خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» خواص و فواید خرما برای سلامتی بدن

خواص و فواید خرما برای سلامتی بدن

به انگلیسی خرما date و با نام علمی Phoenix dactylifera غنی از ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر می باشد، این میوه ی خوشمزه حاوی چربی، کلسیم، گوگرد، آهن، پتاسیم، فسفر، منگنز، مس و منیزیم می باشد که برای سلامتی مفید هستند.

فواید و خواص خرما

یکی از قدیمی ترین میوه های کشت شده در کشورهای خاورمیانه است.خرما خارک، خرما پیارم و رطب انواع مختلف خرما هستند که از نظر میزان قند با هم متفاوت می باشند.

خرما قبل از رسیدن به رنگ زرد روشن یا قرمز می باشد و در هنگام رسیدن رنگ آن ها قهوه ای مایل به زرد می شود. خرما را می توان به دو صورت خرما تازه و خرما خشک استفاده کرد. خرمای تازه نرم و خرمای خشک سفت بوده و رطوبت کمتری دارد.

خرمای خشک به انگلیسی Dry dates مقدار کربوهیدرات، کلسیم و آهن بیشتری از خرمای تازه دارد، خرمای تازه ویتامین C بیشتری دارد.

طبع خرما گرم و تر است. برخی از متخصصان سلامت می گویند که خوردن یک خرما در روز برای سلامتی مفید و ضروری است.

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

فواید و خواص خرما برای پوست صورت

خرما به دلیل ویتامین C و فلاونوئیدها می تواند برای جلوگیری و درمان مشکلات پوستی مانند آکنه و جوش صورت و جای جوش مفید باشد، همچنین خرما یک منبع غنی از آنتی اکسیدان ها می باشد که می تواند از پیری زودرس و چروک پوست صورت جلوگیری کند. خرما همچنین به بهبود زخم و آسیب های پوستی کمک می کند.

فوایدبرای موی سر

خرما حاوی ویتامین ها به ویژه ویتامین B5 می باشد که حفظ موهای سالم ضروری است، کمبود این ویتامین می تواند مشکلاتی مانند ریزش مو و موهای خشک و شکننده را به وجود آورد.

ماساژ پوست سر و مو ها با روغن هسته خرما باعث افزایش رشد مو سر می شود.

فواید و خواص شگفت انگیز دارویی درمانی خرما برای سلامتی

خرما برای نوزادان و کودکان

یکی از مواد غذایی مفید برای نوزادان و کودکان محسوب می شود؛ خرما مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی دارد که برای رشد نوزاد و کودک شما ضروری هستند.

برای تقویت لثه ها و دندان های کودکان مفید می باشد.

برای درمان ریفلاکس و یبوست در کودکان مفید است.

همچنین مصرف خرما در نوزادان و کودکان باعث افزایش وزن طبیعی آن ها می شود.

خواص خرما در دوران بارداری برای زنان باردار و جنین

مصرف خرما در دوران بارداری مزایای متعددی دارد؛ خرما غنی از آهن بوده و برای جلوگیری از کم خونی زنان باردار و جنین مفید می باشد.

موجب تقویت و بهبود عملکرد عضلات رحم می شود.

پس از زایمان از خونریزی شدید جلوگیری می کند.

خرما در دوران شیردهی برای زنان شیرده

خرما همچنین در دوران شیردهی شیر مادر را افزایش داده و باعث تقویت مواد غذایی آن می شود.

اگر می خواهید از خرما برای لاغری و کاهش وزن استفاده کنید بهتر است آن را با خیار مصرف کنید، فیبر موجود در خرما از پرخوری جلوگیری کرده و باعث کاهش اشتها و کاهش چربی شکمی می شود.

توجه داشته باشید که برای اینکه لاغر شوید نباید در خوردن خرما زیاده روی کنید.

خرما حاوی میزان قابل توجه آهن بوده که برای درمان کم خونی مفید می باشد. سطح بالای آهن در خرما کمبود آهن در آنمی را درمان کرده، انرژی را افزایش می دهد و موجب کاهش احساس خستگی می شود.

فواید و خواص خرما برای قلب

خرما یک منبع غنی از پتاسیم می باشد که خطر سکته قلبی و سایر بیماری های مرتبط با قلب را کاهش می دهد. علاوه بر این خرما سطح کلسترول و فشار خون را کاهش داده و از بروز بیماری های قلبی پیشگیری می کند.

فواید و خواص خرما برای بدنسازی

خرما غنی از پروتئین بوده و یکی از مواد غذایی مفید برای تقویت عضلات و افزایش انرژی در حین بدنسازی و تمرینات ورزشی می باشد.

خواص خرما برای یبوست و اسهال

خرما اغلب به عنوان یک غذای ملین شناخته می شود به همین دلیل است که خوردن آنها برای افراد مبتلا به یبوست توصیه شده است. خرما دارای مقادیر بالای فیبر محلول می باشد که برای ارتقاء حرکات روده و انتقال راحت غذا از طریق روده ضروری است و علائم یبوست را از بین ببرد.

از طرفی پتاسیم و فیبر محلول موجود در خرما برای کنترل و درمان اسهال مناسب می باشد.

خواص خرما برای کلسترول و فشار خون بالا

مصرف خرما می تواند باعث کاهش تری گلیسیرید و کلسترول بالای خون شود. همچنین خرما غنی از پتاسیم و فیبر می باشد که می تواند باعث کاهش فشار خون شود.

خرما و پوکی استخوان

مقادیر قابل توجهی از مواد معدنی موجود در خرما آنها را یک منبع عالی برای تقویت استخوان ها و مبارزه با بیماری های دردناک و ناتوان کننده مانند پوکی استخوان تبدیل کرده است.

خرما و آلرژی

یکی از مواد معدنی مهم در خرما گوگرد می باشد که برای کاهش واکنش های آلرژیک و آلرژی فصلی مناسب است.

تحقیقات نشان داه که ترکیبات گوگردی می تواند تاثیر مثبتی برای درمان واکنش های آلرژیک فصلی داشته باشد.

خرما و مسمومیت

خرما معمولا به عنوان درمان برای مسمومیت الکلی استفاده می شود.

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

خرما برای دیابت مفید است یا مضر؟

تحقیقات متعدد نشان داده که خرما شاخص گلیسمی پایینی دارد و باعث افزایش قند خون نمی شود به همین دلیل افراد مبتلا به دیابت می توانند خرما را در حد اعتدال مصرف کنند.

خرما برای چاق شدن و افزایش وزن

اگر شما لاغر هستید و می خواهید وزن خود را افزایش دهید و یا عضلات خود تقویت کنید بهتر است خرما را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

خرما برای سرطان

تحقیقات نشان داده که مصرف خرما برای جلوگیری از ابتلا به انواع سرطان های معده، سرطان کلیه، سرطان رحم، سرطان تخمدان، سرطان پانکراس، سرطان کبد و سرطان روده و کولورکتال مفید می باشد.

خرما برای بواسیر و همروئید

بواسیر یا هموروئید می تواند ناشی از مصرف فیبر ناکافی باشد، خرما به دلیل فیبر بالایی که دارد می تواند برای جلوگیری و درمان هموروئید یا بواسیر در دوران بارداری مفید باشد.

فواید، خواص و طرز تهیه شیره خرما

شربت خرما حاوی مقادیر بالای آهن می باشد که برای درمان کم خونی مفید است و فیبر بالای آن برای درمان یبوست موثر است.

طرز تهیه شیره خرما

مقداری خرما را به مدت یک شب در آب خیس کنید، هسته های آن را جدا کنید و سپس آن را در مخلوط کن بریزید و بگذارید خوب مخلوط شود، از صافی رد کنید شیده خرما آماده است.

فواید و خواص هسته خرما

هسته خرما فواید زیادی دارد که از آن جمله می توان به جلوگیری از آسیب DNA، درمان دیابت و عوارض ناشی از آن،درمان بیماری ها و عفونت های ویروسی و جلوگیری از آسیب کلیوی و کبد اشاره کرد.

فواید و خواص روغن هسته خرما

روغن هسته خرما دارای اسید های چربی است که برای سلامتی مفید می باشد؛ روغن هسته خرما برای مواظبت از پوست در برابر اشعه ماورا بنفش خورشید مفید می باشد، به رشد مو و درمان ریزش مو کمک می کند. علاوه بر این روغن هسته خرما برای جلوگیری از شوره سر و درمان موهای خشک و شکننده نیز مفید است.

فواید و خواص سرکه

لاغری و کاهش وزن، جلوگیری از سرطان، کاهش درد زایمان، درمان اختلالات قاعدگی، تقویت سیستم ایمنی بدن، درمان سرفه و درمان سوختگی و التهاب پوست از جمله مزایای سرکه خرما هستند.

عوارض و مضرات

مصرف بیش از حد خرما می تواند سبب افزایش وزن یا مشکلات گوارشی از جمله یبوست و نفخ شود، همچنین مصرف بیش از حد خرما می تواند احتمال ابتلا به دیابت نوع ۲، بیماری قلبی و چاقی را افزایش دهد.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده