ثروتسازی با هیپنوتیزم


» مزایا و فوائد فلفل شبدر قرمز، سلامت استخوان و قلب

مزایا و فوائد فلفل شبدر قرمز، سلامت استخوان و قلب

تحقیقات نشان می دهد که بزرگسالانی که شبدر قرمز مصرف می کنند ، در درمان عدم تعادل استروژنی، کاهش کلسترول، تحریک ادرار، افزایش جریان خون، تقویت استخوان ها، حفاظت از سیستم ایمنی ، کاهش فشار خون و حفاظت از سیستم قلبی عروقی سالمتر بودنند.شبدر قرمز گیاهی است علفی و چند ساله که در مناطق معتدله کره زمین می روید . در شرایط مساعد این گیاه هفت ساله است ولی در آب و هوای گرم فقط دو سال عمر می کند.ارتفاع شبدر قرمز بسیار کم است و بیشتر از 15سانتیمتر نمی شود.

نام علمی آن Trifolium pretense است. شبدر قرمز گیاه علفی چند ساله با طول عمر کوتاه کوچکی است که در اروپا و آسیای غربی و همچنین بخش هایی از افریقا می روید. گل های شبدر کوچک و صورتی مایل به بنفش است و بخاطر رشد سریع و مواد مغذی اغلب برای خوراک دام مورد استفاده قرار می گیرد. اما از این گیاه در گذشته در بخشهای از اروپا و آسیا بعنوان درمان خیلی از ناراحتی ها بکار میرفته است.اخیرا با کشف خاصیت های شبدر ، این گیاه را بشکل دمنوش بکار می برند.

از میان فیتوسترول ، آنتی اکسیدان وترکیبات ضد التهاب برگ ها و گل های شبدر،عصاره ای بسیار قوی می توان گرفت. در طول چند دهه گذشته ، شبدر قرمز (RC) به عنوان یک مکمل برتر گیاهی شناخته شده است .

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع


فواید گرفتن شبدر قرمز چیست؟

بطور سنتی از آن برای تعادل هورمون ها و کاهش تجمع مخاط در معابر دهان و بینی استفاده می شود. برخی از شواهد که ایزوفلاون شبدر قرمز نیز ممکن است وجود دارد درمان کمک علائم یائسگی مانند گرگرفتگی و تعریق شبانه، بهبود تراکم مواد معدنی استخوان، و خطر ابتلا به پوکی استخوان و مشکلات مرتبط قلب پایین تر، مانند کلسترول بالا و علائم فشار خون بالا

در نظر گرفتن شبدر قرمز برای بیشتر افراد بی خطر است و ممکن است نسبتاً سریع کار کند - که به طور بالقوه منجر به ایجاد تغییرات مثبت خلق و خو ، خواب ، پوست و استخوان در طی چند ماه استفاده می شود - ارزش آن را دارد که امتحان کنید.

خواص شبدر

خواص درمانی این گیاه در نوع خود قابل تقدیر است شبدر دارای ویتامین‌هایی مثل A و C، ریبوفلاوین و نیاسین آرامش‌بخش اعصاب و در معالجه افسردگی موثر می باشد و می‌توان در مکمل‌های غذایی هم ازشبدرها مصرف نمود.

از دیگر خواص شبدر ویژگی تصفیه کنندگی و تنظیم عملکرد کبدی می باشد که در نتیجه موجب تازگی و شادابی پوست صورت می گردد.

این گیاه و جوانه آن ویژگی ضد سرطانی زیادی را داراست و برای معالجه کم خونی هم مصرف می گردد و در واقع بهترین درمان کم خونی و افرادی که پلاکت پایین دارند استفاد از شبدر می باشد.

از عصاره شبدر می توان سرمه آماده کرد . برای چشم بسیار مفید می باشد . بذر این گیاه را جهت درمان کک و مک صورت مصرف وتوصیه می نمایند . شبدر ضد تشنج می باشد و شکوفه های آن از تنگ نفس جلوگیری می کند و اگر نگران سکته قلبی هستید شبدر را مصرف نمایید.

برای خلاصی از سرفه شبدر تازه را با مخلوط عسل میل نمایید یا شبدر خشک را با آب جوش دم کرده و با عسل شیرین کنید و مصرف نمایید.

روغن گرفته شده از شبدر جهت درد مفاصل مفید است.

افرادی که از میگرن رنج می برند از دم کرده شبدر استفاده نمایند.

برای جلوگیری از ریزش مژه و ابرو شبدر خشک را با گلاب مخلوط و به موضع بمالید.

پیشگیری از پوکی استخوان یکی دیگر از فواید شبدر است.

 افرادی که یبوست دارند از شبدر تازه مصرف نمایید.


خواص شبدر برای پوست

برای برطرف کردن کک‌ مک تخم این گیاه را جوشانده سپس به صورت ضماد بر روی پوست مالش دهید، هم چنین شبدر از بروز چین و چروک زودرس در پوست جلوگیری می کند و باعث طراوت و شادابی پوست می گردد.

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

خواص شبدر برای بانوان

شبدر قرمز دارای ایزوفلاون‌های است که برای کاهش علائم یائسگی مثل گرگرفتگی‌های شبانه، تعریق شبانه، سفتی سینه و سندرم پیش از یائسگی مفید است، و زنان زیادی پس از یائسگی در تمام دنیا از شبدراستفاده می نمایند.

خواص شبدر آبی

شبدر آبی دارای یک ماده تلخ و احتمالا یک ساپونین می باشد و ترشح شیره های گوارشی خصوصا شیره های معده را تحریک می نماید. گاهی تب هم می باشد.معمولا جوشانده شبدر آبی (بر روی2 - 3 قاشق غذاخوری از گیاه پودر شده آب سرد ریخته آن را بجوشانید و بگذارید خنک گردد) را به جهت اختلالات معده، بی اشتهایی و ضعف عمل دستگاه گوارشی استفاده می کنند. 

شبدر قرمز چیست؟

شبدر سرخ ( Trifolium pratense L ) گیاهی در خانواده گیاهی Fabaceae است از آن برای تهیه یک مکمل گیاهی استفاده می شود که ممکن است برخی از اثرات هورمونی تقویت کننده و مثبت داشته باشد ، به خصوص برای زنان یائسه


گیاه شبدر قرمز در واقع متعلق به خانواده گیاه حبوبات است (دقیقاً مانند بادام زمینی و لوبیا) ، به همین دلیل حیوانات غالباً در طبیعت روی آن چرنده می کنند. در حالی که از لحاظ تاریخی گیاه RC به شکل چای و تنتور گرفته شده است ، اما امروزه اغلب از آن برای تهیه عصاره استفاده می شود ، مانند محصولاتی با نام های تجاری Promensil و Menoflavon


تحقیقات نشان می دهد RC مانند یک ادرارآور طبیعی عمل می کند ، به این معنی که تولید ادرار را افزایش می دهد و میزان مایعات را در بدن متعادل می کند. همچنین اعتقاد بر این است که با کمک به بدن در خلاص شدن از زباله های اضافی ، مخاط ها (عمل مانند یک عمل تحریک کننده) و سموم قابل جمع شدن در بدن ، عملکرد سیستم ایمنی بدن را بهبود می بخشد. علاوه بر این ، این ممکن است به عملکردهای کبد ، ریه ها ، سیستم اسکلتی و دستگاه های گوارشی کمک کند.

به گفته محققان مرکز پزشکی دانشگاه مریلند ، برخی از راه هایی که Trifolium pratens ممکن است به مبارزه با التهاب ، عفونت ها و عدم تعادل هورمونی کمک کند ، عبارتند از :


تقلید از اثرات استروژن ، که می تواند به کاهش علائم یائسگی کمک کند

پاکسازی ریه ها ، معابر بینی و دستگاه تنفسی مخاطی ، که می تواند به درمان سرفه و عفونت های تنفسی کمک کند ، یا گردش خون را بهبود می بخشد

کمک به حفظ استحکام استخوان

کاهش التهاب پوست و شرایطی مانند پسوریازیس و اگزما

مدیریت سطح کلسترول و احتمالاً کمک به پاک نگه داشتن شریان ها از پلاک

بهبود برخی از علائم هایپرپلازی خوش خیم پروستات (BPH) در مردان ، از جمله ادرار شبانه

گفته می شود ، RC دارویی نیست و برای هر شخصی که از آن استفاده می کند ، کار نمی کند. همچنین ممکن است تفاوت در میزان جذب در افراد وجود داشته باشد ، که این امر تاثیری در عملکرد آن دارد.

چگونه کار می کند

آیا شبدر قرمز استروژن را افزایش می دهد؟ فواید شبدر قرمز به دلیل ترکیبات شیمیایی فعال آن ، به ویژه ایزوفلاونها ، مواد شیمیایی گیاهی است که اثرات استروژن مانند بدن را ایجاد می کند. ایزوفلاوونهای اصلی موجود در شبدر قرمز شامل جنستئین ، دیززن ، فرمونونتین و بیوشانین است. آنها از نزدیک اثرات استروژن طبیعی را که زن و مرد تولید می کنند تقلید می کنند.


اگرچه استروژن بیش از حد ناشی از اختلال غدد درون ریز امروزه برای بسیاری از مردم نگرانی بزرگی است ، استروژن بیش از حد کمی نیز مشکل ساز است. در کنار ترکیباتی به نام کومسترول ها و فلاونوئیدها ، ایزوفلاو و نوئیدهای شبدر قرمز ماده اصلی فعال فیتواستروژن ها هستند که تحقیقات انجام شده با استخوان های قوی تر در افراد مسن و کاهش خطر ابتلا به چندین نوع "سرطان زن" و همچنین پشتیبانی از سلامت پروستات مرتبط است.

 در مردان ایزوفلاون ها به دلیل فعال شدن گیرنده های استروژن دارای خاصیت هایی مانند استروژن هستند. آنها در بسیاری از افراد سالم به مقدار زیاد مصرف می شوند ، مانند ساکنین ژاپن که بسیاری از ایزوفلاون های طبیعی را که از محصولات سویا تخمیر شده و سایر غذاهای تخمیر شده وجود دارد ، می خورند .

مطالعات خاص شده اند پیدا شده است نیز وجود دارد ممکن است مزایای شبدر قرمز برای مردان باشد، زیرا مردان با PSA افزایش یافته (آنتی ژن اختصاصی پروستات) سطح / پروستات بزرگ شده که با عصاره RC تکمیل کرده اند به بهبود تجربه در عملکرد کبد، یافت شده است، و کیفیت زندگی اگرچه معمولاً برای تهیه مقادیر زیاد مواد مغذی ضروری مورد استفاده قرار نمی گیرد اما Trifolium pratens همچنین منبع بسیاری از ویتامین ها مواد معدنی و الکترولیت های مختلف از جمله کلسیم ، کروم ، منیزیم ، ویتامین های گروه B ، ویتامین C و غیره است

فواید سلامتی

1. ممکن است به کاهش علائم یائسگی کمک کند

شبدر قرمز در بین خانمهایی که علائم یائسگی دارند ، چه چیزی مفید است؟ ایزوفلاونها می توانند در کاهش علائم مربوط به کاهش استروژن اثرات مثبتی داشته باشند - مانند گرگرفتگی ، تعریق شبانه ، مشکل در خواب ، افزایش وزن ، کاهش استخوان ، شکستگی استخوان یا پوکی استخوان ، مشکلات قلبی عروقی و التهاب مفاصل.

نتایج مطالعه بررسی اثرات شبدر قرمز در معالجه علائم یائسگی تا حدودی مختلط بوده است ، اما بسیاری از آنها در طی ماه ها بدون عوارض جانبی ناخواسته پیشرفت هایی در علائم نشان داده اند .


گزارشی که در ژورنال بین المللی انجمن غدد درون ریز زنان انجام شده است توضیح داد که نتیجه غیر منتظره از مطالعه ابتکار بهداشت زنان این بود که محققان متوجه شدند که بیشتر روش های درمانی هورمون درمانی معمولی (HT) که به زنان یائسه داده می شود با عوارض و عوارض جانبی ناخواسته همراه است ، بنابراین در نتیجه افزایش علاقه به گزینه های طبیعی و جایگزین برای تسکین یائسگی وجود دارد .


یکی از محبوب ترین کاربردهای RC ، درمان گرگرفتگی است. یک متاآنالیز در سال 2016 نتیجه گرفت که "مصرف شبدر قرمز ممکن است باعث کاهش دفعات گرگرفتگی ، به ویژه در زنان دارای گرگرفتگی شدید (5 پوند در روز) شود."

A، مطالعه تصادفی دو سوکور مورد بررسی قرار اثرات استروژن های گیاهی ، از جمله ایزوفلاون شبدر قرمز (80 میلی گرم در روز)، در زنان یائسه نسبت به دارونما به مدت 90 روز. بعد از اینکه گروه های اولیه درمان خود را به پایان رساند ، زنان برای مقایسه نتایج به مدت 90 روز معالجه متضاد دریافت کردند.

نتایج نشان داد که مکمل شبدر قرمز میزان بسیاری از علائم یائسگی مانند گرگرفتگی و تعریق شبانه را کاهش داده و تأثیر مثبتی بر سیتولوژی واژن ، میانگین کلسترول تام ، لیپوپروتئین کلسترول با چگالی کم و سطح تری گلیسیرید دارد. کلسترول و تری گلیسیریدها در مقایسه با دارونما فقط کمی پایین آمده بودند ، اما علائم به اندازه کافی کاهش یافت تا بر کیفیت زندگی زنان تأثیر بگذارد.

محققان دریافته اند که بطور متوسط ​​، زنان بالغ که از عصاره شبدر قرمز استفاده می کنند ، طی 90 روز پس از استفاده ، از جمله کاهش علائم پیری ، ریزش کلاژن و ریزش مو ، پیشرفت های قابل توجهی در سلامت پوست سر ، اسکالپ ، مو و پوست خود دارند.

مطالعه دیگری که در زنان و زایمان بین المللی انجام شده است ، نشان داد که Trifolium pratens می تواند به کاهش علائمی مانند،خلقی ، خواب و خستگی کمک کند


2. آیا می تواند به حفظ قدرت استخوان کمک کند

تحقیقات نشان می دهد که شایع ترین نوع پوکی استخوان نوع مرتبط با کمبود هورمون تخمدان در دوران یائسگی است . بنابراین ، RC علاوه بر هر رژیم غذایی پوکی استخوان علاوه بر این ، عالی است .

خطر زن در ابتلا به پوکی استخوان در دوران یائسگی زیاد می شود زیرا استروژن برای معدنی استخوان اهمیت دارد. زنان قبل از یائسگی با سطح استروژن پایین یا تراکم استخوان کم نیز ممکن است از مکمل RC بهره مند شوند.

مطالعات با استفاده از موش کشف که مکمل با ایزوفلاون کمک قابل توجهی بهبود محتوای مواد معدنی استخوان استحکام مکانیکی استخوان ساق پا، وزن ران، تراکم استخوان ران، و مانع از افزایش سطح آلکالن فسفات از سرم که می تواند به ضعف استخوان کمک می کند.



3. توانایی کمک به بهبود سلامت قلب و عروق

سطح غیر طبیعی سطح استروژن نه تنها احتمال ابتلا به پوکی استخوان را افزایش می دهد ، بلکه خطر قلبی عروقی را نیز افزایش می دهد ، به خصوص در بین زنان یائسه.

مطالعات نشان داده اند که شبدر قرمز از سلامت شریانی سود می برد ، خطر آترواسکلروز (سخت شدن یا ضخیم شدن شریان ها) را کاهش می دهد ، گردش خون را تقویت می کند ، می تواند به مدیریت کلسترول بالا کمک کند و حتی ممکن است به جلوگیری از بیماری عروق کرونر قلب کمک کند.

در حالی که اکثر مطالعاتی که اثرات RC بر سلامت قلب را با استفاده از حیوانات و نه انسان ها انجام داده اند ، تحقیقات نشان می دهد که RC به دلیل ایزوفلاون های آن ، می تواند در برابر بیماری های قلبی محافظت کند ، این امر می تواند کلسترول HDL "خوب" را افزایش داده ، لخته شدن خون را حفظ کرده و تولید کند. انعطاف پذیری بیشتر در شریان ها.


4- ممکن است خطر بروز برخی از موارد خاص را کاهش دهد

دو مورد از قدیمی ترین موارد استفاده RC در سیستم های سنتی پزشکی ، از جمله داروهای چینی ، شامل کمک به جلوگیری از سرطان و "تصفیه خون" است.

محققان دریافته اند که به نظر می رسد ایزوفلاوون ها در Trifolium pratens مانع از تکثیر یا رشد سلول های سرطانی می شود و همچنین ممکن است باعث القای آپوپتوز (خود تخریب سلول های سرطانی) شود. انواع سرطان که احتمالاً در اثر استفاده از RC تحت تأثیر قرار می گیرد شامل موارد مرتبط با تغییرات هورمونی مانند سرطان پروستات ، پستان و آندومتر است.

از سوی دیگر ، هنوز باید اطلاعات بیشتری در مورد چگونگی اتصال RC و ایزوفلاون ها به پیشگیری از سرطان طبیعی بدانید. در این زمان ، کارشناسان نشان می دهند که هنوز برخی از ناشناخته ها در مورد درک اثرات استروژن بر سرطان پستان وجود دارد ، بنابراین به افرادی که سابقه یا خطر بالایی برای سرطان پستان دارند توصیه می شود تا زمان انجام تحقیقات بیشتر از RC استفاده نکنند.


5- می تواند به درمان التهاب پوست کمک کند

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد ایزوفلاونها برای کاهش سرعت علائم پیری روی پوست و همچنین کاهش شرایط التهابی پوستی مانند پسوریازیس ، اگزما و بثورات مختلف وجود دارد.

مطالعات طی چند دهه گذشته نشان می دهد که اثرات RC بر روی سطح استروژن بیشترین پتانسیلهای ضد التهابی ، محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش ، تقویت کننده کلاژن و بهبود زخم را به آن می دهد. در بزرگسالان مسن تر ، اثرات پیری پوست ناشی از محرومیت از استروژن را کاهش می دهد و می تواند به تقویت تولید کلاژن کمک کند.

مطالعات طی چند دهه گذشته نشان می دهد که اثرات RC بر روی سطح استروژن بیشترین پتانسیلهای ضد التهابی ، محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش ، تقویت کننده کلاژن و بهبود زخم را به آن می دهد. در بزرگسالان مسن تر ، اثرات پیری پوست ناشی از محرومیت از استروژن را کاهش می دهد و می تواند به تقویت تولید کلاژن کمک کند.


گزارش های دیگر نشان داده اند که مزایای شبدر قرمز برای پوست شامل درمان بالینی زخم ها یا سوختگی ها و بهبود خاصیت ارتجاعی پوست ، ضخامت و هیدراتاسیون است - به علاوه احتمالاً باعث کاهش اندازه منافذ و علائم پیری می شود.


آیا شبدر قرمز برای رشد مو مفید است؟ طبق برخی تحقیقات نشان داده شده است که سلامت نه تنها فولیکول های پوست بلکه پوست سر و ناخن ها را نیز تقویت می کند. در حالی که مطالعات محدود است ، برخی یافته ها نشان می دهد که استفاده از محصولات حاوی عصاره RC در پوست سر ممکن است باعث افزایش رشد مو در افراد مبتلا به ریزش مو (آلوپسی) بخصوص زنان یائسه شود.


6. ممکن است با عفونت های تنفسی مبارزه کند

عصاره و چای Trifolium pratens برای پیشگیری و درمان شرایط تنفسی مانند سرفه های سرفه ، سرماخوردگی آسم و برونشیت استفاده می شود. این ممکن است به کاهش ناراحتی در طول بیماری کمک کند ، و توانایی شل شدن خلط را دارد.

از آنجا که به طور بالقوه می تواند اسپاسم برونش را آرام کند ، کیفیت خواب را بهبود بخشد و به بیرون زدگی مخاط و مایعات اضافی از سیستم تنفسی کمک کند ، مفید است که به محض بروز یک بیماری امتحان کنید.


مقدار مصرف

مکمل های شبدر قرمز را می توان به شکل استاندارد عصاره یا کپسول یافت. ایزوفلاون ها در مکمل های RC بسیار قدرتمند هستند ، بنابراین دوزهای کمتری نسبت به مصرف کل گیاه نیاز است.


آزمایشات بالینی ، از جمله مواردی که با زنان یائسه انجام شده است ، از دوزهای مختلف شبدر قرمز استفاده کرده است تا بتواند اثرات مثبتی داشته باشد. در حالی که دوز بستگی به آنچه برای استفاده از آن استفاده می کنید ، توصیه ها به شرح زیر است:


به نظر می رسد حداکثر 85 میلی گرم ایزوفلاون یک بار در روز برای اکثر بزرگسالانی که از RC برای کمک به جایگزینی هورمونی استفاده می کنند بی خطر است. با این وجود دوزها می توانند از 40 تا 160 میلی گرم ایزوفلاون روزانه باشند.

دو کپسول حاوی 20 تا 40 میلی گرم برگ خشک شده از RC ، یک یا دو بار در روز مصرف می شود ، دوز شروع معمول است (مطالعات نشان داده اند 40 میلی گرم گرفته شده به مدت 12 هفته برای علائم یائسگی و سلامت پوست موثر است و به اندازه 20 گرم مصرف نمی شود) 12 هفته برای بهبود تراکم استخوان مؤثر است).

به صورت تنتور (1: 5 ، 30 درصد الکل) ، با مصرف 60 تا 100 قطره روزانه یک تا سه بار شروع کنید.

برای پوست (به عنوان مثال ، درمان موضعی پسوریازیس یا اگزما) از پماد حاوی 10 تا 15 درصد از گلها استفاده کنید و مستقیماً روی زخم باز استفاده نکنید.

در استفاده از روزانه به خاطر داشته باشید ، RC ممکن است حداکثر سه ماه / 12 هفته طول بکشد تا نتایج کامل را نشان دهد.

طرز تهیه چای شبدر قرمز

شما می توانید کیسه های چای RC را در فروشگاه های مواد غذایی سالم خریداری کنید ، یا با استفاده از گیاهان خشک ، چای را در خانه تهیه کنید.

برای تهیه چای شبدر قرمز از یک یا دو قاشق چایخوری گل خشک شده یا گلهای شکوفه ای که در 8 اونس آب گرم وجود دارد استفاده کنید.

این مقدار روزانه سه بار قابل مصرف است.

اثرات جانبی

عوارض شبدر قرمز چیست؟ از آنجا که شبدر قرمز حاوی ایزوفلاون است که به محض ورود به بدن اثر هورمون استروژن را تقلید می کنند ، ایمنی RC در بیماران مبتلا به سرطان پستان یا سرطان آندومتر بحث برانگیز است. این احتمال وجود دارد که این گیاه ممکن است این شرایط را پیچیده کرده و در درمان مداخله کند ، یا حتی بدتر به طور بالقوه خطر ابتلا به آنها را در وهله اول افزایش دهد.


با این حال ، یک بررسی سیستماتیک در سال 2013 نتیجه گرفت که "مصرف سویا ممکن است با کاهش خطر بروز سرطان پستان ، عود و مرگ و میر همراه باشد. مصرف سویا مطابق با یک رژیم غذایی سنتی ژاپنی برای بازماندگان سرطان پستان بی خطر به نظر می رسد."


برخی افراد گزارش می دهند که هنگام مصرف RC مانند عوارض جانبی استروژن مانند نفخ ، حساسیت به پستان تغییر در دوره های قاعدگی ، تغییرات خلقی و سردرد را تجربه می کنند.


از طرف دیگر ، به نظر می رسد شبدر قرمز برای بسیاری از افراد بی خطر یا حتی مفید است. شواهد اولیه نشان می دهد که مصرف عصاره خاص RC (Promensil) روزانه به مدت یک سال ، تراکم بافت سینه را افزایش نمی دهد و خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش نمی دهد ، و همچنین به نظر نمی رسد احتمال ابتلا به سرطان لنت رحم (سرطان آندومتر) را افزایش دهد.

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد ایزوفلاون ها می توانند به مشکلات تولید مثل در حیوانات خاص کمک کنند. مطالعات متعددی مقادیر زیادی ایزوفلاون ها را به نارسایی تولید مثل و عوارض مانند بیماری کبد ناشی از فعالیت های مشابه استروژن مرتبط کرده است. با این حال ، به نظر می رسد در دوزهای کمتری بیشتر بزرگسالان که باردار نیستند ، تغذیه می کنند با شیر مادر یا در معرض خطر بالایی برای ابتلا به سرطان سینه بی خطر هستند.

RC همچنین ممکن است خطر برخی از اختلالات خونریزی را به دلیل اثرات رقیق شدن خون در افرادی که لخته شدن خون غیرطبیعی دارند یا به تازگی جراحی انجام داده اند ، افزایش دهد. در این موارد باید از مصرف این گیاه جلوگیری شود.


افکار نهایی

شبدر قرمز ( Trifolium pratense ) یک درمان گیاهی است که معمولاً برای کاهش علائم یائسگی از جمله گرگرفتگی ، تعریق شبانه ، خستگی ، ریزش مو استفاده می شود.

این ممکن است به حفظ استحکام استخوان ، بهبود سلامت قلب و عروق ، کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان ها درمان التهاب پوست و مبارزه با عفونت های تنفسی کمک کند.

برخی از راه هایی که RC به مبارزه با التهاب ، عفونت ها و عدم تعادل هورمونی کمک می کند شامل تقلید از اثرات استروژن است.

خواص دارویی شبدر قرمز

شبدر قرمز از نظر طب سنتی دارای طبعی سرد و تر می باشد که می تواند در درمان بسیاری از بیماری ها موثر باشد

شبدر قرمز خاصیت ضد سرطانی دارد.

شبدر قرمز می تواند خون را تصفیه کند.

شبدر قرمز می تواند سرفه را درمان کند.

شبدر قرمز می تواند دردهای عضلانی را درمان کند.

شبدر قرمز می تواند التهابات پوستی را از بین ببرد.

شبدر قرمز می تواند یبوست را درمان کند.

شبدر قرمز می تواند علایم آسم را برطرف کند.

شبدر قرمز می تواند آب آوردگی بدن را درمان کند.

شبدر قرمز می تواند دل پیچه را درمان کند.

شبدر قرمز می تواند بیماری های قلبی را درمان کند.

شبدر قرمز می تواند آرتروز را درمان کند.

شبدر قرمز می تواند روماتیسم را درمان کند.

شبدر قرمز می تواند موجب التیام زخم ها شود.


برگهای آن بیضی شکل و دراز و دارای سه برگچه است و به همین علت در قرون وسطی مورد احترام مسیحیان بوده زیرا آنرا سمبل خداوند ، مسیح و روح المقدس می دانستند .

معمولا عصاره گل های شبدر قرمز در فرم استاندارد به صورت قرص به کار می رود.

خواص

مهم‌ ترین خاصیت آن ضد سرطان بودن آن است.محققان معتقدند که شبدر قرمز ممکن است به جلوگیری از برخی اشکال سرطان کمک کند، مانند سرطان پروستات و آندومتر.

تمیزکننده خون و بدن است و سرفه را برطرف می‌ کند.

گیاه تازه آن به عنوان مسهل بکار می‌ رود و دل‌ پیچه را برطرف می‌ کند.

موجب پیشگیری از بیماری‌ های قلبی می‌ شود

جوشانده برگ آن تورم‌ های پوستی، زخم‌ها و خارش پوست را از بین می‌برد.برای از بین بردن خارش شبدر را له کرده وروی پوست بمالید

برای درمان آرتروز، رماتسیم باید برگ شبدر را در روغن زیتون جوشانیده و روی قسمت های دردناک بمالید.

ایزوفلاون ها، مانند آن هایی که در شبدرقرمز یافت می شوند، می توانند به کاهش علایم یائسگی، مانند گر گرفتگی و تعریق شبانه، به دلیل اثرات استروژن و مانند آن ها کمک کند.

مصرف مکمل شبدر قرمز، ممکن هست منجر به پیشگیری از دست دادن استخوان و هم‌چنین افزایش تراکم استخوان ناشی از ایزوفلاون های شبه هورمونی گیاهی هست. این بهره گیری خوب از مکمل شبدر قرمز به طور کامل در انسان ثابت شده هست.

موارد منع مصرف

مقدار مصرف زیاد شبدر قرمز، به علت خاصیت اسیدی خطرناک است ولی مصرف متعادل آن خطر و منع مصرفی ندارد.

شبدرقرمز ممکن است خطر خونریزی را افزایش دهد، به ویژه در افرادی که داروهای رقیق کننده خون را مصرف می کنند.

زنان باردار یا شیرده نباید شبدر قرمز مصرف کنند.

شیوه استفاده

1 تا 2 قاشق چایخوری گل های خشک شده شبدر قرمز، در یک لیوان آب داغ براییک تا 2 ساعت بماند و روزانه 2 تا 3 فنجان بنوشید.

مقدر 50 گرم سرشاخه های گل دار شبدر قرمز را در مقداری شیر یا آب ریخته و بگذارید مدتی بجوشد و پس از سردشدن بصورت ضماد روی پوست و یا قسمت های دردناک بدن بگذارید.

روش های مختلفی برای استفاده از شبدر قرمز وجود دارد ، از جمله: عصاره ، تنتور ، کرم های موضعی و چای.

بیشتر افراد عوارض جانبی جدی ناشی از سرطان خون را تجربه نمی کنند ، با این وجود خطرات خاصی وجود دارد به ویژه برای زنان در معرض سرطان پستان ، زنان باردار یا کسانی که شیر می دهند. مثل همیشه ، اگر سؤال یا مشکلی پیش از مصرف دارید ، با پزشک خود مشورت کنید ، به خصوص اگر سابقه سرطان یا اختلال خونریزی دارید.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده