خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» حقایق پوست هندوانه ، فواید سلامتی و ارزش غذایی

حقایق پوست هندوانه ، فواید سلامتی و ارزش غذایی

پوست هندوانه چه فایده ای دارد؟

هندوانه علاوه بر اینکه میوه خوشمزه ای است می تواند به عنوان یک محصول مراقبت از پوست نیز مورد استفاده قرار گیرد. پوست می تواند به آرام شدن التهاب پوست کمک کند ، در حالی که دانه ها باعث تقویت کلاژن در بدن شما می شوند. هندوانه همچنین دارای ویتامین E است که پوست شما را جوان می کند.سرشار از فیبر است. یکی دیگر از مزایای پوست هندوانه این است که منبع غنی فیبر است. یک رژیم غذایی سرشار از فیبر دارای مزایای کلی سلامتی است ، از جمله موارد زیر: فیبر به حرکت منظم روده کمک می کند و ممکن است به کاهش خطر ابتلا به بیماری های روده بزرگ کمک کند.

پوست هندوانه یک لایه بیرونی سخت است که دارای قسمت بیرونی سبز است و قبل از ارائه گوشت قرمز و صورتی میوه ، در داخل آن کمرنگ و کمرنگ می شود. هندوانه به عنوان یک میوه از قبل پر از مواد مغذی است و پوست آن نیز فواید مختلف سلامتی را فراهم می کند. هندوانه پر از ویتامین هایی مانند ویتامین A ، B6 و C ، همچنین حاوی لیکوپن و اسیدهای آمینه است ، همه با هم ترکیب می شوند تا به سلامت پوست کمک کنند ،در یک روز گرم تابستانی، چیزی هیجان انگیزتر از مصرف هنداونه نیست. هندوانه، بومی افریقای جنوبی است و در حدود 1000 سال پیش، در نواحی رود نیل در مصر و همچنین در چین کشت می‌شده است.

اما، هم اکنون هندوانه در سرتاسر جهان کشت می‌شود. معمولاً برای خرید هندوانه، باید به دنبال هندوانه‌های بزرگتر و آبدارتر گشت.پوست بیرونی هندوانه سبز، سخت و گوشتی است و به ندرت مصرف می‌شود، در حالی که قسمت داخلی آن نرم، قرمز یا صورتی رنگ است که حاوی مقدار زیادی هسته است که قابل خوردن هستند.

خواص دارویی هندوانه به انواع آن و به میزان رسیده شدن آن‌ بستگی دارد. برای مثال، معمولاً وقتی که هندوانه به طور کامل رسیده است، بتا-کاروتن و لیکوپن در مقادیر زیاد در آن وجود دارند.

خواص شگفت انگیز هندوانه برای سلامتی

هندوانه حاوی مقدار زیادی پتاسیم است که در تمیز نمودن مواد سمی در کلیه بسیار مفید است. علاوه بر این، آن‌ها در کاهش غلظت اوریک اسید در خون مفید هستند، در نتیجه باعث کاهش آسیب دیدگی کلیه و سنگ کلیه می‌شوند.

علاوه بر این، به علت محتوای زیاد آب، هندوانه باعث دفع ادرار می‌شود که برای تمیز شدن کلیه‌ها نیز بسیار مفید است.

همچنین، آنتی اکسیدان‌های موجود در هندوانه سلامت کلی کلیه‌ها را برای مدت زمان طولانی تضمین می‌کنند و علائم پیری زودرس مانند چین و چروک و لکه‌های روی پوست را کاهش می‌دهند.

مزیت هندوانه در جلوگیری از گرمازدگی

هندوانه در کاهش دمای بدن و کاهش فشار خون بدن بسیار موثر است. بسیاری از مردم در مناطق گرمسیری این میوه را هر روز در طول تابستان مصرف می‌کنند تا از گرمازدگی در امان باشند.

مقدار زیاد آب در هندوانه، همچنین باعث انتشار مایع اضافی در عرق بدن می‌شود که بدن را در طول روزهای گرم تابستان خنک نگه می‌دارد.

مقدار پتاسیم و منیزیم موجود در هندوانه برای کاهش فشار خون بسیار مناسب است. پتاسیم به عنوان یک اتساع عروق محسوب می‌شود، به این معنی که تنگی و فشار در رگ‌های خونی و شریان‌ها را آزاد می‌کند، در نتیجه باعث تحریک جریان خون و کاهش فشار بر سیستم قلبی عروقی می‌شود.هندوانه باعث کاهش فشار خون می‌شود و احتمال لخته شدن خون، سکته مغزی و حملات قلبی را کاهش می‌دهد.

خواص شگفت انگیز هندوانه برای گرما زدگی

مصرف هندوانه در سال‌های اخیر توجه زیادی را به خود جلب کرده است، که عمدتاً به خاطر میزان قابل ملاحظه‌ای از لیکوپن است که به طور فزاینده‌ای با پیشگیری از سرطان در ارتباط است.

لیکوپن به طور قابل توجهی خطر ابتلا به سرطان‌های پروستات، پستان، روده بزرگ و ریه را کاهش می‌دهد. در کل به دلیل داشتن آنتی اکسیدان ویتامین C و تأثیر لیکوپن، هندوانه یک میوه ضد سرطانی عالی است.

بیماران دیابتی اگر بخواهند رژیم کم انرژی و کم چربی داشته باشند، اغلب از گرسنگی شکایت می‌کنند؛ زیرا آن‌ها نمی‌توانند رژیم‌های غذایی اصلی خود را بخورند، در نتیجه آن‌ها احساس گرسنگی می‌کنند.

از این رو، هندوانه می‌تواند مکمل خوبی برای بیماران دیابتی باشد.به رغم شیرین بودن طعم هندوانه، برش ضخیمی از آن، کالری کمی را به ارمغان می‌آورد، زیرا 99 درصد از وزن هندوانه را آب تشکیل می‌دهد.

علاوه بر این، ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند پتاسیم و منیزیم در عملکرد مناسب انسولین در بدن کمک می‌کنند و سطح قند خون را کاهش می‌دهند.

آرژنین، جزء دیگری که در هندوانه یافت می‌شود، در افزایش اثرات انسولین بر قند خون بسیار مؤثر است. دیابتی‌ها همچنین می‌توانند از هندوانه در مصرف سالاد استفاده کنند.

لیکوپن که یک کاروتنوئید است به وفور در هندوانه وجود دارد و عملکردهای قلب را بهبود می‌بخشد. بتا-کاروتن، که ماده‌ای شناخته شده برای ضد پیری است، قلب را جوان نگه می‌دارد و از مشکلات قلبی مرتبط با سن جلوگیری می‌کند.

ویتامین C، کاروتنوئیدها و پتاسیم (پتاسیم خطر ابتلا به حمله قلبی را کاهش می‌دهد) موجود در هندوانه، باعث کاهش کلسترول می‌شوند و قلب را از بسیاری از وضعیت‌های خطرناک محافظت می‌کنند.

آرژنین موجود در هندوانه، در درمان اختلال نعوظ سودمند است و ماهیت تحریک کننده این ماده شیمیایی کاهش سردی و ایجاد عشق دوباره پس از مصرف هندوانه شود.

فایده و سودمندی هندوانه برای پوست و مو

ویتامین‌های A و C برای سلامتی پوست و مو بسیار مهم هستند. ویتامین C به تولید کلاژن که پروتئینی است که پوست و موها را تقویت می‌کند، کمک می‌کند. ویتامین A نیز برای داشتن پوستی سالم، بسیار مهم است، زیرا به ایجاد و ترمیم سلول‌های پوست کمک می‌کند.

بدون ویتامین A، پوست ممکن است خشک و پوسته پوسته شود. لیکوپن و بتا-کاروتن نیز به محافظت از پوست در برابر آفتاب سوختگی کمک می‌کنند.

مقدار کافی ماده‌ای به نام سروتونین برای خواب لازم است.

به هر حال، استرس باعث کاهش ترشح این ماده می‌شود و به همین دلیل در صورت وجود استرس، خواب خوبی نداریم. کربوهیدرات موجود در هندوانه به افزایش این ماده شیمیایی کمک می‌کند.

خواص پوست هندوانه

درمان آکنه

اصلی‌ترین خواص پوست هندوانه برای پوست و زیبایی است.

پوست هندوانه را فورا دور نیندازید و فکر نکنید ارزش غذایی ندارد.

اکثر ما فقط گوشت هندوانه را می‌خوریم زیرا طعم خوب و آب زیادی دارد که می‌تواند جایگزین آب شده و از دهیدراته شدن بدن جلوگیری کند.

آب کافی موجود در پوست هندوانه نیز میتواند آلودگی‌های موجود در پوست را از بین برده و پوست را صاف کند.

پوست هندوانه دارای لیکوپن است که می‌تواند برای درمان پوست مستعد آکنه به کار رود.

لیکوپن نوعی آنتی اکسیدان است که در پرتقال نیز وجود دارد که موجود در پرتقال از سلول‌های پوستی محافظت کرده و پوست را به طور طبیعی زیبا می‌کند.

روش استفاده

گوشت هندوانه را از پوست آن جدا کنید تا جایی که به قسمت سفید آن برسید.

آن را برش زده و بر قسمت‌هایی که می‌خواهید بگذارید.

مصرف پوست هندوانه

پوست هندوانه را می‌توان به تنهایی استفاده کرد و یا این‌که آن را در تهیه مواد دیگر به کار برد. طرز تهیه‌های متعددی با پوست هندوانه وجود دارد که می‌شود آن‌‌ها را در خانه امتحان کرد! برخی از دستورهای غذایی جوان کننده با پوست هندوانه را در این‌جا آورده‌ایم.

سالاد هندوانه

 تکه‌هایی از پوست هندوانه و پیاز را آماده کنید.

 آن‌ها را ترکیب کنید

برای طعم دادن به آن از چاشنی‌هایی مانند فلفل سیاه استفاده کنید.

آب هندوانه

حداقل دو برش کامل هندوانه و مقداری برگ نعنا تهیه کنید.

تکه‌های هندوانه را برش زده و در غذاساز بریزید.

اجازه دهید بافت آن نرم شود.

اگر بافتی مایع می‌خواهید، آبمیوه را صاف کنید. البته این کار باعث کاهش مواد مغذی آن می‌شود.

در آخر برای خوشمزه‌تر و فرح‌بخش‌تر کردن آبمیوه، به آن برگ نعنا و یخ اضافه کنید.

می‌توانید به آب هنوانه، خیار هم اضافه کنید.

این پوست پر از مواد مغذی و ویتامین‌های مختلف است. از مهمترین خواص پوست هندوانه در طب سنتی می‌توان به کاهش فشار خون بالا، تصفیه خون، رفع خستگی عضلانی و درمان سنگ کلیه اشاره کرد.هندوانه از آن میو‌هایی است که بهتر است پوست و تخم آن را نیز مصرف کنید و اگر طعم پوست آن برایتان غیرقابل تحمل است، می‌توانید بخش قرمز رنگ را به همراه پوست داخل مخلوط‌کن ریخته و آب آن را یکجا مصرف کنید و تاثیر خواص شگفت‌انگیز آن را در شادابی پوست و تصفیه خون ببینید. درصد بالایی از مواد مغذی موجود در میوه هندوانه در پوست آن جای گرفته‌اند. پوست سفید هندوانه منبع غنی از ترکیبات مختلفی مانند سیترولین، ویتامین ث، بتا کاروتن، ویتامین آ، تیامین، لیکوپن، کلسیم، روی و آهن است.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


صفر تا صد جوانی که توانست! (50%تخفیف+هدیه ویژه) صفر تا صد جوانی که توانست! (50%تخفیف+هدیه ویژه) مشاهده