ثروتسازی با هیپنوتیزم


» شیرین کننده های مصنوعی و مواد جایگزین شکر

شیرین کننده های مصنوعی و مواد جایگزین شکر

آیا شیرین کننده های مصنوعی جایگزین قندی ایمن هستند؟

شیرین کننده های مصنوعی جایگزین های قند مصنوعی هستند. اما ممکن است از موادی که به طور طبیعی وجود دارند ، مانند گیاهان یا خود قند حاصل شود. شیرین کننده های مصنوعی به عنوان شیرین کننده های شدید نیز شناخته می شوند زیرا چند برابر شیرین تر از قند هستند.

از چه چیزهایی می توانید به جای شیرین کننده های مصنوعی استفاده کنید؟

جوانب مثبت و منفی را برای انتخاب آگاهانه درک کنید.

اگر می خواهید قند و کالری رژیم خود را کاهش دهید ، ممکن است به سراغ شیرین کننده های مصنوعی یا سایر مواد جایگزین قند رفته باشید. شما تنها نیستید

شیرین کننده های مصنوعی و سایر مواد جایگزین شکر در انواع مواد غذایی و نوشیدنی هایی که به صورت "بدون قند" یا "رژیم غذایی" از جمله نوشیدنی های غیر الکلی و محصولات پخته شده به بازار عرضه می شوند ، یافت می شوند.فرق همه این شیرین کننده ها در چیست؟ و نقش آنها در رژیم شما چیست؟

درک شیرین کننده های مصنوعی و سایر جایگزین های شکر

جایگزین های شکر شیرین کننده هایی هستند که شما به جای قند رومیزی معمولی (ساکارز) استفاده می کنید. شیرین کننده های مصنوعی فقط یکی از انواع جایگزین های شکر هستند.

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

موضوع جایگزین های شکر ممکن است گیج کننده باشد. یک مشکل این است که اصطلاحات اغلب برای تفسیر باز است.

برخی از تولیدکنندگان شیرین کننده های خود را "طبیعی" می نامند حتی اگر فرآوری شده یا تصفیه شده باشند. آماده سازی استویا یک نمونه است. و برخی از شیرین کننده های مصنوعی از مواد طبیعی گرفته می شوند - سوکرالوز از قند حاصل می شود.

شیرین کننده های طبیعی

شیرین کننده های طبیعی جایگزین های شکر هستند که اغلب به عنوان گزینه های سالم تری نسبت به شکر یا سایر جایگزین های شکر تبلیغ می شوند. اما حتی این "شیرین کننده های طبیعی" نیز غالباً تحت فرآوری و تصفیه قرار می گیرند.

شیرین کننده های طبیعی که FDA به طور کلی بی خطر می داند شامل موارد زیر است:

آب میوه و شهد

عسل

ملاس

شربت افرا

فروکتوز از قندهای ساده است که نیمی از شکر روی میزها را تشکیل می دهد. سوخت و ساز گلوکز و فروکتوز در بدن ما بسیار متفاوت است. در حالی که تک تک سلول های ما از گلوکز استفاده می کنند اما کبد تنها عضوی از بدن است که فروکتوز را به مقدار بسیار بالایی سوخت و ساز می کند.مصرف بسیار زیاد فروکتوز کلید اصلی بسیاری از بیماری های جدی امروزه است. چاقی، دیابت نوع 2، بیماری قلبی و سرطان مثال هایی از بیماری های مرتبط با مصرف بالای فروکتوز هستند.

ده شیرین‌کننده طبیعی

عسل طبیعی (یک قاشق غذاخوری عسل حاوی 64کالری است)

استویا (برگ نوعی گیاه که کالری آن صفر است)

خرما (هر عدد خرمای پیارم حاوی 66 کالری است)

شکر نارگیل (1قاشق غذاخوری شکر نارگیل حاوی 45کالری است)

شیره افرا (یک قاشق غذاخوری شیره افرا حاوی 52کالری است)

ملاس (1قاشق غذاخوری ملاس 47 کالری است)

بالزامیک گلیز (یک قاشق غذاخوری بالزامیک گلیز بسته به غلظتش بین 20 تا 40 کالری دارد)، بالزامیک گلیز (Balsamic Glaze) از جوشاندن سرکه بالزامیک حاصل می‌شود و طرز تهیه‌ آن در ادامه خواهد آمد.

پوره موز (هر فنجان پوره موز حاوی 200 کالری است)

شیره برنج قهوه‌ای(هر قاشق غذاخوری شیره برنج قهوه‌ای حاوی 55 کالری است)

مربای میوه (کالری آن بسته به نوع میوه متغیر است)

شکر نارگیل از شیره نخل نارگیل به دست می آید. این شیرین کننده حاوی مواد مغذی از جمله آهن، روی، کلسیم، پتاسیم و همچنین آنتی اکسیدان ها است.

شکر نارگیل کالری بالایی دارد و با تعداد کالری های شکر معمولی یکسان است. همچنین شکر نارگیل فروکتوز بسیار بالایی دارد.

عسل حاوی ویتامین ها و مواد معدنی و همچنین میزان بالایی از آنتی اکسیدان های مفید است. خوردن عسل به افزایش سطح آنتی اکسیدان ها در خون کمک می کند. بالا رفتن آنتی اکسیدان ها در خون با کاهش خطر بیماری ها مرتبط است.

شیره افرا از شیرین کننده های طبیعی و غلیظ است که با از چوب درخت افرا به دست می آید. شیره افرا حاوی میزان قابل قبولی از مواد معدنی مانند کلسیم، پتاسیم، آهن، روی و منگنز است. شیره افرا حداقل 24 نوع آنتی اکسیدان مختلف دارد. شیره طعمی شیرین و بافتی غلیظ و شربت مانند دارد. از جوشاندن قند نیشکر و یا چغندر قند شیره به دست می آید. این شیرین کننده طبیعی حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و چندین آنتی اکسیدان است. این شربت کهربایی که از شیره درخت افرا تهیه می‌شود ، شربت افرا 100./. طبیعی و حاوی بسیاری از مواد معدنی از جمله پتاسیم، سدیم و مس است. این افزودنی شیرین را به راحتی جایگزین قند و شکر کنید.

شهد آگاو جایگزین شکر و مناسب برای تغذیه سالم به خصوص افراد دیابتی است. مغز گیاه آگاو سرشار از ساکارین است و وقتی پوست آن کنده شود آن را می‌توان خورد، شیرین و مغذی اما نسبتا فیبری است. شهد آگاو قند خون را تنظیم کرده و کلسترول را کاهش می‌دهد و سرشار از کلسیم و منیزیم است و همچنین برای چربی سوزی بسیار کارآمد است.

شکر نخل نارگیل از شیره‌ نارگیل گرفته می‌شود. قند با حرارت دادن شیره‌ نارگیل تا زمانیکه آب آن تبخیر شود، تهیه می‌گردد. پس از فرآوری، شکر مذکور دارای رنگی کاراملی و طعمی شبیه به شکر قهوه‌ای است و می‌تواند به جای شکر در هر دستور غذایی استفاده شود. قند نخل نارگیل از نظر کالری و کربوهیدرات‌ها مشابه با قند نیشکر معمولی است. شکر نخل نارگیل، انرژی را بالا برده و قند خون را تنظیم میکند. آهن و منیزیم فراوان در آن یافت شده و به عنوان یک جایگزین مناسب قند و شکر شناخته شده است

شربت برنج قهوه ای یا مالت برنج شیرین کننده‌ای طبیعی است که از نشاسته موجود در برنج قهوه‌ای با آنزیم‌های طبیعی تولید می‌شود. شربت برنج قهوه‌ای مانند عسل و آگاو شیرین نیست اما دارای فروکتوز، گلوتن و گندم آزاد است که می‌تواند یکی از بهترین جایگزین‌های قند و شکر برای افراد به حساب آید. شیرین‏ کننده‌‏ای سنگین با طعمی ملایم بوده که در پخت و پز و نوشیدنی‌ها بسیار استفاده می‌شود.

شیرین کننده های مصنوعی

شیرین کننده های مصنوعی جایگزین های قند مصنوعی هستند. اما ممکن است از موادی که به طور طبیعی وجود دارند مانند گیاهان یا خود قند گرفته شده اند. شیرین کننده های مصنوعی به عنوان شیرین کننده های شدید نیز شناخته می شوند زیرا چند برابر شیرین تر از قند هستند.

شیرین کننده های مصنوعی می توانند جایگزین جذابی برای شکر باشند زیرا در واقع هیچ کالری به رژیم شما اضافه نمی کنند. همچنین ، در مقایسه با مقدار قندی که معمولاً برای شیرینی استفاده می کنید ، فقط به کسری شیرین کننده مصنوعی نیاز دارید.

موارد استفاده برای شیرین کننده های مصنوعی

از شیرین کننده های مصنوعی به طور گسترده ای در غذاهای فرآوری شده استفاده می شود ، از جمله:

نوشیدنی های غیر الکلی ، مخلوط نوشیدنی های پودر شده و سایرنوشیدنی ها

محصولات پخته شده

آب نبات

پودینگ ها

مواد غذایی کنسرو شده

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

مربا و ژله

محصولات لبنی

شیرین کننده های مصنوعی برای مصارف خانگی نیز محبوب هستند. برخی حتی می توانند در پخت و پخت و پز استفاده شوند.

برخی از دستور العمل ها ممکن است نیاز به اصلاح داشته باشند زیرا برخلاف شکر ، شیرین کننده های مصنوعی حجم زیادی ندارند. برچسب های شیرین کننده های مصنوعی را برای استفاده مناسب در خانه بررسی کنید.

برخی از شیرین کننده های مصنوعی ممکن است طعم و مزه ای از خود به جا بگذارند. یک شیرین کننده یا ترکیب شیرین مصنوعی متفاوت ممکن است جذابیت بیشتری داشته باشد.فواید احتمالی شیرین کننده های مصنوعی برای سلامتی

شیرین کننده های مصنوعی در پوسیدگی دندان و ایجاد حفره ها نقش ندارند. شیرین کننده های مصنوعی نیز ممکن است به موارد زیر کمک کنند:

کنترل وزن. شیرین کننده های مصنوعی عملاً کالری ندارند. در مقابل ، یک قاشق چای خوری شکر حدود 16 کالری دارد - بنابراین یک قوطی کولای شیرین با 10 قاشق چای خوری شکر اضافه شده حدود 160 کالری دارد. اگر می خواهید لاغر شوید یا از افزایش وزن جلوگیری کنید ، محصولات شیرین شده با شیرین کننده های مصنوعی ممکن است گزینه جذابی باشد ، اگرچه تأثیر آنها برای کاهش وزن در دراز مدت مشخص نیست.

دیابت. شیرین کننده های مصنوعی کربوهیدرات نیستند. بنابراین برخلاف شکر ، شیرین کننده های مصنوعی به طور کلی سطح قند خون را افزایش نمی دهند. در صورت ابتلا به دیابت قبل از استفاده از مواد جایگزین قند از پزشک یا متخصص تغذیه خود سوال کنید.

نگرانی های احتمالی سلامتی با شیرین کننده های مصنوعی

شیرین کننده های مصنوعی برای دهه ها به شدت مورد بررسی قرار گرفته اند.

منتقدان شیرین کننده های مصنوعی می گویند که آنها باعث ایجاد انواع مشکلات سلامتی از جمله سرطان می شوند. این بیشتر به دلیل مطالعات مربوط به دهه 1970 است که شیرین کننده مصنوعی ساخارین را با سرطان مثانه در موش های آزمایشگاهی مرتبط می کند. به دلیل آن مطالعات ، ساخارین یکبار برچسب هشدار می داد که ممکن است برای سلامتی شما خطرناک باشد.

اما طبق انستیتوی ملی سرطان و سایر آژانس های بهداشتی ، هیچ دلیل علمی معتبری وجود ندارد که نشان دهد هیچ یک از شیرین کننده های مصنوعی مورد استفاده در ایالات متحده باعث سرطان یا سایر مشکلات جدی سلامتی شده اند. مطالعات متعدد تأیید می کنند که شیرین کننده های مصنوعی به طور کلی ، حتی برای زنان باردار ، در مقادیر محدود بی خطر هستند. در نتیجه ، برچسب هشدار دهنده ساخارین کنار گذاشته شد.

شیرین کننده های مصنوعی توسط سازمان غذا و دارو (FDA) به عنوان افزودنی های غذایی تنظیم می شوند. قبل از اینکه برای فروش در دسترس قرار بگیرند ، باید توسط FDA بررسی و تأیید شوند .

بعضی اوقات FDA ماده ای را "به طور كلی به عنوان بی خطر شناخته شده" (GRAS) اعلام می كند. اگر این مواد یکی از این معیارها را داشته باشد این نام را دریافت می کنند:

متخصصین واجد شرایط این ماده را بر اساس داده های علمی برای استفاده مورد نظر خود بی خطر می دانند. آماده سازی استویا نمونه ای از این نوع تعیین GRAS است .

این مواد دارای سابقه طولانی استفاده معمول در مواد غذایی هستند که به طور کلی بی خطر تلقی می شوند.FDA مصرف روزانه قابل قبول (ADI) برای هر شیرین کننده های مصنوعی ایجاد کرده است. ADI حداکثر مقداری است که هر روز در طول زندگی مصرف می شود. ADI ها در سطوح بسیار محافظه کارانه تنظیم می شوند.

شیرین کننده های جدید

شیرین کننده های جدید به دلیل اینکه از چه ساخته شده اند و چگونه ساخته شده اند ، در یک گروه خاص قرار نمی گیرند. استویا یک نمونه است. FDA تایید بسیار آماده سازی استویا به عنوان شیرین کننده رمان تصفیه شده اما استویا طیف برگ و یا عصاره استویا خام برای این استفاده مورد تایید نیست.

همچنین تاگاتوز به دلیل ساختار شیمیایی خود یک شیرین کننده جدید محسوب می شود. تاگاتوز یک شیرین کننده کم کربوهیدرات مشابه فروکتوز است که به طور طبیعی وجود دارد اما از لاکتوز موجود در محصولات لبنی تولید می شود. FDA طبقه بندی تاگاتوز به عنوان یک GRAS ماده.

الکل های قندی

الکلهای قندی (پلی الها) کربوهیدرات هایی هستند که به طور طبیعی در برخی میوه ها و سبزیجات وجود دارند - اگرچه می توانند تولید شوند. الکل های قندی علی رغم نامشان الکلی نیستند زیرا حاوی اتانول نیستند که در نوشیدنی های الکلی وجود دارد.

الکلهای قند شیرین کننده های شدید در نظر گرفته نمی شوند زیرا شیرین تر از قند نیستند. در حقیقت ، برخی شیرین تر از شکر هستند. FDA همانند شیرین کننده های مصنوعی ، استفاده از الکلهای قند را تنظیم می کند.

الکلهای قند حاوی کالری هستند. اما کالری کمتری نسبت به شکر دارند و این باعث می شود که آنها یک گزینه جذاب باشند.

موارد استفاده برای الکل های قندی

به طور کلی از الکل های قندی هنگام تهیه غذا در خانه استفاده نمی شود. اما آنها در بسیاری از غذاهای فرآوری شده و سایر محصولات از جمله شکلات ، آدامس و خمیر دندان وجود دارند. الکلهای قندی شیرینی ، فله و بافت را به غذا اضافه می کنند و همچنین به رطوبت غذا کمک می کنند.

الکلهای قند غالباً با شیرین کننده های مصنوعی ترکیب می شوند تا شیرینی را افزایش دهند. برچسب های مواد غذایی ممکن است از اصطلاح عمومی "الکل قند" استفاده کنند یا نام خاص مانند سوربیتول را ذکر کنند.

فواید احتمالی الکل های قندی برای سلامتی

مانند شیرین کننده های مصنوعی ، الکل های قندی نیز در پوسیدگی دندان و ایجاد حفره ها نقش ندارند و همچنین می توانند به موارد زیر کمک کنند:

کنترل وزن. الکل های قندی کالری را به رژیم شما کمک می کنند - اما کالری کمتری نسبت به شکر معمولی است. الکل های قندی ممکن است به تلاش برای کنترل وزن کمک کنند.

دیابت. برخلاف شیرین کننده های مصنوعی ، الکلهای قندی کربوهیدرات هستند و می توانند سطح قند خون را افزایش دهند. اما بدن شما الکل های قندی را به طور کامل جذب نمی کند ، بنابراین تأثیر آنها بر قند خون نسبت به سایر قندها کمتر است. برای راهنمایی با پزشک یا متخصص تغذیه خود صحبت کنید زیرا الکلهای قندی از نظر تأثیر بر قند خون متفاوت هستند.

نگرانی های احتمالی سلامتی در مورد الکل های قندی

وقتی الکلهای قندی به مقدار زیاد خورده شوند ، می توانند اثر ملین داشته باشند و باعث نفخ ، گاز روده و اسهال شوند. برچسب های محصول ممکن است هشداری در مورد این اثر ملین بالقوه داشته باشد.

موارد استفاده برای شیرین کننده های طبیعی

شیرین کننده های طبیعی کاربردهای مختلفی هم در خانه و هم در غذاهای فرآوری شده دارند. آنها گاهی اوقات به عنوان "قندهای اضافه شده" شناخته می شوند زیرا در حین فرآوری به غذاها اضافه می شوند.

فواید احتمالی شیرین کننده های طبیعی برای سلامتی

جایگزین های طبیعی قند ممکن است از قند سالم تر به نظر برسند. اما محتوای ویتامین و مواد معدنی آنها تفاوت قابل توجهی ندارد. به عنوان مثال ، عسل و شکر از نظر تغذیه ای شبیه یکدیگر هستند و بدن شما به دو صورت گلوکز و فروکتوز در می آید.

انتخاب شیرین کننده طبیعی بر اساس طعم و مزه به جای ادعاهای مربوط به سلامتی ، کار درستی نیست. فقط سعی کنید از شیرین کننده های اضافه شده به میزان کم استفاده کنید.

نگرانی های احتمالی سلامتی با شیرین کننده های طبیعی

شیرین کننده های طبیعی به طور کلی بی خطر هستند. اما مصرف هیچ نوع خاص قند اضافه شده هیچ مزیتی برای سلامتی ندارد.

مصرف بیش از حد قند ، حتی شیرین کننده های طبیعی ، می تواند منجر به مشکلات سلامتی مانند پوسیدگی دندان ، افزایش وزن ، تغذیه نامناسب و افزایش تری گلیسیرید شود. عسل می تواند حاوی مقدار کمی اسپور باکتریایی باشد که می تواند سم بوتولیسم تولید کند. به کودکان زیر 1 سال نباید عسل داده شود.

هنگام انتخاب جایگزین های شکر ، یک مصرف کننده باهوش بودن هزینه دارد. شیرین کننده های مصنوعی و جایگزین های شکر می توانند به مدیریت وزن کمک کنند. اما آنها یک گلوله جادویی نیستند و باید فقط در حد متوسط ​​از آنها استفاده شود.

غذایی که به عنوان بدون شکر به بازار عرضه می شود فاقد کالری است ، بنابراین هنوز هم می تواند باعث افزایش وزن شود. به خاطر داشته باشید که غذاهای فرآوری شده ، که غالباً جایگزین قند هستند ، به طور کلی فواید سلامتی غذاهای کامل مانند میوه ها و سبزیجات را ندارند.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) مشاهده