بازدید سایت خود را میلیونی کنید


» از فیثاغوره تا پسکاتاریان - تکامل گیاهخواری

از فیثاغوره تا پسکاتاریان - تکامل گیاهخواری

آنا توماس _ گیاهخوار


کلمه گیاهخواری توسط فرهنگ لغت آکسفورد به این صورت تعریف شده است: "فردی که گوشت یا ماهی و یا دیگر از محصولات حیوانی نمی خورد ، به ویژه به دلایل اخلاقی ، مذهبی یا بهداشتی." اگرچه این تعریف گسترده و خوبی از رژیم گیاهخواری است ، اما عمل واقعی گیاهخواری تا حدودی واضح تر است. چندین گروه فرعی از گیاهخواری از جمله تخم مرغ وجود دارد ، که لبنیات و تخم مرغ می خورند اما از گوشت خودداری می کنند و لاکچری ها که لبنیات می خورند اما از گوشت و تخم مرغ خودداری می کنند .



چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

با افزایش گیاهخواری ، اکنون برای رستوران ها معمول است که منوهای گیاهخواری یا گزینه های کاربری بدون گوشت را ارائه دهند. فروشگاه های مواد غذایی انواع مختلفی از گزینه های گیاهی را نشان می دهند که ثابت می کند بازار قدرتمندی برای محصولات گوشتی وجود ندارد. با توجه مناسب به مصرف مواد غذایی ، گیاهخواران و گیاهخواران می توانند زندگی طولانی و سالم داشته باشند.


آیا شما یک رژیم گیاهی یا وگان را دنبال می کنید؟ دلایل اتخاذ این سبک زندگی چیست؟


نوعی رژیم گیاهخواری است که مصرف غذاهایی مانند گوشت، تخم پرندگان، محصولات لبنی و تمام چیز هایی که منشاء حیوانی دارند، در آن ممنوع می باشد. برخی از افراد وگان، غذاهایی که در تهیه آن از کمک حیوانات استفاده شود را نیز، استفاده نمی کنند.


گیاهخواران به همراه محصولات لبنی (شیر، ماست، دوغ پس از گرفتن کره، کره، پنیر و غیره) مواد غذایی گیاهی (سبزیجات، میوه ها، آجیل، دانه ها، گیاهان، ادویه جات و غیره) مصرف می کنند. همچنین آنها ممکن است بسته به باورهای مذهبی یا سیاسی خود تخم مرغ مصرف کنند یا نکنند. برای اینکه دقیقا بدانید گیاه خواران از خوردن چه غذاهایی اجتناب می کنند، ادامه متن را از دست ندهید.گیاه خوارها غذاهای گیاهی و لبنی مصرف می کنند. این بدان معنی است که آنها به دلایل مختلف مثل سلامت بهتر، عقاید مذهبی یا موازین اخلاقی بهتر از خوردن غذاهای خاص اجتناب می کنند.


فایده رژیم گیاه خواری برای سلامتی 

خطر سرطان: رژیم وگان باعث کاهش 15درصدی خطر ابتلا به سرطان یا مرگ بر اثر سرطان می شود.

آرتروز: رژیم وگان به کاهش نشانه های آرتروز مانند درد، ورم مفاصل و خشکی صبحگاه کمک می کند.

عملکرد کلیه: افراد دیابتی که محصولات گیاهی را جایگزین گوشت می کنند کمتر مبتلا به مشکلات کلیوی می شوند.

آلزایمر: پژوهش ها نشان می دهند که یکی دیگر از جنبه های مفید رژیم وگان برای سلامتی کاهش خطر بیماری آلزایمر است.


رژیم وگان در غذا هایی تهیه شده از محصولات حیوانی

 گوشت، ماهی، محصولات لبنی، تخم مرغ و عسل. این شیوه غذا خوردن به طور کامل بر روی گیاهان استوار است.

بسیاری از وگان ها از رژیم غذایی فراتر می روند و در هر جنبه ای از شیوه زندگی خود، استفاده از محصولات حیوانی را حذف می کنند. افراد وگان حتی در خرید لوازم آرایشی و بهداشتی نیز دقت دارند تا محصولاتی را خریداری کنند که از حیوانات تهیه نشده باشند.


گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

رژیم وگان به کاهش وزن کمک می کند. البته فواید بیش تری نیز برای سلامتی دارد. این رژِیم ممکن است دربرابر دیابت نوع 2 و برخی سرطان ها، از بدن محافظت کند.


بعضی از افراد ماهی را در رژیم غذایی خود قرار می دهند اما هنوز خود را گیاهخوار می دانند. نام جدیدی برای این سبک زندگی ، pescatarian ، اخیراً پدیدار شده است. وگان ها سخت ترین زیر مجموعه جنبش گیاهخواری هستند و از تمام محصولات حیوانی خودداری می کنند. پیروان جدی وگانیزاسیون عسل نمی خورند و یا از چرم یا پشم استفاده نمی کنند.در حالی که دین گاهی اوقات خواستار رژیم گیاهی یا گیاهخواری است ، با گذشت سالها ، شاهد افزایش تعداد افراد براساس اعتقادات شخصی خود است که از مصرف محصولات حیوانی استفاده نمی کنند.


برخی از اولین گیاهخواران خود اعلام شده ، پیتاگورائی ها بودند ، عنوانی که از فیلسوف یونانی Pythagoras ، خالق قضیه هندسی Pythagorean گرفته شده است. اگرچه پیتاگوراس نام خود را به رژیم غذایی بدون گوشت قرض داده است ، اما مشخص نیست که وی از رژیم سخت گیاهخواری پیروی کرده یا خیر. برخی گمان می کنند علاوه بر صبحانه معمول خود عسل و شام نان جو همراه با سبزیجات که احتمالاً او ماهی نیز خورده است ، که طبق استانداردهای امروزی او را به عنوان اولین فردی که این رزیم را داشته یاد می کنند.


پیروان Pythagoras محدودیت های رژیم غذایی خود را اتخاذ کردند و معتقد بودند که آنها در کمک به طول عمر مفید هستند. آموزه های فیثاغورس برای اولین بار توسط آنتونیو کوکی نویسنده و پزشک ایتالیایی به اصطلاح مدرن منتشر شد. در سال 1745 آنها توسط رابرت دودسلی به انگلیسی ترجمه شدند. گزارشی از رژیم غذایی او نیز در کتاب فیلسوف یونانی پورفیری در مورد پرهیز از غذای حیوانات ( قرن سوم قبل از میلاد) منتشر شده است. سند تأثیرگذار تاریخی شامل برخی از همان استدلال هایی است که گیاهخواران امروزی هنگام تمجید از شایستگی های یک رژیم غذایی گوشتی از آن استفاده می کنند.


انسان ها مدت ها قبل از فیثاغورس از خوردن گوشت حیوانات خودداری کردند ، اگرچه اولین افزایش قابل توجه گیاهخواری بر اساس اصل احتمالاً در دوران کلاسیک رخ داده است. اصطلاح گیاهخوار جایگزین پیتاگورا در 29 سپتامبر 1847 در رامسگیت ، انگلستان با تشکیل اولین جامعه گیاهی شد. سه سال بعد ، گروه مشابهی با عنوان انجمن گیاهخواران آمریکایی توسط ویلیام متکالف ، سیلوستر گراهام ، ویلیام آلکات و راسل ترال در شهر نیویورک تاسیس شد. بسیاری از فمینیست ها و حذف کنندگان برجسته ، در جلسات اولیه انجمن گیاهخواری آمریکا از جمله سوزان بی آنتونی ، هوراس گریلی ، لوسی استون و آملیا بلومر شرکت کردند. 


عضو بنیانگذار ویلیام متکالف ، عضو کلیسای مسیحیان انجیل ، کلیسای گیاهخواری بود که در سال 1809 در انگلستان تأسیس شد. وقتی در سال 1817 با همسرش سوزانا وارد فیلادلفیا شد ، آنها یک شعبه آمریکایی از کلیسای مسیحیان انجیل ، اولین کلیسای گیاهخواری در آمریکا تأسیس کردند. در سال 1821 او جزوه ای از خطبه ای را با الهام از اثر پورفیری با عنوان منتشر کرددر مورد پرهیز از گوشت حیوانات . این جزوه در تبدیل برخی از مهمترین اعضا در آغاز جنبش گیاهخواری آمریکا ، از جمله ویلیام آلکات ، اولین پزشک گیاهخواری آمریکا و سیلوستر گراهام وزیر پروتستان تأثیرگذار بود. آموس برونسون آلکات ، پدر نویسنده زنان کوچک لوئیزا می آلکات ، اولین کمون گیاهخواری آمریکا ، Fruitlands ، در ماساچوست را تأسیس کرد.


جنبش گیاهخواری طی چندین دهه به لطف چندین چهره تأثیرگذار تاریخی ، شتاب و انگیز شد. آپتون سینکلر ناخودآگاه هنگام رمانش "جنگل " در این جنبش نقش داشتدر سال 1906 قانون مواد غذایی و داروهای خالص و همچنین سازمان غذا و داروی خالص ایالات متحده را به وجود آورد. سینکلر مدتها گیاهخوار نبود اما تصویر او از اقدامات غیر بهداشتی صنعت بسته بندی گوشت باعث شد بسیاری از آمریکایی ها از مصرف گوشت حیوانات دور شوند. جان هاروی کلوگ ، پادشاه غلات صبحانه سرد و خالق آرد ذرت ، طرفدار قوی گیاهخواری بود و تا دهه 1940 فواید آن را موعظه می کرد. در سال 1947 ، یک گروه سیاسی کوتاه مدت موسوم به حزب گیاهخواری آمریکا به امید معرفی کاندیدای موفق در انتخابات ریاست جمهوری 1948 تشکیل شد. آنها شهروند شیکاگو ، پزشک طبیعی و جان ترمیم کننده جان ماکسول را انتخاب کردند. البته ماکسول پیروز نشد (در حقیقت وی در انگلیس به دنیا آمد و همین امر وی را واجد شرایط خواند) ، اما این حزب تا سال 1964 نامزد نامزدها در هر انتخابات شد.


بسیاری از افراد قابل توجه در طول تاریخ ، گیاهخواری را در طول زندگی خود انجام داده اند ، از جمله بنیامین فرانکلین. وی در حالی که به عنوان چاپگر در سن 16 سالگی کار می کرد ، الهام گرفته از فلسفه گیاهخواری بود که در کتاب راه توماس تریون در راه سلامت و زندگی طولانی مورد بحث قرار گرفت .او رژیم غذایی كوتاهی از نان و آب را آغاز كرد ، كه به اعتقاد وی ، او را مانند همیشه كوتاه و دلچسب جلوه داده است. فرانکلین در زندگی نامه خود ، آماده سازی تعدادی از غذاهای Tryon ، از جمله برنج یا سیب زمینی آب پز و پودینگ شتابزده را توصیف می کند. وی دریافت که رژیم مزایای اقتصادی آن را دارد. 


هزینه های غذا وی به نصف کاهش یافته و این امکان را برای او فراهم می کند که کتاب های بیشتری را برای مجموعه خود خریداری کند. فرانکلین خیلی زود طرفدار حقوق حیوانات شد ، که به راحتی با برنامه ضد برده داری و حقوق سیاسی او مطابقت داشت. افسوس که گیاهخواری او دوام زیادی نداشت. در هنگام مسافرت با یک کشتی ، او شاهد ماهی های کوچکتر از شکم گربه هایی بود که گرفتار شده و قصابی می کردند. به محض دیدن این ، طبق نوشته های خود ، فرانکلین تغییر قلب کرد: "اگر شما یکدیگر را می خورید ، نمی بینم که چرا ممکن است شما را نخوریم.


رژیم غذایی فرانسیس مور لاپه شامل نکاتی در مورد پخت و پز با مواد پروتئینی زیاد مانند بادام زمینی لوبیا وغلات است. بخش "در مورد میزان پروتئین قابل استفاده و درصد میزان دریافت پروتئین روزانه موجود در هر وعده" در زیر هر دستور العمل وجود دارد. هنگامی که آنا توماس در سال 1972 "گیاهخواری" را منتشر کرد ، وی با دستور العمل هایی که به جایگزین های گوشتی متکی بود ناامید شده بود. کتاب آشپزی وی تنوع و عطر و طعم وعده های غذایی بدون گوشت را بدون نیاز به جایگزینی جشن می گرفت و نشانگر رویکرد جدید آشپزی برای گیاهخواری است که تا به امروز نیز ادامه دارد.


منابع تحقیق :

 دیویدسون ، آلن (1999). آکسفورد همراه غذا. انتشارات دانشگاه آکسفورد ، ایالات متحده.

فیشر ، کارول (2006). کتاب آشپزی آمریکایی. مک فارلند و شرکت ، شرکت ، جفرسون ، کارولینای شمالی.

فرانکلین ، بنیامین (1996). زندگینامه بنیامین فرانکلین. انتشارات داور ، ایالات متحده.

Fulton ، EG (1910). کتاب آشپزی گیاهی. شرکت انتشارات اقیانوس آرام پرس ، اوکلند ، کالیفرنیا.

مورر ، دونا (2002). گیاهخواری: جنبش یا لحظه ای: ترویج یک سبک زندگی برای تغییر کشت. مطبوعات دانشگاه معبد ، فیلادلفیا ، پنسیلوانیا.

اسمیت ، اندرو اف. (2007). همنشین آکسفورد به غذا و نوشیدنی آمریکایی. انتشارات دانشگاه آکسفورد ، نیویورک ،

ترجمه شیرین میرکرمی از مجله ارم بلاگ


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) مشاهده