ثروتسازی با هیپنوتیزم


» در طبیعت چند نوع قارچ وجود دارد؟

در طبیعت چند نوع قارچ وجود دارد؟

تشخیص قارچ های سمی و خوراکی از یکدیگر بسیار دشوار است،طعم قارچ های سمی با قارچ های خوراکی فرق نمی کند. با توجه به رنگ ، بو و طعم گوشت مشخص نیست که قارچ سمی باشد یا خیر و در هر منطقه از کشور ما قارچ های وحشی مختلفی وجود دارد که توسط افراد محلی جمع آوری و مصرف می شود. با این حال ، تنوع قارچ هایی که مردم محلی بصورت محلی جمع می کنند اندک است.حدود 40 گونه مختلف قارچ خوراکی وجود دارد که در ترکیه رشد می کنند. برخی از این قارچ ها با نام های مختلف در مناطق مختلف و قارچ های خوراکی در یک منطقه شناخته می شوند


قارچ نام عمومی است که به کلیه موجودات حاوی موجودات یوکاریوتی گفته می شود که می توانند چند سلولی و تک سلولی و کلیه قارچ های پوشیده شده باشند. آنها موجودات زنده ای محسوب می شوند که در بین حیوانات و گیاهان قرار دارند. آنها نمی توانند مانند حیوانات فعالانه عمل کنند ، اما مانند گیاهان کلروفیل ندارند. در حالی که به دلیل عدم توانایی حرکت به عنوان گیاه شناخته می شود ، سلولهای آن توسط دیوارها احاطه شده و توسط ورزش تولید مثل می کنند. آنها فاقد کلروفیل هستند و به دلیل عدم وجود اندام هایی مانند برگ ، ساقه و ریشه از نظر گیاهان متفاوت هستند.

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

قارچ؛ آنها به سه گروه تقسیم می شوند: کاپر ، قالب و نوع تک سلولی. از قارچ هایی که به دیدن آنها عادت کرده ایم ،آنها قارچ هایی هستند که در چمنزارها و کودهای مرطوب در حومه شهرها رشد می کنند و با کلاه های رنگارنگ دیده می شوند. قسمت های زیر زمینی شامل یک دسته و کلاه از رنگ های مختلف است. قارچ های این گروه به عنوان غذا استفاده می شوند. آنها نژادهای مسموم و غیر سمی دارند. مواد سمی رنگ آمیزی شده و قاشق نقره ای تیره می شود.


قالب ها قارچ هایی هستند که از نخ هایی به نام میسلیوم تشکیل شده اند. آنها روی غذاهایی مانند سیب زمینی نان و پنیر زندگی می کنند و آنها را قالب می دهند. انواع زیادی وجود دارد. آنتی بیوتیک ها (پنی سیلین ، استرپتومایسین ، کلرومایایستین) که از جمله داروهای مفید سال های اخیر هستند ، از قارچ های قالبی به دست می آیند.

قارچ های تک سلولی (اسپورها و مخمرها) مشابه میکروبها هستند. با این حال ، آنها با حضور یک غشای ضخیم متشکل از غشای سلولز از آنها جدا می شوند. ساختارهای گیاهی قارچ از الیافی به نام تال ساخته شده است.


آیا قارچ قابل خوردن است؟

تعداد گونه های قارچ کش سمی کشنده در مقایسه با تعداد کلیه گونه های قارچ بسیار کم است. برخی از قارچ های سمی هنگام پختن ، خصوصیات خود را از دست می دهند. تعداد گونه های قارچ خوراکی جمع آوری شده از طبیعت به هیچ وجه اندک نیست.

 احتیاط: قارچ های خوراکی و سمی می توانند در کنار هم رشد کنند. برخی از گونه های خوراکی و سمی به قدری مشابه هستند که فقط یک متخصص قارچ می تواند آن را تشخیص دهد. طعم قارچ های سمی با قارچ های خوراکی فرق نمی کند. با توجه به رنگ ، بو و طعم گوشت مشخص نیست که قارچ سمی باشد یا خیر.

به دلیل برخی مشکلات در تشخیص برخی از گونه های قارچ سمی و خوراکی و وقایع مرگ ، توصیه می شود قارچ های کشت شده را به عنوان غذا مصرف کنید.

گونه هایی قارچ وجود دارد که انسان برای اهداف مختلف از آنها استفاده میکند. گونه های ساکارومایسس که در تهیه نوشیدنی های الکلی و نان از طریق تخمیر (تخمیر) ، انواع پنیسیلوم مورد استفاده در به دست آوردن آنتی بیوتیک ها استفاده می شود.


اگاریکوس بیتورگیس 

رشد این قارچ در مناطق معتدل ، در فصل پاییز ودر طبیعت است . اندام باردهی این قارچ نسبتا سفت با کلاهک صاف و سفید و در اندام های مختلف می باشد قطر کلاهک 5 تا 9 سانتیمتر است محل اتصال کلاهک با ساقه به صورت حلقه ای به نام انالوس است این قارچ همان قارچی است که مورد استفاده ما قرار می گیرد و در بازار به اسم قارچ دکمه ای شناخته شده است این قارچ برای فروش تازه در سوپر مارکتها و فروشگا ههای مواد غذایی و همچنین برای حمل به مناطق دور با توجه به مقاومت نسبی آن به ضربه مناسب است پس از ظهور اندام باردهی که به شکل ته سنجاق می باشد- رشد قارچ بسیار سریع و کلاهک قارچ بسرعت بزرگ می شود قارچها در حالت دکمه ای باید چیده شوند زیرا پس از باز شدن کلاهک کیفیت قارچ بشدت پایین می آید .


اگروسیبه اگریتا

این قارچ به قارچ خوراکی سپیدار ( کبوده ) معروف است و بوی مطبوع و جذب کننده ای دارد و بر روی بقایای درختان برگ ریز محصول بسیار خوبی تولید می کند این قارچ در جنوب شرقی آمریکا به عنوان عامل مفید موثر و قابل استفاده در بازیافت و افزایش چرخه تبدیل بقایای ( بخصوص چوب ) معرفی شده است . سطح کلاهک صاف و رنگ آن در ابتدا ، از زرد مایل به خاکستری تا خاکستری تیره تغییر کرده و در نهایت قهوه ای شکلاتی می شود چوب ، چیپس و خاک اره می تواند در طبیعت برای کشت قارچ مورد استفاده قرار گیرد .

مصرف قارچ به صورت تاره می باشد زیرا قارچ شباهت زیادی به قارچ دکمه ای طلایی داشته و بازاریابی آن اسان است برای عرضه در بازار ، بهتر است برداشت قارچ قبل از پاره شدن پرده کلاهک صورت گیرد


گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

فلامولینا ولوتیپس

این قارچ تولید اندام های باردهی کوچکی می کند مه بسیار لذیذ و خوشمزه است . این قارچ در ژاپن در فصل زمستان در طبیعت با تخریب چوب روی تنه درختان برگ پهن رشد می کند . پرورش قارچ بر روی تنه درختان یا خاک اره صورت می گیرد . هر چند روی خاک اره قارچ ها رشد و کیفیت بهتری دارند . دوره کاشت از زمان بذر پاشی تا برداشت محصول سه ماه می باشد .مواد بستر عبارتتد از : خاک اره و سبوس برنج که حدود 58 تا 60 درصد آب به این مخلوط بستر اضافه می کنیم .


قارچ گوش چوب 

این قارچ با جذابیتی غیر معمول در بافت موقع خوردن طعم و مزه قابل توجهی ندارد این قارچ در آسیای درور ارزش زیادی ندارد و عموما در سوپ استفاده می شود بمحض خشک شدن گوشهای چوب، چروکیده شده و به صورت بخش کوچکی از اندازه اصلی قارچ در می آید و بمجرد تماس با آب ، آن را جذب و اندازه شکل اولیه خود را پیدا می کند . این قارچ به نا مهای گوش چوب چوش درخت ، گوش ماوییور ، گوش یهود ، قارچ گوش ودر ژاپن به نام کیکوریج نامیده شده است


قارچ کوپرینوس یا مرد پشمالو  

قارچ مرد پشمالو برای مدتهای مدید به عنوان مطلوب ترین قارچ مورد توجه دوستداران قارچ آمریکایی و اروپایی بوده است . تشخیص آن بسیار ساده است و با رشد متراکم بر روی بستر و تولید کلاهک های قابل توجه امکان اشتباه را به حداقل می رساند . بافت شکننده و شیوه منحصر به فرد خود نابودی که با عطر ملایم و بسیار مطلوب همراه است .این قارچ به شدت مورد توجه جمع آوری کنندگان و شکارچیان قارچ قرار گرفته است .این قارچ را میتوان در تمامی مناطق معتدل، در اواخر تابستان و پاییز یافت در ایران این قارچ در دشتها و مراتع مناطق شمالی کشور حتی در جنگلها نیز بوفور دیده می شود


قارچ خوراکی مرغ چوب یا رقص پروانه ای

این قارچ به نامهای قارچ رقص ابری ، و قارچ رقص پروانه ای در منابع علمی نامیده می شود . رنگ ان قهوه ای مایل به خاکستری تیره تا قهوه ای سیاه رنگ است شکل ظاهری انها با چشم ، براحتی قابل تشخیص می باشد . پراکنش این قارچ در مناطق معتدل شمالی و رشد آن در جنگلهای خزان دار است درشمال آمریکا و احتمالا کانادا ، در تمامی ایالات شمال شرقی و اتلانتیک پیدا می شود . پیدا می شود و گاهی در شمال غربی و جنوب غربی آمریکا نیز یافت می شود .


قارچ گاو

این نوعی قارچ است که می تواند در بسیاری از مناطق کشور ما پرورش یابد. این نام را از ساختار آن گرفته است ، که شبیه به آدامس به زبان گاو در زیر کلاه خود است. میتوان قارچ گاو را در رنگهای مختلف یافت. اگرچه این گونه قارچ است که میتواند در بسیاری از محیط های مختلف رشد کند اما در جنگلهای دارای درختان مخروطی رایجتر است.

قارچ های وحشی

 قارچ های خوراکی شامل گونه‌های قارچی بسیاری می‌شوند که ممکن است به صورت وحشی در طبیعت چیده شده یا پرورش داده شوند و هزاران گونه از آنها در طبیعت وجود دارد. قارچ ها می توانند نرم یا ترد و شکننده باشند و مزه آن ها نیز از ملایم تا آجیلی و خاکی متغیر است.

 

قارچ شیپور سیاه

این نوع قارچ ها در ابتدا به رنگ قهوه ای تیره و یا خاکستری رنگ هستند اما بعد از برداشت رنگشان به سرعت عوض می شود و سیاه می شوند. قارچ های شیپور سیاه باید قبل از مصرف کاملا پخته شوند.


قارچ قیفی

قارچ های قیفی همراه با مورالزها یکی از پر مصرف ترین قارچ های ایالات متحده هستند. این قارچ ها هم به صورت کبابی و هم به عنوان طعم دهنده در غذاها استفاده می شود و به طور معمول در اواخر فصل تابستان و اوایل فصل پاییز خود را نمایان می کنند. به طور کلی این قارچ از مناطق مرتفع تا مناطق پست، حتی در حاشیه جاده ها و در سایه زیاد، یافت می شوند. قارچ های قیفی بسیار زیبا بوده و مزه خوبی دارد.

 

قارچ خارپشتی

این نوع از قارچ ها بسیار شبیه قارچ های قیفی هستند و طعم شیرین مشابهی دارند. با قارچ های خارپشتی و مخلوطی از نمک و جعفری خورد شده، می توانیم یک پیش غذای خوشمزه درست کنیم و یا آن را در پخت و پز و غذاهایی مانند پیتزا استفاده کنیم.  

قارچ یال شیر

این قارچ ها مانند قارچ های وحشی دیگر در اواخر تابستان و پاییز در کانادا و ایالات متحده رشد می کنند. شیرها با ظاهری بزرگ، سفید و ژولیده بسیار خوش طعم هستند و هنگام پخت حجم شان را از دست می دهند. این قارچ ها به سرعت و با گرمای زیاد پخته می شوند.


قارچ های خرچنگی

این نامگذای تنها به دلیل رنگ قرمز و شباهتشان به خرچنگ نیست، بلکه طعم و مزه آنها شبیه خرچنگ است.

 

قارچ های مرغ جنگل

این قارچ ها که با عنوان "مرغان جنگل" شناخته می شوند، به سرعت پخته می شوند، طعم و مزه فوق العاده ای دارند و به دلیل بافت نرم آنها به سادگی برای پخت تکه می شوند.

 

قارچ مورال

قارچ های مورال و قیفی بیشترین گستردگی را در بین قارچ ها دارند که شبیه به قیف های اسفنجی هستند و سایه هایی از رنگهای عاجی تا سیاه تیره دارند. این قارچ ها عطر و طعم بسیار خوبی دارند اما باید به خوبی قبل از پخت شسته شوند؛ زیرا شکل مخروطی و ظاهر اسفنجی این نوع قارچ ها، شستشو را سخت می کند.

 

قارچ ترومپت پادشاه

ترومپت های پادشاه به راحتی خرد و برش داده می شوند ومخلوط آنها با کره و مقداری نمک هم ترکیب خوبی ایجاد می کند. عطر و طعم ملایم و بافت نرم این قارچ ها در غذاهایی مانند تارت وسوپ فوق العاده است و جزو قارچ های پرورش یافته می باشند.


قارچ شاه صدف 

 قارچ شاه صدف با داشتن بهترین مزه، نام مناسب شاه صدف را به خود اختصاص داده است شاه صدف با بافت سفت و محکم است این قارچ با ترجیح چوبهای خشبی درختان جنگلی به آسانی پرورش می یابد هر چند این قارچ بر روی کاه غلات نیز رشد می کند شاه صدف در سرتاسر جنوب اروپا، مرکز آفریقا، مرکزآسیا و جنوب شوروی سابق، استان کهکیلویه و بویراحمد ایران یافت می شود این قارچ خاک زی است و بر روی ریشه های دفن شده درختان چوبی رشد می کند .


 قارچ صدفی آبالون 

یکی از جالبترین قارچ های صدفی در جهان به شمار می رود در حقیقت گونه های درون این گروه دو شکلی بوده و دارای چرخه زندگی می باشد در مقیاس تجاری در آسیا بویژه تایوان و تایلند کشت می شود این قارچ را در منابع علمی قارچ آبالون، قارچ صدفی افرا، قارچ صدفی میلر نامیده اند


قارچ قیف

همانطور که از نام آن پیداست ، قیفی شکل است. رنگ آن سیاه است. در بهار این قارچ رشد کرده و در نواحی سایبان و زیر برگ یافت می شود. اگر بعد از تقریباً هر باران در بهار به دنبال قارچ بروید ، قارچ قیف پیدا می شود. تعداد زیادی قارچ از یک ریشه رشد می کنند. نوعی قارچ است که به راحتی جمع می شود. این اتفاق بیشتر در زیر درختان شاه بلوط و بلوط (Bonito) رخ می دهد.


قارچ سینسیل

این قارچ در تابستان رشد کرده وقارچ Cincile بژ ، زرد مایل به قهوه ای ، و قهوه ای است. در میان چمن ها رشد کرده و یافتن آن دشوار است. این قارچ کوچک است. شیرینی آن درست مثل قارچ قیفی است.

قارچ پلیت

ااین قارچ در تابستان رشد کرده و رنگ آن سفید است. به دلیل اینکه در زیر درختان Pelit (بلوط) قرار دارد به عنوان قارچ Pelit نامگذاری شده است. یافتن قارچ بسیار آسان است.


قارچ Karakız

این قارچ در تابستان رشد کرده و رنگ آن سیاه است. در لایه ها رشد می کند. در انتهای درختان شاه بلوط و در لایه ها رشد میکند. در انواع پای ، غذا و ترشی از قارچ سیاه استفاده میشود.


قارچ صدفی دینگری 

 که این قارچ اولین بار جاندیک وکاپور در هندئستان جمع آوری و از ان کشت خالص تهیه کرد این قارچ به علت رشد آسان و باردهی عالی و مزه خوب بسرعت به صورت یک گونه تجاری در بسیاری ازکشورها بخصوص آسیای جنوب شرقی مورد بهره برداری قرار گرفت .

قارچ صدفی خرما

این قارچ تا کنون تحت نامهای مختلف از جمله قارچ هندی، قارچ خرما نامیده شده است قطر اسپورها از 15 میکرومتر تجاوز می کند این گونه دارای یک پوشش مجزا و یک حلقه پایدار بر روی ساقه است سیستم هیفی آن نیز ترکیبی از فرمهای دی میتیک و تری میتیک است در شرق ایالات متحده، این قارچ درختان سخت چوب را مورد حمله قرار می دهد در حالی که در نواحی مرتفع روی سوزنی برگهایی چون پیسیا و نراد رشد می کند این قارچ به طور معمول در بهار و تابستان یتفت می شود .


قارچ صدفی

در جنگل های چوب سخت قرار دارد این قارچ روی تعدادی زیادی از مواد سلولزی قادر به رشد است این قارچ به نامهای از جمله قارچ صدفی، تپه صدفی، صدف درخت، قارچ حصیری و غیره نامیده شده است رنگ ارقام تحت تاثیر نژاد و حرارت محیط تغییر می یابد ساقه به صورت نا متقارن و غیر مرکزی یه کلاهک متصل می شود بافت کلاهک نازک و در بعضی به صورت منفرد است این قارچ در مجموع در مناطق معتدله و در جنگلهای گرمسیری جهان انتشار دارد .

قارچ صدفی طلایی   

جذابیت و شادابی ظاهری تعداد کمی از قارچ های صدفی مانند این قارچند این گونه بسیار ترد و شکننده بوده، حمل ونقل و جابجایی آن پس از برداشت برای نواحی دور مشگا است طعم این قارچ در ابتدا تند و تلخ است اما بعد از پخت طعمی با بوی تند گردو دارد این قارچ بومی جنگلهای چین، جنوب ژاپن، و مناطق نزدیک آن است .


قارچ صدفی صورتی یا سالمون

شامل مخلوطی از قارچ های صدفی صورتی رنگ است . واریته های صدفی صورتی رنگ معمولترین قارچ های صدفی وحشی در تمام نواحی آب و هوایی گرمسیری دنیا می باشد . این گونه که به دلیل سرعت برای باردهی، توانایی در رشد بر روی دامنه وسیعی از مواد لیگنو سلولزی و مقاومت نسبت به درجه حرارت بالا کاملا شناخته شده است این قارچ به نام های قارچ سالمون، قارچ توت فرنگی، قارچ فلامینگو، تاکیدروهیراتیک( ژاپنی ) و غیره در منابع علمی نامیده میشود


قارچ صدفی ترخون  

این قارچ به خاطر عطر و طعم خاص آن ( بوی ترخون ) و اندازه اسپور قابل تشخیص است اندازه اسپور اساسا 12 تا 14 میکرون بزرگتر از اسپورهای 5/7 تا 11 میکرونی مجموع نژادهای اروپایی است رنگ قارچها در ابتدا زرد متمایل به قرمز تا خرمایی رنگ است که با گذشت زمان قهوه ایی تیره می شود


قارچ خوراکی والاریلا  

قارچ خوراکی کاه دوست یا قارچ چینی یکی دیگر از قارچ های خوراکی است که در مناطق معتو گرمسیری رشد می کند قارچی بسیار خوشمزه که روی کاه و کلش بویژه ساقه های برنج براحتی رشد می کند چینیان اولین افرادی بودند که بیش از 1000 سال پیش موفق به تولید این قارچ به روش مصنوعی شدند قارچ چینی بویژه پس از پخته شدن طعم و مزه بسیار مطبوعی دارد به همین علت در کشورهای که این قارچ تولید می شود مردم آن را بر قارچ دکمه ای ترجیح می دهند متاسفانه این قارچ تا کنون در کشور ما تولید نشده است .


قارچ خوراکی شی تاکه ( قارچ جنگل )  

قارچ جنگلی یکی از مواد لذیذ و سنتی در کشورهای ژاپن چین و کره است حدود هزار سال است که این قارچ تحت شرایط طبیعی در مناطق خنک و کوهستانی آسیا بر روی قطعات چوب درختی کشت و پرورش داده میشود چندین رقم از این قارچ شناسایی شده و طی چند دهه اخیر روشهای مناسبی برای تسهیل و پرورش هر چه مطلوبتر قارچ در شرایط مصنوعی پیشنهاد شده است

به دلیل وجود گیاهان (پوشش گیاهی) و شرایط آب و هوایی کشور ما ، از نظر قارچ های طبیعی که درمحیط های مختلف رشد می کنند بسیار غنی است. به همین دلیل قارچ خورده شده در بسیاری از مناطق کشورمان در فصول رشد ، یا به عنوان وعده غذایی استفاده می شود و یا مورد معامله قرار می گیرد.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) مشاهده