بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» فوائد و مزایا با خواص شگفت انگیز قارچ صدفی

فوائد و مزایا با خواص شگفت انگیز قارچ صدفی

5 مزایای قارچ صدف شگفت انگیز

قارچ هایی مانند قارچ شیر گاو و نعناع شیر در هزاران سال به عنوان داروی طبیعی در بسیاری از کشورها مورد استفاده قرار گرفته و به عنوان ماده اصلی در بسیاری از فرهنگ ها و غذاهای مختلف تبدیل شده اند. از سوی دیگر ، قارچ صدف یکی از جدیدترین قارچ هایی است که اخیراً ظاهر می شود اما به دلیل عطر و طعم متمایز و مزایای سلامتی گسترده ، همچنان تبدیل به یک قارچ مورد علاقه بسیاری شده است.


با نام علمی Pleurotus ostreatus که به طور رسمی شناخته شده است ، قارچ صدف به دلیل ظاهری شبیه به پوسته و شباهت آن با صدف نامگذاری شده است. این گیاه با طعم ملایم و عطر شیرین بیان بسیار متنوع است و به سرعت به بخشی جدایی ناپذیر بسیاری از غذاهای آسیایی اعم از سوپ گرفته تا سس و فراتر از آن تبدیل شده است.


این قارچ بی نظیر کمتر از 100 سال است که کشت می شود ، و دانشمندان به تازگی شروع به خرد کردن سطح بسیاری از فواید بالقوه ای که ارائه می دهند ، می کنند. با این حال ، تاکنون نتایج امیدوار کننده ای بوده است ، نشان می دهد که ممکن است از التهاب گرفته تا سلامت قلب از همه چیز سود ببرد.


آیا قارچ صدف برای شما مناسب است؟ 5 مزایای قارچ صدف

سطح کلسترول پایین تر

التهاب را تسکین دهید

بسته بندی شده با آنتی اکسیدان ها

جلوگیری از رشد سرطان

تقویت سلامت مغز

1- ممکن است سطح کلسترول پایین بیاید

کلسترول یک ماده مومی مانند چربی است که در بدن شما یافت می شود و برای سلامتی ضروری است. کلسترول یکی از اجزای مهم غشای سلولی شماست و برای سنتز کلسترول ، اسیدهای صفراوی و ویتامین ها و هورمون های خاص مورد نیاز است. با این وجود کلسترول بیش از حد می تواند در خون شما ایجاد شود و باعث ایجاد رسوبات چربی در عروق و افزایش خطر ابتلا به بیماری قلبی و سکته مغزی شود.


نشان داده شده است که قارچ صدف در برخی مطالعات حیوانی به کاهش کلسترول به طور طبیعی و سریع کمک می کند . یک مطالعه که در مجله مایکوبیولوژی منتشر شده است ، نشان داد که مکمل قارچ صدف به کاهش کلسترول کل در 37 درصد و کاهش میزان تری گلیسیرید در موشها به 45 درصد کمک می کند. ( 1 ) هنوز هم مطالعات بیشتری لازم است تا مشخص شود چطور قارچ صدف می تواند بر کلسترول در انسان تأثیر بگذارد.


2. التهاب را تسکین دهید

التهاب یک پاسخ ایمنی طبیعی است که برای محافظت از بدن در برابر عفونت و بیماری ایجاد شده است. از طرف دیگر ، اعتقاد بر این است که التهاب مزمن با خطر بیشتری از شرایطی مانند سرطان ، بیماری های قلبی و دیابت همراه است. ( 2 )

نشان داده شده است که قارچ صدف دارای خواص ضد التهابی قدرتمندی است. طبق یک مطالعه لوله آزمایشگاهی که در مجله Nutrition Journal منتشر شده است ، قارچ صدف قادر به کاهش ترشح مارکرهای متعدد التهاب در بدن بود. ( 3 ) این می تواند فواید زیادی داشته باشد ، زیرا کاهش التهاب می تواند به تسکین بسیاری از شرایط التهابی اعم از روماتیسم مفاصل تا بیماری التهابی روده کمک کند.


3. آنتی اکسیدان ها

آنتی اکسیدان ها ترکیباتی هستند که به مبارزه با رادیکال های آزاد کمک می کنند و از آسیب دیدن سلول ها جلوگیری می کنند. تحقیقات نشان می دهد که آنتی اکسیدان ها ممکن است نقش اساسی در سلامتی و بیماری ها داشته باشند و می توانند به مبارزه با استرس اکسیداتیو برای کاهش خطر ابتلا به برخی بیماری های مزمن کمک کنند. ( 4 )

برخی از تحقیقات نشان داده اند که قارچ صدف دارای آنتی اکسیدان های تقویت کننده سلامتی است ، که ممکن است بسیاری از مزایای سلامتی آنها باشد. در واقع ، هر دو آزمایش لوله آزمایش و حیوانات نشان داده اند که قارچ صدف در افزایش سطح آنتی اکسیدان در بدن و خنثی کردن رادیکال های آزاد مضر موثر است. ( 5 ، 6 )


4- رشد سرطان

یکی از قابل توجه ترین فواید قارچ صدف اثر قدرتمند آن بر روی سلول های سرطانی است. با توجه به محتوای بالای آنتی اکسیدان ها و همچنین خواص ضد التهابی آنها ، قارچ صدف ممکن است به جلوگیری از رشد انواع خاصی از سرطان کمک کند و قارچ های صدف قارچ های غذایی بالقوه ضد سرطان را ایجاد می کنند .


یک آزمایش لوله آزمایش انجام شده توسط آزمایشگاه تحقیقات سرطان موسسه تحقیقات متدیست در ایندیاناپولیس نشان داد که قارچ صدف قادر به مهار رشد و گسترش سلولهای سرطانی پستان و روده بزرگ است. ( 7 ) به طور مشابه ، یک آزمایش لوله آزمایش دیگر در سال 2011 نشان داد که عصاره قارچ صدف دارای اثرات درمانی بر علیه سلولهای تومور کولورکتال و لوسمی است. ( 8 )


5. تقویت سلامت مغز

باور کنید یا نه ، آنچه می خورید می تواند تأثیر عمده ای بر سلامت مغز شما داشته باشد و حتی ممکن است خطر ابتلا به بیماری های عصبی و زوال عقل را تحت تأثیر قرار دهد. به ویژه برخی از ویتامین ها و مواد معدنی هنگام سلامتی مغز از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند.


قارچ صدف سرشار از بسیاری از مواد مغذی است که به نظر می رسد عملکرد مغز را تقویت می کنند. به عنوان مثال ، نیاسین در تحقیقات بالینی از بیماری در برابر آلزایمر و کاهش شناختی در افراد مسن محافظت می کند. ( 9 ) در همین حال ، بررسی در خارج از بلژیک در سال 2014 نشان داد که مکمل ریبوفلاوین ممکن است اثرات درمانی بر علیه سندرم براون ، نوعی اختلال نورون حرکتی داشته باشد. ( 10 )


تغذیه قارچ صدف

به مشخصات تغذیه قارچ صدف نگاهی بیندازید و می توان به راحتی فهمید که چرا اینقدر برای شما مناسب هستند. کالری آنها بسیار کم است اما حاوی یک مقدار پروتئین ، فیبر ، نیاسین و ریبوفلاوین است.

یک فنجان قارچ صدف خرد شده (حدود 86 گرم) حاوی تقریبا: ( 11 )

37 کالری

5.6 گرم کربوهیدرات

2.8 گرم پروتئین

0.4 گرم چربی

2 گرم فیبر غذایی

4.3 میلی گرم نیاسین (21 درصد DV)

ریبوفلاوین 0.3 میلی گرم (18 درصد DV)

1.1 میلی گرم اسید پانتوتنیک (11 درصد DV)

103 میلی گرم فسفر (10 درصد DV)

پتاسیم 361 میلی گرم (10 درصد DV)

مس 0.2 میلی گرم (10 درصد DV)

0.1 میلی گرم تیامین (7 درصد DV)

23.2 میکروگرم فولات (6 درصد DV)

1.1 میلی گرم آهن (6 درصد DV)

منگنز 0.1 میلی گرم (5 درصد DV)

0.1 میلی گرم ویتامین B6 (5 درصد DV)

علاوه بر مواد مغذی ذکر شده در بالا ، قارچ صدف همچنین حاوی مقادیر کمی منیزیم ، روی و سلنیوم است.

انواع قارچ صدف

اگر به دنبال اضافه کردن قارچ صدف به رژیم غذایی خود هستید ، گزینه های مختلفی برای انتخاب شما وجود دارد. قارچ صدف مروارید رایج ترین نوع قارچ صدف محسوب می شود و در پخت و پز در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد. قارچ صدف آبی نوعی دیگر است که به طور گسترده ای در دسترس است ، که از رنگ آبی تیره شروع می شود و با بالغ شدن به تدریج روشن می شود.


توجه داشته باشید که انواع مختلفی از قارچ ها وجود دارد که "صدف" نام دارند اما در واقع با قارچ صدف مشترک تفاوت دارند.

به عنوان مثال ، قارچ های صدف پادشاه ، که به عنوان قارچ شاه ماهی نیز شناخته می شوند ، از نزدیک با قارچ صدف ارتباط دارند اما متعلق به گونه های مختلف قارچ هستند. این قارچ ها دارای طعم گوشتی و امیامی هستند و در بعضی از دستور العمل ها معمولاً به عنوان جایگزین گوشتی وگان مورد استفاده قرار می گیرند . صدف طلایی ، صدف صورتی و صدف ققنوس نمونه های دیگری هستند که از نظر جنس قارچ صدف هستند اما از نظر طعم ، بافت و شکل ظاهری با یکدیگر اختلاف چند دقیقه ای ندارند.


قارچ صدف در مقابل قارچ Maitake

تقریباً مانند قارچ صدف ، قارچ میتایی در بسیاری از انواع آشپزی های آسیایی از جمله غذاهای ژاپنی و چینی فراوان است. می توان آنها را به عنوان یک غذای جانبی سرو کرد ، که در یک سس خوش طعم تهیه شده یا به سوپ ها اضافه شد.


یکی از قابل توجه ترین تفاوت های قارچ میتایی و قارچ صدف در شکل ظاهری آنها است. قارچ های میتایک دارای پیوندهای پر و برگ مانند مانند هستند ، در حالی که درپوش قارچ صدف شبیه پوسته است. همچنین در طعم و مزه تفاوت هایی وجود دارد ، با این که میتک رایحه ای غنی تر و خاکی تر از قارچ صدف ایجاد می کند که تمایل به ملایمت و لطافت بیشتری دارند.


شباهت های زیادی در مورد تغذیه وجود دارد. هر دو کالری کم کالری دارند و حاوی یک دوز دلچسب از ویتامین های گروه B ، مانند نیاسین و ریبوفلاوین هستند. با این حال ، قارچ صدف حاوی دو برابر مقدار پروتئین در هر اونس است و همچنین در ریز مغذی های خاصی مانند فسفر و پتاسیم کمی بیشتر است .


گذشته از مشخصات مواد مغذی آنها ، قارچ میتایک نیز به دلیل خواص دارویی آنها مورد احترام است. آنها مجموعه ای متفاوت از مزایای نسبت به قارچ صدف ارائه می دهند و نشان داده شده است که باعث تقویت ایمنی ، کمک به درمان سرطان ، بهبود فشار خون و کاهش علائم دیابت در هر دو آزمایش حیوانات و لوله های آزمایشگاهی می شود. ( 11 ، 12 ، 13 ، 14 )


هر دو نوع قارچ می توانند مکمل های مفید رژیم غذایی باشند و در بسیاری از دستور العمل های مختلف از آنها می توان لذت برد. سعی کنید میزان مصرف هر دو خود را افزایش دهید تا از مزایای سلامتی و مواد مغذی بی نظیری که هرکدام ارائه می دهید استفاده کنید.


قارچ صدف با طعم ظریف و رایحه ای مانند شیرین بیان اغلب با دانه آنیس مقایسه می شود . آنها به دلیل لطافت و بافت صاف خود محبوب هستند و به اندازه کافی همه کاره هستند تا تقریباً در مورد هر نوع دستور العمل استفاده کنند. علاوه بر این ، تقریباً مانند سایر انواع قارچ ها ، مانند قارچ های کرمی ، قارچ صدف می تواند به صورت خام یا پخته شود.


این قارچ ها اغلب در بسیاری از غذاهای آسیایی از جمله انواع غذاهای ژاپنی ، کره ای و چینی یافت می شوند. آنها همچنین به غذاهای سایر کشورهای جهان مانند جمهوری چک و اسلواکی که در آنجا قارچ صدف برای تهیه یک بافت گوشتی و طعم دهنده خورش های سنتی استفاده می شود ، راه پیدا کرده اند.


قارچ صدف را می توان به خودی خود برای یک ظرف جانبی طعم دار سرو کرد یا به سوپ ها و سیب زمینی های سرخ شده اضافه کرد. آنها همچنین می توانند طعم و ارزش غذایی دستور العمل هایی مانند همبرگر ، پاستا یا املت را زیاد کنند.


اگر وسیله ای برای شروع شکار یا رشد قارچ صدف در حیاط خلوت خود ندارید ،با توجه به محبوبیت روزافزون آنها ، قارچ صدف اکنون در بسیاری از فروشگاه های مواد غذایی و بازار کشاورزان در دسترس است. آنها به طور معمول به صورت تازه ، خشک یا حتی کنسرو شده برای افزودن سریع و راحت به دستور العمل های مورد علاقه خود در دسترس هستند.


قیمت قارچ صدف می تواند بسیار متفاوت باشد اما تمایل دارد با سایر انواع قارچ ها مانند قارچ shititake قابل مقایسه باشد . به طور کلی ، شما می توانید حدود 10 تا 12 دلار برای هر پوند قارچ صدف تازه بپردازید.


دستور العمل های قارچ صدف

مانند بسیاری از انواع دیگر قارچ ها ، قارچ صدف نیز می تواند به صورت خام یا پخته مصرف شود. در حقیقت ، صرف آب دادن آنها با مقداری روغن و چاشنی باعث می شود یک غذای خوشمزه به تنهایی تهیه شود.


اگر تاکنون سعی نکرده اید که قارچ را در خانه تهیه کنید ، فهمیدن چگونگی طبخ قارچ صدف یا طرز تهیه قارچ به طور کلی می تواند کمی مشکل باشد. به سادگی آنها را کاملاً در زیر آب جاری تمیز کنید ، آنها را خرد کرده یا خرد کنید و سپس با مقداری روغن نارگیل یا کره چمن زده آنها را روی حرارت متوسط ​​بریزید . گاهی اوقات حدود 10 دقیقه هم بزنید تا رطوبت تبخیر نشود و قارچ ها شروع به تاریک شدن کنند. سپس به سادگی فصلی کنید و لذت ببرید!

تاریخ

قارچ صدف در ابتدا در طول جنگ جهانی اول در آلمان به عنوان وسیله ای برای تغذیه کمبود غذا کشت می شد. امروزه ، این قارچ های مغذی در آمریکای شمالی ، اروپا و آسیا در حال رشد وحشی هستند و همچنین برای استفاده تجاری در سراسر جهان رشد می کنند

قارچ های صدف با ظاهری سفید و پوسته مانند ، نام خود را به دلیل شباهت هایی که در ظاهر با صدف داشتند ، دریافت کردند. نه تنها از نظر ظاهری یکسان هستند بلکه قارچ صدف نیز از طعم مشابهی با این نوع محبوب دو قلو نیز برخوردار است.

این قارچ ها به عنوان ساپروتروفیک در نظر گرفته می شوند ، به این معنی که آنها از چوب مرده و مواد پوسیده شده تغذیه می کنند. درپوش می تواند اندازه ای بین دو تا 10 اینچ داشته باشد و از نظر رنگ از سفید تا قهوه ای تیره متغیر باشد.


جالب اینجاست که قارچ صدف یکی از معدود انواع قارچ ها است که گوشتخوار محسوب می شود. این قارچها ماده شیمیایی را با بوی جذاب برای ترسیم نماتدهای میکروسکوپی آزاد می کنند ، سپس از میسلیوم آنها برای فلج کردن ، کشتن و هضم موجودات به عنوان راهی برای به دست آوردن نیتروژن استفاده می کنند.


حتی تعجب آورتر که ، دانشمندان متوجه نشده اند که قارچ صدف تا دهه 1970 گوشت گوشتی مصرف می کند و این کشف کاملاً بصورت تصادفی صورت گرفته است. دانشمند جورج بارون در حال جمع آوری و مطالعه انواع مختلف قارچ های گوشتخوار از خاک بوده و رشد آنها را روی ظروف پتری در آزمایشگاه خود آغاز کرده است. با این حال ، یک ظرف پتری بیش از شش ماه فراموش شد و سرانجام توسط یک تکنسین آزمایشگاه پیدا شد. در این زمان قارچ ، قارچ تولید کرده بود که به عنوان قارچ صدف شناخته شده بود ، دانشمندان را به این درک سوق داد که قارچ صدف قادر به مصرف گوشت و همچنین چوب است.


موارد احتیاط

برخی از افراد ممکن است به قارچ و انواع دیگر قارچ ها حساسیت داشته باشند. اگر بعد از خوردن قارچ صدف هرگونه علائم آلرژی غذایی مانند کهیر ، تورم ، حالت تهوع ، استفراغ یا گرفتگی را تجربه کردید ، مصرف آن را قطع کنید و با پزشک خود صحبت کنید.


علاوه بر این ، قارچ صدف حاوی مقدار بسیار کمی آربیتول ، نوعی الکل قند است که می تواند باعث ایجاد علائم دستگاه گوارش در برخی افراد شود. اگر فهمیدید که به الکلهای قندی حساس هستید یا از رژیم غذایی کم FODMAPs پیروی می کنید ، بهتر است که مصرف قارچ صدف را محدود کنید.


قارچ همچنین حاوی مقادیر خوبی از پورین هاست ، ترکیبی که به اسید اوریک در بدن تجزیه می شود. مقادیر بالای اسید اوریک می تواند علائم نقرس مانند درد ، تورم و قرمزی در مفاصل را تشدید کند . محدود کردن میزان مصرف غذاهای پورین در صورتی که سابقه نقرس دارید یا درگیر علائم بیماری هستید ، ممکن است مفید باشد.


سرانجام ، در صورت برداشت قارچ های وحشی ، مراقب باشید که آنها را به درستی شناسایی کنید. قارچ های زیادی با ظاهری مشابه وجود دارند که برخی از آنها حتی ممکن است سمی باشند. برای اطمینان از شناسایی صحیح قارچ صدف ، به ویژگی های بدنی و رایحه قارچ توجه ویژه ای کنید.


افکار نهایی

قارچ صدف کم کالری است اما حاوی مقادیر خوبی از پروتئین ، فیبر ، نیاسین و ریبوفلاوین به همراه مجموعه ای از ریز مغذی های دیگر است.

آزمایشات آزمایشگاهی حیوانات نشان داده اند که قارچ صدف از دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان است و ممکن است ضمن تقویت سلامت مغز ، از رشد سرطان به کاهش التهاب و کلسترول کمک کند.

آنها طعم ملایمی دارند و می توان به غذاهای جانبی ، سوپ ها و سس ها اضافه کرد. ایده های بسیاری در مورد دستور العمل های قارچ صدف وجود دارد که برای راه های خلاقانه برای استفاده از این قارچ نیز وجود دارد.

قارچ صدف را می توان در اکثر فروشگاه های مواد غذایی و بازارهای کشاورزان به صورت تازه ، خشک یا حتی کنسرو یافت.

آنها را با سایر غذاهای پر مواد مغذی در رژیم غذایی خود جفت کنید تا از مزایای سلامتی بالقوه این قارچ های خوشمزه حداکثر استفاده کنید.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده