خرید از سراسر دنیا


» منظور از عبارت یک رژیم غذایی کاملا متعادل چیست؟

منظور از عبارت یک رژیم غذایی کاملا متعادل چیست؟

رژیم غذایی سالم چه فوایدی دارد؟

انتخاب یک رژیم غذایی متعادل ، کافی و متنوع گامی مهم در جهت داشتن یک سبک زندگی شاد و سالم است. خوردن یک رژیم غذایی متعادل هر روز باید تمام مواد مغذی لازم برای شما را در اختیار شما قرار دهد

انرژی مورد نیاز برای فعال نگه داشتن در طول روز مواد مغذی مورد نیاز برای رشد و ترمیم ، به شما کمک می کند تا قوی و سالم بمانید و به جلوگیری از بیماری های مرتبط با رژیم غذایی ، مانند برخی سرطان ها کمک کنید.

فعال نگه داشتن و داشتن یک رژیم غذایی متعادل سالم نیز می تواند به شما در حفظ وزن سالم کمک کند. کمبود برخی مواد مغذی اصلی - مانند ویتامین A ، B ، C و E و روی ، آهن و سلنیوم - می تواند قسمت هایی از سیستم ایمنی بدن شما را ضعیف کند.

دیابت نوع 2

حفظ وزن سالم و داشتن یک رژیم غذایی متعادل که دارای چربی اشباع کم و فیبر زیادی در غلات کامل باشد ، می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش دهد.

سلامت قلب

یک رژیم غذایی سالم و سرشار از میوه ها ، سبزیجات ، غلات کامل و لبنیات کم چرب می تواند با حفظ فشار خون و سطح کلسترول به کاهش خطر بیماری های قلبی کمک کند.

فشار خون بالا و کلسترول می تواند علامت نمک زیاد و چربی های اشباع شده در رژیم شما باشد.

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

خوردن بخشی از ماهی های روغنی - مانند ماهی آزاد و ماهی قزل آلا - هر هفته همچنین می تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی کمک کند. مقادیر بالای اسیدهای چرب امگا 3 در ماهی های روغنی برای سلامت قلب مفید است.

استخوان ها و دندان های محکم

یک رژیم غذایی غنی از کلسیم دندان ها و استخوان های شما را قوی نگه می دارد و می تواند به کاهش سرعت از دست دادن استخوان (پوکی استخوان) مرتبط با افزایش سن کمک کند.

کلسیم معمولاً با محصولات لبنی در ارتباط است ، اما همچنین می توانید با خوردن کلسیم دریافت کنید:

ساردین ، ماهی آزاد (دارای استخوان)

سبزیجات سبز تیره - مانند کلم پیچ و غذاهای غنی شده با کلسیم کلم بروکلی - مانند محصولات سویا ، آب میوه و غلات از آنجا که ویتامین D به بدن شما کمک می کند کلسیم را جذب کند ، بدن شما ویتامین D را از خورشید دریافت می کند و غذاهای زیادی حاوی ویتامین D در رژیم غذایی خود دارید - مانند ماهی های روغنی و غلات غنی شده.

چگونه وزن خود را کنترل کنیم

مصرف یک رژیم غذایی سالم که شامل مقدار زیادی میوه ، سبزیجات ، غلات سبوس دار و مقدار متوسط ​​چربی های اشباع نشده ، گوشت و لبنیات می تواند به شما در حفظ وزن ثابت کمک کند. داشتن تنوعی مناسب از این غذاها هر روز جای کمتری برای غذاهای پر چربی و قند باقی می گذارد - دلیل اصلی افزایش وزن همراه با ورزش ، داشتن یک رژیم غذایی مناسب و به نسبت مناسب می تواند به شما در کاهش وزن ، کاهش سطح کلسترول و فشار خون و کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 کمک کند.

رژیم درمانی PCOS

بهترین غذاها برای PCOS کدامند؟

رژیم غذایی حاوی کربوهیدرات های تصفیه شده مانند غذاهای نشاسته ای و شیرین می تواند مقاومت به انسولین و در نتیجه کاهش وزن را دشوارتر کند.

تحقیقات نشان داده است آنچه مردم می خورند تأثیر قابل توجهی در PCOS دارد. گفته شد ، در حال حاضر هیچ رژیم استانداردی برای PCOS وجود ندارد.

توافق گسترده ای در مورد اینکه کدام غذاها مفید هستند و به نظر می رسد به مردم کمک می کند تا شرایط خود را کنترل کنند و از کدام غذاها اجتناب کنند ، توافق گسترده ای وجود دارد.

غذاهایی که باید از آنها اجتناب کنید

غذاهای سرشار از کربوهیدرات تصفیه شده ، مانند نان سفید و کلوچه

میان وعده ها و نوشیدنی های شیرین

غذاهای التهابی ، مانند گوشت های فرآوری شده و قرمز

غذاهایی که باید اضافه کنید

سبزیجات پر فیبر ، مانند کلم بروکلی

پروتئین بدون چربی ، مانند ماهی

غذاها و ادویه های ضدالتهاب ، مانند زردچوبه و گوجه فرنگی

سه رژیم غذایی که ممکن است به افراد مبتلا به PCOS کمک کند علائم خود را کنترل کنند:

رژیم غذایی با شاخص گلیسمی پایین : بدن غذاهایی را که دارای GI پایین هستند را با سرعت بیشتری هضم می کند ، به این معنی که باعث نمی شوند به اندازه سایر غذاها مانند برخی کربوهیدرات ها سطح انسولین افزایش یابد. غذاهای موجود در رژیم غذایی با ضریب GI پایین شامل غلات سبوس دار حبوبات ، آجیل ، دانه ها ، میوه ها ، سبزیجات نشاسته ای و سایر غذاهای فرآوری نشده و دارای کربوهیدرات کم است.

یک رژیم ضد التهابی: غذاهای ضد التهاب ، مانند توت ، ماهی چرب ، سبزیجات برگ دار و روغن زیتون بسیار بکر ، ممکن است علائم مربوط به التهاب مانند خستگی را کاهش دهند.

رژیم DASH : پزشکان معمولاً رژیم غذایی برای کاهش خطر یا تأثیر بیماری های قلبی رژیم غذایی را برای جلوگیری از فشار خون بالا توصیه می کنند. همچنین ممکن است به مدیریت علائم PCOS کمک کند. رژیم غذایی DASH سرشار از ماهی ، مرغ ، میوه ها ، سبزیجات غلات سبوس دار و محصولات لبنی کم چرب است. 

رژیم غذایی بعد از لاپاراتومی

از انواع غذاهای متعادل و سالم با مقدار زیادی میوه و سبزیجات تازه استفاده کنید.

معرفی مواد غذایی با فیبر بالا از جمله نان سبوس دار ، پوسته سبوس ، لوبیا و حبوبات همراه با مایعات فراوان به جلوگیری از یبوست کمک می کند. شما باید هر روز حداقل هشت لیوان آب (یا نوشیدنی های غیر شیرین) بنوشید.

غذاهای غنی از پروتئین از جمله ماهی ، تخم مرغ ، گوشت ، سبزیجات دلچسب سبز و لوبیا و حبوبات به روند بهبود کمک می کنند.

اگر نمی خواهید چاق شوید ، از غذاهای چرب ، الکل زیاد ، کیک و شیرینی خودداری کنید.

عمل شما باعث نمی شود که وزن اضافه کنید اما باید کالری دریافتی خود را کنترل کنید در حالی که فعالیت کمتری دارید.

برخی بیماران به دنبال جراحی اشتهای کمی دارند که دلایل زیادی می تواند داشته باشد. اگر این مربوط به شما باشد ، با پزشک عمومی مشورت می کنید که می تواند شما را به یک متخصص تغذیه ارجاع دهد یا مکمل هایی تجویز کند.

یبوست

مسکن ها ، کاهش فعالیت ، انجام عمل جراحی و تغییر در اشتها می توانند بر عملکرد روده شما تأثیر بگذارند. اگر به دنبال ترخیص از بیمارستان یبوست دارید ، مهم است که سعی کنید قبل از ایجاد مشکل به آن رسیدگی کنید.

سعی کنید میزان مایعات خود را افزایش دهید و یک رژیم غذایی متعادل همراه با غذاهای غنی از فیبر بخورید: نان سبوس دار ، پوسته سبوس ، لوبیا و حبوبات.

اگر به مدت سه روز روده خود را حرکت نداده اید ، لطفاً با پزشک عمومی یا پرستار منطقه خود تماس بگیرید که ممکن است برای کمک به شما دارویی بدهد.

منبع مطلب


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) مشاهده