خرید از سراسر دنیا


» مراقبت از یاس نکات ،تکنیک، باغبانی و نحوه کاشت

مراقبت از یاس نکات ،تکنیک، باغبانی و نحوه کاشت

انواع گیاه گل یاس


گل های گل یاس شکوفه های استوایی هستند که در آب و هوای گرم رشد می کنند. بیشتر گونه ها دارای رایحه ای متمایز هستند که حتی در خارج از تاکستان نیز محبوب است.گل یاس با رایحه خوشبو می تواند یک اتاق یا یک باغ را با رایحه ای سرشار از آن پر کند. اگرچه یاس که معمولاً در خارج از منزل پرورش می یابد ، اما برخی از گونه ها نیز به عنوان گیاه خانگی قابل رشد هستند. در مورد گل یاس سردرگمی وجود دارد و کدام یک از انواع معطر است.

از خوشبو ترین گلهای آپارتمانی و فضای باز که عطر آن تمامی فضا را پر می‌کند، گل یاس است. این گل زیبا از دیرباز نقش عمده ای در فضاسازی باغچه ها و خوش عطر کردن محیط داشته است اما به دلیل نیاز این گل به آب و هوای گرم و مرطوب، نوع گلدانی آن متداول تر از نوع باغچه ای آن است. اگر شما نیز دوستدار گلهای خوشبو هستید،


گل یاس از جمله گلهای فضای باز است که به صورت شاخه بریده و گلدانی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد اما در صورتی که از ابتدای رویش در خانه نگهداری شود، گلدهی آن متوقف می‌شود. زادگاه این گل خوشبو جنوب و جنوب شرق آسیا، هندوستان و کشور فیلیپین است و اولین بار توسط عرب ها به کشورهای اروپایی برده شد و در ایران نیز به صورت گلدانی و در استانهای گیلان، مازندران، فارس و خوزستان پرورش می‌یابد. در استانهای جنوبی نیز به دلیل نبود خطر سرمازدگی، این گل را در هوای آزاد پرورش می‌دهند و از خاصیت روندگی آن برای تزیین منازل استفاده می‌کنند.گلهای معطر یاس در بهار و تابستان و اوایل پاییز که هوا خنک است رشد می‌کنند و در اوایل صبح و بعد از غروب آفتاب بیشترین عطر را دارند.


این گل زیبا با خاصیت روندگی خود می‌تواند تنها با یک نخ مسیر خود را پیدا کرده و خانه‌ شما را زیباتر کند. تاثیرات فراوان یاس برروی آرامش جسمانی و روانی ما بسیار زیاد است. بوی خوش یاس سفید استرس را کم کرده و خوابی خوش را به ما هدیه می‌دهد. بهتر است این گل در پشت پنجره نگهداری شود و در صورت گرمی هوا با اسپری آب پاشی شود به صورتی که گلهای آن خیس نشوند. گل یاس بیش از 200 گونه با ظاهر متفاوت است که از مهمترین انواع آن می‌توان به یاس عربی، گل بوا، زمستانی، هندی اشاره کرد


یاس عربی در تمام طول سال گل دارد و گلهای آن از سایر گونه ها بزرگتر و خوشبو تر است.

یاس گلبول در میان انواع یاس با گلهای زرد معطر و ریز نقش شناخته می‎شود.

یاس زمستانی لقب آن به دلیل مقاومت بالای آن در سرمای زمستان است و مانند یاس گلبول دارای شکوفه های زرد است با این تفاوت که معطر نیستند.

یاس هندی شکوفه های بالارونده و سفید با عطری بی نظیر از جمله ویژگی های یاس هندی است.

نور

یاس رازقی به محیطی پرنور با نور غیر مستقیم نیاز دارد. بهترین مکان برای نگهداری آن در خانه در پشت پنجره جنوبی با نور زیاد غیر مستقیم است و در صورتی که آن را در بالکن یا تراس نگهداری می‌کنید باید مواظب تابش نور مستقیم آفتاب به آن باشید و ترجیحا محیطی سایه را برای یاس انتخاب کنید. در صورت دریافت نور شدید و مستقیم آفتاب، برگها خواهند سوخت و در مقابل با دریافت نور کم، ساقه ها دراز و بد شکل می‌شوند. 


دما

یکی از حساسیت های این گیاه، هوای سرد است. یاس رازقی خزان ندارد و همیشه سبز است اما در صورت بیش از حد سرد بودن هوا ممکن است برگها از بین برود و گیاه دچار یخ زدگی شود. بنابراین بهتر است در هوای سرد بیرون، آن را به داخل بیاورید. توجه داشته باشید که گل یاس برای گل دهی به هوای خنک نیاز دارد و بهترین درجه حرارت برای آن 18 تا 22 درجه با تهویه مناسب است


آبیاری

در فصول رویش به ویژه در تابستان و با گرمی هوا به آبیاری روزانه و منظم نیاز دارد. توجه داشته باشید که تعادل را در آبیاری گل یاس رعایت کنید و از بیش از حد خشکی دادن به آن پرهیز کنید. آبیاری با آب بدون کلر و آب باران برای این گل مناسب است. 


رطوبت

در تابستان و هوای گرم به رطوبت متوسطی نیاز دارد که با غبارپاشی و ایجاد جزیره در زیر گلدانی تامین می‌شود. توجه داشته باشید که در هنگام غبار پاشی از ریختن آب بر روی گلبرگ ها خودداری کنید.


کوددهی

در فصل رویش و شکوفا شدن اولین گلها باید کوددهی را آغاز کنید. بهترین کود برای این گل، کود دارای آهن و اسید هیومیک است که بهتر است هر 2 هفته یکبار به آن داده شود.


گل دهی

پس از دوره خواب زمستانی در اواخر پاییز و زمستان، گیاه در بهار و تابستان به گل می‌نشیند. البته در اوایل پاییز و خنکی هوا نیز این گیاه ممکن است گل دهی داشته باشد که در این صورت بهتر است به آن کود بدهید.


هرس کردن

شاخه های خشک و ساقه هایی که علفی رشد کرده اند برای زیباتر شدن گاه و گلدهی بیشتر بسیار موثر است. حتما هرس کردن را بعد از گل دهی انجام دهید.


خاک مناسب

از مهمترین نکات در مورد خاک گل یاس، عدم وجود آهک و قلیایی نبودن آن است. خاکی سبک با زهکشی مناسب و گلدان دارای زهکش برای این گیاه مناسب است. مخلوطی از پیت ماس یا کمپوست نیز برای این گیاه مناسب است.


تعویض گلدان

مواد مغذی خاک، برای رشد گیاه کافی است باید سالانه گلدان گیاهان در حال رشد را با یک سایز یزرگتر و خاک جدید تعویض کنید.برای گیاهانی که رشد خود را کرده اند می‌توانید هر 2 یا 3 سال یکبار گلدان را تعویض نمایید. 


در انتها

asmine گیاهی است که من کاملاً آن را دوست دارم. رایحه گلها و طرز نگاه شکوفه ها روی گیاهان چیزی است که باید در باغ های خود داشته باشم. به طور کلی ، بیش از 200 گونه مختلف گیاه وجود دارد ، اما بیشتر آنها بومی مناطق با آب و هوای گرمسیری هستند که دارای درجه حرارت گرمتر از آن است که در مناطق سرسختی موجود در ایالات متحده حاصل شود.


بیشتر انواع آن دارای گلهای سفید است که در هر باغی بسیار عالی به نظر می رسد. بیشتر این گونه ها در مناطق سرسختی شش تا 10 رشد خوبی دارند و مراقبت از آنها نسبتاً آسان است.

گل یاس رایج درختچه ای است که دارای بوی بسیار معطر و جذاب است. از اواخر تابستان تا اوایل پاییز خوشه های سه تا پنج گل سفید تولید می کند. گیاه می تواند به طول 15 پا رشد کند و در شرایط کامل آفتاب بهترین کار را خواهد کرد. کنترل این تاک سریع در حال رشد است.

گل یاس پرنور گیاهی است که شکوفه های زرد رنگی دارد. این درختچه به سرعت رشد می کند که می تواند چهار پا قد داشته باشد. شکوفه ها را می توان در ماه های بهار و تابستان مشاهده کرد و اغلب در مناطق هفت تا نه مشاهده می شود. آفتاب کامل برای رشد بهینه ارجح است.


گل یاس اسپانیایی که بیشتر به آن گل یاس سلطنتی گفته می شود ، گیاهی با رشد سریع است که می تواند در هنگام بالغ شدن به ارتفاعات 15 فوت یا بیشتر برسد. گیاه از نیمه تابستان تا اواسط پاییز شکوفا می شود و در مناطق هفت تا 10 دیده می شود. به آفتاب کامل نیاز دارد تا حداقل برای چند ساعت در روز رشد کند.


گل یاس عرب در واقع گل ملی فیلیپین است. این گیاه مانند گیاه تاک است که می تواند 10 فوت رشد کند. این کار به طور کامل تا یک آفتاب جزئی انجام می شود و گیاه فقط 24 ساعت شکوفا می کند. این نوع یاس است که برای تهیه چای استفاده می شود. از گلها نیز برای تهیه لیس استفاده می شود.

همچنین به عنوان یاس هاردی شناخته می شود ، این نوعی از یاس است که می تواند بدون داشتن مشکل در مناطق سردتر رشد کند. این کار در مناطق سرسختی شش تا 10 انجام می شود و می تواند به سرعت بالغ شود و در زمان بالغ تا 15 فوت برسد. این گیاه باید در خاک خوب زهکشی شده و آفتاب کامل پرورش یابد.


این یکی از معدود انواع یاس است که شکوفه های سفید ندارد. در حقیقت ، گلها زرد و کمی بزرگتر از اکثر گزینه های دیگر هستند. آنها در ایالات متحده نادر هستند و فقط در مناطق هشت تا 11 رشد می کنند. گیاه نیاز به هرس دارد زیرا می تواند به سرعت در ارتفاعات تا شش پا رشد کند.


گل یاس صورتی است که به سرعت رشد می کند و از 8 تا 11 در مناطق در حال رشد رشد می کند. می تواند قد بلندتر از 25 فوت داشته باشد ، بنابراین می خواهید با استفاده از یک قاشق برای پشتیبانی رشد کند. در آفتاب کامل یا سایه جزئی خوب عمل می کند. گلها یک رنگ مایل به صورتی کم رنگ دارند که باعث می شود آنها از حالت ایستادگی در بیایند.

این گیاهی است که از آسیا سرچشمه می گیرد. این گیاه در ایالات متحده در مناطق سرسختی هشت تا 10 رشد خواهد کرد و در خاک خوب زهکشی شده و خورشید کامل بهترین عملکرد را دارد. شکوفه ها بیشتر از رنگ خامه ای نسبت به سفید خالص هستند ، اما به شکل ستاره ای هستند و تمایل دارند در یک خوشه به هم نزدیک شوند.


شاخ و برگ سبز تیره و گلهای روشن به سبک ستاره ای از این گونه ، تشخیص آن را آسان می کند. در آفتاب و خاک پر حاصلخیز و زهکشی شده به خوبی رشد می کند. تمایل دارد از بهار تا پاییز شکوفا شود. رایحه این گیاه قوی است. در حقیقت ، به راحتی می تواند در بعضی از افراد آلرژی ایجاد کند.

کیپ یاس گیاهی است که در مناطق سرسختی شش تا 11 به خوبی رشد می کند. این گیاه دارای رایحه ای قدرتمند است که اغلب به عنوان تقریبا آسمانی توصیف می شود. برای رشد به یک خورشید کامل ، جزئی ، آب زیادی ، و خاک خوب زهکشی نیاز دارد. غلاف بذر با بزرگتر شدن رنگ ، تا زمانی که گلها دیده شود ، تغییر می کند.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده