ثروتسازی با هیپنوتیزم


» درباره گیاهان سمی | پیشگیری و درمان سموم طبیعی

درباره گیاهان سمی | پیشگیری و درمان سموم طبیعی

 اگر وقت خود را در کنار رودخانه ها یا دریاچه ها در مناطق جنوبی یا شمال شرقی ایالات متحده می گذرانید ، حتما مراقب جمع شدن گیاهان سمی باشید.گل ها و گیاهان با اینکه بسیار زیبا هستند وگاهی هم بسیار خطرناک و سمی ظاهر می شوند که می توانند مشکلات جبران ناپذیری برای انسان ایجاد کنند. Poison sumac (سماق سمی آمریکایی) در مقایسه با پیچک های سمی گیاه بسیار نادر محسوب می شود بنابراین بسته به جایی که زندگی می کنید احتمال تماس مکرر با آن بسیار کمتر است. بوته های سوماک بزرگتر و بلندتر از گیاهان پیچک و بلوط سمی هستند که به عنوان تاک های بادگیر یا بوته های کوتاه رشد می کنند. 

بثورات ناشی سموم از تماس با روغن موجود در گیاه بنام urushiol است این همان روغن سمی است که در پیچک و بلوط سمی وجود دارد . اعتقاد بر این است که حدود 85 درصد از کل افراد حساسیت دارند. بسیاری از مردم درک نمی کنند که بثورات پوستی از گیاهان سمی ناشی از یک واکنش آلرژیک است ، به ویژه نوعی به نام درماتیت تماسی

چه مدت طول می کشد تا یک بثور سماس سمی ایجاد شود؟ پس از تماس با urushiol ، بثورات قرمز بطور معمول طی 24 تا 72 ساعت روی پوست شما شکل می گیرد. بثورات ممکن است در هر جایی از بدن شما دیده شود که روغنهای گیاهی با آن دست داشته باشند،معمولاً دستها ، پاها در صورت بروز بثورات پوستی سموم سماق موارد خاصی وجود دارد که می توانید برای تسکین پوست و کاهش خارش در حین بهبود ، از جمله استفاده از کمپرس خنک بر روی پوست ، استفاده از لوسیون کالامین و استفاده از روغنهای اساسی انجام دهید.

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟
سموم سوماک چیست؟

Poison sumac (نام گونه Toxicodendron vernix ) یک گیاه سمی است که در هنگام تماس باعث ایجاد بثورات پوستی می شود این گیاه به گیاه پیچک پیچ و گیاه بلوط سمی مرتبط است ، به همین دلیل هر سه گیاه می توانند باعث ایجاد بثورات پوستی مشابه شوند.

یک درخت سماس سم چیست؟

درختان سمس سماک بوته های چوبی کوچکی هستند که می توانند تا حدود 9 متر قد (یا بیش از 29 فوت) رشد کنند. آنها می توانند در مناطق مرطوب یا باتلاقی مانند همه در سواحل شرقی ایالات متحده ، به ویژه شمال شرقی یا جنوب عمیق ، در حال رشد باشند.

 سموم فقط در زیستگاههای بسیار مرطوب رشد می کند ، بنابراین معمولاً در کنار رودخانه ها ، دریاچه ها ، رودخانه ها یا کانال ها در حال رشد است.

گیاهان سمس سماک دارای ساقه های قرمز و برگهای سبز روشن هستند که گاه دارای یک برگچه کوچک (یک برگ کوچک اضافی) در کنار هم هستند. برگهای سمی سماق در خوشه های هفت تا 13 برگ رشد می کنند. آنها معمولاً یک برگ در انتهای شاخه دارند که به خودی خود می نشیند. برگهای سوماک دارای لبه های صاف و بدون دندانه اره هستند ، که آنها را از گیاهان مرتبط متمایز می کند.

شاخه های قرمز شاخه اصلی تنه گیاه است. انواع توت های Sumac همچنین می توانند در دسته های نزدیک شاخه های اصلی گیاه رشد کنند. انواع توت های سوماک معمولاً در طول تابستان به رنگ سبز و در طول زمستان به رنگ زرد-سفید است.

از لمس هر قسمت و سایر قسمت های سم پیچ ، سماس سم و گیاه بلوط سمی می توان اروشیول را برداشت.

علائم واکنش سماق سماک

قابل توجه ترین علامت مرتبط با تماس با درخت سماق سماق یا درختچه ایجاد یک بثورات پوستی قرمز و خارش دار است.

علائم و نشانه های بثورات سمی از جمله

ایجاد لکه ها یا رگه هایی از تاول های قرمز و بلند

خارش و خشکی پوست

قرمزی ، سوزن سوزن شدن ، گرما یا تورم پوست شما

بعد از گذشت چند روز ، تاول هایی که در حال مایعات هستند پر می شوند و بعضی اوقات می توانند از بین بروند. این ممکن است باعث بهبود زخم ها شود و بعضی اوقات می تواند جای زخم یا تغییر رنگ را پشت سر بگذارد .

تغییر در رنگ پوست ، مانند تشکیل تاول هایی که رنگ زرد یا نارنجی دارند.

افزایش حساسیت به خورشید ، گرما یا سرما.

چه مدت یک بثور سماس سمی دوام خواهد داشت؟ بیشتر افراد حدود یک تا سه هفته دچار بثور فعال خواهند شد. در طی یک هفته پس از مشاهده اولین علائم بثورات ، می توانید انتظار داشته باشید که بثورات به اوج خود برسد و در بدترین حالت قرار داشته باشد. ممکن است تا سه هفته قرمزی ، تورم پوست ، خارش ، تاول یا زخم را تجربه کنید. خود بثور مسری نیست و بثورات معمولاً بیش از یک هفته گسترش نمی یابد مگر اینکه مجدداً در تماس با urushiol باشید.

علل و عوامل خطر برای ایجاد یک بثور سوماک

بثورات سموم سماک توسط روغن ادراریول ایجاد می شود ، که متأسفانه یک روغن بسیار مقاوم است که با انتشار آن در پارچه ها یا تجهیزات خانگی می تواند ماه ها فعال باقی بماند. متداول ترین روش برای دریافت بثورات سمس سماق ، لمس مستقیم گیاه است. یک واکنش ممکن است در عرض چند دقیقه انجام شود ، حتی بدون آنکه حتی متوجه شوید.

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع


برخی از عوامل خطر برای ایجاد بثورات سماق سمی چیست؟ این موارد عبارتند از

گذراندن اوقات خارج از منزل در مناطق مرطوب و باتلاقی ، به خصوص اگر قسمت زیادی از پوست شما در معرض دید باشد.

کار در کشاورزی و / یا جنگلداری

علاقه مندان به فضای باز" بودن ، مانند کمپینگ یا پیاده روی در مسیرهای پیاده روی

داشتن اگزما ، حساسیت یا پوست حساس (معمولاً منصفانه ، به راحتی آفتاب زده و مستعد بثورات) است.

داشتن اعضای خانواده که به گیاه حساسیت دارند یا در گذشته واکنش هایی داشته اند.

 داشتن سابقه حساسیت شدید یا ضعف سیستم ایمنی بدن به دلیل سایر شرایط پزشکی مانند اختلالات خود ایمنی

بسیاری از سطوح ، مواد و ابزارهای مختلف می توانند مدت طولانی پس از اینکه گیاه سمی را ترک کرده ، روغن اورویول را در خود جای دهند. مواردی که در اطراف خانه شما وجود دارد که ممکن است حاوی مقادیر کمی urushiol باشد که هنوز هم برای ایجاد یک واکنش آلرژیک در هنگام تماس کافی است

شامل موارد زیر است

تجهیزات باغبانی ، مانند دستکش یا بیل یا شیلنگهای باغ

لباس پنبه ای ، کلاه ، کفش ، جوراب یا لباس دیگر

خز حیوان خانگی

مبلمان

درب

تجهیزات ورزشی

درمان های متداول برای واکنش های سموم سوماک

اگر به علت سماق سمی یک ورم ​​خفیف یا متوسط ​​ایجاد کرده باشید ، لزوماً نیازی به مراجعه به پزشک یا در جستجوی معالجه خاصی نخواهید داشت. با این حال ، مواقعی وجود دارد که شما می خواهید برای کمک به پزشک خود مراجعه کنید ، مانند اینکه بثورات شدید شدید ، متورم یا نزدیک به چشم شما ظاهر می شود.


پزشکان برای کنترل واکنش سیستم ایمنی بدن ، بعضی اوقات داروهای آنتی هیستامین یا حتی استروئیدها را برای بیماران مبتلا به ورم های پوستی شدید تجویز می کنند. برخی از داروهای خاص می توانند به کنترل تورم و خارش کمک کنند و باعث می شود که بثورات کمی سریعتر از بین بروند. هنگامی که کسی علائم حساسیت شدید به سموم سماق را نشان می دهد ، ممکن است یک تیر کورتیکواستروئید مانند پردنیزون یا تریامسینولون یا کرم های حاوی هیدروکورتیزون یا سایر مواد آنتی هیستامین تجویز شود.


آیا می توانید بیش از یک بار سماق سمی دریافت کنید؟ بله ، و حتی با استفاده از داروهایی که پزشک شما ممکن است تجویز کند ، تضمین می کند که اگر دوباره با urushiol تماس برقرار کنید ، بثورات دفع نمی شود. معمول است که بیش از یک بار بثورات از پیچک سمی بلوط یا سماق دریافت کنید اگر می دانید که نسبت به urushiol بسیار حساسیت دارید و واکنشی قوی نشان داده اید ،پس فکر می کنید به محض اینکه مشکوک به ایجاد بثورات در مورد ابتلا به بثورات پوستی شده اید به پزشک مراجعه کنید تا از بدتر شدن آن جلوگیری شود.


5 راه طبیعی برای جلوگیری و درمان سموم سوماک

   گیاهان مشکوک را از خانه خود دور کنید.

   پوستهای در معرض را بپوشانید.

   ASAP پوست خود را پس از تماس بشویید.

   ضد عفونی کردن لباس و تجهیزات.

   بثورات خود را صاف کنید.

1. محیط اطراف خود را بررسی کنید و گیاهان مشکوک را از خانه خود حذف کنید

موارد خاصی وجود دارد که می توانید برای کنترل رشد گیاهان سمی در اطراف خانه خود انجام دهید. می توانید گیاهان را با قطع کردن آنها در نزدیکی زمین و سپس پوشاندن آنها با روزنامه یا مالچ ، خنثی کنید. گیاهان مرده هنوز سمی هستند ، بنابراین هنگام برداشتن آنها مراقب باشید.

اگر تصمیم گرفتید که گیاهان را حفر کنید و آنها را بیرون بریزید ، حتماً در حین انجام این کار تمام پوست خود را بپوشانید و سپس تمام تجهیزات مورد استفاده را تمیز کنید. سعی کنید تا حد ممکن ریشه های گیاه را از بین ببرید تا به راحتی رشد نکند. اگر می دانید که به مسمومیت با سماس سما یا سایر گیاهان وابسته بسیار حساسیت دارید ، بنابراین هوشمندانه است که شخص دیگری حتماً حفاری را انجام دهد ، زیرا احتمال خوبی وجود دارد که در این فرآیند حتی در معرض مقدار کمی urushiol قرار بگیرید

سوزاندن گیاهان سماق ، پیچک و بلوط سمی نیست. دلیلش این است که urushiol می تواند در هوا بماند و از طریق دود سفر کند ، باعث تشدید چشم ها ، معابر بینی و مجاری تنفسی می شود

من همچنین استفاده از علف کش ها را توصیه نمی کنم زیرا این محصولات حاوی مواد شیمیایی خطرناک مانند گلیفسفات هستند .

2. پوست را در معرض آن قرار ندهید

بهترین راه برای جلوگیری از واکنش سماق سمی ، پوشاندن پوست است تا در صورت تماس مستقیم با urushiol ارتباطی نداشته باشید هر زمان که در هر منطقه ای هستید که می تواند گیاهان مسمومیتی (به خصوص مناطق باتلاقی مرطوب در امتداد بدن) وجود داشته باشد ، مانند اینکه در حال کمپینگ ، باغبانی یا پیاده روی هستید ، سعی کنید پیراهن آستین بلند ، شلوار بلند ، دستکش و کفش بسته

3. پوست خود را پس از تماس ASAP بشویید

بلافاصله پس از تماس ، Urushiol شروع به جذب در پوست یا لباس شما خواهد کرد. با این حال شما باید چندین دقیقه پس از تماس با urushiol برای شستشوی آن از روی پوست خود قبل از واکنشی استفاده کنید با فرض اینکه شما بسیار حساس یا حساسیت ندارید. هر زمان که گمان می کنید با urushiol از پیچ سمی ، بلوط یا سماق ارتباط برقرار کرده اید ، بلافاصله پوست خود را با آب گرم و صابون بشویید. کارشناسان توصیه می کنند که از دستمال یا حوله استفاده نکنید ، زیرا ممکن است مقداری urushiol روی پارچه بماند.

در حال حاضر شست و شوهای تجاری در دسترس است که ادعا می شود قوی تر از صابون معمولی هنگام کشتن urushiol است آنها معمولاً حاوی مواد فعال شامل الکل ، استون و سایر مواد شیمیایی هستند. در مورد اینکه آیا این محصولات بسیار بهتر از صابون معمولی کار می کنند اجماع وجود ندارد. البته بخاطر داشته باشید که با استفاده از این محصولات هنوز تضمین نمی شود که از داشتن واکنش آلرژیک در امان باشید.

در بیشتر موارد استفاده از صابون دست ، مواد شوینده و لباسشویی و صابون بدن به اندازه کافی خوب کار می کنند تا اکثر افراد بتوانند urushiol را از بین ببرند. اگر در جایی هستید که آب و صابون در دسترس نیست (مانند اینکه در حال کمپینگ یا پیاده روی هستید) ، استفاده از مالش الکل یا دستمال مرطوب الکل می تواند به از بین بردن urushiol از پوست شما کمک کند

4. لباس و تجهیزات را تمیز / ضد عفونی کنید

روغنهای سموم سوناک می توانند در طولانی مدت روی ابزار و لباس بمانند. این بدان معنی است که بثورات به راحتی گسترش می یابد حتی اگر مستقیماً گیاه را لمس نکنید. اگر دستکش ، کفش یا وسایل باغبانی را انتخاب کنید که روی آنها urushiol بوده و شسته نشده است ، ممکن است یک واکنش پوستی داشته باشید یا بثوراتی را که قبلاً دارید طولانی کنید

حتماً بلافاصله هر چیزی را که ممکن است در معرض سماق سم قرار داشته باشد ، بشویید ، از جمله: دستکش های باغبانی ، بیل یا سایر وسایل باغبانی ، شیلنگ ، دسته های بشکه چرخ / سطل / دم ، جوراب ، کفش کلاه و غیره. از مقداری تمیزکننده آشپزخانه یا حمام بر روی دستگیره های درب که احتمالاً لمس کرده اید و یا سایر سطوح خانه خود استفاده کنید فقط برای اینکه در قسمت امن باشید.

5- بثورات خود را صاف کنید و سپس آن را تنها بگذارید

انتخاب یا خراشیدن یک بثورات سمی سماق وسوسه انگیز است ، اما در واقع می تواند بثورات را بدتر کرده و خطر ایجاد زخم یا ایجاد عفونت را افزایش دهد. سعی کنید پوست خود را تمیز ، خشک و خنک نگه دارید. تا حد ممکن از خراشیدن پوست خودداری کنید. اگر فکر می کنید که در خواب خراشیده اید ، از پوشیدن دستکش در رختخواب استفاده کنید.

متخصصان معمولاً توصیه می کنند از یک محصول ضد انحصاری بدون نسخه (OTC) بر روی پوست خارش مانند لوسیون کالامین صورتی استفاده کنید. لوسیون کالامین دارای خاصیتی خنک کننده و تسکین دهنده است که می تواند شما را از خارش دور کند. بی خطر است که روزانه چهار بار استفاده کنید و در حالی که می خوابید روی پوست خود باقی بماند تا خشک شود. اکثر پزشکان استفاده از لوسیون کالامین را تا زمان متوقف شدن جویدن توصیه می کنند و اجازه می دهند پوست شما بهبود یابد تا رطوبت زیادی از بین نرود. سایر محصولات مشابه شما می توانید کرم یا قرص حاوی مواد آنتی هیستامین diphenhydramine یا hydrocortisone ، که به عنوان کرم یا قرص در دسترس هستند

برخی افراد همچنین از استفاده از روشهای درمانی طبیعی در بثورات پوستی ناشی از گیاهان مسموم ، مانند روغنهای اساسی یا حتی برگهای چای ، تسکین می یابند. داروهای طبیعی که ممکن است به درمان بثورات سماق سمی کمک کند عبارتند از:

روغن اسانس اسطوخودوس یا اسانس oregano ، که با روغن نارگیل رقیق شده و برای تسکین سوزش و مبارزه با عفونت ، روی پوست اعمال می شود.

سرکه سیب ، عسل خام ، جوش شیرین یا حتی چای سیاه دم کرده و سرد شده است. می توانید یک پارچه تمیز را درون این محصولات آغشته کرده و سپس به آرامی روی پوست ملتهب بزنید تا به کاهش سوزش کمک کند. همچنین می توان از جوش شیرین خمیر تهیه کرد که می تواند به خشک شدن تاولهای پر از مایع کمک کند. با این حال ، این مواد را در قسمت های شکسته یا خونریزی پوست استفاده نکنید.

بلغور جو دوسر کلوئیدی ، که به خشک شدن پوست کمک می کند. راه های دیگر استفاده از بلغور جو دوسر کلوئیدی شامل خرید کرم هایی است که حاوی عصاره جو دوسر یا خیساندن در حمام با بلغور جو دوسر کلوئیدی هستند.

آلوئه ورا که به کاهش تحریک کمک می کند و ممکن است به جلوگیری از تغییر رنگ و زخم کمک کند

رس بنتونیت ، که می تواند به خشک شدن تاول های پوستی و کاهش خارش کمک کند.

اگر پوست شما بسیار متورم و ناراحت کننده است ، پس از آن به آرامی یک کمپرس خنک را روی پوست خود بمالید ، مانند یک پارچه نخی تمیز که در آب سرد خیس شده است یا در یخچال نگهداری می شود. دوش گرفتن حمام سرد با جوش شیرین یا جو دوسر کلوئیدی روش دیگری برای کاهش سوزش و تسکین پوست است.

اقدامات احتیاطی درباره مسمومیت با سموم سوماک

به طور کلی ، واکنش آلرژیک به سماس سماق یک مشکل خیلی جدی نیست و معمولاً نیاز به درمان زیادی ندارد. هرچند مواقعی وجود دارد که باید بلافاصله به شما کمک کند و حتی اگر واکنش شدید داشته باشید به اورژانس بروید.

علائم و نشانه های یک واکنش آلرژیک شدید به سماق سم (یا پیچ پیچ یا بلوط سمی) شامل موارد زیر است

بثورات گسترده ای که قسمت اعظمی از بدن را در بر می گیرد

حالت تهوع و استفراغ

تب

احساس ضعف

تنگی نفس

درد شدید و درد

تورم غدد لنفاوی

بهتر است منتظر بمانید که این علائم به خودی خود منتقل نشوند ، بلکه در صورت نیاز به کمک و تجویز داروها کمک کنید.

نکات کلیدی سموم سوماک

 Poison sumaنام گونه Toxicodendron vernix ) یک گیاه سمی است که باعث ایجاد خارش و خارش پوست قرمز می شود. یک واکنش آلرژیک به روغن گیاه به نام urushiol علت بروز بثورات است.

سم سماک مربوط به گیاه پیچک و گیاه بلوط سمی است ، به همین دلیل هر سه گیاه می توانند باعث ایجاد بثورات پوستی مشابه شوند. بثورات سموم جمع شده از سم بسیار نادر است زیرا گیاه آنقدر گسترده نیست.

درختچه ها و درختان سم سم معمولاً در مناطق مرطوب و باتلاقی در امتداد اجسام بزرگ یا کوچک آب در شمال شرقی و جنوب ایالات متحده رشد می کنند.

گیاهان سماق سموم دارای ساقه های قرمز و برگهای سبز روشن هستند. برگها در خوشه های هفت تا 13 برگ رشد می کنند. آنها معمولاً یک برگ در انتهای شاخه دارند که به خودی خود می نشیند.

5 راه طبیعی برای جلوگیری و درمان سموم سوماک

   محیط اطراف خود را پاکیزه کنید و گیاهان مشکوک را از خانه خود جدا کنید.

   پوستهای در معرض را بپوشانید

   بلافاصله پس از تماس پوست را بشویید

   از وسایل و لباسهای در معرض ضد عفونی كنید

مواد تسکین دهنده را روی پوست خود مانند لوسیون کالامین ، جو دوسر کلوئیدی یا روغن نارگیل روغنهای اساسی بمالید


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 مشاهده