خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» تاریخچه و خواص بی نظیر کاهو چیست؟

تاریخچه و خواص بی نظیر کاهو چیست؟

تاریخچه کاهو چیست؟

کاهو در مصر باستان برای استخراج روغن از دانه های آن کشت می شد. مدارکی در مورد ظاهر شدن گیاه در اوایل سال 2680 قبل از میلاد وجود دارد.

کاهو برای اولین بار‌توسط مصریان باستان کشت شد که آن را از یک علف هرز که دانه‌هایش برای تولید روغن استفاده می‌شد به دست آوردند. کاهو بعدها به روم و یونان نیز گسترش یافت که آنان نام لاکتوکا به آن دادند، که کلمه کاهو در انگلیسی از ریشه همین کلمه است. طبع کاهو سرد و تر است و مصلح کاهو سکنجبین، زیره، نعناع و کرفس می باشند. کاهو برگی، کاهو پیچ، کاهو موج‌ دار یا کاهو سردسیری، کاهو کله‌ روغنی، کاهو چینی و کاهو ساقه‌ای از انواع مختلف کاهو در طبیعت هستند.

کاهو حاوی مقادیر بالایی آنتی اکسیدان، امگا 3، مواد معدنی و ویتامین ها مانند کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، سدیم، روی، تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، فولات و ویتامین های B-6، C، A، E و ویتامین K می باشد.

انواع مختلف کاهو

کاهو یا کاهو کوه یخ: یکی از رایج ترین گونه ها است ، برگهای آن در قسمت بیرونی سبز ، از داخل به رنگ سفید و سرشار از کولین است و در آبمیوه ها استفاده می شود.

کاهو رومی یا مصر: با برگهای سبز بلند ، بافت سبک و شکننده در داخل مشخص می شود و منبع خوبی از ویتامین A ، B1 ، B2 و اسید فولیک است .

کاهو سر خوب: با برگهای بزرگی مشخص می شود که به راحتی از یکدیگر جدا می شوند و با نرمی و طعم خوشمزه آن مشخص می شوند.

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

کاهو برگ گشاد: با برگهای پهن مشخص می شود.

کاهو چینی

کاهو باتویان

ارزش غذایی کاهو

کاهو حاوی درصد بالایی از آب است ، جایی که آب 95٪ از حجم کاهو را تشکیل می دهد ، همچنین حاوی پروتئین و چربیها،کربوهیدرات ها ، فیبر رژیم غذایی و قندها است

منبع غنی از مواد معدنی مانند پتاسیم و منگنز است همچنین منبع خوبی از آهن ، کلسیم ، منیزیم و فسفر است وحاوی مقدار کمی سدیم ، مس و روی است

حاوی مقادیر زیادی ویتامین است ، کاهو سرشار از ویتامین A ، ویتامین C و ویتامین K است

همچنین منبع خوبی از تیامین ، ویتامین B6 و فولات (ویتامین B9) است

کاهو حاوی ویتامین های زیادی مانند ویتامین B ، C ، A ، K علاوه بر آنتی اکسیدانها ومواد معدنی مهم مانند آهن،فسفر،کلسیم،منگنز،پتاسیم ، منیزیم و سدیم است و این عناصر مزایای زیادی به بدن می دهند

مزایای کاهو

گیاهی گیاهی یک ساله از خانواده گل مینا یا گل آفتابگردان کاسنیان است. کاهو بیشتر به صورت سبزی پرورش می‌یابد ولی در مواقعی به صورت ساقه یا بذر نیز یافت می‌شود. کاهوی بسیار آسان کشت می‌شود، اما نیازمند دمای نسبی پایین ‌تری است تا از گل‌دادن سریع آن جلوگیری شود.

بدلیل کمبود ریز مغذی و آفت‌هایی همچون حشرات یا پستانداران کوچک و نیز قارچ‌ها و باکتری‌ها دچار آسیب شود. تفاوت مهم بین کاهو و کلم در مقدار آب آنها است. کلم آب کمتری دارد و از کاهو نیز سفت تر است. کاهو ترداست وهمچنین می توان آن را کبابی کرد.

اثر کاهو بر دیابت

مطالعات نشان داده است که افرادی که از سبزیجات ، به ویژه آنهایی که از کاهو استفاده می کنند ، ممکن است خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش دهند. این را می توان به شاخص گلیسمی پایین تأثیر یک ماده غذایی خاص بر میزان قند خون کاهو نسبت داد.

رژیم‌ گیرندگان مقدارزیادی کاهو می‌خورند، چون این سبزی هم سیری مطلوبی ایجاد می‌کند و هم مواد مغذی ضروری و مهمی مانند فولات، ویتامین A و ویتامین K را به بدن می‌رساند. در ضمن، کاهو کالری کمی دارد که مزیت خاصی برای این افراد محسوب می‌شود.

سبزی‌های غیرنشاسته ‌ای مانند کاهو فقط برای رژیم گیرندگان مناسب نیستند، بلکه گزینه خوبی برای افراد مبتلا به بیماری دیابت نیز به ‌شمار می‌روند، چون کربوهیدرات کمی دارند و تاثیر ناچیزی بر سطح قند خون باقی می‌گذارند.

یک فنجان کاهو حاوی تقریباً 5 کالری و 2 گرم کربوهیدرات 3 است. این واقعیت همچنین باعث می شود که علاوه بر سلامتی یک رژیم غذایی مناسب با دیابت باشد. کاهو کلم از هر نوع دیگر ترجیح داده می شود زیرا حاوی ریز مغذی های اساسی است.

کاهو حاوی لاکتوکاکانتین ، یک کاروتنوئید ضد دیابتی است که قند خون را پایین می آورد و می تواند یک درمان بالقوه برای دیابت باشد

کاهو به عنوان یک ماده غذایی برای یک زندگی بدون درد شناخته شده است. افرادی که کاهو را در رژیم غذایی خود قرارمی دهند ممکن است هرگز به آرتریت یا شرایط دردناک مرتبط مبتلا نشوند.

سلامت چشم

کاهو حاوی زئوکسانتین ، یک آنتی اکسیدان است که باعث تقویت سلامت بینایی می شود. و از تخریب ماکولا وابسته به سن جلوگیری می کند. سبزیجات تیره مانند کاهو حاوی هر دو لوتئین و زاکسانتین است. اینها به ارتقاء سلامت بینایی کمک می کند

کاهو رومیایی همچنین جایگزین مناسبی برای اسفناج سبزیجات دیگر برای چشم ها است. چندین مطالعه دیگر اهمیت لوتئین و زاکزانتین را در تقویت سلامت چشم و جلوگیری از آب مروارید و سایر بیماری های چشم نشان داده اند

خواص بی نظیر کاهو چیست؟

کاهو (Lactuva sativa) : یک گیاه سالانه است که ابتدا توسط مصریان کشت شد وقرن هاست که در یونان از خواص بی نظیر کاهو برای معالجه بسیاری از بیماری ها استفاده می شود.

کاهو نوعی سبزی است که تنها برای تهیه سالاد کاربرد دارد و حاوی هیچ گونه ماده مغذی نیست، اما این سبزی برگ سبز ،منبع عالی مواد مغذی و آنتی اکسیدان های اساسی است وسرشار از مواد معدنی و انواع ویتامین‌هاست.

این سبزی دارای مقدار کمی کربوهیدرات و قند است و میزان آب موجود در آن بالاست که اغلب در سالادها ساندویچ ها ، سوپ ها استفاده می شود.کاهو یک منبع غنی از ویتامین های K و A است و دارای چندین مزیت چشمگیر در سلامتی است. این فواید ممکن است در کنترل التهاب ، کاهش وزن بدن ، ارتقاء سلامت مغز و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی کمک کند.

فواید کاهو چیست؟

کاهو به ویژه از آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C و سایر مواد مغذی مانند ویتامین های A و K و پتاسیم سرشار است. این گیاه سبزیجات برگ دار به مبارزه با التهاب و سایر بیماری های مرتبط مانند دیابت و سرطان کمک می کند.

این مزایا فقط درصورتی که از انواع کاهو استفاده کنید ، بهتر می شود زیرا همه کاهوها دارای خواص یکسانی نیستند . هرچه کاهو تیره تر باشد ، ماده مغذی آن نیز بیشتر است.

مبارزه با التهاب

برخی پروتئین های موجود در کاهو یا کاهو رامین)مانند لیپوکسیژناز به کنترل التهاب کمک می کند. این موضوع در یک مطالعه ایرانی ثابت شده است. کاهو در طب سنتی برای تسکین التهاب و پوکی استخوان درد در استخوان استفاده شده است. ویتامین های A ، E و K موجود در کاهو ممکن است به کاهش التهاب کمک کنند.

2 فنجان سبزیجات برگ خام را در رژیم غذایی خود بگنجانید. سایر سبزیجات سرشار از ویتامین K شامل کلم ، کلم بروکلی ، اسفناج و کلم است.کاهو هر چه تیره تر باشد ،آنتی اکسیدان بیشتری دارد و بهتر می تواند با التهاب مبارزه کند.

کمک به کاهش وزن

کاهو می تواند ماده غذایی ایده آل برای کاهش وزن باشد ،میزان کالری آن است. یک وعده کاهو فقط 5 کالری دارد. علاوه بر این ، کاهو کمک می کند تا شکاف ریز مغذی را که در رژیم غذایی کم کالری حاصل می شود ، جبران نماید.

از نظر چگالی کاهو کم انرژی است. این امر به ویژه در مورد کاهو رامین که 95٪ آب دارد و در هر فنجان 1 گرم فیبر ارائه می شود صادق است. فیبر شما را کامل نگه می دارد و گرسنگی را متوقف می کند. گونه های تیره تر مانند کاهو رامین ماده مغذی بالاتری دارند.کاهو از نظر چربی بسیار کم است. یک برگ بزرگ کاهو رومینا به ناهار میتواند ایده خوبی باشد.

ارتقا سلامت مغز

کاهو می تواند منجر به آسیب مغزی و مرگ سلولهای عصبی شده و منجر به بیماریهای شدید مغزی مانند آلزایمر شود. عصاره کاهو این مرگ سلولی عصبی را به دلیل نقش آن در GSD یا محرومیت از گلوکز سرم کنترل کرده بود

کاهو همچنین سرشار از نیترات رژیم غذایی است. این ترکیب به اکسید نیتریک در بدن تبدیل می شود ، که یک مولکول سیگنال دهی سلولی است که عملکرد اندوتلیال را تقویت می کند.کاهش عملکرد اندوتلیال به کاهش شناختی و سایر اختلالات عصبی مرتبط با پیری کمک می کند همچنین مصرف کاهو می تواند این سرعت را کاهش دهد.

تقویت سلامت قلب

کاهو رومین منبع خوبی از فولات و ویتامین B است که هموسیستئین را به متیونین تبدیل می کند. هموسیستئین بدون انسداد می تواند به رگ های خونی صدمه بزند و منجر به تجمع پلاک شود و از این طریق به قلب آسیب برساند.

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

کاهو همچنین منبع غنی از ویتامین C است که باعث کاهش سفتی شریانی و کمک به درمان بیماری های قلبی عروقی می کند. این ممکن است شریانها را تقویت کرده و حتی از حملات قلبی نیز جلوگیری کند. از جمله دو وعده کاهو رومینو در رژیم غذایی شما می تواند قلب شما را سالم نگه دارد.

کاهو حاوی پتاسیم است که باعث کاهش فشار خون و جلوگیری از بیماری های قلبی می شود.مصرف کاهو همچنین می تواند HDL (کلسترول خوب) را افزایش داده و سطح LDL را کاهش دهد، مصرف کاهو نیز با بهبود متابولیسم کلسترول همراه است. همچنین باعث افزایش وضعیت آنتی اکسیدانی در بدن می شود. مصرف منظم کاهو می تواند از بیماری های قلبی عروقی محافظت کند

مبارزه با سرطان

کاهش خطر ابتلا به سرطان معده با مصرف کاهوارتباط دارد ، به خصوص در مناطقی از ژاپن که در آن سبزی به طور مرتب مصرف می شود مورد بررسی قرار گرفته و نتایج خوبی نیز کسب شده است ، کاهو سبزی غیر نشاسته ای است.که سبزیجات غیر نشاسته ای میتوانند از چندین نوع سرطان از جمله دهان ، گلو ، مری و معده محافظت کند.

کمک به بازسازی سلول ها

درمورد محتوای کاهو از ویتامین C ، در هنگام مصرف ، به بازسازی سلول ها کمک میکند و آنها را از آسیب محافظت میکند ، که به جلوگیری از سرطان پوست کمک میکند این مسئول ساختن کلاژن در پوست است و برای حفظ خاصیت ارتجاعی و سلامتی پوست ضروری است و به بهبودی زخم ها کمک می کند.

محافظت از آکنه

کاهو همچنین حاوی مواد ضد التهابی و مواد مغذی است که به جلوگیری از بروز آکنه و مشکلات پوستی مانند آنتی اکسیدان ها ، پتاسیم و ویتامین های B کمک می کند.شاخص گلیسمی پایین کاهو به جلوگیری از جوش و جوش های پوستی کمک می کند .

به حفظ یک زن باردار سالم کمک می کند ، زیرا منبع بسیاری از مواد مغذی با ارزش گیاه است.

یک منبع عالی از اسید فولیک B9 در اولین بارداری لازم است تا از رشد و نمو سیستم عصبی به صورت از جنین در برابر هرگونه نقص هنگام تولد محافظت شود.

کاهو سرشار از ویتامین K به جلوگیری از خطر خونریزی کمک می کند.

محتوای کاهو فیبر در رژیم غذایی به تقویت هضم و جلوگیری از یبوست کمک می کند.

سرشار از پتاسیم به شما در آرامش و ترویج خواب عمیق کمک می کند.

در مبارزه با عفونت ها و عفونت های میکروبی که ممکن است در دوران بارداری در معرض آسیب قرار گیرند کمک می کند.

خوردن کاهو به دلیل داشتن فیبر زیاد و آنتی اکسیدان آن ، تنظیم سطح کلسترول را تقویت می کند.

محتوای پتاسیم آن به تنظیم فشار خون کمک می کند و برای محافظت از شما در برابر خطر بیماریهای قلبی و سکته های مغزی موثر است.

کاهو در جلوگیری از سرطان ، به ویژه سرطان سینه و لوسمی نقش دارد. بنابراین ، مصرف آن در طول رژیم غذایی ، در آینده تأثیرات عمده ای بر بدن شما خواهد گذاشت.

خوردن کاهو به دلیل اثرات آرامش بخش و پتاسیم زیاد ، به کاهش استرس و اضطراب کمک می کند.

در سلولهای عصبی نقش دارد و آنها را از خطر مرگ یا ایجاد بیماریهای عصبی محافظت می کند.

در دوران بارداری می توانید بسیاری از ظروف حاوی کاهو را میل کنید ، اما باید احتیاط کنید و آن را به خوبی بشویید تا از برگ های کاهو آلوده که ممکن است شما را به بیماری های جدی مانند توکسوپلاسموز لیستریا یا سموم دفع آفات مبتلا نکند ، بشویید .

خواص و فواید کاهو رژیم لاغری

کاهو به دلیل ارزش غذایی بسیار زیاد یکی از سبزیجات مهم برای هر نوع رژیم غذایی اختصاص داده شده به کاهش وزن است ، از مزایای زیر کاهو برای رژیم غذایی یاد بگیرید.

کالری کم

کاهو از نظر کالری بسیار کم است ، زیرا کاهو حاوی 14 کالری در 100گرم است ، و کاهو به کاهش وزن کمک می کند ، زیرا این امکان را برای شما به دست می آورد بدون به دست آوردن کالری زیادی مقدار زیادی را مصرف کنید.

مزایا دیگر کاهو

دیورتیک

به مرطوب کردن بدن و تجدید سلول ها کمک می کند

این بیماری آسم و برونشیت را درمان می کند

از پیری زودرس جلوگیری می کند

به درمان و تسکین سرفه کمک می کند

این ماده حاوی آنتی اکسیدان هایی است که از بروز سرطان جلوگیری می کنند

به خواب کمک می کند

حافظه را بهبود می بخشد

سطح کلسترول پایین تر است

پیشگیری از سرطان

از سلولهای عصبی محافظت کنید

به یک خواب آرام کمک کنید و اضطراب را کنترل کنید

کاهش التهاب

کاهو برای سردرد

کاهو برای تسکین سردردها و کاهش درد ناشی از آن کار می کند ، زیرا به جلوگیری از اضطراب و بی خوابی کمک می کند ، میل به خواب و آرامش اعصاب را افزایش می دهد.

کاهو برای مو

کاهو به تحریک رشد و تقویت مو کمک می کند ، زیرا با خوردن آن یا ماساژ پوست سر با روغن کاهو به تحریک رشد و درخشش مو کمک می کند ، روغن کاهو را می توان قبل از دوش گرفتن و ترک آن برای یک ساعت روی موها بمالید ، سپس موها را با آب گرم بشویید.

کاهو برای کم خونی

کاهو حاوی کلروفیل و آهن است که به درمان کم خونی ، افزایش تولید گلبول های قرمز و در نتیجه کمک به جذب آهن خون به خون کمک می کند.

کاهو برای سلامتی استخوان

کاهو حاوی درصد زیادی از ویتامین K است ، که در تولید و تقویت پروتئین استخوان کار می کند و به جلوگیری از پوکی استخوان ، به ویژه در زنان یائسه یا افراد مسن کمک می کند.

کاهو برای روده بزرگ

کاهو حاوی درصد زیادی فیبر است که به تحریک حرکت روده و درمان یبوست و تسهیل روند دفع و پاکسازی روده بزرگ کمک می کند ، آب کاهو همچنین می تواند با آبلیمو ، عسل و آب نعناع مخلوط شود و برای درمان سوء هاضمه و خلاص شدن از حالت تهوع و استفراغ استفاده می شود.

کاهو یکی از سبزیجات است که فواید زیادی دارد ، زیرا حاوی مواد مغذی زیادی است که برای سلامتی مفید است و برای درمان بسیاری از بیماری ها نیز مفید است.همچنین در تهیه بسیاری از انواع سالادها وارد می شود و همچنین به ساندویچ های همبرگر خوشمزه اضافه می شود


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) مشاهده