خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» چه چیزی را می توانم در رژیم Fodmap کاهش دهم؟

چه چیزی را می توانم در رژیم Fodmap کاهش دهم؟

آیا رژیم غذایی کم فود مپ به شما در کاهش وزن کمک می کند؟

حتما باید در ابتدا اولین قدمی که برمی دارید این باشد که بهترین و معتبر ترین متخصصین تغذیه را بیابید و در ادامه مسیر متخصصین می توانند با توجه به دانش و تجربه ای که دارند بنابر شرایطی که دارید بهترین برنامه غذایی را برای شما طرح ریزی کنند و در مسیر کاهش وزن همراه شما باشند،این رژیم سرشار از کربوهیدرات های قابل تخمیر است که برای افراد مبتلا به سندروم روده تحریک پذیر مناسب است. رژیم غذایی فودمپ به افزایش کیفیت زندگی افراد با مشکلات گوارشی کمک می کند اما حواستان باشد که مناسب هر کسی نیست و برای افراد سالم ضررهای بیشتری نسبت به منفعت آن دارد.

یادتان باشد حتما با متخصص تغذیه درباره رعایت چنین رژیم غذایی صحبت کنید تا مشکلات گوارشی شما را بیشتر نکند.غذا یک تحریک کننده برای علائم گوارشی است. محدود کردن برخی غذاها در افراد حساس می تواند این علائم را به شدت بهبود ببخشد. رژیمی که کربوهیدرات های قابل تخمیر شدنش کم باشد در واقع نام فود مپ را بر آن نهاده اند .

رژیم غذایی با فودمپ های کم، غذاهای دارای مواد بالا را به شدت محدود می کند. مزیت رژیم غذایی با فودمپ کم روی هزاران فرد مبتلا به سندروم روده تحریک پذیر امتحان شده است. همچنین علائم گوارشی سندروم روده تحریک پذیر شامل درد معده، ورم کردن، رفلاکس، نفخ و مشکلات روده می شودرا کاهش می دهد .

درد معده از علائم اصلی این مشکل است و درصد زیادی از افراد مبتلا به سندروم روده تحریک پذیر نیز درگیر ورم می شوند. این علائم می توانند برای افراد آزاردهنده باشند. تحقیق ها نشان دادند افراد مبتلا به سندروم روده تحریک پذیر حاضر بودند برای رهایی از این مشکل 25 ./. از وزن خود را بدهد.

خوشبختانه رژیم فودمپ نشان داده است درد معده و ورم با کمک آن تا حدود زیادی کاهش می یابد. بررسی ها مشخص کردند افرادی که رژیم غذایی فودمپ را دنبال می کنند . 

مشکل این است که ، یک میلیون روش برای کاهش وزن وجود دارد ،

کاهش وزن هنگام رژیم کم FODMAP می تواند یک چالش بزرگ باشد.اگر می خواهید وزن کم کنید سعی کرده روزانه 1500-1600 کالری بخورید.اگر از چندین نوع سبزیجات کم FODMAP استفاده می کنید ، دسترسی به این امر آسان است.

انواع رژیم های غذایی شامل آزمایش یک رژیم غذایی بدون گلوتن و یک رژیم حذف می باشد. در حالی که غذاهای خاصی می توانند به IBS کمک کنند ، این می تواند در افراد مختلف متفاوت باشد. این روش مخصوصاً هنگام غذا خوردن در رستوران ها و مسافرت بسیار مفید است.

غذاهای FODMAP غذاهایی هستند که حاوی انواع خاصی از کربوهیدرات هستند. آنها شامل قندهایی هستند که می توانند باعث ایجاد علائم در سیستم هضم افراد مستعد شوند. مطالعات نشان داده است که خوردن رژیم غذایی کم غذای FODMAP می تواند به بهبود علائم سندرم روده تحریک پذیر کمک کند.

رژیم کم FODMAP چیست؟

رژیم کم FODMAP ممکن است به مدیریت علائم IBS کمک کند.

در برنامه رژیم غذایی ، غذاهای FODMAP در بالا و پایین طبقه بندی می شوند. این توصیه می کند که افراد مبتلا به IBS از غذاهای FODMAP زیاد پرهیز کنند و غذاهای کم FODMAP را به عنوان کالاهای اصلی روزانه خود انتخاب کنند.

توجه به این نکته مهم است که اندازه های سرو نیز می تواند میزان تحمل فرد نسبت به یک ماده غذایی خاص را تغییر دهد. به عنوان مثال ، مقدار زیادی از یک غذای کم FODMAP می تواند آن را به یک ماده غذایی FODMAP بالا تبدیل کند.

غذاهایی که باید از آنها استفاده شود و از آنها اجتناب شود

غذاهای کم FODMAP که مردم می توانند آزادتر از غذاهای متوسط ​​و زیاد FODMAP بخورند شامل:

سبزیجات: کاهو ، هویج ، پیازکوهی ، خیار ، رازیانه ، بادمجان ، کلم بروکلی ، کدو سبز ، لوبیا سبز و اسفناج کودک.

میوه ها: توت فرنگی ، آناناس ، انگور ، پرتقال و کیوی.

پروتئین ها: مرغ ، گوشت گاو ،بوقلمون ، غذاهای سرد ، بره ، توفو و تخم مرغ

ماهی: خرچنگ ، ​​خرچنگ دریایی ، ماهی قزل آلا ، ماهی تن و میگو.

چربی ها: روغن ، دانه کدو تنبل ، کره ، بادام زمینی ، ماکادامیا و گردو.

نشاسته ، غلات و حبوبات: سیب زمینی ، نان بدون گلوتن ، کینوا، برنج قهوه ای ، چیپس تورتیلا و پاپ کورن.

غذاهای FODMAP بالا برای جلوگیری از این موارد عبارتند از:

سبزیجات: سیر ، مارچوبه ، پیاز، قارچ ، لوبیا ، موسیر و گل پیازچه.

میوه ها: شاه توت ، هندوانه ، آلو خشک ، هلو ، خرما و آووکادو.

گوشت ها: سوسیس ، گوشت با نان ، گوشت های کوبیده شده و گوشت هایی که با سس و مواد سیر پایه پیاز سرو می شوند.

ماهی: ماهی کوبیده و ماهی که با سس یا سس های پیاز سرو می شود.

چربی ها: بادام ، بادام هندی ، پسته ، و آووکادو

نشاسته ، غلات و حبوبات: لوبیا ، عدس ، گندم و نان بر پایه گلوتن ، چاودار ، کلوچه ، شیرینی و ماکارونی.

دنبال کنندگان رژیم فود مپ و لیست خرید نمونه

بسیاری از غذاها به صورت طبیعی فودمپ پایینی دارند.

پروتئین: گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ، ماهی، گوشت بره، میگو و توفو

غلات کامل: برنج قهوه ای، گندم سیاه ، ذرت ، ارزن ، جو دوسر و کیونو

میوه: موز، بلوبری، کیوی، لیمو، نارنگی، پرتقال، پاپایا، آناناس، ریواس و توت فرنگی

سبزیجات: جوانه لوبیا، فلفل سبز، هویج، بادمجان، کلم، گوجه فرنگی، اسفناج و کدو سبز

آجیل ها: بادام، آجیل ماکادامیا ، بادام زمینی ، آجیل کاج و گردو

دانه ها: دانه های کتان، تخم کدو، کنجد و تخم آفتابگردان

لبنیات: پنیر چدار، شیر بدون لاکتوز و پنیر پارمسان

روغن ها: روغن نارگیل و زیتون

نوشیدنی ها: چای سیاه، قهوه، چای سبز، چای نعناع، آب و چای سفید

چاشنی ها: ریحان، فلفل، زنجبیل، خردل، نمک، سرکه برنج سفید

وقتی شخصی تفاوت بین غذاهای FODMAP زیاد و کم را بداند ، تلفیق آنها در رژیم غذایی ساده تر است. هر دو دسته شامل طیف گسترده ای از گروه های غذایی هستند.

قبل از شروع رژیم کم FODMAP ، لازم است با پزشک یا متخصص تغذیه صحبت کنید. پزشکان معمولاً این برنامه غذایی را برای استفاده طولانی مدت توصیه نمی کنند ، زیرا برخی از غذاهای اساسی و غنی از مواد مغذی را از بین می برد.

با این حال ، بسیاری از غذاهای FODMAP پری بیوتیک هستند ، به این معنی که از باکتری های خوب روده پشتیبانی می کنند .

هر کسی با تشخیص IBS که علائم زیر را تجربه می کند ممکن است از رژیم کم FODMAP بهره مند شود:

بدون تسکین علائم حتی پس از حذف غذاهای محرک ، مانند لبنیات ، قهوه ، الکل و غذاهای پرادویه

چندین مطالعه از رژیم های کم FODMAP برای مدیریت علائم IBS پشتیبانی می کند.

در یک کارآزمایی بالینی در سال 2014 ، اثرات رژیم های کم FODMAP در افراد مبتلا و بدون IBS مقایسه شده است. نویسندگان این مطالعه دریافتند که علائم IBS در گروه FODMAP کم در طی یک هفته پس از اجرای رژیم غذایی بهبود یافته است.افراد با درد شکم ، نفخ شکم ، قوام مدفوع و نفخ شکم بهبود یافتند .

یک گزارش در سال 2016 در Gastroenterology Clinical and Experimental ، نشان داد که تا 86٪ از افراد مبتلا به IBS در رژیم های FODMAP کم ، علائم خود را بهبود می بخشند.

یک گزارش فعلی 2017 نشان داد که غذاهای کم FODMAP مزایایی را برای افراد مبتلا به IBS فراهم می کند. همچنین مشخص شد که برخی از سویه ها و دوزهای پروبیوتیک ممکن است مفید باشد ، اگرچه برای شناسایی بهترین گزینه ها تحقیقات بیشتری لازم است.

یک بررسی دیگر در سال 2017 نتیجه گرفت که رژیم های کم FODMAP نتایج مطلوبی را برای علائم IBS ارائه می دهند اما متوجه نشدند که رژیم های FODMAP نسبت به برنامه های غذایی معمولی برای IBS برتر هستند.

رژیم FODMAP چگونه کار می کند؟

توجه به این نکته مهم است که رژیم های کم FODMAP محدودکننده هستند و باید موقتی باشند.

یک رژیم غذایی کم FODMAP شامل سه مرحله است:

حذف: در این مرحله که بسته به پاسخ فرد به رژیم غذایی می تواند از 3 تا 8 هفته طول بکشد فرد تمام FODMAP های بالا را از رژیم غذایی خود حذف می کند.

معرفی مجدد : هنگامی که مرحله حذف به پایان رسید و علائم فرد به حالت اولیه بازگشت یا به طور قابل توجهی بهبود یافت ، آنها می توانند مجدداً غذاهای FODMAP را هر بار در هر نوبت تقریباً هر 3-7 روز شروع کنند. این می تواند به فرد کمک کند تشخیص دهد کدام غذاها علائم آنها را تحریک می کنند.

نگهداری: مرحله نگهداری شامل بازگشت به یک رژیم غذایی معمولی تا آنجا که ممکن است ، فقط غذاهای FODMAP که باعث علائم IBS می شوند را محدود می کند. در نهایت ، برخی از افراد ممکن است بتوانند تمام یا بیشتر FODMAP ها را بدون علامت در رژیم غذایی خود بگنجانند.

مطالعات نشان می دهد که علائم پس از کاهش FODMAP در رژیم غذایی و حتی پس از معرفی مجدد برخی از آنها ، می توانند برای مدت طولانی بهبود یابند . با این حال ، مردم باید از مصرف غذاهای FODMAP که علائم آنها را تحریک می کنند خودداری کنند.

IBS چیست؟

IBS علائم زیر را ایجاد می کند:

ناراحتی شکمی ، یا درد در شکم

نفخ و گاز

احساس ناقص بودن حرکات روده

ناتوانی در تخلیه روده ها

یبوست

اسهال

سو هاضمه

حالت تهوع

محققان علت دقیق IBS را نمی دانند. افراد مبتلا به IBS می توانند از طریق تغییر رژیم غذایی ، دارو ، مدیریت استرس ، رفتار درمانی و انواع روش های درمانی جایگزین علائم را تسکین دهند.

یک رژیم غذایی کم FODMAP ممکن است به بهبود علائم IBS کمک کند ، اما همه پاسخ خوبی به این رژیم ندارند.

هر کسی که علاقه مند به شروع رژیم کم FODMAP است باید در مورد مزایا و خطرات آن با پزشک یا متخصص تغذیه صحبت کند.

قواعد رژیم فودمپ چیست ؟

 دنبال کردن رژیم فودمپ از آنچه فکر می کنید مشکل تر و پیچیده تر است چون شامل چند مرحله می شود. یک مرحله شامل محدود کردن مصرف تمام غذاهای شامل فودمپ می شود. اگر مطمئن نیستید که کدام غذاها فودمپ های بالایی دارند با پزشک خود مشورت کنید.

افرادی که این رژیم غذایی را دنبال می کنند فکر می کنند باید برای طولانی مدت از این غذاها پرهیز کنند اما این مرحله تنها سه تا هشت هفته ادامه دارد. دلیلش هم این این است که فودمپ ها باید در رژیم غذایی باشند تا به سلامت روده کمک کنند.

برخی افراد در همان هفته های ابتدایی متوجه بهبودی می شوند و برخی نیز باید هشت هفته را به طور کامل بگذرانند. همین که علائم گوارشی تان تا حدود زیادی بهبود یافت می توانید به مرحله دوم رژیم بروید .مرحله ی دیگر بازگشت است . در این مرحله به بطور سیستماتیک غذاهایی که فودمپ های بالا دارند را باز می گردانید.

آیا اگر IBS نداشته باشم ، رژیم کم FODMAP به نفع من خواهد بود؟

اگر علائم گوارشی مشابه علائم IBS دارید ، رژیم کم FODMAP ممکن است به شما کمک کند.

تحقیقات نشان می دهد که ممکن است برای مبتلایان به بیماری التهابی روده (IBD) مفید باشد ، اگرچه ، بدون برنامه ریزی دقیق ، یک رژیم محدود می تواند منجر به سو تغذیه بیشتر در اختلالات دستگاه گوارش شود


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده