خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» مزایا علمی رازیانه و استفاده آن برای سلامتی بدن

مزایا علمی رازیانه و استفاده آن برای سلامتی بدن

خواص گیاه و دانه رازیانه

Foeniculum vulgare که معمولاً با نام رازیانه شناخته می شود ، یک گیاه خوراکی و دارویی است.گیاه رازیانه سبز و سفید ، دارای برگهای پر و گلهای زرد است.

رازیانه گیاهی با عطر و طعمی شبیه به شیرین بیان است که ممکن است بتواندانواع ویروس مبارزه و آنها را از بین ببرد.

یک مطالعه آزمایشگاهی نشان داد که عصاره رازیانه آثار ضد ویروسی قوی را در برابر ویروس های هرپس و پارا آنفلوانزا نوع-3 (PI-3) که موجب عفونت های تنفسی در گاوها می شود،موثر است

قسمت های مورد استفاده این گیاه

بذر، برگ و ریشه. مقدار مصرف روزانه رازیانه، به طور متوسط حداکثر 5 گرم یا یک تا سه استکان عرق آن توصیه می شود و برای اینکه نتیجه درمان مشخص شود و گیاه خواص درمانی خود را به جای بگذارد، حداکثر 40 روز زمان نیاز دارد.

زمان دوران بارداری و شیردهی، مصرف این گیاه ضرری به همراه ندارد و داروخانه های گیاهی ایران به شکل های مختلف (مثل قطره آنتی میگرن، شربت توسیان، شربت تیسیان، پودر ژنرال تونیک، قطره سنکول، سنالین، منتازین و لوسیون تقویت موی سنیره) موجود هستند که داخل تمام این محصولات رازیانه وجود دارد.

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

سرشار از هورمون برای خانم ها: رازیانه خواص هورمونی دارد و برای بیش از 90 درصد از خانم ها تجویز می شود. به این شکل که در ترکیب آن، استروژن (هورمون زنانه) بالایی یافت می شود. باعث افزایش شیر شده و بهترین درمان برای قطع قاعدگی است. از خواص رازیانه ضد چاقی بودن آن است، التهاب های واژن و علائم یائسگی مثل گرگرفتگی را برطرف می کند. علاوه بر این اگر با گل گاوزبان صرف شود، قاعده آور است، یعنی قطع قاعدگی را متوقف می کند

رازیانه حاوی مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و پلی فنول هاست که دارای خواص ضد التهابی قوی هستند و با کاهش رادیکال های آزاد بدن خطر ابتلا به بیماری های مزمن از جمله بیماری های قلبی و عروقی، چاقی، سرطان، بیماری های عصبی و دیابت نوع 2 را کاهش می دهند.

لاغری و کاهش وزن

رازیانه می تواند با کاهش اشتها و جلوگیری از پرخوری باعث لاغری و کاهش وزن شود؛ یک مطالعه انجام شده بر روی 9 زن سالم نشان داده که مصرف یک فنجان دم کرده رازیانه یا 2 گرم دانه های رازیانه قبل از هر وعده غذایی به کاهش اشتها در آن ها کمک می کند. به نظر میرسد که آنتول، یکی از ترکیبات گیاهی موجود در رازیانه عامل کاهش اشتها در این گیاه دارویی باشد.

سلامت قلب

مصرف رازیانه تازه و دانه های آن به سلامت قلب کمک می کنند؛

کلسترول خون

رازیانه حاوی مقادیر بالای فیبر است که به کاهش کلسترول خون بالا کمک می کند و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد. تحقیقات نشان داده که رژیم های غذایی سرشار از فیبر، خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهند.

فشار خون

رازیانه به دلیل مقادیر بالای منیزیم، پتاسیم و کلسیم که دارد باعث کاهش فشار خون بالا شده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد.

سرطان

مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و ترکیباتی از جمله آنتول موجود در رازیانه دارای خواص ضد سرطانی هستند؛ یک مطالعه آزمایشگاهی نشان داده که آنتول به طور موثر باعث کاهش رشد سلول های سرطانی و القای آپوپتوز (مرگ سلولی) در سلول های سرطان پستان می شود.

دوران شیردهی

رازیانه به دلیل مقادیر بالای آنتول که دارد دارای خواص گالاکتوژنیک است، به این معنی که به افزایش ترشح شیر مادر کمک می کند. مطالعات نشان داده که رازیانه می تواند ترشح شیر مادر و غلظت پرولاکتین (یک هورمون که باعث افزایش تولید شیر مادر می شود) در خون را افزایش دهد.

ضد باکتری طبیعی

رازیانه ممکن است دارای خواص ضد باکتری طبیعی و قوی باشد. مطالعات نشان می دهد که عصاره رازیانه به طور موثری از رشد باکتری های مضر مانند اشرشیا کلی، استافیلوکوک اورئوس و کاندیدا آلبیکنز جلوگیری می کند.

ضد التهاب گیاهی

مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و ویتامین C موجود در رازیانه دارای خواص ضد التهاب طبیعی هستند که خطر ابتلا به بیماری های التهابی را کاهش می دهند.

سلامت روان

برخی مطالعات نشان داده که عصاره رازیانه به سلامت روان کمک کرده و خطر از دست دادن حافظه مرتبط با افزایش سن را کاهش می دهد.

دوران یائسگی زنان

رازیانه به دلیل مقادیر بالای فیتو استروژن هایی که دارد ممکن است علائم یائسگی را از بین ببرد؛ تحقیقات نشان داده که رازیانه باعث کاهش گرگرفتگی، خارش و خشکی واژن و اختلال خواب در زنان یائسه می شود.

پوکی استخوان

مقادیر قابل توجه کلسیم، منیزیم، فسفر و ویتامین K موجود در رازیانه به حفظ استحکام استخوان ها کمک می کند، باعث تقویت و افزایش تراکم استخوان شده و خطر ابتلا به پوکی استخوان را کاهش می دهد.

معده و دستگاه گوارش

رازیانه سرشار از فیبر است و به عنوان یکی از بهترین گیاهان دارویی برای بهبود هضم غذا و سلامت دستگاه گوارش شناخته می شود.

سلامت چشم

فلاونوئید ها، ویتامین C و روی موجود در رازیانه به بهبود بینایی کمک می کنند و با کاهش خطر آسیب های اکسیداتیو، احتمال ابتلا به دژنراسیون ماکولا را کاهش می دهند.

سرفه و گلودرد

محققان در ایتالیا بخور با روغن رازیانه به کاهش موکوس در ریه ها کمک کرده و باعث درمان سرفه و گلودرد می شود.

درمان درد قاعدگی

مطالعات اخیر انجام شده در ایران نشان داده که ترکیبی از عصاره رازیانه و ویتامین E به درمان کمر درد و دل درد شدید در دوران قاعدگی و پریود کمک می کند.

جوان سازی پوست صورت

برای مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و ویتامین C موجود در رازیانه به کاهش رادیکال های آزاد بدن کمک کرده و با افزایش تولید کلاژن به رفع چین و چروک و جوان سازی پوست صورت کمک می کنند.

درمان آکنه و جوش صورت

چای رازیانه به صورت خوراکی و موضعی برای درمان آکنه و جوش صورت مفید می باشد.

نکته :پیش از گذاشتن هرگونه ماسک بر روی پوست صورت و نواحی حساس بدن، ابتدا مقدار کمی از آن را بر روی پوست بازو مالیده و پس از 20 دقیقه بشویید.

چنانچه پس از گذشت حداقل 24 الی 48 ساعت پوست شما واکنش آلرژیک نشان نداد، می توانید آن را بر روی سایر نقاط بدن نیز استفاده کنید.

ماسک رازیانه برای جوش صورت

مقداری دانه های رازیانه را در یک فنجان آب جوش بریزید و 10 دقیقه بگذارید تا دم بکشد و سرد شود، حالا این محلول را بر روی صورت و گردن بمالید و بگذارید 5 دقیقه بماند سپس با آب سرد بشویید.

تقویت موی سر

دانه های رازیانه برای درمان شوره سر، ریزش مو، درمان خارش و پوسته شدن مو، شکنندگی مو و درمان موخوره و رفع موهای زائد بدن مفید می باشند.

مضرات رازیانه

رشد بسیار زود هنگام سینه در زنان یک بیماری است که قبل از بلوغ رخ می دهد. چای رازیانه یکی از عوامل اصلی بیماری است که باعث تشدید آن می شود.

این گیاه را با دارو های دیگر همزمان مصرف نکنید. به طور مثال کسی که دارو های مربوط به اختلالات تشنج یا صرع استفاده می کند، باید از مصرف این گیاه نیز اجتناب کند که علایم این بیماری را شدیدتر کند. افرادی که آسم آلرژیک هم دارند باید در مصرف رازیانه احتیاط کنند.

اگردر ناحیه سینه یا هر ناحیه دیگری کیست دارند از مصرف رازیانه، خودداری کنند.مزاج گرم و خشکی دارد بنابراین افراد با این مزاج، اگر در مصرف آن زیاده روی کنند، دچار مشکل خواهند شد،این گیاه با مصلح آن یعنی ماده غذایی دیگری که طبع گرم و خشک رازیانه را متعادل کند مثل عرق کاسنی، عسل و سکنجبین مصرف شود.

عرق رازیانه برای خانمها

مصرف عرق رازیانه برای روزی نصف الی یک استکان به شکل مستمر باعث چاقی صورت خانم ها می‌شود.

خوش فرم شدن اندام خانم‌ها

اثر روی زیبایی خانم‌ها

تاثیر بر درد ماهانه

فعالیت ضد سرطانی

فعالیت ضد ویروسی

فعالیت ضد باکتریایی

فعالیت ضد قارچی

فعالیت آنتی اکسیدانی

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

فعالیت محافظتی از کبد

فعالیت ضد استرس

خاصیت بهبود حافظه

بهبود کارکرد مغز

بهبود آلزایمر

فعالیت ضد پر مویی در زنان

فعالیت قوی استروژنیک

بهبود عملکرد مجاری تنفسی

بهبود فعالیت روده

فعالیت ضد درد

فعالیت ضد جهش ژنتیکی

کاهش قندخون

فعالیت ضدپیری در پوست

تسکین دردقاعدگی

بهبودعملکرددستگاه گوارش

رفع یبوست و ضدنفخ

بهبودافسردگی

شفافیت وطراوت پوست

کاهش اضطراب واسترس

کاهش اشتهاو افزایش سوخت و ساز بد


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده