خرید از سراسر دنیا


» کرفس: فواید سلامتی ، تغذیه ، رژیم غذایی و مزایا ، عوارض جانبی

کرفس: فواید سلامتی ، تغذیه ، رژیم غذایی و مزایا ، عوارض جانبی

مواد معدنی ضروری و ویتامین مانند اسید فولیک، پتاسیم، ویتامین ب، ویتامین C و ویتامین K هستند.

کرفس قرن ها در طب سنتی مورد استفاده قرار می گرفته است. ثابت شده که کرفس فواید بسیار زیادی برای سلامت قلبی و عروقی دارد. مطالعات دارویی متعدد نشان داد که مصرف کرفس به کاهش سطح کلسترول کمک می کند، فشار خون را کاهش می دهد و خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد، زیرا حاوی خواص ضد التهاب و آنتی اکسیدان است.


گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

دانه های کرفس سرشار از بسیاری از مواد مغذی ضروری برای سلامتی استخوان ها مانند کلسیم منگنز ، منیزیم و فسفر است.

فواید سلامتی. در حالی که تحقیقات در مورد تأثیرات سلامتی دانه کرفس محدود است. برخی تحقیقات در مورد حیوانات نشان می دهد که عصاره دانه کرفس ممکن است اثرات آنتی اکسیدانی ، ضد فشار خون و تقویت کننده سلامت قلب داشته باشد.

چه مزایای سلامتی می توانید از دانه های کرفس بدست آورید. به عنوان یک مدر طبیعی ، دانه های کرفس با سرعت بخشیدن به دفع نمک ، می توانند از بیماران با فشار خون بالا بهره مند شوند. دانه کرفس همچنین دارای سابقه طولانی در مصرف دارویی است. در داروی آیورودا ، از دانه کرفس در داروهای آیورودیس برای معالجه سرماخوردگی ، آنفولانزا ، احتباس آب ، هضم ضعیف ، ورم مفاصل و بیماری مورد استفاده قرار می گیرد ، بخشی از سلامتی کامل است.


یک فنجان کرفس به بدن منبع عالی از فیبر می دهد که نقش مهمی در افزایش هضم غذا و کمک به کاهش وزن دارد. کرفس به خاطر اثرات ضد باکتری، ضد التهابی، ادرار آور و آرام بخش مشهور است. بنابراین تعجب آور نیست وقتی از کرفس برای درمان بسیاری از بیماری هایی مثل ، از کاهش اشتها، کارکرد نامنظم شکم،نفخ شکم درد اسپاسم ماهیچه ها، تشنج، کاهش چربی، فشار خون بالا و مشکلات قاعدگی استفاده می شود.در طب سنتی آیورودا برای درمان سرماخوردگی، آنفلوآنزا، احتباس مایعات، هضم ضعیف و آرتریت استفاده می شده و امروزه نیز برای دفع بهتر مایعات اضافی بدن از طریق ادرار، درمان آرتریت و نقرس، کاهش درد پریود، التهاب و فشار خون بالا شناخته شده است.


دانه کرفس حقایق سریع

نام: دانه کرفس

نام علمی: Apium graveolens

مزه کمی تند

کالری 25 کیلو کالری Kcal./cup

مواد مغذی عمده ویتامین B6 (76.92٪)

آهن (36.50٪)

منگنز (39/21٪)

کلسیم (11.50٪)

مس (89/9٪)

فواید سلامتی سوء هاضمه را درمان کنید ، فشار خون را عادی کنید ، مشکلات قاعدگی را درمان کنید ، به کاهش وزن کمک کنید

از نظر علمی با نام Apium graveolens ، کرفس در منطقه مدیترانه سرچشمه گرفته است. کرفس متعلق به خانواده Apiaceae است که معمولاً به عنوان سبزی مورد استفاده قرار می گیرد. دانه ها به عنوان ادویه استفاده می شوند. گیاه کرفس به طول 1 متر رشد می کند. هزاران سال پیش به عنوان گیاه دارویی کشت می شد. بعداً برای برگهای آن که برای افزودن طعم به غذاها استفاده می شود ، کشت می شود. در سال 1887 ، کرفس از فرانسه به شکل دو رقم به آمریکای شمالی معرفی شد: "خود جوش زرد طلایی پاریس" و رقم سبز معروف به "پاسکال". به عنوان یک گیاه دوسالانه ، گل سرخ برگ را به طور مستقیم در سال اول با ساقه های برگ مکنده نزدیک مأیوس می کند. در سال دوم ساقه گل بلند با گلهای کوچک و سبز مایل به سبز به گلهای سفید و سفید تبدیل می شود که به میوه های ریز و درشت به طول 1.5 میلی متر تبدیل می شود.

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟


دانه ها همچنین پایه اصلی شیوه اصلی تکثیر گیاه کرفس هستند. بذر کرفس به طور معمول از نظر رنگی کوچک و قهوه ای تیره است و طعم و بوی ساقه کرفس را دارا می باشد. برای تقویت عطر و طعم ظرف استفاده می شود. دانه های کرفس دارای مواد مختلفی از جمله فلاونوئیدها ، روغنهای فرار ، اسید لینولئیک هستند. روغن اساسی که از دانه کرفس استخراج می شود حاوی سلینن ، D-limonene ، سدائولید ، الکلی سسکویوترپن و آن هیدرید سدانونیک است. گیاه کرفس به عنوان گیاه دارویی ، به عنوان داروهای ضد احتقان ، آفروفیزیاک ، ادرارآور ، دارویی ، ملین ، امانوماژ ، مقوی ، محرک و ملین مورد استفاده قرار می گیرد.


دانه کرفس واقعاً مشتق گیاه وحشی اهلی است که به آن "کمبود" گفته می شود. این مطلقا توسط یونانیان باستان و همچنین رومیان به دلایل درمانی مورد استفاده قرار گرفت. علاوه بر این ، بد بو بد به نظر می رسید و مربوط به تدفین ها بود.


بذر کرفس

مرکز پزشکی دانشگاه مریلند می گوید ، بذر کرفس هزاران سال است که یک درمان درمانی بوده و عمدتاً از آن برای مقابله با آرتریت ، سرماخوردگی و آنفولانزا ، ورم و همچنین مشکلات گوارشی استفاده می شود. در داروهای آیورودایی مستقر در هند ، از دانه کرفس نیز برای مقابله با بیماری های طحال و کبد استفاده شد. استفاده های دارویی تاریخی دانه کرفس به طور معمول در اطراف خواص ادراری آن متمرکز شده است. این راه حل همچنین از کاربردهای تاریخی به عنوان یک ضد اسپاسم ، ملین ، آرام بخش ، آفرودیازیاک و مقوی استفاده می کرد.


دانه کرفس دانه هایی است که از گیاه کرفس گرفته می شود. آنها صدها سال است که به دلایل درمانی در بسیاری از نقاط جهان مورد استفاده قرار می گیرند ، اگرچه در فرهنگ های غربی نسبتاً اخیر باقی مانده اند. دانه کرفس را می توان به شکل کپسول یا حتی قرص مصرف کرد و علاوه بر این ممکن است به صورت خام مصرف شود. از تخم کرفس خرد شده حتی به عنوان چای استفاده می شود. در اینجا چند مزیت بهداشتی دانه کرفس وجود دارد


 برای مقابله با عفونت

 به طور گسترده به عنوان داروی گیاهی عالی برای قرن ها به خاطر خواص ضد باکتری آن به کار می روند. علاوه بر این، تخم کرفس نیز حاوی خواص ضد میکروبی هستند. بسیاری از عفونت ها از باکتری های مضر ایجاد می شوند. تخم کرفس توانایی مبارزه با باکتری های مضر را دارند، رشد باکتری را مهار کرده و سیستم ایمنی را تقویت می کنند.


 کاهش ریسک سرطان

 چای تخم کرفس به کاهش خطر سرطان کمک می کند. کرفس یکی از سبزیجات محافظ مانند کرفس، هویج، جعفری، رازیانه و جعفری است. ترکیبات حفاظتی که تحت عنوان پلی استیلن شناخته می شوند مسئول تخم کرفس هستند. پلی استیلن توانایی دفع سموم از بدن را دارند. براساس مطالعات اولیه، پیوند نزدیکی بین پلی استیلن و شکل گیری سرطان مانند سرطان روده، سرطان پستان و سرطان خون وجود دارد. در مورد اثرات تقویت ایمنی بدن، پلی استیلن، توانایی مهار رشد تومور را افزایش می دهد.


درمان عفونت های ادراری

عفونت مجرای ادرار را درمان می کنند زیرا تخم کرفس می تواند اسید اوره را کاهش دهد و تولید ادرار را افزایش دهد. استفاده از تخم کرفس در پیش گیری از عفونت های دستگاه ادراری، مشکلات کلیوی، و اختلالات مثانه موثر است.


دفاع و تولید انرژی

تخم کرفس منبع بزرگی از منگنز است که نقش مهمی در افزایش تولید آنتی اکسیدان و تولید انرژی بازی می کند. تخم کرفس شامل برخی ترکیبات مفید است که می توانند با آسیب رادیکال آزاد مبارزه کنند.


 منبع بزرگی از کلسیم 

تخم کرفس پر از کلسیم است. کلسیم یک ماده معدنی ضروری است که نقش مهمی در تقویت استخوان ها و دندان ها بازی می کند. از آنجا که لازم است استخوان ها به سرعت در زندگی کودکان رشد کنند، به کودکان توصیه می شود که از غذاهای سالم کلسیم کافی دریافت کنند. علاوه بر این، کلسیم رشد ماهیچه مناسب را حفظ می کند.

تسکین درد

ورم مفاصل، آرتروز و دیگر بیماری ها باعث درد می شوند. یکی از فواید شگفت انگیز تخم کرفس تسکین درد است. التهاب یک عامل درد است و تخم کرفس نیز حاوی خواص ضد التهابی است.


آرامش اعصاب با تخم کرفس

تخم کرفس می تواند ماهیچه ها و اعصاب را تسکین دهد. به همین دلیل، استفاده از تخم کرفس می تواند به کاهش خطر بیماری عصبی کمک کند.


 تسکین اسپاسم ماهیچه 

باید از تخم کرفس به عنوان درمان خانگی موثر برای اسپاسم ماهیچه یاد کنیم. روغن تخم کرفس و عصاره دانه برای درمان بسیاری از مشکلات از جمله ماهیچه استفاده شده است. استفاده از تخم کرفس می تواند به شما کمک بزرگی از ناراحتی بدهد.


مبارزه با باکتری های مضر

تخم کرفس به خاطر خواص ضد باکتری اش معروف است. تخم کرفس درمان خانگی موثر برای بسیاری از بیماری های باکتریایی از جمله عفونت های دستگاه ادراری است.


 بهبود کیفیت خواب

خواب نقش مهمی در حفظ سلامتی و ذهن بازی می کند. با این حال، امروزه بسیاری از مردم به دلیل شرایط پزشکی، استرس و اضطراب دچار مشکل خواب می شوند. بسیاری از مطالعات پیوند نزدیکی بین منیزیم در تخم کرفس و مدت زمان، کیفیت و آرامش خواب پیدا کرده اند. تخم کرفس نیز توانایی بهبود کیفیت خواب و جلوگیری از کمبود خواب را دارد. اگر از بی خوابی و اختلالات خواب رنج می برید، باید روزانه کرفس بخورید تا بهبود قابل توجهی در کیفیت خواب دست یابید.


تولید سلول های خون قرمز

بالابردن تولید گلبول های قرمز خون یکی از مزایای شگفت انگیز تخم کرفس است، زیرا این تخم منبع بزرگ آهن و مس است. آهن و مس نقش مهمی در افزایش تشکیل سلول خونی جدید بازی می کنند. کمبود آهن و مس می تواند باعث خستگی، کم خونی و ضعف عضلانی شود.


برای جلوگیری از سنگ کلیه

دانه کرفس به طور گسترده برای درمان سنگ کلیه استفاده می شود که یکی از فواید مشهور تخم کرفس است. این به این دلیل است که تخم کرفس منبع عالی از سدیم و پتاسیم است که در از بین بردن سموم و ضایعات از بدن موثر هستند. علاوه بر این، استفاده از کرفس می تواند به تحریک عملکرد کلیه ها و روده کمک کند.


حاوی اثرات ضد عفونی کنندگی

ویژگی های ضد عفونی کنندگی تخم کرفس، میکروب ها را نابود کند. آن از سلامتی دستگاه ادراری محافظت می کند. استفاده از ویژگی های ادرار آور، تخم کرفس می تواند از نگهداری آب جلوگیری کند. درمان طبیعی موثر برای اختلال مثانه وکیست اختلال کلیه هستند.


برای درمان مشکلات گوارش

تخم کرفس درمانی موثر برای بسیاری از مشکلات معده مانند سوزش معده، گاز و سوهاضمه است. علاوه بر این، استفاده از کرفس در تسکین و جلوگیری از دیگر مشکلات هاضمه از قبیل گرفتگی شکم و اسپاسم ماهیچه موثر است. این به این دلیل است که تخم کرفس منبع عالی فیبر و ویتامین ث است 


سوء هاضمه را درمان کنید 

از دانه های کرفس برای رفع رهایی از معده ناراحت ، سوء هاضمه ، نفخ و نفخ استفاده می شود. ¼ قاشق چایخوری دانه کرفس را یک مرتبه با آب مصرف کنید که به معالجه مشکلات معده کمک می کند.


پشه را دفع می کند

روغن دانه کرفس به دفع پشه ها کمک می کند. تخم کرفس در دفع پشه موثر است. استفاده از 5 % تا 25 درصد عصاره کرفس می تواند به دفع پشه در حداقل 4 ساعت کمک کند. بنابراین برای دوری از پشه باید چند قطره عصاره کرفس به لوسیون بدن مورد علاقه خود اضافه کنید و سپس آن را به پوست خود بمالید. این روش باید قبل از بیرون رفتن در عصر اعمال شود.


تنظیم فشار خون

براساس مطالعه انجام شده روی موش های صحرایی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، عصاره تخم کرفس می تواند تاثیر مثبتی روی فشار خون داشته باشد.

محققان طی این مطالعه به بررسی فشار خون و نرخ ضربان قلب موش ها پس از مصرف عصاره بذر کرفس پرداختند و نتایج به دست آمده حاکی از آن بود که عصاره تخم کرفس به کاهش فشار خون کمک کرده و نرخ ضربان قلب را افزایش می دهد.محققان در پایان دوره به این نتیجه رسیدند عصاره دانه کرفس احتمالا ضد فشار خون بوده و برای افراد مبتلا به فشار خون بالا مفید می باشد.

دانه های کرفس به عنوان یک گشادکننده عروق عمل می کنند که رگ های خونی را گسترش می دهد و گردش خون را تشدید می کند. این ماده دارای فعالیت ادراری است که باعث کاهش حجم مایعات در بدن می شود. این دو فعالیت هنگامی که با هم اتفاق می افتند به پایین آمدن سطح فشار خون کمک می کند. مطالعه انجام شده بر روی 30 بیمار مبتلا به فشار خون خفیف تا متوسط ​​، نشان می دهد

که 150 میلی گرم عصاره دانه کرفس در روز هر دو فشار خون دیاستولیک و سیستولیک را کاهش می دهد. یک قاشق چایخوری دانه کرفس را یک بار در روز برای فشار خون بالا و خفیف تا متوسط ​​استفاده کنید. اگر کسی داروی فشار خون بالا را مصرف می کند ، قبل از مصرف با پزشک مشورت کنید تا از افت فشار خون خیلی کم شود.


 کاهش علائم آرتروز و نقرس

مطالعه انجام شده در استرالیا نشان داده استفاده از برخی مواد غذایی می تواند به کاهش التهاب ناشی از آرتریت و نقرس کمک کند.

نتایج مطالعه ای نشان داده عصاره تخم کرفس اثر مشابه ایبوپروفن و آسپرین در کاهش التهاب در بیماری هایی همچون آرتریت داشته و به نظر نمی رسد با هیچ دارویی تداخل داشته باشد بنابراین برای درمان بسیاری از بیماری های التهابی مفید است.


مقابله با باکتری ها و عفونت 

تخم کرفس از صدها سال پیش به عنوان آنتی باکتریال و ضد عفونی کننده استفاده می شده است.

محققان دانشگاه شفیلد هالام به بررسی عصاره الکلی خام تخم کرفس پرداخته و اثر آن روی باکتری اچ پیلوری و دیگر باکتری ها را بررسی کردند. نتایج آزمایشگاهی نشان داده این عصاره اثر ضد باکتریایی قوی داشته و ممکن است در آینده به عنوان درمان عفونت های اچ پیلوری از آن استفاده شود.


 قاعدگی و پریود

تخم کرفس برای اسپاسم عضلانی و علائم سندرم پیش از قاعدگی مفید است.

برخی تحقیقات نشان داده تخم کرفس، انیسون و زعفران به کاهش درد پریود و کوتاه شدن دوره ناراحتی های قاعدگی کمک می کند.


محققان طی مطالعه ای به مقایسه تاثیر داروی گیاهی حاوی تخم کرفس، زعفران و انیسون و قرص های مفنامیک اسید برای کنترل علائم دیسمنوره و گرفتگی های دردناک قاعدگی پرداختند.

در این مطالعه که روی 180 دانش آموز دختر اصفهانی 18 تا 27 ساله انجام شد. این افراد به سه گروه تقسیم شدند که به گروهی از آن ها مفنامیک اسید، به گروه دوم داروی گیاهی و به گروه سوم شبه دارو داده شد.

بعد از دوره آزمایشی دو تا سه ماهه، نتایج نشان داد در هر دو گروه اول و دوم درد قاعدگی تا حد قابل توجهی کاهش پیدا کرده اگرچه داروی گیاهی در این زمینه موفق تر عمل کرده بود.


 سلامت استخوان

بدن برای تقویت و حفظ سلامت استخوان ها نیاز به ویتامین ها و مواد معدنی خاصی دارد که بیشتر آن ها در تخم کرفس یافت می شود.

کلسیم از ضروری ترین مواد معدنی لازم برای سلامت استخوان ها است و گفته شده 1 قاشق غذاخوری (6.5 گرم) بذر کرفس حدود 12 درصد نیاز روزانه بدن به کلسیم را تامین می کند.

عدم مصرف کافی کلسیم در طولانی مدت باعث می شود بدن دچار کمبود کلسیم شده و این کمبود را با جذب کلسیم از استخوان ها تامین کند، این مسئله به کاهش تراکم معدنی استخوانی منجر خواهد شد و خطر شکستگی های استخوانی بخصوص در افراد مسن را افزایش می دهد.

تخم کرفس حاوی ماده معدنی کمتر شناخته شده منگنز نیز می باشد به طوری که 1 قاشق غذاخوری تخم کرفس 27 درصد نیاز بدن به منگنز را تامین می کند. منگنز برای فعال کردن آنزیم هایی که پروتئین مورد نیاز برای تولید بافت و غضروف استخوانی را تولید می کند ضروری می باشند.

تخم کرفس حاوی منیزیم و فسفر نیز می باشد که هر دو از مواد معدنی مهم برای تولید سلول های استخوانی به نام استئوبلاست محسوب می شوند. کمبود هریک از این مواد معدنی می تواند به بیماری استخوانی مزمن مانند پوکی استخوان منجر شود.


 پیشگیری از کم خونی

آهن از مواد معدنی مهم برای تولید گلبول های قرمز خون است که نقش مهم اکسیژن رسانی به اندام های مختلف بدن از وظایف آن ها می باشد.

تخم کرفس منبع عالی آهن هم برای زنان و هم برای مردان محسوب می شود. 1 قاشق غذاخوری تخم کرفس 17 درصد آهن مورد نیاز زنان و 38 درصد آهن مورد نیاز مردان را تامین می کند.

با این که کمبود آهن از شایع ترین نوع کمبود مواد مغذی در سراسر جهان بوده و باعث اختلال در تولید گلبول های قرمز و در نهایت به کم خونی منجر می شود اما مصرف غذاهای سرشار از آهن خطر ابتلا به کم خونی و کمبود آهن را تا حد زیادی کاهش خواهد داد.

تخم کرفس حاوی آهن “غیر هم” است، این نوع آهن با آهن “هم”موجود در محصولات حیوانی تفاوت دارد و میزان جذب آن توسط بدن کمتر می باشد.

با این حال مصرف ویتامین C باعث افزایش جذب آهن “غیر هم” در غذاهایی گیاهی همچون بذر کرفس می شود. بنابراین توصیه می شود از مصرف مواد سرشار از ویتامین C از جمله توت ها، مرکبات و فلفل غافل نشوید.


 قند خون و دیابت

منیزیم مزایای زیادی برای بدن دارد که از آن جمله می توان به بهبود سطح قند خون اشاره کرد. تخم کرفس منبع عالی منیزیم محسوب می شود به طوری که 1 قاشق غذاخوری از این بذر 12 درصد نیاز روزانه بدن به منیزیم را تامین می کند.

منیزیم نقش مهمی در کنترل قند خون داشته و به بهبود پاسخ سلول ها به انسولین کمک می کند. مطالعه ای نشان داده رژیم غذایی سرشار از منیزیم خطر ابتلا به دیابت را تا 14 درصد کاهش می دهد.


خاصیت آنتی اکسیدانی

گرچه تحقیقات در این زمینه محدود می باشد اما نتایج چند مطالعه آزمایشگاهی حاکی از آن است که عصاره تخم کرفس به دلیل ترکیبات پلی فنلی موجود در آن دارای خواص آنتی اکسیدانی است که از آسیب های سلولی ناشی از رادیکال های آزاد پیشگیری کرده و از سلامت بدن محافظت می کند.

پلی فنل ها از ترکیبات مفید در برخی محصولات گیاهی هستند که خطر ابتلا به سرطان، بیماری قلبی و دیابت را کاهش می دهند.


خواص و مزایای تخم کرفس

استفاده از بذر کرفس

طعم بذر کرفس تا حد زیای شبیه مزه ساقه این گیاه است و برای خوش طعم کردن غذاها قابل استفاده می باشد.

از بذر کرفس می توان در غذاهای گیاهی، سس ها و ترشی استفاده کرد همچنین برای تزیین و طعم دادن به نان خانگی می توان مقداری تخم کرفس روی خمیر پاشید.

بذر کرفس برای خوش طعم کردن سوپ، خورش ها و سالاد نیز کاربرد دارد.

بذر کرفس علاوه بر پودر و دانه کامل به صورت عصاره، کپسول روغن بذر کرفس و قرص نیز یافت می شود

مشکلات قاعدگی را درمان کنید

عصاره یا روغن حاصل از تخم کرفس برای درمان ناراحتی قاعدگی ، دیسمنوره ، جریان قاعدگی و چرخه نامنظم قاعدگی استفاده می شود. این ماده دارای اپیدول است که برای سیستم غدد درون ریز مفید است و به اختلالات قاعدگی و PMS کمک می کند. عصاره دانه کرفس به همراه عصاره گیاه زعفران و آنیس روزانه برای سه روز اول قاعدگی به گرفتگی و دردهای قاعدگی کمک می کند. از روز اول چرخه قاعدگی 1-2 کپسول عصاره دانه کرفس را یک بار در روز به مدت سه روز مصرف کنید و به کاهش شدت ناراحتی قاعدگی کمک می کند.


به کاهش وزن کمک کنید

چای تهیه شده از دانه های کرفس به دلیل کاهش سوخت و ساز بدن باعث کاهش وزن می شود. یک قاشق چایخوری تخم کرفس خرد شده را در یک فنجان آب به مدت حدود 15 تا 20 دقیقه روی حرارت کم بجوشانید. وقتی مقدار چای به نصف فنجان کاهش یابد. این نصف فنجان چای را دو بار به طور مرتب با تمرین روزانه بنوشید که به کاهش چشمگیر وزن کمک می کند.


اضطراب را کاهش می دهد

از ترکیب مخلوط چوب صندل و روغن دانه کرفس در آروماتراپی استفاده کنید که برای درمان عصبی بودن ، اضطراب ، بی خوابی و استرس روانی مفید است. روغن دانه کرفس دارای فعالیتهای آرام بخش و آرام بخش است که باعث آرامش مغز اضطراب می شود. یک وان گرم بخورید که دارای 10 قطره روغن دانه کرفس در آب است و در حالی که بطور جداگانه روغن اسانس کرفس را در یک لامپ معطر یا مشعل روغن می سوزانید حدوداً یک ساعت است که به تسکین ذهن و بدن و همچنین کمک به اضطراب ، بیخوابی و عصبی بودن کمک می کند.


التهاب را کاهش می دهد

دانه های کرفس دارای اثر ضد درد ، ادرارآور و ضد التهابی هستند که به درمان نقرس ، آرتروز ، مفاصل دردناک و عضلات کمک می کند. خاصیت دیورتیک موجود در دانه ها اسید اوریک اضافی را با تحریک کلیه ها که به قلیایی سازی خون کمک می کنند ، از بین می برد. برای کاهش ناراحتی که در اثر بلورهای نقرس ایجاد می شود ، یک فنجان چای تهیه شده با یک قاشق غذاخوری دانه کرفس را به طور مرتب دو بار بنوشید. برای درد سیاتیک ، درد عضلانی و مفاصل ملتهب ، حمام گرم را با 10 تا 15 قطره روغن کرفس همراه با آب حمام بخورید که به کاهش درد کمک می کند. روغن دانه کرفس را با روغن حامل مخلوط کرده و آن را مستقیماً روی مفاصل ملتهب یا کمر بمالید تا از درد سیاتیک تسکین یابد.


مشکلات مشترک را درمان کنید

برای حفظ سلامت مفصل مفید است. برای درمان مشکلات بهداشتی مانند روماتیسم ، آرتروز و نقرس استفاده می شود. به عنوان داروی ادرارآور ، دانه های کرفس به بیرون راندن اسید اوریک اضافی از بدن کمک می کنند که علت اصلی نقرس است. به قلیایی کردن خون کمک می کند. برای درمان نقرس افراد تخم کرفس مصرف می کنند. فرد باید هنگام استفاده از آن برای درمان نقرس ، مقدار کافی از آب را در طول روز مصرف کند. این مطالعات اثربخشی دانه کرفس را برای درمان آرتریت نشان داده است. دانه های کرفس برای بیماران آرتریت روماتوئید که با افسردگی روانی ارتباط دارند مفید است. این ماده حاوی خواص ضد التهابی است که از تورم و درد اطراف مفاصل تسکین می یابد. این تخریب مفاصل بدن را کاهش می دهد که در مشکلات سلامتی مانند آرتریت ایجاد می شود.


سنگ کلیه را درمان کنید

دانه های کرفس برای بیمارانی که از سنگ کلیه رنج می برند مفید است زیرا سرشار از سدیم و پتاسیم است که با تحریک روده و کلیه زباله های سمی بدن را از بین می برد. دانه های کرفس باعث تحریک سطح آب در بدن با تحریک کلیه ها می شوند که به بیرون ریختن سنگ از بدن کمک می کند. یک قاشق غذاخوری دانه را در مقدار کمی آب جوشانده و از این مخلوط خنک کننده برای از بین بردن سنگ کلیه و اسید اوریک استفاده کنید. این مخلوط را بعد از تند کردن ، یک یا دو بار در روز مصرف کنید تا مزایای سلامتی به دست آید.


برای افراد دیابتی مفید است

مطالعات نشان می دهد رابطه مثبت بین دانه کرفس و دیابت است. برای افرادی که از دیابت نوع یک رنج می برند در جایی که کمبود انسولین در خون وجود دارد ، مفید است. مصرف روزانه دانه کرفس برای دیابت در بالا بردن سطح انسولین خون مفید است. مصرف کرفس برای بیماران دیابتی نوع 2 که انسولین زیادی در بدن دارند وجود ندارد. این دارو باعث ایجاد قند خون در بیماران دیابتی می شود و استفاده از آن مانع از درمان دیابت می شود. اجازه نمی دهد سطح قند خون در بدن افزایش یابد. دریافت روزانه چای تهیه شده از دانه‌های کرفس به کنترل شرایط در بیماران دیابتی کمک می کند. برای درمان موثر دیابت روزانه 2 تا 3 فنجان چای مصرف کنید.


اسید اوریک را در بدن کاهش می دهد

اگر از نقرس رنج می برید ، ممکن است بخواهید یک داروی نقرس تخم کرفس را امتحان کنید. این داروی خاص گیاهی دارای مزایای بسیاری برای سیستم ادراری است و می تواند به از بین بردن اسید اوریک از بدن بهتر کمک کند. این امر باعث کاهش وجود بلورهای نقرس و همچنین درد و التهاب ناشی از آن می شود.


ضد عفونت

دانه های کرفس منبع ایده آل ویتامین C هستند. ویتامین C واقعاً یک آنتی اکسیدان محلول در آب طبیعی است که می تواند به بدن در ایجاد مقاومت در برابر عوامل عفونی کمک کند و همچنین رادیکالهای آزاد ناشی از سرطان را از بدن خارج می کند.


مفاصل و نقرس

عصاره دانه کرفس توانایی تسکین التهاب و همچنین منفی کردن اثرات مخرب اسید اوریک را دارد که اغلب در نقرس منجر به درد و تورم می شود. نقرس نوعی آرتروز بسیار متداول است که به دلیل تبلور مقدار زیادی ادرار ، اسید اوریک و همچنین بافت های داخل مفاصل ایجاد می شود. دانه ها تقریباً بیست ماده ضد التهاب مختلف دارند و بنابراین در خلاص شدن از اسید اوریک از بدن می توانند در استراحت از نقرس بسیار مؤثر باشند.

ورم عصاره تخم کرفس در پیش گیری از ورم مفاصل و نقرس موثر است. ادرار آور، ضد التهاب و ضد درد و مسکن، هستند. استفاده از تخم کرفس می تواند خون را آلوده کرده، عملکرد کلیه ها را بهبود بخشد و اسید اوره اضافی را از بدن دفع کند. برای تسکین ناراحتی و درد ناشی از کریستال های نقرس، فقط باید یک فنجان چای کرفس از تخم را روزانه بخورید. اضافه کردن 15 قطره روغن کرفس به حمام و سپس حداقل 10 دقیقه دوش گرفتن می تواند به شما تسکین قابل توجهی از درد ناشی از درد عضلانی و مفاصل ملتهب بدهد.


کاربردهای سنتی

اسانس تأثیر آرام بخش بر سیستم عصبی مرکزی می گذارد.

از دانه های کرفس در داروهای آیورودای هند برای درمان آنفولانزا ، سرماخوردگی ، هضم نامناسب ، احتباس آب ، مشکلات کبدی ، طحال و ورم مفاصل استفاده میشود.

این ماده به عنوان یک داروی ادرارآور استفاده میشود که بدن را در از بین بردن آب با ترویج خروج ادرار کمک می کند.

همچنین به عنوان ماده دفع کننده پشه ها عمل می کند.

از آن به عنوان درمانی برای سرماخوردگی و ضد التهاب استفاده می شود.

دانه کرفس به کاهش احتمال گرفتگی عضلات و اسپاسم کمک می کند.

همچنین برای دردهای قاعدگی بسیار مفید است زیرا خاصیت ضد اسپاسم دارد. برای کاهش درد و گرفتگی قاعدگی ، روغن دانه کرفس را روی شکم بمالید.برای کاهش درد بدن یا تورم ، روغن دانه را بصورت موضعی بمالید.


موارد احتیاط                                                 

دانه ها از نظر حساسیت بالایی دارند.

زنان باردار باید از مصرف آن خودداری کنند زیرا منجر به خونریزی رحم و همچنین انقباضات عضلات در رحم می شود که ممکن است منجر به سقط جنین شود.

افرادی که مشکلات کلیوی دارند و فشار خون کم دارند نباید از دانه کرفس استفاده کنند.

افرادی که به گرده توس توس حساسیت دارند ممکن است نسبت به دانه کرفس حساسیت داشته باشند.

مواد شیمیایی موجود در دانه ها و ساقه ها ممکن است باعث حساسیت پوست به اشعه ماوراء بنفش پوست شود.

از داروهای رقیق کننده خون مانند وارفارین ، آسپیرین و دیگران استفاده نکنید.

   

دانه های کرفس به عنوان ادویه استفاده می شود.

از این ماده برای تقویت طعم غذاها استفاده می شود.

روغن ضروری استخراج شده از دانه ها به عنوان طعم دهنده استفاده می شود.

دانه ها را برای استفاده بعدی خشک کنید.

از دانه ها در سس سالاد ، ترشی ، سوپ مرغ ، نان ، سیلی کول ، آب گوجه فرنگی و گوشت استفاده می شود.

اروپای شرقی و اسکاندیناویها تخم کرفس را به سالادها ، خورش ها ، سوپ ها و سس ها اضافه می کنند.

بذور به صورت زمینی در بولونیا ، سالامی ، knockwurst ، frankfurters و گوشت گاو ذرت استفاده می شود .

بنگالی ها و سرخپوستان شمالی دانه های کرفس را به ترشی ، کاری و توت فرنگی اضافه می کنند.

1. سرشار از مواد مغذی مهم

علیرغم اندازه كوچك ، دانه های كرفس دارای مشخصات مغذی چشمگیر هستند.

به عنوان مثال ، آنها منبع خوبی از مواد معدنی ضروری مانند کلسیم ، منگنز و آهن هستند.

یک قاشق غذاخوری (6.5 گرم) دانه کرفس فراهم می کند 

کالری: 25 کالری

کربوهیدرات: 2 گرم

پروتئین: 1 گرم

چربی: 2 گرم

فیبر: 1 گرم

کلسیم: 12٪ از میزان مصرف روزانه مرجع (RDI)

روی: 6٪ از RDI

منگنز: 27٪ از RDI

آهن: 17٪ از RDI

منیزیم: 9٪ از RDI

فسفر: 5٪ از RDI

دانه های کرفس از نظر کالری کم است و یک قاشق غذاخوری حدود 25 کالری را تأمین می کند. آنها دارای یک ماده مغذی مغذی متعادل هستند که مقادیر نسبتاً مساوی از کربوهیدرات ، پروتئین و چربی را ارائه می دهند.

خلاصه

دانه های کرفس متراکم مواد مغذی هستند و به ویژه سرشار از کلسیم ، منگنز و آهن هستند. کالری آنها کم کالری است و مقادیر نسبتاً مساوی از کربوهیدرات ، پروتئین و چربی را تأمین می کنند.


2. پشتیبانی از سلامت استخوان

برای سالم ماندن و قوی ماندن استخوان های شما به مقدار ویتامین ها و مواد معدنی معینی نیاز دارد. دانه های کرفس حاوی بسیاری از این مواد مغذی مهم است.


یکی از شناخته شده ترین مواد معدنی برای سلامتی استخوان ، کلسیم است. یک قاشق غذاخوری (6.5 گرم) از دانه ها 12٪ از RDI را برای این ماده معدنی فراهم می کند.


هنگامی که میزان کلسیم شما برای مدت طولانی ناکافی است ، بدن با بیرون کشیدن کلسیم از استخوان ها جبران می کند. این ممکن است به تراکم معدنی استخوان پایین تر منجر شود ، این اندازه گیری از تعداد مواد معدنی موجود در حجم معینی از استخوان است 


تراکم معدنی استخوان پایین با افزایش خطر شکستگی بخصوص در افراد مسن همراه است. برخی مطالعات نشان می دهد که افزایش میزان کلسیم شما ممکن است خطر شکستگی را کاهش دهد 


دانه های کرفس همچنین سرشار از یک ماده معدنی کمتر شناخته شده به نام منگنز هستند. یک قاشق غذاخوری (6.5 گرم) از دانه ها 27٪ از RDI چشمگیر را بسته بندی می کند.


منگنز برای فعال کردن آنزیم هایی که پروتئین لازم برای تشکیل بافت استخوانی و غضروف لازم دارند ، لازم است. بنابراین ، از ساختار و قدرت استخوان پشتیبانی می کند


سرانجام ، دانه های کرفس حاوی منیزیم و فسفر نیز هستند. این دو ماده معدنی از سلولهای سازنده استخوان به نام استئوبلاست پشتیبانی می کنند. کمبود در هر یک از این مواد مغذی ممکن است منجر به بیماری های مزمن استخوان مانند پوکی استخوان شود 

خلاصه

دانه های کرفس سرشار از بسیاری از مواد مغذی ضروری برای سلامتی استخوان ها مانند کلسیم منگنز ، منیزیم و فسفر است.


3. تشکیل سلول های قرمز خون را ترویج کنید

آهن ماده معدنی برای تولید گلبول های قرمز خون است. این گلبول های قرمز خون اکسیژن را از ریه های شما به قسمتهای دیگر بدن شما منتقل می کند


دانه های کرفس منبع بسیار خوبی از آهن برای زنان و مردان است. یک قاشق غذاخوری (6.5 گرم) دانه کرفس به ترتیب 17٪ و 38٪ از RDI ها را برای زنان و آقایان فراهم می کند.


بدون آهن در رژیم غذایی کافی ، بدن شما نمی تواند گلبول های قرمز کافی تولید کند. در نتیجه ، ممکن است دچار کم خونی فقر آهن شوید


کمبود آهن شایعترین کمبود ریز مغذی در سراسر جهان است ، اما نشان داده شده است که خوردن غذاهای غنی از آهن خطر کمبود و کم خونی های بعدی را کاهش می دهد 


دانه های کرفس حاوی آهن غیرهمی هستند. این نوع آهن با محصولات آهن موجود در حیوانات متفاوت است و تقریباً 10٪ با سرعت کمتری جذب می شود 


ویتامین C باعث افزایش جذب آهن غیرهیمه در غذاهای گیاهی مانند دانه کرفس می شود. خوردن غذاهای سرشار از ویتامین C مانند انواع توت ها ، مرکبات یا فلفل زنگ در وعده های غذایی با دانه ها می تواند به بهینه سازی جذب آهن غیر هیمه کمک کند 

خلاصه

تخم کرفس منبع بسیار خوبی از آهن غیر هیم است. خوردن غذای سرشار از آهن به بدن شما کمک می کند تا گلبول های قرمز خون تولید کند و ممکن است از کم خونی پیشگیری کند.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای مشاهده