


 7. به بهبود سلامت روان کمک می کند

Echinacea angustifolia گونه اي توصيه شده براي كمك به بيماري هاي خاص مرتبط با ADD / ADHD است. هم بزرگسالان و هم کودکانی که مبتلا به ADD / ADHD هستند بیش از حد طبیعی شانس دارند که اختلالات عاطفی را تجربه کنند ، به ویژه:


   اضطراب

   افسردگی

   هراس اجتماعی


دوباره ، دوز مهم است. توصیه می شود افراد فقط 20 میلی گرم در یک زمان و نه بیشتر مصرف کنند. در حقیقت ، مصرف بیش از 20 میلی گرم در هر دوز در واقع می تواند مزایای اکیناسه را که باعث رفع اضطراب می شود ، از بین ببرد.


8- مسائل تنفسی فوقانی را تسکین می دهد

به دلیل اثرات تقویت کننده سیستم ایمنی و ضد التهابی ، تحقیقات نشان می دهد که اکیناسه ممکن است برای بهبود علائم فوقانی دستگاه تنفسی فوقانی کار کند:


   سینوزیت حاد

   همه آنفولانزا

   آسم

   سرماخوردگی

   کراپ

   دیفتری

   التهاب

   گلو شکم

   بیماری سل

سرفه بزرگ

در حقیقت ، در یک مطالعه بالینی مبتلایان به آسم ، اکیناسه به طور مشابه با داروهای مصنوعی کلاسیک در معالجه آسم عمل کرد. محققان نوشتند: "مطالعات اخیر نشان داده اند كه ترشح سیتوكین های مرتبط با آسم در سلول های اپیتلیال برونش با استفاده از داروهای اكیناسه قابل برگشت است."


به طور خاص ، اکیناسه اثرات قابل توجهی برونکودیلوتراپی و ضد التهابی نشان داد. نویسندگان این مطالعه نتیجه گرفتند که این "مبانی علمی را برای استفاده از این گیاه دارویی در طب سنتی به عنوان یک درمان تکمیلی از اختلالات آلرژیک در مجاری هوایی ، مانند آسم فراهم می کند."


برای مشکلات شدیدتر ، محصولات مکمل راهی برای پیشروی هستند که مثلاً نوشیدن چای فقط به اندازه کافی غلیظ نیست.

9. با عفونت مبارزه می کند

اکیناسه همچنین یک درمان فوق العاده برای کل عفونت ها است. یک مطالعه نشان داد که مصرف اکیناسه و استفاده از کرم دارویی بر روی پوست می تواند در مقایسه با صرف مصرف دارو فقط 16 درصد میزان عفونت مجدد واژن را تا 16 درصد کاهش دهد. همچنین برای کمک به این موارد شناخته شده است:


   عفونت های جریان خون

   تب خال ناحیه تناسلی

   بیماری لثه

   مالاریا

   سیفیلیس

   حصبه

   عفونت ادراری

   عفونت های مخمر واژن


1. به جلوگیری از ابتلا به سرماخوردگی کمک کنید

با بررسی 82 مطالعه منتشر شده در سال 2018 در پزشکی مکمل و جایگزین مبتنی بر شواهد نتیجه گیری شد که استفاده از اکیناسه - 2،400 میلی گرم عصاره در روز - به مدت چهار ماه ممکن است به شما کمک کند از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری کرده یا حداقل باعث کاهش شدت و مدت زمان علائم شما یکی گرفتن.


مرتبط: داروهای سرد سرماخوردگی برای تسکین سریع

2. کاهش علائم سرماخوردگی و مدت زمان سرماخوردگی

تجزیه و تحلیل متاآنالیز مطالعات منتشر شده در سال 2015 در ژورنال انجمن پزشکی آمریکا نشان داد که مصرف اکیناسه در صورت بروز اولین علائم ممکن است در کاهش متوسط ​​مدت زمان و شدت سرماخوردگی موثر باشد.


3. به جلوگیری از آنفولانزا کمک کنید

یک مطالعه سلولی که در سال 2009 منتشر شد ، نشان داد که انواع مختلفی از ویروسهای آنفولانزا ، از جمله آنفلوانزای مرغی بالقوه کشنده و آنفولانزای خوکی ، قادر به آلوده کردن سلولهای انسانی کشت شده در معرض عصاره اکیناسه نیستند.


در حالی که یافته های مطالعات آزمایشگاهی همیشه در انسانهای زنده صادق نیست ، این نتایج - همراه با نتایج مطالعات انسانی که مزایای استفاده از اکیناسه را در انسان نشان می دهد - نشان می دهد که استفاده از اکیناسه اگر در معرض کسی قرار داشته باشید ممکن است ارزش امتحان کردن را سریعاً داشته باشد. با آنفولانزا یا در منطقه "در حال گردش" است.


4- علائم آنفولانزا و مدت زمان بیماری را کاهش دهید

یک مطالعه خارج از اروپا که در سال 2015 منتشر شد ، نشان می دهد که اکیناسه همان اندازه داروی تجویز شده Oseltamivir برای کاهش شدت و مدت علائم آنفولانزا و همچنین جلوگیری از عوارض جانبی هنگام شروع در اولین نشانه عفونت مؤثر است. مهم است که اکیناسه را در اولین نشانه علائم آنفولانزا موثرتر کنید.


علاوه بر این ، سایر کاربردهای اکیناسه که توسط تحقیقات پشتیبانی می شوند شامل کمک به:


   مبارزه با سرطان

   تقویت ایمنی

   درد را کاهش می دهد

   یبوست را درمان کنید

   مبارزه با التهاب

   بهبود پوست

   از سلامت روان پشتیبانی كنید

   مشکلات تنفسی فوقانی را تسکین دهید


خطرات و عوارض جانبی

این مهم است که بدانید ممکن است عوارض جانبی در مصرف بیش از حد اکیناسه وجود داشته باشد. در بعضی موارد ، مقادیر زیاد عصاره گیاه گاهی اوقات می تواند باعث تهوع و سرگیجه شود ، خصوصاً در افرادی که آلرژی دارند. بنابراین ، استفاده از اکیناسه برای درمان آلرژی فصلی ، به عنوان مثال ، در نظر گرفته نمی شود.

همچنین گزارش شده است كه اكیناسه تزریقی می تواند باعث بروز واكنشهای شدیدتری از جمله d iarrhea ، d isorientation ، d izziness ، d ry دهان ، f همیشه ، h eadache ، i nsomnia ، joint و درد عضلات ، n ausea ، n kumb زبان ، گلو سنگ معده ، درد گوجه فرنگی ، شما طعم و استفراغ ناخوشایند دارید  . 

خط انتهایی هنگام عوارض جانبی گیاه ، از مصرف مقادیر ایمن و توصیه شده تجاوز نکنید. برای جلوگیری از استفاده طولانی مدت ، بیش از حد ، اگر به طور مرتب از مکمل ها استفاده می کنید ، هر چند هفته استراحت کنید.


فرم ها و مقدار مصرف

اکیناسه در بسیاری از مکان ها ، از جمله فروشگاه های مواد غذایی سالم ، آنلاین و حتی داروخانه ها و سوپر مارکت ها از طریق پیشخوان در دسترس است. به اشکال مختلفی از جمله عصاره مایع ، گیاه خشک شده ، کپسول یا قرص و حتی به عنوان یک چای اکیناسه به فروش می رسد.


اگرچه هیچ مدرک رسمی در مورد چگونگی استفاده بهتر از اکیناسه وجود ندارد ، NIH توصیه ای را ارائه می دهد که استفاده منظم روزانه به طور قطع برای ایمنی و سلامت کلی مفید است. به همین دلیل ، اغلب از آن برای سرماخوردگی و آنفولانزا استفاده می شود.


برخی منابع ادعا می كنند كه به محض بروز علائم ، اکیناسه مؤثرتر است و بارها و بارها در روز به مدت هفت تا 10 روز مصرف می شود. همچنین اعتقاد بر این است که اشکال مایع اکیناسه ممکن است مؤثرتر از کپسول ها باشد ، که دلیل آن میزان جذب آن است.


چه در حال استفاده از آن برای خودتان باشید و چه برای فرزندانتان ، همیشه به یاد داشته باشید که از یک آماده سازی بدون الکل استفاده کنید.


به عنوان یک نکته نهایی در مورد احتیاط ، متأسفانه متداول است که محصولات از آنجا که گونه های اکیناسه گمراه شده اند و یا آماده سازی ها حاوی مقدار نشاندار شده از ترکیبات نیستند. به همین دلیل استفاده مردم از محصولات مارک های قابل اعتماد و شفاف برای مردم بسیار مهم است.


افکار نهایی

فواید و کاربردهای اکیناسه سنتی زیادی وجود دارد ، اما قوی ترین شواهد علمی موجود در حال حاضر از استفاده از اکیناسه (به عنوان عصاره اکیناسه یا چای اکیناسه) به عنوان راهی برای کاهش سرعت رشد و کاهش شدت و مدت عفونت های ویروسی تنفسی فوقانی ، مانند سرماخوردگی و آنفلوانزا (آنفولانزا).

سایر کاربردهای اکیناسه که با تحقیقات انجام شده شامل کمک به مبارزه با سرطان ، تقویت ایمنی ، کاهش درد ، درمان یبوست ، مبارزه با التهاب ، بهبود پوست ، حمایت از سلامت روان ، تسکین مشکلات تنفسی فوقانی و موارد دیگر است.

شما می توانید اکیناسه خود را رشد داده و عصاره خانگی خود را تهیه کنید تا از قدرت اکیناسه قدرت استفاده کنید


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده