بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آموزش تهیه فلفل قرمز چیلی

آموزش تهیه فلفل قرمز چیلی

خشک کردن فلفل تند

خشک کردن فلفل قرمز تند یک راه حل ایده آل برای ذخیره سازی و استفاده از فلفل در آینده می باشد. راه های زیادی برای خشک کردن فلفل قرمز وجود دارد که می توانید با این روش ها در این پست از سایت ویکی چجور آشنا شده و در خانه اقدام به خشک کردن فلفل قرمز تند کرد. و برای زمان آتی در غذا ها و آشپزی خود استفاده کنید.

بهترین فلفل قرمز تند را از نطر کیفیت و نوع انتخاب کنید.

فلفلی که برای خشک کردن انتخاب می کنید باید کاملا رسیده و یک رنگ باشد یعنی باید رنگ آن قرمز باشد‌. از فلفل های قرمزی که دارای لکه، سوراخ، بریدگی باشد استفاده نکنید.

توجه داشته باشید که روش خشک کردن با جریان هوا و در هوای آزاد فقط در آب و هوای خشک کاربرد دارد.

اگر شما در آب و هوای مرطوب اقدام به خشک کردن فلفل در هوای آزاد بکنید فلفل های بسیار نرم نتیجه کار شما خواهد بود‌.

اخطار :

هنگام کار با فلفل های قرمز تند نیاز به دستکش های محافظ و عینک ایمنی دارید. فلفل ها و دانه های آن حاوی روغن هایی هستند که به چشم ها، گوش ها، دهان و پوست شما آسیب می رساند. دستکش و عینک می تواند خطر آسیب را کاهش دهد.

از یک چاقوی تیز برای بریدن فلفل قرمز استفاده کنید.

با چاقو فلفل ها را به صورت عمودی به دو نیم تقسیم کنید. دانه های درون فلفل را خارج کنید‌.

آب و هوای محل زندگی خود را بررسی کنید.

تاریخی را انتخاب کنید که هوا در ۳ روز پی در پی گرم و آفتابی باشد‌‌. برای پیش بینی آب و هوای می توانید از طریق نرم افزار های آب و هوا به صورت آنلاین و یا از طریق اخبار و روزنامه ها استفاده کنید.

بعد از بریدن فلفل ها از وسط و خارج کردن دانه های آن فلفل ها را بریده شده بر روی ورقه آلومینیومی قرار داده و سپس در نور مستقیم خورشید قرار دهید‌. اگر چه محیط خارجی زیر نور مستقیم خورشید بهترین حالت برای خشک کردن فلفل است اما در صورت عدم امکان می توانید فلفل ها را پشت پنجره و مقابل خورشید قرار دهید.

فلفل ها را در زیر نور مستقیم به مدت ۸ ساعت قرار دهید تا خشک شود سپس طرف دیگر آن ها را بر گردانید تا طرف دیگر آن ها نیز خشک شوند.

هنگام غروب خورشید برای جلوگیری از خورده شدن و آسیب رسیدن به فلفل توسط حشرات موذی روی آن را با یک پارچه یا تور تمیز بپوشانید‌.صبح روز بعد، پارچه را بر دارید تا فلفل ها کاملا با نور خورشید خشک شوند.

برای دانستن این که آیا فلفل ها خشک شده اند یا نه؟ یکی از فلفل را بردارید اگر به راحتی با دست شکسته شود یعنی فلفل ها کاملا خشک شده اند فلفل ها را از روی ورقه برداشته و درون ظرف درب دار برای استفاده در آینده ذخیره کنید.

بعد از خشک شدن کامل فلفل ها، می توانید آن ها را آسیاب کرده و پودر فلفل قرمز بدست آورید.

خشک کردن فلفل با استفاده از اجاق گاز

فر اجاق گاز خود را با درجه ۷۹ درجه سیلسیوس (۱۷۵ درجه فارنهایت) گرم کنید. بهترین دما برای یک اجاق گاز جهت خشک کردن فلفل ها ۴۰ درجه سانتی گراد می باشد.

بعد از بریدن فلفل از وسط به صورت عمودی و خارج کردن دانه های آن، فلفل ها را از قسمت بریده شده روی یک ورقه تابه ی آلومینومی قرار دهید توجه داشته باشد که باید فقط یک لایه از فلفل روی ورقه قرار داده شود. ظرف حاوی فلفل را درون فر قرار دهید.

فلفل ها باید به مدت ۶الی ۸ساعت در فر بماند. در صورت تمایل می توانید در طول خشک کردن با فر، یکبار فلفل ها را برگردانید. هنگامی که رنگ آن ها شروع به قهوه ای شدن کرد، یعنی آن ها خشک شده اند.

تذکر: توجه داشته باشید که زمان خشک شدن فلفل ها بستگی به اندازه آنها دارد.

بعد از خشک شدن کامل فلفل ها، می توانید آن ها را آسیاب کرده و پودر فلفل قرمز بدست آوردید.


خشک کردن فلفل با نخ

مواد لازم

   فلفل قرمز

   نخ و سوزن

ابتدا فلفل ها شسته و یکی دو ساعت صبر میکنیم تا کمی آبشان برود

سپس با استفاده از نخ و سوزن آنها به نخ میکشیم در جای مناسبی که گرد و خاک روشون نشینه آویزان میکنیم و میگذاریم چند روز بمانند تا قشنگ خشک شوند

بعد از اینکه خشک شدند آنها را آسیاب میکنیم و پودر فلفل را دو سه ساعت در یک سینی استیل پهن میکنیم تا رطوبش کاملا از بین برود. اینجوری یک فلفل قرمز خونگی و تمیز داریم که طعمش و تندیش خیلی بهتر از فلفل های آماده است

روغن فلفل قرمز تند یا همان فلفل چیلی

بعنوان یک چاشنی تند و خوشمزه برای غذاها مانند ماکارونی، پاستا، سیب زمینی سرخ کرده، غذاهای دریایی و سایر غذاها استفاده می شود. فلفل قرمز تند همراه با روغن زیتون برای رشد مو، پرپشتی موها، گردش خون پوست سر و بهود ضخامت مو عالی هست.

روغن زیتون گرما و حرارت فلفل بر روی پوست را کاهش می‌دهد. فلفل قرمز یکی از بهترین منابع ویتامین ث است که با توسعه رشد سلول های سفید خون سیستم دفاعی بدن را تقویت کرده و بدین ترتیب تعداد باکتری ها و میکروب ها را در بدن محدود می کند.

فلفل قرمز تند به خاطر مقادیر بالای ویتامین ث از تشکیل چین و چروک های پوستی ممانعت می کند زیرا ویتامین ث یکی از بهترین ویتامین ها برای پوست و جوانی است. اما باید به موارد استفاده، طرز استفاده و روش استفاده از آن توجه ویژه ای شود و از یک متخصص طب سنت مشورت گرفته شود.

اگرچه روغن فلفل قرمز تند در بسیاری از فروشگاه ها موجود است؛ اما می توانید خودتان در خانه و با دنبال کردن مراحل زیر و تنها با داشتن موادی از قبیل فلفل قرمز و روغن زیتون به سادگی روغن فلفل قرمز یا چیلی درست کرده و از طعم و مزه آن در غذاهایتان لذت ببرید. 


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده