خرید از سراسر دنیا


» خواص و فوائد میوه ها و تاثیر آن بر روی بدن

خواص و فوائد میوه ها و تاثیر آن بر روی بدن

همه چیز درباره انار

انار یا انار خوراکی (نام علمی: Punica granatum) یکی از درختان میوه است که بذرها یا رنگهای غالباً قرمز ، و گاه سفید ، بین آنها وجود دارد. رنگ پوست آن نیز غالبا قرمز ، و گاهی سیاه یا تقریبا زرد است. در چند کشور مانند ایران ، افغانستان ، پاکستان ، عراق و ترکیه پرورش می یابد و آن را به یکی از میوه های مطلوب در جهان و عضو 10 میوه برتر دنیا تبدیل می کند.

انار بومی بومی هیمالیا در شمال هند است و یکی از اولین گیاهان اهلی است. ایران با تولید سالانه 800000 تن بزرگترین تولید کننده چوب در جهان است و هند دومین تولید کننده بزرگ است.

در ایران ، ساوه ، نیریز و فردوس به ترتیب بزرگترین تولید کننده چوب هستند.

بیش از 700 رقم انار در مجموعه مرکز تحقیقات کشاورزی یزد نگهداری می شوند.

رنگ های مختلفی از سفید تا سیاه وجود دارد. کاج تقریباً در هر شرایط آب و هوایی و در هر خاک دیگری می تواند رشد و بارور کند ، اما آب زیاد در زمان رسیدن باعث خرد شدن میوه می شود. کاج می تواند در برابر باد شدید و گرمای زیاد تا -10 درجه سانتیگراد در برابر گرما مقاومت کند

خواص و مزایای خوردن انار

خطر ابتلا به سرطان پروستات و پستان را کاهش دهید

به اسهال کمک کنید

برای خانمها در دوران قاعدگی مفید است

در درمان بواسیر کمک کنید

از آسیب به سلول ها جلوگیری کنید

مزایای انارها در سلامت لثه کمک می کند

در درمان عفونت ها کمک کنید

مصرف این میوه یا آب انار می تواند باعث بهبود جریان خون به قلب در افراد مبتلا به بیماری کرونر قلب ایسکمیک قلب شود ، جایی که خون به عضله قلب نمی رسد.

آنتی اکسیدان های موجود در این میوه یا آب آن ممکن است به جلوگیری از لخته شدن خون کمک کنند.

این میوه در برابر اکسیداسیون بد (LDL) کلسترول محافظت می کند.

آب این میوه مانند آسپرین عمل می کند.

آب انار از پیوستن پلاکت های خون جلوگیری می کند و از این طریق مانع از لخته شدن خون می شود.

آب انار باعث کاهش چربی خون می شود.

تحقیقات نشان داده است که اگر روزانه سه چهارم لیوان آب انار بنوشید ، اکسیژن بیشتری به قلب شما می رود و قلب شما را سالم تر می کند.

آب میوه از آسیب DNA و بیماریهای ناشی از آسیب DNA جلوگیری می کند.

آب میوه به کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان کمک می کند.

این میوه می تواند از سرطان پروستات جلوگیری یا کند شود.

همچنین از سرطان پوست جلوگیری می کند.

این میوه باعث بی نظمی و اختلال در عملکرد کلیه می شود و به طور کلی ادرارآور است.

افرادی که در هفته 2 لیوان یا بیشتر آب انار بنوشند ، 76 درصد کمتر از افرادی که هفته ای نصف لیوان آب انار می نوشند ، در معرض ابتلا به بیماری آلزایمر قرار دارند.

این تعداد کرم های روده را کاهش می دهد.

برای بهبود بینایی و جلوگیری از غش چشم ها مفید است.

آب این میوه برای داشتن صدای ترد و ترد مفید است.

خوردن انار می تواند شما را مست کند.

برای تب صفرا و صفراوی مفید است. قبل از غذا بخورید.

بهترین زمان برای خوردن این میوه در صبح با کمی گل سرخ است.

گل انار جوشانده درمانی برای بیماری لثه و خونریزی لثه است.

پودر انار برای بهبود زخم های قدیمی مفید است.

برای کسانی که دارای حال و هوای گرم هستند ، این میوه ترش برای آنها مفید است.

اگر این میوه با دانه ها خورده شود از صدای شکم جلوگیری می کند.

افرادی که دیابت دارند باید این میوه را میل کنند.

این امر مضرات سیگار را از بین می برد.

اگر با پوست و دانه ها سالم پخته شده و سپس خرد شود ، خارش از بین می رود.

افرادی که سردتر و مرطوب تر هستند بعد از خوردن این میوه کمی زنجبیل می خورند.


فواید و خواص پرده های انار

توصیه نمی شود این میوه را به صورت دانه ای به همراه شکر میل کنید و انار را باید با پرده های سفید در اطراف دانه ها میل کنید زیرا این لایه حاوی مقادیر قابل توجهی فیبر نامحلول است که در دستگاه گوارش نامحلول است و مشکلات دستگاه را برطرف می کند. هضم به جلوگیری از یبوست و کاهش اضافه وزن و کنترل اشتهای کاذب کمک می کند.


ماسک انار

آنها از این ماسک میوه برای مقابله با چین و چروک روی صورت استفاده می کنند. با توجه به آنتی اکسیدان های قوی آن ، در برابر رادیکال های آزاد کار می کند که عامل اصلی پیری پوست است.

برای استفاده موضعی مقداری آب انار میل کرده و بدون مخلوط کردن با هر چیز دیگری آن را روی صورت خود بمالید. این پوست را روشن تر می کند و همچنین برای تغذیه پوست نیز مفید است.


تداخلات دارویی

هنگام استفاده از هر یک از داروهای زیر بسیار مراقب باشید:

کاربامازپین (Tegretol)

اورالاز

روزستاتین (کرستور)

وارفارین (کومادین). مصرف وارفارین با این میوه ممکن است اثرات وارفارین را افزایش دهد.

درمان هایی که برای فشار خون بالا استفاده می شود. از آنجایی که میوه خود دارای فشار خون بالا است ، مصرف آن با این داروها می تواند باعث افت فشار خون شدید شود.

کسانی که سرما خورده اند نباید در خوردن این میوه زیاده روی کنند. زیرا معده را شل کرده و باعث نفخ می شود. چنین افرادی باید میوه را با زنجبیل بخورند یا بعد از خوردن انار آب جوش و آب نبات بنوشند.

جوشانده پوست درخت و پوست ریشه ای که برای از بین بردن کرم استفاده می شود ممکن است باعث سرگیجه و استفراغ شود. اما ، خوردن آن با آب جوش باید محتاط باشد و باید تحت نظر متخصص انجام شود.

خوردن این میوه برای افرادی که زخم گوارشی دارند مجاز نیست و برای افرادی که دارای سرماخوردگی هستند مضر است و همچنین باعث کاهش جذابیت کبدی می شود. خوردن زیاد این میوه می تواند باعث یبوست ، ناراحتی معده و گلو درد شود در حالی که افراد مبتلا به ناراحتی ریوی باید مراقب خوردن این میوه باشند. افرادی که سردتر و مرطوب تر هستند بعد از خوردن این میوه کمی زنجبیل می خورند. کسانی که زخم معده دارند از انارهای ترش ممنوع هستند.

به طور کلی ، مصرف زیاد انارهای ترش می تواند باعث زخم معده شود.رب انار یبوست را به ارمغان می آورد هنگام جوشاندن انار از روغن کرچک خودداری کنید. زیرا می تواند باعث مسمومیت شود.


همه چیز درباره آناناس

آناناس یا کجدیس نوعی میوه است که از جنوب برزیل و پاراگوئه سرچشمه می گیرد. ارتفاع آن 1-1.5 متر و ارتفاع آن 30-30 سانتی متر است. این میوه نوعی میوه چندگانه است که در علم باغبانی به عنوان سنکوپ شناخته می شود.

این گیاه بومی دائمی در مناطق گرمسیری آمریکا است. این میوه دارای خارهای دلپذیر و دلپذیر است. و در کوبا ، پورتوریکو و هاوایی ، آناناس در رتبه اول قرار دارد. آب میوه و کنسرو میوه ای را نیز می توانید در جزایر فیلیپین از برگهای خار و سخت رشته هایی که آنها را درون پارچه می پوشید ، پیدا کنید.


خواص آناناس

خوردن میوه و سبزیجات از همه نوع به مدت طولانی می تواند خطرات سلامتی را به طرز چشمگیری کاهش دهد و شیوه زندگی شما را تغییر دهد.

بسیاری از مطالعات نشان داده اند که افزایش مصرف غذاهای گیاهی مانند آناناس ، خطر چاقی ، مرگ و میر عمومی ، دیابت و بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

همچنین باعث تقویت پوست صورت و مو می شود ، باعث افزایش انرژی و لاغری در بدن می شود.


از دیگر مزایای استفاده از آن

در یک مطالعه آینده نگر در سال 2004 ، افرادی که روزانه 3 یا بیشتر وعده غذایی می خورند ، خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا وابسته به سن را کاهش می دهند.

خواص آناناس برای جلوگیری از آسم: افرادی که مقادیر زیادی از مواد مغذی خاص را مصرف می کنند ، کمتر در معرض ابتلا به آسم قرار دارند. یکی از این مواد مغذی بتاکاروتن است. در غذاهای سبز پرتقال ، زرد و تیره مانند آناناس ، انبه ، پاپایا ، زردآلو ، کلم بروکلی ، طالبی ، کدو و هویج یافت می شود.

برخی مطالعات همچنین نشان می دهد که برملین نیز می تواند علائم آسم را کاهش دهد.


خواص آناناس در کنترل فشار خون

افزایش مصرف پتاسیم مصرف زیاد میوه و سبزیجات می تواند به کاهش فشار خون کمک کند. براساس یک بررسی ملی بهداشت و تغذیه ، کمتر از 2 درصد از بزرگسالان در ایالات متحده 4700 میلی گرم روزانه توصیه می کنند. مصرف بالای پتاسیم تا 20٪ می تواند خطر ابتلا به این بیماری را کاهش دهد.


خواص آناناس در پیشگیری از سرطان

آناناس به عنوان منبع عالی ویتامین C و یک آنتی اکسیدان قدرتمند ، آناناس می تواند به مبارزه با تشکیل رادیکال های آزاد کمک کند و این مربوط به پیشرفت سرطان است. مطالعات قدیمی نشان داده اند که مصرف بتاکاروتن با رشد سرطان روده بزرگ ارتباط معکوس دارد. یک مطالعه 2004 نیز بتاکاروتن را به عنوان یک عامل محافظت کننده در سرطان پروستات معرفی کرد. با این حال ، مطالعات اخیر معتقدند که این امکان پذیر نیست.

دریافت فیبر زیاد از سبزیجات و میوه ها می تواند خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش دهد.


دیابت

افراد مبتلا به دیابت نوع 1 که از رژیم های غذایی پر فیبر استفاده می کنند سطح قند خون کمتری دارند و افراد مبتلا به دیابت نوع 2 ممکن است قند خون ، لیپیدها و انسولین را بهبود ببخشند. یک آناناس متوسط ​​حدود 13 گرم فیبر را تأمین می کند.

رژیم های غذایی آمریکایی توصیه می کنند روزانه حدود 21 تا 25 گرم برای خانم ها و 30 تا 38 گرم برای آقایان مصرف کنند.


هضم

آناناس به دلیل داشتن فیبر زیاد و آب زیادی به جلوگیری از یبوست کمک می کند و عملکرد دستگاه گوارش را تنظیم می کند. این میوه غنی از برملین (آنزیمی است که به هضم پروتئین ها کمک می کند). برملین همچنین سلولهای ایمنی التهابی به نام سیتوکین ها را کاهش داده و از تخریب دستگاه گوارش جلوگیری می کند.

ساقه های غیر خوراکی این میوه منبع اصلی برملاین است که می تواند به عنوان مکمل مورد استفاده قرار گیرد.


خواص آناناس در باروری

رژیم های غذایی سرشار از آنتی اکسیدان در باروری مؤثر است. از آنجا که رادیکال های آزاد می توانند به سیستم تولید مثل آسیب برساند ، غذاهایی مانند آناناس که دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان است برای کسانی که مایل به تولید مثل هستند توصیه می شود.


آنتی اکسیدان های آناناس

مانند ویتامین C و بتاکاروتن و ویتامین ها و مواد معدنی مانند مس ، روی و فولات دارای خواصی هستند که بر روی باروری هم در آقایان و هم در خانم ها تأثیر دارد.


التهاب

برخی مطالعات نشان داده اند که بروملین موجود در ساقه آناناس می تواند تورم ، کبودی ، زمان بهبودی و درد ناشی از جراحات داخلی را کاهش دهد.


خواص آناناس در سلامت قلب

محتوای فیبر ، پتاسیم و ویتامین C موجود در این میوه باعث تقویت سلامت قلب می شود. در یک مطالعه اثبات شده ، افرادی که روزانه 4069 میلی گرم پتاسیم مصرف می کنند ، در مقایسه با افرادی که چنین نمی کنند ، خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی را 49 درصد کاهش می دهد.

محققان مصرف زیاد پتاسیم را به کاهش خطر سکته مغزی ، محافظت در برابر از دست دادن حجم عضلات ، حفظ تراکم مواد معدنی استخوان و کاهش تشکیل سنگ کلیه نسبت می دهند.


خواص آناناس برای کمک به سلامت پوست

آنتی اکسیدان ویتامین C هنگام خوردن به صورت طبیعی یا موضعی می تواند به مبارزه با آسیب آفتاب و آلودگی کمک کند ، باعث کاهش چین و چروک ها و بافت پوست می شود.

ویتامین C همچنین در تشکیل کلاژن که از ساختار پوست پشتیبانی می کند ، نقش مهمی ایفا می کند.


استحکام استخوان

این میوه حدود 75٪ از مقدار منگنز روزانه توصیه شده را تأمین می کند ، که برای ساختن استخوان های قوی و بافت همبند ضروری است. یک مطالعه در سال 1994 نشان داد كه منگنز به همراه سایر مواد معدنی ممکن است در جلوگیری از پوکی استخوان در زنان یائسه مفید باشد.


خطرات مصرف آناناس

Beta-blocker دارویی است که برای بیماران قلبی تجویز می شود و می تواند سطح پتاسیم خون را افزایش دهد. در هنگام مصرف این دارو باید میزان مصرف پتاسیم را کاهش دهید.

پتاسیم زیاد می تواند برای افراد دارای اختلال در عملکرد کلیه مضر باشد. اگر کلیه شما قادر به هضم پتاسیم اضافی از خون نباشد ، می تواند کشنده باشد.

افراد مبتلا به بیماری رفلاکس گوارشی دستگاه گوارش ممکن است هنگام مصرف غذاهای بسیار اسیدی ، سرماخوردگی و سرگیجه را تجربه کنند. با این حال ، واکنش در افراد مختلف متفاوت است.

خوردن زیاد باعث ایجاد حساسیت در دهان از جمله لب ، زبان و گونه ها می شود. اگر مشکل تنفسی دارید باید سریعاً به پزشک مراجعه کنید زیرا ممکن است به آناناس حساسیت داشته باشید.

مقادیر بالای ویتامین C می تواند اثرات منفی بگذارد. به دلیل مقادیر زیاد ویتامین C موجود در این میوه ، می تواند منجر به اسهال ، حالت تهوع ، استفراغ ، درد شکم یا سوزش قلب شود.

بروملین بیش از حد می تواند باعث خارش ، استفراغ ، اسهال و خونریزی بیش از حد قاعدگی شود.

خوردن آناناس نارس می تواند بسیار خطرناک باشد. برای انسان سمی است و می تواند باعث اسهال و استفراغ شدید شود.

روی حفظ یک رژیم غذایی خوب متمرکز شوید و سعی کنید غذاهای مختلف را به جای چند ماده غذایی در رژیم غذایی خود گنجانید.


همه چیز در مورد ازگیل

ازگیل (نام علمی: Mespilus germanica) که در زبان گیلکی به آن Conus ، Canos و در زبان مازندرانی ، عصا و Condes گفته می شود ، نام درخت و میوه ای از خانواده گلدار جنس آزگل (جنس) است. همراه با خانواده سیب ، گلابی ، تا زالزالک و گلابی وحشی.

میوه ازگیل بسیار اسیدی است و تا زمانی که به خوبی رسیده نشود ، قابل خوردن نیست. گوشت آزگیل از سفید به قهوه ای تغییر می کند و کاملاً نرم و شیرین می شود و مردم آن را خرما گیلان می نامند. ازگیل به عنوان میوه ای دلپذیر ، دلپذیر و نیرومند به صورت خام خورده می شود. از ازگیل نیز برای تهیه شربت های آزگل و مواد غذایی کنسرو شده استفاده می شود.

ازگیل در یک مکان سایه دار در جنگلهای آفتابی رشد می کند ، و خاک مرطوب ، سبک ، ماسه ای با خاک رس برگدار یا سنگین و به خوبی زهکشی شده برای کشت مناسب است.

ازگیل از ده هزار سال پیش در دریای خزر جنوبی در مناطق گیلان ، مازندران و قزوین ایران کشت شد. به یونان در 700 سال قبل از میلاد و در 200 قبل از میلاد. به رم رسیدم. کاشت این میوه توسط رومی ها به بقیه اروپا رواج یافت. در حال حاضر ازگیل تمام جنگلهای شمال ایران از ارسباران تا چناران (بجنورد) و تمام ارتفاعات دریا را در امتداد دامنه های جنوبی البرز و مناطق استپی عبور می کند.


خصوصیات ازگیل

سرشار از ویتامین های گروه B و C و قند ، تانن و سلولز و اسید سیتریک است.

دارای هیدرات کربن زیادی است که یک مول انرژی است.

این ماده دارای ماده ای به نام تانن است که بهترین دارو برای درمان عفونت های روده بزرگ است.

تقویت خون بدن مؤثر است.

ویتامین B اعصاب را تقویت می کند و برای تغذیه مهم است.

ازگیل به عنوان خوراکی دلپذیر ، شیرین کننده و تقویت میوه و شربت و کنسرو خوراکی به صورت خام خورده می شود.

ازگیل خام یا کنسرو شده ازگیل می تواند تأثیر قطعی در درمان اسهال ساده داشته باشد.

مواد غذایی خام آزگل به ویژه تانن نابالغ آن ، اثرات درمانی در معالجه خونریزی داخلی مانند بواسیر ، خونریزی رحم و غیره دارد.

ازگیل در درمان تورم روده استفاده می شود ، به این معنی که 230 گرم ازگیل باید پس از برداشتن پوست و دانه ، در مقدار کمی شیر حل شود.

در درمان زخم های دهان و تورم گلو موثر است.

ازگیل عملکرد روده ها را تنظیم می کند. ادرار مولد است.

حاوی اسید مالیک ، تانن ، اسید سیتریک و اسید تارتاریک است و در رژیم غذایی با "ب" مشابه است.

میوه ای بسیار خوشمزه است زیرا قدرت اسمزی خون را تقویت می کند.

به دلیل دارا بودن نمک سیتریک ، اسیدها را از بین می برد.

این ماده معدنی را تنظیم می کند و برای اسهال بسیار مفید است.

میوه تازه و رسیده رسیده ازگیل یا کنسرو میوه ای برای درمان گرفتگی قاعدگی در خانم ها کاملاً مفید است.

جوشانده نیم برگ برگهای ازگیل سالک را درمان می کند.

جوشانده جوشانده ازگیل پوست لطیف را تقویت کرده و برفک را درمان می کند.

غرغره کردن با جوشانده برگهای ازگیل آبسه های دهان و گلو را درمان می کند. اگر روزی سه بار با برگ ازگیل غرغره شوید ، آنژین را درمان می کند.


همه چیز در مورد میوه انبه

انبه میوه گرمسیری و گیاه آن از جنس پسته تیره است. منشأ انبه شبه جزیره هند ، پاکستان ، بنگلادش و آسیای جنوب شرقی است. امروزه در بسیاری از کشورهای گرمسیری رشد کرده و در سراسر جهان صادر می شود. از انبه علاوه بر خوراکی ، پخته و آبدار به عنوان طعم دهنده ، رنگ آمیزی و عطر استفاده می شود. از برگ انبه نیز برای اهداف زینتی استفاده می شود.

درخت انبه هزاران سال در شبه جزیره هند کشت شد و بین قرون پنجم و چهارم قبل از میلاد به آسیای شرقی رسید. از قرن دهم به بعد ، انبه ها توسط اعراب به شرق آفریقا و سپس به برزیل ، کارائیب و مکزیک منتقل شدند.

امروز ، نیمی از کل محصولات انبه متعلق به هند است. علاوه بر این ، انبه در آمریکای شمالی ، مرکزی ، جنوبی ، کارائیب ، آفریقای جنوبی و مرکزی ، استرالیا ، چین ، پاکستان و آسیای جنوب شرقی پرورش می یابد. این گیاه به راحتی قابل رشد است.

اگرچه هند بزرگترین تولیدکننده انبه در جهان است ، اما کمتر از یک درصد از صادرات جهانی را به خود اختصاص داده است. در سال 2004 ، تولید جهانی انبه 26.3 میلیون تن بود و این امر به ششمین تولیدکننده بزرگ میوه در جهان (پس از موز ، انگور ، پرتقال ، سیب و موز سبز) تبدیل شد. 89 کشور جهان تولید انبه دارند.


خواص میوه انبه

1) انبه بسیار قوی است و بدن را تقویت می کند.

2) انبه تقویت کننده رابطه جنسی است.

3) رنگ چهره را روشن می کند.

4) باعث می شود دهان معطر شود.

5) دیورتیک.

6) یبوست را برطرف می کند.

7) انبه دارای سطح بالایی از اسید گالیک است. بنابراین ، سیستم دستگاه گوارش را ضد عفونی و پاکسازی می کند.

8) انبه یک پاک کننده خون است.

9) خوردن انبه بوی بدن را از بین می برد.

10) انبه باعث کاهش گرمای بدن و کاهش تب می شود.

11) برای تسکین اسهال مفید است.

12) خوردن انبه سردرد ، تنگی نفس و سرفه را از بین می برد.

13) برای درمان بواسیر مفید است.

14) تشنگی را تسکین می دهد.

15) انبه برای گرم مزاج مناسب نیست زیرا گرم است و این افراد باید آن را با زنجبیل میل کنند.


خواص هسته انبه

انبه هسته بزرگی دارد که وسط آن یک مغز است که به جای بادام می تواند در شیرینی ها استفاده شود.

هسته انبه طبق طب باستانی ایران سرد و خشک است.

1. خوردن مغز اسهال را از بین می برد.

2.برای درمان سرماخوردگی استفاده می شود.

3. سرفه شدید را درمان می کند.

4.درمان بواسیر خون است.

5- زنانی که خونریزی از رحم دارند یا بین دو دوره قاعدگی خونریزی دارند باید از مغز انبه برای از بین بردن آن استفاده کنند.

6. مغز یک هسته انبه با ضد اسهال و ضد اسهال است.

7. برای تسکین آسم و تنگی نفس مفید است.

8- ضد استفراغ.


خواص درخت انبه

1. گل انبه سرد و خشک است و اسهال را تسکین می دهد.

2- اگر شکوفه انبه خشک شده و روزانه حدود 3 گرم با 10 گرم شکر میل شود ، سرعت انزال را درمان می کند.

3. مخلوط آب درخت انبه با روغن و آب لیمو برای اختلالات پوستی مفید است.

4- برای کاهش ریزش مو ، آب برگ انبه را روی سر بمالید.

5- برای تقویت لثه دندان و دم ، برگ درخت انبه را ماساژ دهید.

هضم انبه برای بعضی از افراد دشوار است و ممکن است باعث خارش و سوزن شدن شود.

اگر خون انبه باعث نفخ شود ، باید آن را با زنجبیل میل کرد.


همه چیز درباره آلو بخارا

اختلالات دستگاه گوارش را درمان می کند، ترکیب سوربیتول و ایزاتین در آلو باعث تنظیم دستگاه گوارش و همچنین یبوست را تسکین می دهد.


 این منبع خوب ویتامین C است

ویتامین C بدن بدن را در برابر عوامل عفونی تقویت کرده و التهاب و رادیکالهای آزاد را خنثی می کند.


سلامت قلب و عروق را افزایش می دهد

آلو همچنین به حفظ سلامت قلب کمک می کند. این ماده حاوی آنتی اکسیدان هایی است که ما را از رادیکال های آزاد خلاص می کند و اجازه نمی دهد کلسترول اکسیده شود. اکسیداسیون کلسترول برای رگ های خونی خطرناک است و در نهایت می تواند منجر به بیماری های قلبی از جمله کلسترول بالا و انفارکتوس میوکارد شود. ویتامین C موجود در آلو به ویژه در پیشگیری از مشکلات قلبی در بیماران دیابتی مفید است.


با سلولهای سرطانی مبارزه می کند

طبق برخی تحقیقات ، آلو می تواند در جلوگیری از ابتلا به برخی سرطان ها از جمله برخی سرطان های پستان ، روده بزرگ و دستگاه تنفسی مؤثر باشد. رنگدانه های مایل به قرمز به رنگ قرمز موجود در گوشت این میوه که به آنتوسیانین ها معروف هستند ، رادیکال های آزاد را دفع می کند و در نتیجه بدن را در برابر سرطان محافظت می کند. ویتامین آلو همچنین از بروز سرطان دهان جلوگیری می کند. آلو به ویژه در جلوگیری از سرطان پستان مؤثر است. قدرت آنتی اکسیدانی این میوه و مواد مغذی آن (مواد مغذی گیاهی) رشد سلولهای سرطانی پستان را بدون آسیب رساندن به سلولهای سالم متوقف می کند.


کلسترول را در سطح مناسب نگه می دارد

آلوها حاوی پتاسیم هستند. پتاسیم یک عنصر مهم در مایعات بدن و سلول ها است و فشار خون و ضربان قلب را کنترل می کند. پتاسیم از لخته شدن پلاکت های خون جلوگیری می کند و از این طریق از تصلب شرایین ، فشار خون بالا ، سکته مغزی و بیماری عروق کرونر قلب جلوگیری می کند. همچنین فشار خون را در سطح خوبی نگه می دارد. فیبر آلو سطح کلسترول خون را کاهش می دهد. آلو همچنین دارای ویتامین B-2 است که از افزایش سطح هموسیستئین جلوگیری می کند و خطر حمله قلبی را کاهش می دهد.


ملین طبیعی است

آلو و آلو مسهل کننده های طبیعی بسیار موثری هستند و باعث می شوند شکم به خوبی و به طور منظم کار کند.


خطر از بین بردن لکه های زرد را کاهش می دهد

آلو همچنین می تواند از از بین رفتن لکه زرد جلوگیری کند. خوردن سه وعده از این میوه هر روز خطر ابتلا به این بیماری را کاهش می دهد. آلوها را بطور عرضی برش داده و به سالاد و غذاهای دیگر اضافه کنید.


جریان خون را بهبود می بخشد

آلوها و آلوها توانایی بدن در جذب آهن را افزایش می دهند ، زیرا حاوی مقدار زیادی ویتامین C است. بدن برای تولید سلول های خونی به شدت به آهن موجود در آلو احتیاج دارد. آهن گردش خون را بهبود می بخشد و از انسداد بدن جلوگیری می کند.


به کاهش وزن کمک می کند

آلوها سموم بدن را از بدن خارج می کنند ، از یبوست جلوگیری می کنند و به طور طبیعی باعث کاهش وزن می شوند. سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان است و هر دو به هضم آسان تر و سوخت و ساز بهتر کمک می کنند. حاوی اسید سیتریک است که از خستگی ماهیچه ها جلوگیری می کند. عملکرد کبد و روده را تقویت می کند. بنابراین ، خوردن آلو یا نوشیدن سالمون مرتباً از شر این پوندهای اضافی خلاص می شود.


به شما در مبارزه با دیابت کمک می کند

شاخص گلوکز آلو کم است ، بنابراین خوردن آن قند خون را کنترل می کند و خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهد. مواد مغذی گیاهی موجود در آلو پس از خوردن غذا ، میزان ترشح گلوکز در بدن را کنترل می کنند و میزان انسولین خون را بین وعده های غذایی تنظیم می کنند. بنابراین به بیماران دیابتی توصیه می شود که آلو را در رژیم غذایی خود بگنجانند ، زیرا این میوه باعث بدتر شدن شرایط نمی شود و بدن را سالم نگه می دارد.


سرشار از فیبرهای محلول است

فیبرهای محلول در آلو نیز باعث کاهش کلسترول می شوند. فیبر آلو صفراوی اضافی را به داخل روده جذب کرده و آنها را از بدن دفع می کند. صفرا برای هضم چربی در کبد تولید می شود. هنگامی که بدن نیز صفرا را با فیبر دفع می کند ، کبد از کلسترول بدن برای تولید صفرا بیشتر استفاده می کند ، در نتیجه میزان کلسترول در گردش در بدن کاهش می یابد. فیبرهای محلول همچنین میزان کلسترول تولید شده در کبد را مهار می کنند.


سیستم ایمنی بدن را پشتیبانی می کند

آلو به بدن کمک می کند تا بافت های سالم و یک سیستم ایمنی قوی را حفظ کند. آلوها از سرماخوردگی و آنفولانزا جلوگیری می کند و به کسانی که به طور مکرر آلوده هستند کمک می کند.


سلامتی استخوان را افزایش می دهد

محققان در مطالعات متعدد به این نتیجه رسیده اند که خوردن آلو می تواند سلامت استخوان ها را بهبود بخشد ، خصوصاً در زنان یائسه. آلوئه ها به دلیل مقادیر زیاد ترکیبات فنولیک و فلاونوئید ، روند پوکی استخوان را معکوس می کنند. همچنین حاوی بور است که در تشکیل استخوان نقش مهمی دارد و در حفظ تراکم استخوان و حفظ ساختار بدن نقش موثری دارد.


حاوی منیزیم است

منیزیم آلو برای انقباض عضلات و انتقال پالس عصبی بسیار مورد نیاز است.


آلو دارای مقدار زیادی اسید فولیک و کلسیم است که بدن را با فولات تأمین می کند. فولات برای زنان باردار و رشد جنین بسیار مهم است.


این ماده دارای خاصیت مدر و سم زدایی است

خوردن آلو باعث اسهال و سم زدایی در بدن خواهد شد.

 ویتامین E و بتاکاروتن (یک آنتی اکسیدان) از اسیدهای چرب محافظت می کنند و از حمله غشای سلولی توسط رادیکال های آزاد جلوگیری می کنند ، بنابراین بدن می تواند با علائم پیری پوست مانند از بین رفتن انعطاف پذیری پوست و چین و چروک مبارزه کند. آلو حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان بوده و خواص ضد التهابی زیادی دارد ، بنابراین می توانند گردش خون را تقویت کرده و سوخت و ساز سلولی را بهبود بخشند و از این طریق التهاب را کاهش دهند. این به نوبه خود ، انعطاف پذیری پوست را تقویت کرده و آکنه و چروک ها را از پوست دور نگه می دارد.


نوشیدن ماهی قزل آلا می تواند باعث تقویت رنگ پوست ، سلامت پوست شود ، جوان تر به نظر برسد و استحکام آن را افزایش دهد. کمبود کلاژن معمولاً باعث می شود پوست مرده و مرده به نظر برسد. آلو حاوی مقادیر زیادی ویتامین C است. بدن برای تولید هیدروکسی پرولین و هیدروکسی لیزین (که مولکولهای تولید کننده کلاژن را به هم متصل می کند ، به ویتامین C احتیاج دارد. به این ترتیب ، پوست از ریشه جوان می شود و چین و چروک ها و علائم دیگر پیری از بین می رود.


آلوها می توانند جریان خون به بافت زخم را افزایش داده و باعث ایجاد بریدگی های جدید در ناحیه زخم شده و از این طریق جای زخم ها شوند.


آلو سرشار از آنتی اکسیدان است که از پوست در برابر اشعه آفتاب محافظت می کند و آفتاب سوختگی را کاهش می دهد. آفتاب سوختگی پوست را سخت و تیز و براق می کند ، اما آلوها به رشد سلول های جدید کمک کرده و پوست را جوان تر می کنند.


آلو برای جایگزینی بافت های آسیب دیده با بافت های جدید کار می کند. همچنین باعث می شود زخم ها سریعتر بهبود یابند. انعطاف پذیری پوست را افزایش می دهد و باعث می شود بافت ها و رباط های آسیب دیده به سرعت بهبود یابند.


اگر پالوی آلو را روی صورت خود بمالید ، باعث لکه های تیره روی پوست می شود و پوست و کک بد را درمان می کند. آلو پوستی جوانتر و سالم تر به شما می بخشد.


فواید آلو برای مو

آلو به حفظ فولیکول های مو ، بافت های همبند و کلاژن پوست سر کمک می کند و از سلول های فولیکول و رگ های خونی پوست سر نیز محافظت می کند. اینها همه رشد مو را افزایش می دهد.


رادیکال های آزاد اغلب موهای ما ضعیف ، نازک و شکننده می شوند. چنین شرایطی اجازه نمی دهد که موها به درستی رشد کنند. ویتامین A موجود در آلو غشای سلولی را تقویت می کند و اجازه نمی دهد رادیکال های آزاد به فولیکول های پوست حمله کنند. بنابراین ، افرادی که آلو و آلو را به طور مرتب می خورند ، موهای سالم ، قوی و ضخیمی دارند.


ویتامین C آلو کمک شما در رفع شوره سر است. فولیکول های مو به دلیل ایجاد شوره سر و پوسته پوسته شدن پوست سر گرفتگی پیدا می کنند. اگر این مشکل برطرف نشود ، فولیکول ها آسیب دیده و مو رشد نمی کند. آلو با باکتری های پوست سر مبارزه می کند ، پوست سر را تسکین داده و شوره را تسکین می دهد. در نتیجه از شر بخش های فولیکول خلاص می شوید و موهای خود را رشد می دهید.


آلو می تواند از سوختگی غدد آدرنال جلوگیری کند و حتی تأثیر نامطلوبی بر روی آنها بگذارد. غدد آدرنال تعادل هورمون ها را حفظ می کند و از این طریق از ریزش مو جلوگیری کرده و رشد آنها را افزایش می دهد.


آلوها از نظر آهن زیاد هستند و بنابراین گردش خون را افزایش می دهند و مویرگ ها را بازسازی می کنند. مو از نتایج قوی تر و ضخیم تر است.


آلو می تواند موهای آسیب دیده را بهبود بخشد و بسیاری از اختلالات مربوط به مو را برطرف کند ، که می تواند به فولیکول ها آسیب برساند و از رشد مناسب مو جلوگیری می کند. آلو با طاسی مردان نیز مقابله می کند.


آلو میوه ای غنی از رنگدانه است که نه تنها ریزش مو را مبارزه می کند بلکه باعث حفظ رنگ طبیعی مو می شود. همچنین از سفید شدن زودرس مو جلوگیری می کند.


درباره زرشک

زرشک درختچه ای است به طول 1 تا 5 متر. چوب آن قرمز ، قهوه ای یا زرد است. برگهای آن با خاک اره بیضی شکل و میوه آن به رنگ بیضی قرمز و ترش است. ریشه درخت زرشک را "Aero Wet" می نامند.

پایان بهار و اوایل تابستان فصل شکوفه شکوفه زرشک است ، شکوفه های زرد شکوفه در فصل پاییز گیلاس قرمز است.

زرشک بومی مناطق معتدل و نیمه گرمسیری اروپا ، آسیا ، آفریقا ، آمریکای شمالی و آمریکای جنوبی است. ایران بزرگترین تولید کننده زرشک در جهان است در حالی که استان خراسان جنوبی 95٪ از تولید زرشک جهان را با حدود 97٪ از اراضی زراعی خود در اختیار دارد.

خواص دارویی زرشک

قابض است و قلب و کبد را تقویت می کند و برای تسکین بیماری کبد مفید است. این درد مفاصل روماتیسم و ​​تورم را تسکین می دهد.

انواع عفونت هایی که زرشک می تواند درمان کند شامل گلو ، دستگاه ادراری ، دستگاه گوارش ، ریه ها ، عفونت های مخمر و اسهال است. بیوتیک ها می توانند خطرناک باشند.

هرگز در مورد استفاده از گیاهانی مانند زرشک فکر نکنید اگر بدن به آنتی بیوتیک های قدرتمند تری نیاز دارد.

برای درمان بواسیر مفید است

خونریزی را برطرف می کند

صفر است

دم کرده زرشک را برای رفع ناراحتی با آب نارگیل غرغره کنید.


خاصیت ریشه ، پوست و ساقه

سبوس و ریشه زرشک حاوی بسیاری از مواد شیمیایی به نام ایزو-کیتین آلکالوئید است. دانشمندان و محققان سالهاست که در مورد این ترکیبات تحقیق می کنند ، اما دریافتند که آنها در واقع خاصیت آنتی بیوتیکی دارند. برخی به کاهش تب ، کاهش تورم و فشار خون کمک می کنند و به تنظیم ضربان قلب و انقباض عضلات کمک می کنند.

برای رفع سوزش ادرار مفید است ، رگهای واریسی را درمان می کند.

نقرس و روماتیسم را برطرف می کند.

بی اشتهایی را برطرف می کند.

به طور منظم دستگاه گوارش را کار می کند و سوء هاضمه را از بین می برد.

برای درمان زردی و زردی مؤثر است.

افرادی که تورم طحال دارند می توانند برای درمان از این گیاه کمک بگیرند.

برای درمان بواسیر مفید است.


خواص برگ زرشک

اسهال مزمن را درمان می کند - برگ زرشک حاوی مقدار زیادی ویتامین C است ، بنابراین در درمان بیماری زخم - اثر غرغره با برگ زرشک هنگام آنژین و گلو درد تأثیر مفیدی دارد.

برای خانم های باردار مناسب نیست که مقادیر زیادی زرشک یا برگ و ساقه آن را مصرف کنند.

استفاده طولانی مدت از این گیاه می تواند برای مدت طولانی باعث ناراحتی معده و روده شود و جذب کافی ویتامین B در بدن را دشوار می کند.

ماهیت میوه زرشک سرد و خشک است و در کتابهای کهن گفته شده است که زرشک برای شخصی که سرفه می کند مفید نیست. علائم سمیت زرشک شامل سرگیجه ، خونریزی ، اسهال ، سوزش کلیه و نفریت است. طبیعت پوست ریشه گیاه گرم و خشک است.


گیلاس نام درخت و میوه ای

است بومی جنوب غربی آسیا و اروپا (نام علمی: Prunus cerasus). میوه آن ترش و قرمز است. ارتفاع آن از 3 تا 10 متر است. گیلاس دارای خواص بسیاری از جمله ارزش آن در درمان التهاب کلیه ، سلامت قلب ، اختلالات کبدی ، معده و روده و همچنین بیماری های تب دار است. گیلاس دم کرده دارای خاصیت ادرارآور است و مدت هاست که به دلیل ارزش آنها ارزش گذاری شده است. از گیلاس برای تهیه آلو گیلاس ، ترش آلبالو ، شربت آلبالو و ترشی گیلاس و یکی از محبوب ترین لیکورهای جهان ویشنووکا و موارد دیگر استفاده می شود.


خواص دارویی گیلاس

گیلاس یک خوراکی بسیار خوب است.

مصرف گیلاس باعث کاهش چربی خون ، قند خون و استرس اکسیداتیو می شود که اصلی ترین دلایل دیابت هستند.

گیلاس برای افرادی که دارای چربی شکمی هستند مفید است

گیلاس یک داروی تسکین دهنده درد است و شربت آن بهترین دارو برای افرادی است که تشنه هستند.

انواع توت ها سنگ های ضد تهوع و ضد کلیه هستند.

خواص گیلاس و گیلاس مشابه هستند و اعصاب را آرام می کنند ، اما نباید بیش از حد از آن استفاده کنید.

گیلاس برای سوء هاضمه و نرم شدن میوه ها (ملین) بسیار مفید است.

نوشیدن یک لیوان آب آلبالو فاقد شکر در صبح به شما کمک می کند تا شب بهتر بخوابید. این ماده حاوی مقادیر قابل توجهی ملاتونین است و ملاتونین برای خواب آرام است.

نوشیدن آب آلبالو بعد از ورزش می تواند درد عضلات کششی را تسکین دهد.

گیلاس میوه ای است که برای بیماران قلبی و روماتیسمی بسیار مفید است و زیبایی و طراوت زنان را تضمین می کند.

خوردن آلبالو برای داشتن مزاج گرم مفید است.

برای افرادی که پوست خارش دارند موثر است.

مصرف گیلاس اعصاب را آرام می کند ، اما نباید از آن زیاد استفاده کرد.

مصرف چند روز شربت یا مربای گیلاس برای درمان نارسایی کبد مفید است.

شربت گیلاس یا مربا در درمان التهاب و ورم کلیه مؤثر است.

گیلاس برای تسکین گرما و تشنگی و غلظت خون و صفرا مفید است.

این میوه قوی است و خاصیت ضد عفونی کننده ای روی روده ها دارد و همچنین گاستریت را کاهش می دهد.

گیلاس به طور کلی برای درمان روماتیسم ، تصلب شرایین ، تشنج و درد دندان مفید است.

به دلیل آبدار بودن گیلاس ، این میوه برای از بین بردن سنگ کلیه و از بین بردن سنگ کیسه صفرا مفید است.

افرادی که روماتیسم دارند اگر گیلاس بخورند دچار نقرس می شوند.

کسانی که بیماری قلبی دارند زیرا گیلاس پتاسیم دیورتیک است و از نمک باقی مانده در رگ های خونی جلوگیری می کند و آن را از ادرار خارج می کند و از این طریق به قلب کمک می کند.

زنانی که می خواهند چهره ای روشن داشته باشند و به زیبایی چهره خود بنگرند ، باید گیلاس بخورند تا خون آنها صاف شود.


مصرف گیلاس در بارداری

مصرف مقادیر متعادل گیلاس و گیلاس در دوران بارداری مفید است و مشکلی برای مادران باردار ایجاد نمی کند ، اما مشخص نشده است که از دم کرده گیلاس و سایر مصارف آن در امان است.


مصرف گیلاس در دیابت

افراد مبتلا به دیابت می توانند به اندازه متوسط ​​گیلاس بخورند زیرا نوعی قند شیرین است و می تواند توسط بیماران دیابتی جذب شود.

نتایج یک مطالعه نشان می دهد که مصرف آب آلبالو به بهبود عوامل خطر قلبی عروقی در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 کمک می کند.

مصرف گیلاس باعث کاهش چربی خون ، قند خون و استرس اکسیداتیو می شود که اصلی ترین دلایل دیابت هستند.


مصرف گیلاس در شیردهی

گیلاس یکی از میوه های تابستانی است که به حالت خواب ماهیچه وجود دارد و در مواردی که نفخ ایجاد می کند وارد شیر می شوند و باعث گلودرد و نفخ می شوند. برای رفع این مشکل می توانید بعد از مصرف میوه عرق نعناع میل کنید. البته ، عرق نعناع را باید هنگامی میل کرد که ترکیباتی که نفخ ایجاد می کنند هنوز وارد شیر نشده اند.


نکات مهم در انتخاب گیلاس

یک گیلاس هنگام رسیدن و تازه خوردن آن خوب است. رنگ دسته این است که کاملاً قرمز و درخشنده است.

از گیلاس هایی که کاملاً قرمز نیستند و گوشتی محکم دارند ، خودداری کنید زیرا مصرف آن می تواند باعث هضم و اختلال در عملکرد روده شود.

گیلاس وقتی تیره است و لکه های قهوه ای دارد و خراب است.

بعضی اوقات فروشندگان میوه ، گیلاس ها را ذوب می کنند تا ظاهر خوبی پیدا کنند و این باعث زودرس گیلاس ها می شود و زودتر آنها را برای پوسیدگی آماده می کنند.


مضرات گیلاس

بیماران کلیوی باید با احتیاط گیلاس میل کنند.

به افرادی که از بیماری کلیوی رنج می برند و نیاز به پیروی از رژیم غذایی کم پتاسیم دارند ، توصیه می شود میوه هایی مانند گیلاس را مصرف کرده و از خوردن میوه زیاد خودداری کنید.

کسانی که روده متورم دارند زیرا گیلاس ترش است و سلولز دیر هضم می شود.

کسانی که معده یا روده دارند می توانند کمپوت پخته شده یا مربا بخورند ، اما در این حالت گیلاس برخی از مواد مغذی حیاتی خود به ویژه ویتامین ها را از دست می دهد اما به راحتی هضم می شود. با این حال ، برخی از معده ها یا روده ها تا زمانی که صبح ناشتا به اندازه کافی کم باشد ، می توانند هضم آلبالو را تحمل کنند.

افرادی که چاق هستند نباید علاوه بر رژیم غذایی خود از گیلاس به عنوان دسر یا مواد غذایی اضافی بخورند بلکه به عنوان یک ماده اصلی می توانند گیلاس بخورند زیرا گیلاس کم کالری است و اشتهای کاذب را سرکوب می کند!


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
نظرات
arrow فاطمه
ممنون ، اون توضیحات مربوط به میوه ازگیل خیلی عالی و مفید بود برام
پاسخ ادمین
زنده باشی گل من مرسی از نگاهت
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) مشاهده