دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» برنامه رژیم های غذایی گیاهی

برنامه رژیم های غذایی گیاهی

رژیم وگان برخلاف بسیاری از رژیم های غذایی دیگر ، از هر دو ویژگی سلامتی غذایی استفاده می کند و پیامدهای اخلاقی رژیم را مورد بررسی قرار می دهد.


رژیم وگان تمام غذاهای مبتنی بر حیوانات از جمله محصولات حیوانی را حذف می کند.

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع


این بدان معنی است که تمام گوشت ، ماهی ، مرغ ، صدف ، لبنیات ، تخم مرغ و سایر غذاهای وابسته به حیوانات از این رژیم حذف می شوند.


علاوه بر این ، بسیاری از افرادی که رژیم وگان را تمرین می کنند از محصولات حیوانی مانند چرم در زندگی خود استفاده نمی کنند.


در حالی که پیامدهای اخلاقی این رژیم در بین فیلسوفان بسیار مورد بحث است ، دلایل اخلاقی محکمی برای اتخاذ این چارچوب وجود دارد.


علاوه بر این ، در حالی که به نظر می رسد برخی از مزایای سلامتی برای اتخاذ یک شیوه زندگی مبتنی بر وگان هستند ، همچنین اشکالاتی بر اساس کمبودهای غذایی وجود دارد که افرادی که شیوه زندگی وگان را اتخاذ می کنند ، برای سلامتی مطلوب باید در نظر بگیرند و از آن بپرهیزند.


نوع دیگری از گیاهخواری با یک تمایز مهم از گیاهخواری مطلق،مصرف فرآورده های جانوری حیواناتی است که برای به دست آوردن آنها نیازی به مرگ حیوان نمی باشد.


این بدان معنی است که فرد مجاز به مصرف لبنیات ، تخم مرغ ، پنیر و دیگر محصولات است.


این یک تمایز مهم از گیاهخواری است زیرا مصرف تخم مرغ ، پنیر و لبنیات می تواند به جلوگیری از بسیاری از کمبودهای غذایی مشاهده شده در افراد دارای رژیم وگان کمک کند.


Pescatarianism یک قدم بیشتر از نردبان رژیم غذایی به سمت گوشتخوار کامل است. مصرف ماهی را امکان پذیر می کند.


توفو با Veggies بخشی از برنامه رژیم غذایی وگان

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟


تاریخچه رژیم های گیاهی وگان ، گیاهی و پپساتاریان

ایده عدم خوردن حیوانات قرنهاست که وجود داشته است. در درجه اول به دلایل مذهبی به عنوان مثال ، گیاهخواری بودایی می تواند مربوط به قرن ششم و چهارم قبل از میلاد باشد.


Veganism همانطور که در حال حاضر انجام می شود می تواند به دونالد واتسون اعتبار یابد. او انجمن وگان را در انگلیس بنیان گذاشت و تجویز اولیه گیاهخواری همان چیزی بود که اکنون به عنوان گیاهخواری غیر لبنیاتی توصیف می شود.


بعداً آن را به آموزه تغییر داد كه انسان باید بدون بهره برداری از حیوانات ، چه در مصرف و چه در مصارف دیگر زندگی كند.


نمای کلی اجزاء و اصول مهم

رژیم وگان به سادگی ایجاب می کند که هیچ نوع حیوان یا محصولات آنها را مصرف نکنید. این بدان معنی است که تمام گوشت ، ماهی ، مرغ ، صدف ، لبنیات ، تخم مرغ و سایر غذاهای وابسته به حیوانات از این رژیم حذف می شوند. به طور پیش فرض ، این امر مستلزم آن است که افراد برای تمامیت غذایی خود به غذاهای مبتنی بر گیاه تکیه کنند.


در نتیجه رژیمهای غذایی وگان معمولاً در فیبرهای غذایی ، منیزیم ، فولیک اسید ، ویتامین های C و E ، آهن و فیتوشیمیایی ها بیشتر هستند و تمایل دارند که از نظر کالری ، چربی اشباع و کلسترول ، زنجیره بلند n-3 (امگا) پایین تر باشند. -3) اسیدهای چرب ، ویتامین D ، کلسیم ، روی و ویتامین B-12 1 . 


از آنجا که آنها اغلب نیاز روزانه اسیدهای چرب امگا 3 ، ویتامین D ، ویتامین B-12 و کولین را برآورده نمی کنند ، این مواد اغلب باید مکمل شوند . علاوه بر این ، از آنجایی که پروتئین های کامل ، که از محصولات حیوانی حاصل می شوند ، مصرف نمی کنند ، باید پروتئین های خود را با تفکر و توجه دقیق به دست آورند تا مقدار کافی اسیدهای آمینه ضروری را دریافت کنند .


Vegan Vs Vegetarian

رژیم گیاهخواری و گیاهی تحت همین اصل برای جلوگیری از محصولات حیوانی به دلایل اخلاقی و به دلایل سلامتی عمل می کنند. با این حال ، رژیم های گیاهی متفاوت از رژیم های گیاهی وگان هستند ، زیرا امکان استفاده از محصولات جانبی حیوانات مانند لبنیات ، تخم مرغ و پنیر را فراهم می کنند.


این یک تمایز مهم است زیرا گیاهخواران می توانند از این محصولات توسط حیوانات استفاده کنند تا از طیف کاملی از اسید آمینه ، مصرف کافی کولین و ویتامین B-12 برای تأمین کمبودهای غذایی احتمالی که با گیاهان روبرو هستند ، اطمینان حاصل کنند.


مک و پنیر بخشی از یک برنامه رژیم غذایی گیاهی


Vegan Vs Pescatarian

Pescatarianism یک نسخه اصلاح شده از گیاهخواری است. Pescatarian با یک استثناء ، یک فلسفه و رویکرد غذایی مشابه با گیاهخواران اتخاذ کرد: آنها به خوردن ماهی اجازه می دهند و اغلب اوقات غذاهای دریایی دیگری مانند میگو ، صدف و سایر صدف ها را مجاز می کنند.


رژیم غذایی وگان در مقابل خام

رژیم غذایی خام وگانیز را یک قدم جلوتر می برد و نیاز دارد که افراد فقط در حالت خام خود مواد غذایی مصرف کنند. این به معنای عدم پخت و پز یا تغییر مواد غذایی از نظر شیمیایی یا جسمی است.


رژیم غذایی خام نیز در زیر چتر رژیم غذایی تمیز نشان داده شده است. این حتی شدیدتر است زیرا غذا خوردن تمیز اجازه می دهد آشپزی مواد غذایی را انجام دهد در حالی که رژیم غذایی خام اینگونه نیست.


فرضیه علمی رژیم غذایی خام این است که این روش بهینه برای مصرف مواد غذایی و به حداکثر رساندن مواد مغذی از مواد غذایی است که می خورید. این موضوع تا حد زیادی توسط جامعه علمی رد شده است.


زمان بندی غذا

رژیم وگان به تعداد وعده های غذایی که باید در هر روز بخورید ، الزامات مشخصی ندارد ، و همچنین هیچگونه شرایطی راجع به چه زمانی فرد نباید بخورد. اصل رژیم غذایی را می توان در هر برنامه زمانی ادغام کرد.


رژیم وگان محدودیت های سختی را روی محصولات حیوانی قرار می دهد و نیاز به حذف کامل آنها از رژیم غذایی دارد. این شامل همه حیوانات توسط محصولاتی مانند لبنیات ، تخم مرغ ، پنیر ، کشک و کرم می شود.


توت بخشی از یک برنامه رژیم غذایی وگان

رژیم وگان برای چه کسانی مناسب است؟

رژیم وگان برای افرادی که گرایش اخلاقی به حیوانات دارند ، به همان اندازه برابر است و میزان آسیب و رنج در جهان را کاهش می دهد ، مناسب ترین است.


رژیم وگان برای پیروان ادیان خاص نیز مناسب است (به عنوان مثال بودیسم ، هندوئیسم ، جینیسم).


دنبال کردن چقدر آسان است؟

رعایت رژیم های غذایی وگان برای طیف وسیعی از افراد دشوار است زیرا مجبور هستند طیف گسترده ای از غذاها را فراموش کنند. از بین بردن فرآورده های جانوری حیوانات می تواند این مسئله را به ویژه هنگام غذا خوردن دشوار کند زیرا بیشتر آشپزخانه های تجاری از محصولات حیوانی در پانسمان ، سس ها و سایر غذاهای اصلی استفاده می کنند.


برخی افراد دریافتند که تغییر رژیم غذایی وگان پس از یادگیری تغییر محیط غذایی و تکرار رستورانهای دوستدار گیاهخوار ، نسبتاً آسان می شود.


اعتقاد اصلی رژیم غذایی

اعتقاد اصلی رژیم غذایی وگان عمدتا به دلایل اخلاقی و شرعی در عدم مصرف گوشت هدایت می شود. همچنین برخی از داده های علمی وجود دارد که افراد از آنها برای حمایت از این رژیم استفاده می کنند.


برجسته ترین "مطالعه" در مورد این روش در مورد خوردن غذا ، مطالعه چین 2 است . این مطالعه بزرگ ، اپیدمیولوژیک که توسط T. Colin Campbell انجام شده است ، ادعا می کند که پروتئین حیوانی با میزان بالاتر سرطان و سایر بیماریهای مزمن مرتبط است.


مطالعات علمی و تفسیر داده ها

مطالعه چین تا حد زیادی به عنوان داده های همبستگی با روش ضعیف رد شده است و نباید از آن به عنوان نقطه مرجع برای حمایت از سبک زندگی وگان استفاده شود.


گفته می شود ، ده ها مطالعه مداخله ای که به خوبی کنترل شده اند ، در مورد رژیم های غذایی وگان و سبک زندگی از جنبه های مختلف کاهش چربی و سلامتی مشاهده شده اند.


کاهش چربی

در یک مطالعه ، شصت و چهار اضافه وزن ، زنان یائسه به طور تصادفی به مدت 14 هفته به رژیم وگان یا یک رژیم ملی آموزش کلسترول قرار گرفتند. در 1 سال پس از مطالعه ، گروه رژیم غذایی وگان تقریباً 11 پوند کاهش وزن را نسبت به حدود 4 پوند در گروه برنامه ملی آموزش کلسترول از دست داده و حفظ کرده بودند.


ماکارونی وگان بخشی از یک برنامه رژیم غذایی وگان


توجه به این نکته ضروری است که پیروی از رژیم و شرکت در جلسات حمایتی و همچنین با کاهش وزن همراه است بنابراین احتمالاً پیروی از رژیم ، و نه خود رژیم غذایی است که باعث ایجاد تفاوت اساسی شده است 3 .


نتایج بسیار مشابهی در مقاله ای منتشر شده در ژورنال انجمن پزشکی آمریکا یافت شد که در آن پروتکل رژیم غذایی اورنیش منجر به کاهش وزن مشابه رژیم غذایی اتکینز ، منطقه و وزنه برداران شد ، خصوصاً هنگامی که تبعیت 4 را به خود اختصاص داد .


به طور تجمعی ، شواهد نشان می دهد که رژیمهای غذایی وگان در واقع پایبندی به رژیم غذایی ابزارهای موثری برای کاهش وزن هستند.


سلامت عمومی

مصرف زیاد مواد گیاهی در مقایسه با مواد حیوانی در بهبود التهاب ، مقاومت به انسولین و چربیهای پلاسما نقش دارد. در یک مقایسه سر و سر اخیر رژیم غذایی وگان با رژیم غذایی انجمن دیابت آمریکا ، هر دو رژیم غذایی با کاهش مداوم وزن و غلظت لیپید پلاسما همراه بودند.


در تجزیه و تحلیل کنترل تغییرات دارو ، رژیم غذایی وگان کم چربی باعث بهبود قند خون و لیپیدهای پلاسما بیشتر از توصیه های رژیم غذایی معمول دیابت 5 شد .


نتیجه

رژیم وگان برخلاف بسیاری از رژیم های غذایی دیگر ، از هر دو ویژگی سلامتی غذایی استفاده می کند و پیامدهای اخلاقی رژیم را مورد بررسی قرار می دهد. رژیم وگان تمام غذاهای مبتنی بر حیوانات از جمله محصولات حیوانی را حذف نمی کند.


این بدان معنی است که تمام گوشت ، ماهی ، مرغ ، صدف ، لبنیات ، تخم مرغ و سایر غذاهای وابسته به حیوانات از این رژیم حذف می شوند.


علاوه بر این ، در حالی که به نظر می رسد برخی از مزایای سلامتی برای اتخاذ یک شیوه زندگی مبتنی بر وگان هستند ، همچنین اشکالاتی بر اساس کمبودهای غذایی وجود دارد که افرادی که شیوه زندگی وگان را اتخاذ می کنند ، برای سلامتی مطلوب باید در نظر بگیرند و از آن بپرهیزند.

ترجمه شیرین میرکرمی مجله ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده