خرید از سراسر دنیا


» چای گل داودی: نوشیدنی آنتی اکسیدانی برای تقویت سلامتی شما

چای گل داودی: نوشیدنی آنتی اکسیدانی برای تقویت سلامتی شما

گل داودی (مادر) یک گیاه است. این نام از کلمات یونانی "طلا" و "گل" گرفته می شود. مردم برای تهیه دارو از گلها استفاده می کنند.


گل داودی برای درمان درد قفسه سینه ( آنژین ) ، فشار خون بالا ، دیابت نوع 2 ، تب ، سرماخوردگی ، سردرد ، سرگیجه و تورم استفاده می شود.

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع


در ترکیب با گیاهان دیگر ، از گل داودی نیز برای درمان سرطان پروستات استفاده می شود .


به عنوان یک نوشیدنی ، گل داودی به عنوان یک چای تابستانی در جنوب چین بسیار محبوب است.

داروی سنتی چینی

گل داودی صدها سال است که در طب چینی مورد استفاده قرار می گیرد. افراد از آن برای درمان مشکلات تنفسی فشار خون بالا و پرکاری تیروئید استفاده می کنند. طرفداران گل نیز می گویند که می تواند التهاب را کاهش داده و اعصاب شما را آرام کند.


دکتر جی دی یانگ متخصص پزشکی در پزشکی چینی و تلفیقی و بنیانگذار Tao Integrative است. وی می گوید: "طب چینی گیاهان را بر اساس خاصیت انرژی زا به جای مواد شیمیایی طبقه بندی می کند." کریسانتم انرژی خنک و سرد را تأمین می کند. این وابستگی ویژه به کانال های انرژی که منجر به ریه ها ، کبد ، طحال و کلیه ها می شود. "


این کاربردها توسط تحقیقات علمی معاصر پشتیبانی نمی شوند ، اما سابقه ای طولانی دارند. گل داودی یا همان گیاه "ju hua" که به زبان چینی معروف است ، برای کاهش تب و علائم سرما نیز در مراحل اولیه توصیه می شود.


تحقیقات می گوید

دانشمندان به دلیل محبوبیت آنها در روشهای جایگزین ، تحقیقات در مورد مزایای دارویی گل داودی را آغاز کرده اند. یک مطالعهمنبع قابل اعتماددریافتند که بعضی از مواد شیمیایی استخراج شده از گل های گل داودی می توانند التهاب را کاهش دهند. دیگری دریافت که عصاره گل داودی می تواند به درمان اختلالات استخوانی مانند پوکی استخوان کمک کند.


رنه روزن ، متخصص تغذیه ، که در انستیتوی تغذیه یکپارچه آموزش دیده است ، گل داودی را به طور گسترده مورد بررسی قرار داده است. او می گوید: "نمی توان انتظار داشت که گل داودی گل سرخ کرده و بهبودی معجزه آسایی از پوکی استخوان یا آرامش اعصاب در طول شب داشته باشد." روزن توصیه می کند از خلوص و غلظت آماده سازی اطمینان حاصل شود. او همچنین توصیه می کند که از گل داودی برای مدت طولانی استفاده کنید تا از مزایای آن استفاده کنید.


روزن ، با مطالعه تأثیرات خنک کننده و ضد التهابی گل داودی ، گفت: "آنچه واقع بینانه به نظر می رسد این است که در مدت زمان طولانی بسیار طولانی ، برخی از افراد با ساختار مناسب بدن می توانند از گل داودی برای کاهش گرما و التهاب استفاده کنند."


چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

طرز تهیه چای گل داودی

تهیه چای گل داودی بسیار آسان است. اگر از گل داودی خود استفاده کرده اید ، گل ها را بکشید و بگذارید چندین روز در یک نقطه آفتابی خشک شود یا از یک ماده غذایی کم آب استفاده کنید. همچنین می توانید شکوفه های گل داودی گل خشک شده را در مواد غذایی و مواد غذایی آسیا خریداری کنید. 


آب را بجوشانید و بگذارید حدود یک دقیقه تا حدود 100 درجه فارنهایت خنک شود. سپس بین 3-6 گل خشک تا 8 اونس استفاده کنید. فنجان آب اجازه دهید آن را برای چند دقیقه شیب دار ، و voila!


اگر چای گل داودی درست می کنید ، حتماً فقط از گیاهانی استفاده کنید که با سموم دفع آفات یا سایر مواد شیمیایی باغ اسپری نشده اند. اگر باردار هستید یا شیرده هستید ، قبل از نوشیدن چای گل داودی از دکتر خود مشورت کنید. 

آیا می دانید چای گل داودی در صدها سال در آسیا مصرف می شود؟ اگر عاشق نوشیدن چای قاصدک به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی آن هستید ، ممکن است بخواهید چای گل مادر را نیز امتحان کنید.


این چای خوشبو و معطر از گلهای گیاه گل داودی تهیه شده و در طب چینی برای درمان طیف وسیعی از شرایط استفاده می شود ، از میگرن گرفته تا فشار خون بالا و التهاب گلو.


با رشد گسترده آن ، چای گل داودی به دلیل فعالیت آنتی اکسیدانی آن توسط محققان ارزیابی می شود. ثابت شده است که گلها دارای ترکیب فیتوشیمیایی چشمگیر هستند که می توانند سلامت کلی شما را تقویت کنند.


چای گل داودی چیست؟

Chrysanthemum indum گیاهی چند ساله است که به خانواده Asteraceae تعلق دارد. گیاه گل داودی یا گیاه گل داودی قرن ها در طب سنتی چینی (TCM) مورد استفاده قرار گرفته است و از نظر خواص تقویت کننده سلامتی آن بسیار ارزشمند است. این یک درمان مردمی برای درمان سردرد ، اختلالات استخوانی و بی خوابی است.


امروزه از گل مادر برای تهیه چای درمانی استفاده می شود که با التهاب مبارزه می کند و باعث آرامش می شود. دارای طعم کمی گل و شیرین است که به چای بابونه تشبیه شده است . انواع مختلفی از گیاه وجود دارد ، اما گل داودی زرد محبوب ترین برای تهیه چای است. انواع دیگر آن شامل گل داودی قرمز ، گل داودی بنفش و گل داودی سفید است.


چای ساخته شده از گلهای گل داودی به اثبات رسیده که دارای آنتی اکسیدانهای قدرتمند و دارای اثرات ضد عفونی رادیکال آزاد است. مطالعات همچنین نشان می دهد که گیاه حاوی انواع مختلف فلاونوئیدها ، اسیدهای فنولیک و لیگنان است.


تاریخچه در TCM

در طب سنتی چین ، چای گل داودی به دلیل خاصیت خنک کننده و آرامش بخش شناخته شده است. برای کاهش تب و بهبود علائم سرماخوردگی یا تنفسی استفاده می شود. همچنین گزارش شده است که دارای اثرات ضد التهابی ، آرام بخش ، ضد فشار خون و ضد آرتریت است.


"Ju hua" ، همانطور که به زبان چینی مشهور است ، دارای مواد مغذی چشمگیر است که به دلیل داشتن ویتامین A و بتاکاروتن از سلامت کبد ، پوست و چشم محافظت می کند. همچنین حاوی ویتامین های گروه B ، ویتامین C و مواد معدنی تقویت کننده استخوان از جمله کلسیم ، منیزیم ، آهن و پتاسیم است.


در طب سنتی چینی ، چای مادر برای تقویت سلامت کبد و کلیه استفاده می شود. این به عنوان یک ادرارآور طبیعی است و به پاکسازی بدن از سموم کمک می کند. همچنین آنتی اکسیدان هایی را ایجاد می کند که باعث پیری سالم می شوند. به همین دلایل ، این نوع چای شناخته شده در این نوع باستانی پزشکی است.


فواید سلامتی

اگرچه شواهد علمی محدودی در مورد فواید گل داودی وجود دارد ، محققان دریافته اند که این گیاه دارای خواص تقویت کننده سلامتی در مطالعات حیوانی و آزمایشگاهی است. فواید برگ گل داودی از گزارش های حکایتی در طب چینی مشهور است ، زیرا قرن هاست که از نظر درمانی استفاده می شود.


1. آنتی اکسیدان

چای گل داودی حاوی مقدار زیادی آنتوسیانین است که به عنوان آنتی اکسیدانهای قدرتمند شناخته می شوند. یک مطالعه در سال 2019 منتشر شده در مواد غذایی بین المللی تحقیقات نشان داد که گل گل داودی دارای مکانیسم های آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است.


و هنگامی که محققان 17 چای گل داودی تجاری را که با آب داغ استخراج شده بودند تجزیه و تحلیل کردند ، دریافتند که تمام عصاره ها تولید گونه های اکسیژن را در سلول های آزمایشگاهی سرکوب می کنند. این نتایج نشان می دهد که گل مادر دارای خاصیت آنتی اکسیدانی قدرتمندی است و می تواند به عنوان یک چای کاربردی مورد استفاده قرار گیرد.


2. سلامت قلب را تقویت می کند

اگرچه تحقیقات در مورد این موضوع محدود است ، مطالعه ای که روی موش انجام شده است نشان می دهد که مورفولیوم گل داودی دارای اثرات محافظتی بر روی عروق خونی محدود و اکسیژن رسانی به مغز است.


در TCM نیز از عصاره های این گیاه برای بهبود فشار خون بالا استفاده می شود. و تحقیقات در مورد روغنهای اساسی گل داودی نشان می دهد که استنشاق باعث کاهش فشار خون و ضربان قلب می شود.


3. آرامش را ارتقا می بخشد

در طب چینی ، این گیاه به دلیل خاصیت آرام بخش شناخته شده است. یک مطالعه روی موش ها نشان می دهد که عصاره گل داودی دارای اثرات ضد اضطرابی بوده و آرامش را تسهیل می کند. این ممکن است به دلیل تأثیر گیاه روی گیرنده های GABA و سروتونین باشد.


4- از سلامت استخوان پشتیبانی می کند

هنگامی که محققان مورد بررسی قرار اثر عصاره مادر در سلول استئوکلاستها و استخوان، که مسئول تجزیه و بازسازی استخوان ها هستند، آنها پیدا شده است که آن را تا اثرات سودمند است.


در این مطالعه آزمایشگاهی ، گل داودی قادر به مهار سلولهایی که باعث شکستن استخوان می شوند و سلولهایی را که بازسازی استخوان می شوند مهار می کند. این نقش بالقوه درمانی مادران در اختلالات مربوط به استخوان را نشان می دهد.


علاوه بر این مزایای احتمالی ، قرنها گزارش از حکایات حاکی است که چای گل داودی نیز ممکن است:

بهبود شرایط تنفسی

تب را کاهش دهید

سم زدایی را ترویج کنید

بینایی و سلامت چشم را پشتیبانی کنید

انرژی را تقویت می کند

چگونه درست کنیم

شما می توانید با گلهایی که خودتان پرورش داده اید و شکوفه هایی را که خریداری کرده اید ، چای گل داودی خود را تهیه کنید. اگر از گلهایی که در خانه رشد کرده اید استفاده می کنید ، اطمینان حاصل کنید که آنها را با سموم دفع آفات یا مواد شیمیایی دیگری اسپری نکرده اید.


ابتدا باید آنها را به مدت چند روز کاملاً تمیز کرده و خشک کرد. سپس برای تهیه چای گل مادر ، این مراحل را دنبال کنید:


آب را بجوشانید و بگذارید یک دقیقه بماند یا تا زمانی که حدود 100 درجه فارنهایت باشد.

برای هر 8 اونس آب ، 3-4 گل کامل مادر را اضافه کنید.

بگذارید گلها حدوداً پنج دقیقه تند بمانند (تا آب آن زرد شود).

گل های کرنش.

در صورت ترجیح جایگزین های قند ، مانند عسل یا استویا را اضافه کنید.

چای گل داودی دم کرده سرد نیز خوشمزه و به همان اندازه مفید است. کافی است چای دم کرده خود را درون پارچ ریخته و در یخچال نگهداری کنید.


خطرات و عوارض جانبی

داشتن حساسیت به گل داودی ممکن است ، که ممکن است باعث واکنش های پوستی مانند قرمزی ، تورم و خارش شود. اگر هر یک از این عوارض جانبی چای گل داودی را تجربه کردید ، مصرف نوشیدنی را متوقف کنید.


اگر درمورد داروهایی هستید که سیستم ایمنی بدن را سرکوب می کنند ، قبل از استفاده از چای گل داودی به طور درمانی با پزشک خود صحبت کنید. شواهد کافی برای توصیه به مصرف طولانی مدت و درمانی این چای گیاهی وجود ندارد ، بنابراین اگر قصد دارید از آن برای بهبود هرگونه وضعیت بهداشتی استفاده کنید ، با ارائه دهنده خدمات بهداشتی خود مشورت کنید.


استفاده برای مادران از نظر درمانی به زنان باردار توصیه نمی شود زیرا شواهد کافی در مورد ایمنی آن وجود ندارد.


افکار نهایی

چای گل داودی از گیاه مادر تهیه شده و قرنهاست که به دلیل خاصیت سلامتی آن مصرف می شود.

اگرچه تحقیقات در مورد این گیاه بسیار محدود است ، اما مطالعات آزمایشگاهی روی حیوانات و آزمایشات نشان می دهد که سرشار از آنتی اکسیدان قدرتمند است و ممکن است باعث تقویت سلامت استخوان و قلب شود. همچنین دارای خاصیت آرامش بخش ، آرام بخش است و برای کاهش اکسیداسیون سلولی کار می کند.

شما به راحتی می توانید با خاموش کردن گلهای مادر در زیر آب جوش حدود 5 دقیقه چای خود را تهیه کنید.

 

آلرژی و عوارض جانبی

اگر به گلهای مایل به زرد و یا جلبک حساسیت دارید ، ممکن است به گل داودی حساسیت داشته باشید. اگر واکنشی مانند بثورات پوستی یا تحریک تنفسی دارید قطعاً مصرف آن را قطع کنید. محصولات گل داودی با بسیاری از داروهای تجربی ارتباط برقرار می کند ، گرچه هیچ یک خیلی جدی نیست. اگر داروهای تجویزی مصرف می کنید ، قبل از شروع استفاده از کالاهای گل داودی ، از پزشک خود بخواهید.


روغن گل داودی بسیار قوی است و باید با دقت مورد استفاده قرار گیرد. ماده اصلی شیمیایی آن ، پیریتروم است که در بسیاری از سموم دفع آفات مورد استفاده قرار می گیرد. تماس مستقیم یا قرار گرفتن طولانی مدت در معرض پیریتروم می تواند باعث تحریک پوست ، چشم ها ، بینی و دهان شود. 

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده