خرید از سراسر دنیا


» 7 مرحله برای تعادل هورمون ها به طور طبیعی

7 مرحله برای تعادل هورمون ها به طور طبیعی

هورمون ها - مانند استروژن ، تستوسترون ، آدرنالین و انسولین - پیام رسان های شیمیایی بسیار مهمی هستند که جنبه های بسیاری از سلامت کلی شما را تحت تأثیر قرار می دهند. هورمون ها توسط غدد و ارگان های مختلفی از جمله تیروئید ، آدرنال ، هیپوفیز ، تخمدان ها ، بیضه ها و لوزالمعده ترشح می شوند. کل سیستم غدد درون ریز با هم کار می کند تا بتواند سطح هورمونهایی را که در بدن شما گردش می کند کنترل کند و اگر یک یا چند مورد حتی کمی نامتوازن باشد ، می تواند باعث ایجاد مشکلات سلامتی گسترده و جدی شود.


درمان های معمول برای عدم تعادل هورمونی معمولاً شامل روش های جایگزینی هورمون های مصنوعی ، قرص های ضد بارداری ، تزریق انسولین ، داروهای تیروئید و موارد دیگر است. متأسفانه ، برای اکثر افرادی که از اختلالات هورمونی رنج می برند ، تکیه بر این نوع درمان های مصنوعی اغلب سه کار انجام می دهد:

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟


این امر باعث می شود افراد به منظور نگه داشتن علائم در طول زندگی خود به مصرف داروهای بدون نسخه وابسته باشند.

این سادگی علائم بیمار را ماسک می کند ، اما آنها را برطرف نمی کند ، به این معنی که بیمار می تواند در حالی که این اختلال پیشرفت می کند ، به ناهنجاری ها در مناطق دیگر بدن ادامه دهد.

این امر باعث ایجاد خطر بیشتر برای عوارض جانبی جدی مانند سکته مغزی ، پوکی استخوان ، اضطراب ، مشکلات تولید مثل ، سرطان و… می شود.

خبر خوب این است که روش هایی برای متعادل کردن هورمون های شما به طور طبیعی وجود دارد. در زیر می آموزید که چه نوع عدم تعادل هورمونی علائم خاص شما ممکن است باشد ، علل اصلی مشکل هورمونی شما چیست و چگونه می توانید بدون تجربه عوارض جانبی منفی مرتبط با درمان های مصنوعی به درمان این مشکل کمک کنید.


سیستم غدد درون ریز چیست؟

برای درک کامل سلامت هورمونها ، مطمئناً به شما درمورد سیستم غدد درون ریز و نحوه عملکرد هورمونهای شما برای حفظ هموستاز کمک می کند. سیستم غدد درون ریز وظیفه هماهنگی ارتباط بین اندام های مختلف و هورمون ها را دارد ، یعنی مواد شیمیایی هستند که از سلول های درون غدد درون ریز شما وارد جریان خون شما می شوند.


هنگامی که هورمونهای شما در گردش هستند ، آنها با اتصال به گیرنده هایی که در داخل سلول یا سطح آن قرار دارند ، بافت ها یا سلول های خاصی را هدف قرار می دهند. این هورمون ها به عنوان پیام رسان های شیمیایی عمل می کنند و در عملکردهای روزانه بدن شما نقش اساسی دارند.


دستگاه غدد درون ریز از غدد زیادی تشکیل شده است ، از جمله غده هیپوفیز یا "غده استاد" که وظیفه ارسال اطلاعات از مغز شما به غدد دیگر بدن را بر عهده دارد. غده هیپوفیز همچنین بسیاری از هورمون ها را تولید می کند که در سراسر بدن حرکت می کنند و عملکردهای مهم متفاوتی دارند.


غده هیپوفیز از دو نوع بافت مختلف تشکیل شده است: هیپوفیز قدامی که سنتز و آزادسازی هورمونهای کلاسیک و غده هیپوفیز خلفی که ترشح نورو هورمونهایی که در هیپوتالاموس ساخته شده است ترشح می شود.


دو هورمون که توسط غده هیپوفیز قدامی ترشح می شود ، هورمون رشد است که وظیفه رشد و پیشرفت مناسب شما را دارد و پرولاکتین که همان هورمونی است که تولید شیر را بعد از زایمان تحریک می کند.


هورمونهای گرمسیری نیز توسط غده هیپوفیز قدامی ، که یک غده غدد درون ریز است ، تولید و ترشح می شوند ، و سایر غدد غدد درون ریز را نیز هدف قرار می دهند. این هورمون ها شامل موارد زیر است:

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع


هورمون تحریک کننده تیروئید (که به آن تیروتروپین نیز گفته می شود)

هورمون تحریک کننده فولیکول

هورمون رنگدانه ساز

هورمون آدرنرژیک

غده هیپوفیز خلفی به خودی خود هورمون ایجاد نمی کند بلکه دو هورمون ساخته شده در ناحیه هیپوتالاموس ، وازوپرسین و اکسی توسین را ترشح و ترشح می کند و سپس آنها را در جریان خون آزاد می کند.


سایر غدد مهم سیستم غدد درون ریز شامل غده پینهال ، غده تیروئید ، غدد پاراتیروئید ، غده تیموس و غدد فوق کلیوی است.


دو گروه عمده هورمون وجود دارد که در بدن انسان گردش می کند - آنهایی که از اسیدهای آمینه (هورمون های پروتئین ، پپتیدها و آمین ها) مشتق می شوند و آنهایی که از چربی ها (استروئیدها) مشتق می شوند. در اینجا به تفکیک سریع این زیر گروه های هورمون آورده شده است:

هورمونهای آمینه : هورمونهایی که از اسیدهای آمینه تریپتوفان (مانند ملاتونین) و تیروزین (مانند هورمونهای تیروئید و دوپامین) ساخته می شوند.

هورمون های پپتید : هورمون هایی که از اسیدهای آمینه زنجیره ای کوتاه تشکیل شده و شامل هورمون ضد ادرار (به نام وازوپرسین) و اکسی توسین است.

هورمون های پروتئین : هورمون هایی که از پلی پپتیدهای طولانی تر تشکیل شده اند و شامل هورمون رشد و هورمون تحریک کننده فولیکول می شوند.

هورمونهای استروئیدی : هورمون هایی که از کلسترول بدست می آیند و شامل تستوسترون ، استروژن ها و کورتیزول هستند.

هنگامی که این هورمون ها پیام ارسال می کنند ، توسط گیرنده های هورمونی دریافت می شوند که پیام را پردازش می کنند و رویداد خاص یا مکانیسم های سلولی را آغاز می کنند که پاسخ سلول هدف را آغاز می کنند.


همانطور که مشاهده می کنید ، کل سیستم غدد درون ریز با هم کار می کند تا سطح هورمون هایی که در بدن شما گردش می کنند کنترل شود. هنگامی که فقط یکی از این هورمونها حتی کمی نامتعادل باشد ، می تواند منجر به مشکلات گسترده سلامتی شود که بر رشد ،عملکرد شما ، خواب ، سوخت و ساز بدن و گرسنگی تأثیر می گذارد. ( 1 )


علائم و نشانه ها

برخی از شایع ترین علائم و نشانه های عدم تعادل هورمون ها عبارتند از:


ناباروری و دوره های نامنظم

افزایش وزن یا کاهش وزن (که این موضوع غیر قابل توضیح است و به دلیل تغییر عمدی در رژیم غذایی شما نیست)

افسردگی و اضطراب

خستگی

بیخوابی

تغییر در اشتها

مسائل مربوط به هضم

ریزش مو و نازک شدن مو

علائم عدم تعادل هورمونی بسته به نوع اختلال یا بیماری ناشی از آنها می تواند به طرز چشمگیری متغیر باشد. به عنوان مثال ، استروژن بالا می تواند در بروز مشکلاتی از جمله آندومتریوز و مشکلات تولید مثل کمک کند ، در حالی که علائم دیابت اغلب شامل افزایش وزن ، تغییر در اشتها ، آسیب عصبی و مشکلات بینایی است.


برخی از مشکلات خاص مربوط به برخی از رایج ترین عدم تعادل هورمونی عبارتند از:


تسلط استروژن: تغییر در الگوهای خواب ، تغییر در وزن و اشتها ، استرس درک شده بالاتر ، متابولیسم کند

سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS): ناباروری ، افزایش وزن ، خطر بالاتر برای دیابت ، آکنه ، رشد غیرطبیعی مو

استروژن کم : مشکلات تولید مثل ، بی نظمی قاعدگی ، تغییر خلق و خو


کم کاری تیروئید : متابولیسم آهسته ، افزایش وزن ، خستگی ، اضطراب ، تحریک پذیری ، مشکلات گوارشی ، دوره های نامنظم


تستوسترون پایین:کاهش عضلات ، افزایش وزن ، خستگی ، مشکلات مربوط به خلقی پرکاری تیروئید و بیماری گریوز : اضطراب ، نازک شدن مو ، کاهش وزن ، IBS ، مشکل در خواب ، ضربان قلب نامنظم


دیابت: افزایش وزن ، آسیب عصبی (نوروپاتی) ، خطر بیشتر برای کاهش بینایی ، خستگی ، مشکل در تنفس ، خشکی دهان ، مشکلات پوستی


خستگی آدرنال: خستگی ، درد و درد عضلانی ، اضطراب و افسردگی ، مشکل در خواب ، مه مغزی ، مشکلات تولید مثل


عوامل خطر و علل

عدم تعادل هورمونی اختلالات چند فاکتوری است ، به این معنی که آنها با ترکیبی از عواملی مانند رژیم غذایی ، تاریخ پزشکی ، ژنتیک ، سطح استرس و قرار گرفتن در معرض سموم از محیط شما ایجاد می شوند. برخی از عوامل اصلی عدم تعادل هورمونی عبارتند از:

آلرژی های غذایی و مشکلات روده: زمینه گسترده ای از تحقیقات جدید نشان می دهد که سلامت روده شما نقش مهمی در تنظیم هورمون ها دارد. اگر به سندرم روده نشتی یا کمبود باکتری های پروبیوتیکی مفید که به دیواره روده شما می پیوندد مبتلا هستید ، مستعد ابتلا به مشکلات هورمونی از جمله دیابت و چاقی هستید. دلیل آن این است که التهاب معمولاً از روده شما ناشی می شود و تقریباً در هر جنبه ای از سلامت شما تأثیر می گذارد. ( 1b )

اضافه وزن یا چاق بودن

میزان بالای التهاب ناشی از رژیم غذایی ضعیف و سبک زندگی بی تحرک است

حساسیت ژنتیکی

سموم (قرار گرفتن در معرض سموم دفع آفات ، سموم ، ویروس ها ، سیگارها ، الكل بیش از حد و مواد شیمیایی مضر) ( 2 )

مقادیر زیاد استرس و کمبود خواب و استراحت کافی

اختلال عملکرد آدرنال بزرگترین علت عدم تعادل هورمونی با هورمونها است - خصوصاً به دلیل چیزی به نام "سرقت کورتیزول". این اتفاق می افتد که کلسترول ، که معمولا به ایجاد هورمون ها کمک می کند ، با استرس بیش از حد ترکیب می شود و آنزیم 17/20 لیاز تبدیل را مسدود میکند. تولید کورتیزول بدست میآید. سپس کورتیزول باعث عدم تعادل پروژسترون ، استروژن و تستوسترون میشود که در نتیجه باعث کاهش فشار می شود.

چگونه تعادل هورمون ها را به طور طبیعی حفظ کنیم

مرحله 1: مبادله کربوهیدرات ها برای چربی های سالم

خوردن انواع غذاهای پرمصرف اسیدهای چرب کوتاه ، متوسط ​​و طولانی با زنجیره ای کلیدی در کنترل هورمون ها است. بدن شما برای ایجاد هورمون ها از جمله چربی های اشباع و کلسترول به انواع مختلفی از چربی ها نیاز دارد. این چربی ها نه تنها بلوک های اساسی ساختاری برای تولید هورمون هستند بلکه سطح التهاب را پایین نگه می دارند ، متابولیسم شما را تقویت کرده و کاهش وزن را تقویت می کنند. چربی های سالم تأثیر متفاوتی از کربوهیدراتهای تصفیه شده دارند ، که منجر به التهاب می شوند و می توانند با تعادل هورمونهای شما مخلوط شوند.

چهار منبع مورد علاقه من از چربی های ضد التهابی و سالم شامل: روغن نارگیل ، آووکادو ، کره بدون چمن و ماهی قزل آلا وحشی است. مصرف روغن نارگیل فراوان است - برای مثال روغن نارگیل (یا خامه / شیر) دارای اثرات ضد باکتریایی و چربی سوزی است. فواید آووکادو شامل بهبود سلامت قلب ، کاهش التهاب ، کنترل اشتها و کمک به دریافت روزانه فیبر و مواد مغذی مانند پتاسیم است.

تغذیه ماهی قزل آلا همچنین چشمگیر است: این یکی از بهترین منابع اسیدهای چرب امگا 3 است که به دلیل کاهش التهاب شناخته می شود و به عملکردهای شناختی کمک می کند. اسیدهای چرب امگا 3 عنصر بزرگی از غشاهای سلولهای مغزی هستند و برای ارتباط سلول به سلول در مغز از اهمیت بالایی برخوردار هستند. تحقیقات نشان می دهد که اسیدهای چرب امگا 3 به محافظت در برابر از بین رفتن نورون هیپوکامپ و کاهش پاسخ های التهابی کمک می کنند. ( 3 )


در اینجا یک قانون شستی وجود دارد: از روغن هایی که دارای چربی های امگا 6 (روغن گل کلم ، آفتابگردان ، ذرت ، پنبه دانه ای ، کلزا ، کنجاله ، سویا و بادام زمینی) هستند ، پاک کنید و به جای آن (منابع وحشی امگا 3 طبیعی) (ماهی های وحشی ، تخم کتان) قرار دهید. ، دانه چیا ، گردو و محصولات حیوانی با چمن). همچنین می خواهم خاطرنشان کنم که نوعی چربی امگا 6 وجود دارد که می خواهید در رژیم غذایی خود بنام GLA بنوشید. GLA (اسید گاما لینولئیک) با استفاده از روغن گل پامچال یا روغن جوشانده می تواند به صورت مکمل مصرف شود و همچنین در دانه های شاهدانه یافت می شود. مطالعات نشان می دهد که مکمل GLA می تواند از سطح پروژسترون سالم پشتیبانی کند. ( 4 )


مرحله دوم: از گیاهان آداپتوژن استفاده کنید

گیاهان آداپتوژن یک کلاس بی نظیر از گیاهان درمانی است که تعادل هورمونی را تقویت کرده و بدن را از طیف گسترده ای از بیماری ها ، از جمله مواردی که ناشی از استرس بیش از حد است ، محافظت می کند. علاوه بر تقویت عملکرد سیستم ایمنی و مقابله با استرس ، تحقیقات نشان می دهد که سازگارهای مختلفی - از جمله Ashwagandha ، قارچ دارویی ، رودولیلا و ریحان مقدس - می توانند:


بهبود عملکرد تیروئید ( 5 )

کلسترول پایین به طور طبیعی کاهش می یابد

کاهش اضطراب و افسردگی ( 6 )

تخریب سلولهای مغزی را کاهش دهید

تثبیت قند خون و انسولین خون ( 7 )

غده فوق کلیوی ( 8 )

به طور خاص Ashwagandha می تواند در تعادل هورمونها بسیار مؤثر باشد. این عملکرد تیروئید را سود می بخشد زیرا باعث ترشح رادیکال های آزاد می شود که باعث آسیب سلول می شود. Ashwagandha را می توان برای حمایت از تیروئید لاغر یا بیش فعال استفاده کرد و همچنین می تواند به رفع خستگی آدرنال کمک کند. هنگامی که استرس عاطفی ، جسمی یا روحی زیادی را تجربه می کنید ، آدرنال شما دچار اضطراب می شود و منجر به اختلال در هورمون هایی مانند آدرنالین ، کورتیزول و پروژسترون می شود. ( 9 )


ریحان مقدس ، که به عنوان tulsi نیز شناخته می شود ، به تنظیم سطح کورتیزول کمک می کند ، از این طریق به عنوان یک درمان طبیعی برای اضطراب و استرس عاطفی کار می کند. مطالعات نشان می دهد که ریحان مقدس همچنین می تواند اندام و بافت های شما را در برابر استرس شیمیایی از آلاینده ها و فلزات سنگین محافظت کند که این عوامل دیگری هستند که می توانند منجر به عدم تعادل هورمون شوند. ( 10 )


مرحله 3: به عدم تعادل عاطفی بپردازید

طبق طب سنتی چینی ، احساسات داخلی تأثیر مستقیمی بر سلامت فرد دارد و برطرف کردن عدم تعادل عاطفی ، عوامل خارجی و انتخاب سبک زندگی می تواند به جلوگیری از شرایط سلامتی مرتبط با عدم تعادل هورمونی کمک کند.


پزشکان TCM معتقدند که احساسات ترس باعث ایجاد بیماری در اندام های تولید مثلی ، کلیه ها و آدرنال شما می شود و سطح کورتیزول را تحت تأثیر قرار می دهد. این می تواند به شرایط جدی مانند PCOS و ناباروری منجر شود. احساسات ناامیدی ، بی حوصلگی و عدم آمرزش باعث ایجاد بیماری در کبد شما می شود که می تواند منجر به عدم تعادل استروژن شود. و احساسات نگرانی و اضطراب می تواند در مورد انسولین شما مشکل ایجاد کند ، که می تواند چندین هورمون را تحت تأثیر قرار دهد. ( 11 )


یکی از مؤلفه های اصلی تعادل هورمونهای شما به طور طبیعی رفع هرگونه عدم تعادل عاطفی است که با آنها سر و کار دارید. شما می توانید این کار را با کاهش سطح استرس ، درگیر شدن در تأمل شخصی و صرف وقت برای خود انجام دهید. تمرین مراقبه یا دعای شفابخشی می تواند بسیار مفید باشد و به همین ترتیب می توان تمرینات عمیق تنفس ، گذراندن وقت در بیرون از منزل و ورزش هر روز را انجام داد. روش های طب سنتی چینی مانند طب سوزنی و ماساژ نیز می تواند به بهبود تعادل هورمونی ، مبارزه با استرس و بهبود جریان خون کمک کند.

احساسات و هورمونهای شما به هم متصل هستند ، بنابراین با تلاش برای تعادل یکی ، دیگری را تحت تأثیر قرار می دهید. اگر همیشه احساس استرس ، عصبانیت ، آشفتگی یا حتی ترس دارید ، بفهمید که این بر تعادل هورمون شما تأثیر می گذارد و می تواند به مشکلات سلامتی حتی بزرگتری منجر شود. با بخشی از برنامه های روزمره خود ، روی تعادل عاطفی خود کار کنید.


مرحله 4: از روغنهای اساسی استفاده کنید

برای برقراری تعادل هورمونها به طور طبیعی ، مهم است که با دوری از محصولات مراقبت از بدن معمولی که با مواد شیمیایی بالقوه مضر از جمله DEA ، پارابن ، پروپیلن گلیکول و سدیم لوریل سولفات ساخته می شوند ، سموم بدن را از بین ببرید. یک جایگزین بهتر استفاده از محصولات طبیعی ساخته شده با ترکیباتی مانند روغنهای ضروری ، روغن نارگیل ، کره شی و روغن کرچک است.


کارگروه محیط زیست بیش از 72000 محصول را مورد ارزیابی قرار داده و آنها را در یک راهنمای آسان برای درک قرار داده است تا اطمینان حاصل شود که منبعی برای امنیت خانواده خود دارید. اتمام "پوست پایگاه عمیق لوازم آرایشی و بهداشتی" EWG را امروز برای توصیه که محصولات برای استفاده و جلوگیری از.


برای جایگزینی محصولات مراقبت از بدن و تمیز کننده های سمی ، از این روغنهای اساسی متعادل کننده هورمون استفاده کنید ( 12 ):


کلاری مریم گلی : مریم گلی کلاری به تعادل سطح استروژن کمک می کند زیرا حاوی فیتواستروژن های طبیعی است. این می تواند برای تنظیم چرخه قاعدگی ، تسکین علائم PMS ، درمان نازایی و PCOS و حتی کاهش احتمال ابتلا به سرطان رحم و تخمدان استفاده شود. همچنین به عنوان یک درمان طبیعی برای عدم تعادل عاطفی مانند افسردگی و اضطراب عمل می کند. ( 13 ) 3-5 قطره مریم گلی را برای کمک به تعادل سطح هورمون و تسکین استرس پخش کنید. برای رفع گرفتگی و درد ، 5 قطره مریم گلی را با 5 قطره روغن نارگیل داخل معده خود و هر نوع نگرانی دیگر ماساژ دهید.


رازیانه : مشکلاتی که در سلامت روده شما وجود دارد باعث ایجاد واکنش های خود ایمنی از جمله اختلالات تیروئید می شود. برای استراحت بدن ، بهبود هضم و سلامت روده ، تقویت سوخت و ساز بدن و کاهش التهاب از اسانس رازیانه استفاده کنید. می توانید 2 قطره رازیانه را درون معده خود بمالید یا 1-2 قطره را به یک طبقه آب گرم یا چای اضافه کنید تا داخل آن گرفته شود.


اسطوخودوس : روغن اسطوخودوس تعادل عاطفی را تقویت می کند ، زیرا می تواند به درمان اضطراب ، افسردگی ، خلقی و استرس کمک کند. همچنین می توان از آن برای تقویت خواب آرام استفاده کرد که به متعادل کردن سطح هورمون شما نیز کمک می کند. 5 قطره روغن اسطوخودوس را در خانه پخش کنید ، 5 قطره را به حمام آب گرم اضافه کنید یا 3 قطره موضعی را روی معابد ، پشت یا گردن یا مچ خود بمالید.


چوب صندل : از اسانس چوب صندل می توان برای ، کاهش استرس ، تقویت آرامش ، تقویت وضوح ذهنی و حتی کمک به آرامش استفاده کرد. این عطر قدرتمند باعث ایجاد احساس آرامش می شود و منجر به كاهش كلی استرس می شود كه می تواند منجر به عدم تعادل هورمون شود. چوب صندل به طور مستقیم از بطری استنشاق کنید ، آن را در خانه پخش کنید یا 2-3 قطره را به مچ دست و کف پای خود بمالید.


آویشن : روغن آویشن تولید پروژسترون را بهبود می بخشد و این به درمان یا رفع مشکلات بهداشتی مانند ناباروری ، PCOS ، یائسگی ، افسردگی ، فیبروم ، ریزش مو و بی خوابی کمک می کند. ( 14 ) برای کمک به متعادل کردن هورمونها به طور طبیعی ، 2 قطره روغن آویشن را به یک حمام آب گرم اضافه کنید یا 2-3 قطره را با قطعات مساوی روغن نارگیل داخل شکم خود بمالید.


مرحله 5: مکمل برای پر کردن Voids تغذیه ای

بعضی اوقات برای پر کردن خالی کردن مواد مغذی که منجر به عدم تعادل هورمون می شود ، مکمل آن ضروری است. در اینجا مکمل های برتر که من برای هورمون های شما توصیه می کنم:


روغن گل پامچال : روغن گل پامچال عصر حاوی اسیدهای چرب امگا 6 مانند LA و GLA است که عملکرد هورمونی کلی را پشتیبانی می کند. مصرف مکمل روغن گل پامچال در عصر ، به تسکین علائم قبل از قاعدگی و PCOS کمک می کند. همچنین به ایجاد یک محیط سالم برای مفهوم کمک می کند. ( 15 )


ویتامین D : ویتامین D تقریباً مانند هورمونی در بدن عمل می کند و پیامدهای مهمی برای پایین نگه داشتن سطح التهاب دارد. به همین دلیل است که افرادی که در مناطق تاریک زندگی می کنند ، اغلب دچار افسردگی فصلی و سایر مشکلات سلامتی می شوند ، مگر اینکه آنها با ویتامین D. مکمل باشند. آفتاب واقعا بهترین راه برای بهینه سازی میزان ویتامین D است زیرا پوست لخت شما در صورت مواجهه با ویتامین D به خودی خود باعث می شود. حتی مقادیر اندکی از نور مستقیم خورشید. در صورتی که در مناطق تاریک ، در زمستان و در روزهایی که در معرض آفتاب نیستید ، بیشتر افراد باید روزانه حدود 2000 تا 5000 IU ویتامین D3 را مصرف کنند. ( 16 )


مایع استخوانی : آبگوشت استخوان دستگاه گوارش را تسکین می دهد و بدن را با مواد مغذی قابل جذب می کند. مصرف آب مایع استخوان یا پودر پروتئین ساخته شده از مایع استخوانی به ویژه برای سلامتی شما مفید است زیرا حاوی ترکیبات درمانی مانند کلاژن ، پرولین ، گلیسین و گلوتامین است که این پودر برای تقویت سلامت کلی شما است.


پروبیوتیک : پروبیوتیک می تواند به ترمیم روده شما کمک کند ، که به نوبه خود می تواند هورمونهای شما را متعادل کند. هنگامی که ذرات غذایی غیر قابل هضم ، مانند گلوتن ، مثلاً از طریق روده شما به جریان خون خود نشت کنند ، باعث ایجاد التهاب ناشی از بیماری می شود که بر کل بدن تأثیر می گذارد - خصوصاً غدد مانند تیروئید که مستعد افزایش التهاب هستند. بیشتر مبتلایان به روده نشتی ، کمبود پروبیوتیک در روده خود دارند. پروبیوتیک ها باکتری های سالم هستند که در واقع می توانند تولید و تنظیم هورمونهای کلیدی مانند انسولین ، گرلین و لپتین را بهبود ببخشند. ( 17 )


مرحله ششم: مراقب داروها و کنترل تولد باشید

آیا از عوارض دارویی خود آگاه هستید؟ برخی از آنها می توانند تعادل هورمون شما را مختل کنند و منجر به عوارض جانبی مانند خستگی ، تغییر اشتها ، تغییر حالت خواب ، غم و اندوه و حتی افسردگی شود. برخی از داروهایی که باعث تعادل هورمون شما می شوند شامل کورتیکواستروئیدها ، محرک ها ، استاتین ها ، آگونیست های دوپامین ، رکسینوئیدها و گلوکوکورتیکوئیدها هستند. مراقب داروهای خود باشید ، در مورد عوارض جانبی با پزشک خود مشورت کرده و در صورت امکان گزینه های طبیعی را جستجو کنید.


کنترل تولد یکی دیگر از داروهای خطرناک است که سطح هورمون را تغییر می دهد. "قرص" نوعی از هورمون درمانی است که سطح استروژن را به حدی خطرناک می کند که می تواند عوارض بسیاری ایجاد کند. من نمی توانم به اندازه کافی از شما بخواهم که مصرف قرص را متوقف کنید ، به خصوص با توجه به اینکه راه های دیگری (ایمن تر) برای جلوگیری از بارداری وجود دارد. مطالعات نشان می دهد که خطرات سلامتی در استفاده از آنها ، به ویژه طولانی مدت ، مانند: ( 18 )


پیشرفت خونریزی بین چرخه ها

افزایش خطر خونریزی رحم ، لخته شدن خون ، حمله قلبی و سکته مغزی

میگرن

افزایش فشار خون

افزایش وزن

دردهای پشت

تغییرات خلق و خوی

حالت تهوع

تومورهای خوش خیم کبد

مرحله 7: بیشتر بخوابید

مگر اینکه هر شب 7-8 ساعت بخوابید ، بدن خود را بدون هیچ نفع انجام نمی دهید کمبود خواب یا ایجاد اختلال در ریتم شبانه روزی طبیعی شما می تواند یکی از بدترین عادت ها در عدم تعادل هورمون باشد. چطور؟ چون هورمونهای شما طبق برنامه کار می کنند! نکته در مورد: کورتیزول ، "هورمون استرس" اولیه در نیمه شب تنظیم می شود.


کمبود خواب ، استفاده طولانی مدت از کورتیکواستروئیدها و استرس مزمن سه بزرگترین کمک کننده به سطح بالای کورتیزول هستند . در گزارشی که در ژورنال غدد درون ریز و متابولیسم در هند منتشر شده است آمده است: "استرس می تواند منجر به تغییر در سطح سرمی بسیاری از هورمون ها از جمله گلوکوکورتیکوئیدها ، کاتکول آمین ها ، هورمون رشد و پرولاکتین شود." ( 19 )


خواب به متعادل نگه داشتن هورمونهای استرس ، ایجاد انرژی کمک می کند و به بدن اجازه می دهد تا به درستی بازیابی شود. استرس بیش از حد و خواب نامناسب با سطوح بالاتر کورتیزول صبحگاهی ، کاهش ایمنی ، مشکل در عملکرد کار و حساسیت بیشتر در برابر اضطراب ، افزایش وزن و افسردگی همراه است. برای به حداکثر رساندن عملکرد هورمون ، در حالت ایده آل سعی کنید تا ساعت 10 شب به رختخواب بروید و با چرخه منظم خواب-بیداری تا حد امکان بچسبید.


چگونه می توان سلامت هورمون را آزمایش کرد

اگر نگران سلامتی هورمون خود هستید ، می توانید سطح هورمون خود را به روش های زیر آزمایش کنید:


آزمایش بزاق : آزمایش بزاق سطح هورمونهای بدن را در سطح سلولی اندازه گیری می کند. آزمایش بزاق می تواند میزان استروژن ، پروژسترون ، تستوسترون ، کورتیزول و DHEA شما را اندازه گیری کند. وقتی چندین نمونه را با گذشت زمان تهیه و آزمایش می کنید ، ارائه دهنده خدمات درمانی می تواند با آزمایش بزاق تغییرات نمودار در هورمون ها را تدوین کند.


آزمایش خون : این نوع تست هورمونی مستلزم جمع آوری خون شما در آزمایشگاه و سپس برای اندازه گیری سطح هورمون است. آزمایش خون می تواند سطح هورمون آزاد (یا فعال) و کل را اندازه گیری کند ، که آزمایش بزاق و ادرار قادر به انجام آن نیست.


آزمایش ادرار : آزمایش هورمون ادرار مستلزم جمع آوری هر قطره ادرار برای یک دوره 24 ساعته است. سپس ادرار شما آزمایش می شود تا هورمون موجود در آن روز و در چه سطحی مشخص شود. این وسیع ترین تست سلامتی هورمون است زیرا میزان هورمون شما را در کل روز اندازه می گیرد ، به جای سطح برای یک لحظه در زمان ، که این مورد برای آزمایش خون و بزاق است.

آزمایش هورمون تحریک کننده فولیکول : این نوع تست معمولاً برای اندازه گیری وضعیت هورمونی زنان یائسه انجام می شود که شروع به تجربه علائم یائسگی می کنند.


موارد احتیاط

در برخی موارد ، درمان هورمونی مصنوعی (مانند انسولین یا داروی تیروئید) برای درمان عدم تعادل هورمونی ضروری خواهد بود. به عنوان مثال ، بسیاری از خانم های جوان برای جلوگیری از بارداری به کنترل تولد اعتماد می کنند و استفاده از کرم پروژسترون در روزهای 7 تا 21 قرص می تواند مشکلات هورمونی را کاهش دهد.

در همین حال ، برخی از زنان به پشتیبانی تیروئید احتیاج دارند زیرا همه گزینه های طبیعی عدم تعادل را اصلاح نمی کنند.

با این حال ، اکثر مردم می توانند با ایجاد تغییر در سبک زندگی که در بالا توضیح داده شده ، احساس بهتری داشته باشند. به عنوان مثال ، برای افراد مبتلا به اختلالات هورمونی تشخیص داده شده - از جمله دیابت نوع 1 یا نوع 2 ، نارسایی آدرنال ، بیماری آدیسون ، بیماری گریوز و سندرم کوشینگ - همیشه صحبت کردن با پزشک ضروری است قبل از قطع مصرف دارو.


درمانهای طبیعی بالا هنوز هم می تواند به شما در غلبه بر بیماری خود و کاهش چشمگیر علائم کمک کند ، اما این توصیه ها نباید محل نظارت پزشکی باشد. از آنجا که عدم تعادل هورمون از نظر شدت علائم بسیار متفاوت است ، همیشه به خاطر داشته باشید که چگونه احساس می کنید ، تحقیق خود را انجام دهید و نحوه پاسخ به درمان های مختلف را ارزیابی کنید.


افکار نهایی

عدم تعادل هورمونی بر میلیون ها انسان در سراسر جهان تأثیر می گذارد ، در قالب اختلالات شایع مانند دیابت ، اختلالات تیروئید ، بی نظمی قاعدگی ، ناباروری ، تستوسترون پایین و غلبه بر استروژن

علائم این بیماری شامل احساس اضطراب ، خستگی ، تحریک پذیری ، افزایش یا کاهش وزن ، عدم خوابیدن مناسب و تمرکز و اشتهای شما است.

از دلایل عدم تعادل هورمونی می توان به سلامتی روده ، التهاب ، مقادیر زیاد استرس ، حساسیت ژنتیکی و سمیت اشاره کرد








بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده