خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» سالمترین غذای جهان وحقایق تغذیه ای و فواید گردو

سالمترین غذای جهان وحقایق تغذیه ای و فواید گردو

گردو (Juglansregia) ، گردوی ایرانی ، گردوی انگلیسی ، گردو کارپات ، گردوی مادیرا یا به ویژه در انگلیس ، گردوی معمولی ،درخت گردو یک نوع درخت قدیمی در جهان است که بومی منطقه است و از بالکان به شرق تا هیمالیا و جنوب غربی چین کشیده شده است. به طور گسترده ای در سراسر اروپا کشت می شود.سرشار از آنتی اکسیدان ها ، پروتئین ، فیبر و اسیدهای چرب امگا 3 است که مزایای درمانی زیادی دارد.

این نوع از آجیل ها به منظور ارتقاء سلامت قلب ، کاهش خطر سرطان ، پشتیبانی از عملکرد مغز و کاهش التهاب شناخته می شود.گردو بردو نوع سیاه و قهوه ای است ؛ هر دو به یک اندازه برای سلامتی مفید هستند.گردو بسیار مفید و مغذی است اما این مهم است که از عوارض جانبی گردو آگاه باشید. در برخی افراد ، مصرف بیش از حد می تواند منجر به آلرژی و تداخلات دارویی شود. همچنین ممکن است گردو در بعضی از افراد خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش دهد


مقادیر بالای اسیدهای چرب امگا 3 ، گردو برای سیستم قلبی عروقی بسیار مفید است. خوردن چند گردو در روز ممکن است به کاهش فشار خون نیز کمک کند.

به دلیل کاهش کلسترول بد در بدن و تولید کلسترول خوب اسیدهای چرب امگا 3 شناخته شده است. گردو همچنین به کاهش التهاب و تقویت عملکرد رگ های خونی کمک کرده که در نتیجه ، می تواند سلامت قلب را ارتقا بخشد.

افرادی که به آجیل حساسیت دارند (به ویژه پکن) باید ازمصرف گردوی سیاه جلوگیری کنند. این به دلیل آن است که واکنش های آلرژیک مرتبط با آنها است. واکنش های آلرژیک شامل تنگی در گلو یا قفسه سینه کهیر و مشکل در تنفس باشد.

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

گردو ممکن است باعث آلرژی اولیه و ثانویه شود. آلرژی اولیه شامل مصرف مستقیم گردو یا محصولات آنها است که می تواند منجر به آنافیلاکسی شود. آلرژی ثانویه شامل گرده است که به دلیل واکنش متقاطع با گردو باعث خارش یا تورم دهان می شود

گردو سرشار از ترکیبات گیاهی مانند اسیدهای چرب امگا 3 ، پلی فنول ها و urolithins است. این اجزای فعال زیستی ممکن است خاصیت ضد سرطان داشته باشند.

همچنین ممکن است خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطانها مانند سرطان پستان ، روده بزرگ و پروستات را کاهش دهد . انجمن تحقیقات سرطان آمریکا اظهار داشت که مصرف چند عدد گردو در هر روز ممکن است به کاهش خطر سرطان پستان کمک کند.

برای درمان بریدگی جزئی و اگزما از خمیر گردوی سیاه برای پوست خود استفاده می کنند. با این حال ، گردو سیاه حاوی ژگل ، دارای ترکیب شیمیایی است که خاصیت سمی خاصی دارد .

اگرچه juglone به دلیل داشتن خاصیت ضد سرطانی شناخته شده است ، اما طبیعت آنتی اکسیدانی آن ممکن است خطر ابتلا به سرطان را نیز افزایش دهد. با این حال ، تحقیقات در این مورد محدود است

اسیدهای چرب امگا 3 موجود در گردو برای مغز مفید هستند. مصرف غذاهای سرشار از اسیدهای چرب ضروری (مانند اسیدهای چرب امگا 3) ممکن است روند کاهش شناختی را کند کرده و به بهبود آلزایمر کمک کند .در یک مطالعه روی سالمندان ، مصرف روزانه گردو بهبود عملکرد شناختی را نشان داده بود.

در مجله Toxicology and Applied Pharmaology مقاله ایی منتشر شده است ، مواد موجود در گردو سیاه ممکن است بر فیبروبلاستها (سلولهایی که پروتئین کلاژن تولید می کنند) اثر منفی بگذارد. این مطالعات فقط در جوندگان انجام شد

این ترکیب ممکن است سطح p53 (نوعی پروتئین پوست) را کاهش داده و باعث آسیب به DNA سلول شود. با این حال ، تحقیق مشخصی در این زمینه انجام نشده است.

باعث بثورات پوستی

هنگامی که گردوی سیاه به صورت موضعی استفاده شود ، ممکن است منجر به ورم پوست شود. ترکیبات شیمیایی موجود در پوسته ممکن است باعث تحریک پوست و منجر به درماتیت تماسی (بثورات رنگ قرمز) شود

بیماریهای التهابی

مانند آسم ، آرتروز و اگزما به دلیل وجود اسیدهای چرب ضروری می توانند ازگردو بهره مند شوند . این ماده مغذی همچنین ممکن است با التهاب مبارزه کند و خطرابتلا به بیماری عروق کرونر قلب را کاهش دهد. پلی فنول های موجود در گردو ممکن است به مبارزه با التهاب نیز کمک کند

تقویت سیستم ایمنی

گردو حاوی آنتی اکسیدان است که سیستم ایمنی بدن را سالم نگه می دارد و از بروز بیماری ها جلوگیری می کند گردو سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مانند مس و ویتامین 6 B است که ممکن است ایمنی بدن را تقویت کند بنابراین هر روز مقداری گردو به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

کمبودمایعات بدن

گردوی سیاه ممکن است مایعات بدن مانند مخاط را خشک کند. آنها همچنین ممکن است در طول بیماری باعث کم آبی بدن شوند. با این حال ، تحقیقات در این زمینه محدود است.

بهبود سلامت استخوان

گردو حاوی یک اسید چرب ضروری به نام آلفا لینولنیک اسید است. این اسید و ترکیبات آن می تواند در تقویت استخوانها و سلامت آنها مفید باشد .

اسیدهای چرب امگا 3 موجود در گردو نیز می توانند به مبارزه با التهاب و کاهش جذب التهابات بعدی استخوان در انسان کمک کنند .

موثر در بهبود خواب

گردو ها ملاتونین دارند. این ترکیب با الگوهای خواب بهتر؛ همراه است . اسیدهای چرب امگا 3 نیز ممکن است فشار خون را پایین نگه دارند و به تسکین استرس کمک می کنند.تحقیقات بیشتری در این زمینه لازم است.

باعث آسیب کبدی

مصرف بیش از حد گردو سیاه ممکن است به کلیه ها آسیب برساند . مواد موجود در گردو ممکن است در این زمینه نقشی داشته باشد ، اگرچه تحقیقات مشخص نیست.

مفید برای زنان باردار

مصرف یک گردو در روز ممکن است برای زنان باردار به شدت خوب باشد . گردو حاوی گروههای کاملاً پیچیده ویتامین B مانند فولات ، ریبوفلاوین و تیامین است. این ممکن است باعث تقویت سلامتی در دوران بارداری شود. با این حال ، تحقیقات بیشتری در این زمینه لازم است.

اسید فولیک موجود در گردو به خصوص برای خانمهای باردار و جنین لازم است. اسید فولیک دارای بسیاری از خواص بیولوژیکی مفید است که ممکن است در دوران بارداری مفید باشد .

کمک به تقویت سلامت گوارش

گردو سرشار از فیبر است. این ماده مغذی به عملکرد درست دستگاه گوارش کمک می کند. همه انسانها برای حفظ سلامت دستگاه گوارش خود به صورت روزانه به فیبر نیاز دارند، مصرف روزانه گردو ممکن است در رفع مشکلات گوارشی و عملکرد درست روده موثر باشد .

باعث کمبود آهن شود

گردو سیاه حاوی فیتات است. اینها تأثیر زیادی در توانایی بدن در جذب آهن دارد. مصرف گردو هنگام کمبود آهن ممکن است منجر به تشدید کمبود آن شود

کمک به سم زدایی بدن

در این زمینه تحقیقات محدودی وجود دارد. برخی ادعا می کنند که فیبر موجود در گردو ممکن است به پاکسازی سیستم کمک کند. این ماده مغذی همچنین ممکن است انگل های مضر را از بدن دفع نماید .

گردو می تواند یک میان وعده سالم باشد. با این حال ،خوردن متعادل آنها را در نظر بگیرید ، زیرا ممکن است باعث ایجاد حساسیت در افراد خاص شود. تحقیقات در این خصوص محدود است.

باعث بیماری التهابی اسب شود

عصاره گردو سیاه سبب بیماری اسب شد. این بیماری باعث ایجاد بیماری التهابی به نام لامینیت اسب می شود. این شرایط باعث جمع شدن گلبول های سفید در اسب شده و منجر به درد و لنگش می شود. شرایط التهابی مشابه هنوز در انسان مشاهده نشده است.

درمان عفونتهای قارچی

شواهد حکایتی حاکی از آن است که گردوی سیاه ممکن است به درمان عفونتهای قارچی کمک کند. رشد کاندیدا ، چه در دستگاه گوارش و چه بر روی پوست ، می تواند بسیار آزار دهنده باشد.

این عفونت ها طیف وسیعی از علائم ناراحت کننده از جمله خارش و سایر آلرژی ها را ایجاد می کنند. گردو سیاه می تواند به اندازه برخی از درمان های ضد عفونت های قارچی مؤثر باشد.با این حال ، تحقیقات بیشتری در این زمینه لازم است.

تاخیر در روند پیری پوست

گردو می تواند برای پوست مفید باشد زیرا سرشار از ویتامین های گروه B است. این ویتامین ها ممکن است به کاهش استرس و از این رو خلق و خو کمک کنند.

کاهش سطح استرس ممکن است سلامت پوست را ارتقا بخشد ، اگرچه اطلاعات بیشتری در این رابطه ضروری است ولی افزایش سطح استرس ممکن است منجر به بروز زودهنگام چین و چروک و علائم دیگر پیری شود.

ویتامین E (یک آنتی اکسیدان طبیعی) موجود در گردو ممکن است به مبارزه با رادیکال های آزاد ناشی از استرس کمک کند. این می تواند به تأخیر بیشتر در روند پیری کمک کند .

 کمک مرطوب شدن پوست

استفاده از روغن گردوی گرم ممکن است به رفع خشکی پوست کمک کند. شواهد حکایتی حاکی است که روغن گردو ممکن است به مرطوب نگه داشتن پوست کمک کرده و پوست را از درون تغذیه کند.

کاهش لکه های دایره ای تیره

استفاده منظم از روغن گردو گرم ممکن است لکه های دایره ای شکل تیره را از بین برده و روشن کند. این روغن می تواند پوست را تسکین دهد. همچنین ممکن است پف چشم را بهبود بخشد . با این حال ، تحقیق مستقیمی در این زمینه انجام نشده است.

باعث درخشش پوست

شواهد حکایتی حاکی از آن است که گردو ممکن است باعث درخشش پوست شود. شما می توانید از یک ماسک پوست برای بهره بردن از این مزایا استفاده کنید.

ماسک گردوی صورت

4 گردو

2 قاشق چایخوری جو دوسر

1 قاشق چای خوری عسل

1 قاشق چای خوری خامه

4 قطره روغن زیتون

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

مواد را در مخلوط کن اضافه و به خوبی مخلوط کنید تا خمیر یکدستی تهیه شود.

آن را روی صورت خود بمالید و بگذارید کاملاً خشک شود. سپس صورت را در یک حرکت دایره ای ماساژ دهید پس از آن صورت خود را با آب گرم بشویید.

این ماسک صورت به مرطوب نگه داشتن پوست کمک میکند و همچنین علائم پیری را به تأخیر بیندازد.

گردو برای سلامت مو

عواملی مانند آلودگی ، سبک زندگی پر تنش ، و عادات غذایی نادرست می توانند به مو آسیب رسانده و باعث استرس آن شوند. با ترکیب گردو در رژیم مراقبت روزانه مو می توانید موهای سالم تری داشته باشید. گردو ، چه به عنوان روغن مصرف شود و چه از طریق استعمال خارجی استفاده شود ، موها را محکم و براق نگه دارد.

 تقویت مو

گردو منبع خوبی از اسیدهای چرب است. این ممکن است فولیکول های مو را تقویت کند. در مطالعات حیوانی بر روی موش ، موشهایی که با روغن گردو تحت درمان قرار گرفته اند ، بهبود در رنگ و بافت موی خود و کاهش ریزش مو را نشان دادند

درمان شوره سر

روغن گردو به دلیل داشتن خاصیت مرطوب کننده بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.به تحریک روغن طبیعی مو و درمان شوره سر کمک کند. عصاره اتانولی برگ گردو فعالیت ضد التهابی را نشان داده بود. همچنین ممکن است از برگها برای درمان شوره سر استفاده شود

سلامت پوست سر

استفاده منظم از روغن گردو ممکن است پوست سر شما را مرطوب نگه دارد. به درمان شوره سر کمک کند. با این حال ، برای درک بیشتر این فواید ، تحقیقات بیشتری لازم است.

روغن گردو خاصیت ضد قارچی داشته که ممکن است به جلوگیری از عفونت های ایجاد شده توسط کرم حلقه کمک کند. تحقیقات علمی در این زمینه محدود است.

بهبود رنگ مو

پوسته گردو می تواند به عنوان رنگ موی طبیعی عمل کند. پروتئین های مهم موجود در روغن گردو نیز ممکن است به تقویت و حفظ رنگ مو کمک کند.

کاهش طاسی سر

گزارش شده است که استفاده منظم از روغن گردو باعث کاهش احتمال طاسی می شود. با این حال ، هیچ تحقیق مستقیم برای پشتیبانی از این امر وجود ندارد.

بهتر است حداقل سه بار در هفته روغن گردو را روی پوست سر و موهای خود بمالید و از آن به همراه روغن نارگیل یا روغن زیتون استفاده کنید. اما اگر روغن باعث ایجاد حساسیت شد ، مصرف آن را قطع کرده و با پزشک مشورت کنید.

اینها فواید گردو است هرچند که هنوز اکثر آنها توسط جامعه پزشکی تأیید نشده اند ولی گردو در رژیم غذایی شما معمولاً سالم است. گردو سرشار از چندین ماده مغذی است. در بخش بعدی به بررسی چند مورد از آنها پرداخته می شود .

منبع stylecraze

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده