خرید از سراسر دنیا


» داروخانه خانگی با میوه های زمستانی برای سلامتی شما

داروخانه خانگی با میوه های زمستانی برای سلامتی شما

یک داروخانه خانگی برای سلامتی شما

هوای سرد می تواند برخی از مشکلات سلامتی را بدتر کند و حتی منجر به بروز بیماریهای جدی شود. هوای در حال سردتر شدن است و این میوه ها دارای خواص درمانی و سلامتی زیادی هستند ، میوه های این فصل نسبت به باقی فصول از تنوع کمتری برخوردارند اما در این بین سبزی و میوه های بسیار سالمی دیده می شوند علاوه بر طعم فوق العاده و امکان خوردن غذا از بسیاری جهات ، زمستان و میوه های فوق العاده این فصل را از دست ندهید. باخوردن آب میوه های تازه مانندآب پرتقال تازه و آب نارنگی یا توت فرنگی خوشمزه همراه با کیوی و موز و قطعات گواوا که با شیر مخلوط شده اند ، از طعم و مزایای فوق العاده آن بهره مند شوید.

میوه های فصلی زمستانی بسیاری از میوه های فصلی در زمستان از بیماری های مختلف زمستانی مانند آنفولانزا ، سرفه و سایر بیماری های شایع محافظت می کنند ،

پرتقال به عنوان غنی از ویتامین C مفید برای افزایش ایمنی بدن و مبارزه با آنفلوانزا و سرماخوردگی توصیف می کنند.

به بهبودی و سلامتی بدن و برطرف شدن تب کمک می کند ، به آبلیمو یا هویج یا یک قاشق زنبور عسل اضافه کنید ، که برای از بین بردن خلط و تمیز کردن قفسه سینه و ریه ها کار می کند.

این ماده برای تصفیه بدن از سموم کار می کند و پرتقال درمان کننده و ضد عفونت‌های میکروبی است

یک آرام بخش خوب به حساب می‌آید.

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

این ماده به عنوان مهار کننده اشتها برای بزرگسالان و کودکان عمل می کند ،

با از بین بردن گازها معده را تسکین می دهد و به تقویت استخوان ها ، ناخن ها و موها و تقویت دندان ها نیز کمک می کند.

کیوی استفاده از این میوه می توانید عطر و طعم جدیدی به دستور العمل های غذایی خود اضافه کنید کیوی ترکیب فوق العاده ای با توت فرنگی، طالبی یا پرتقال ایجاد می کند و می توان با ترکیب آن با آناناس یک نوع ترشی درست کرد .

نارنگی علاوه بر خاصیت اشتهاآوری از جمله میوه‌هایی است که برای قلب و معده مقوی بوده و به عنوان یک اشتها آور طبیعی برای بیماران کم اشتها و افرادی که تمایل به افزایش وزن دارند، تجویز می‌شود.

نارنگی دارای ویتامین C است و بهترین دارو‌ی طبیعی ضد سرفه است که به اکسپکتورانت طبیعی در میان درمانگران طب سنتی چین معروف است. مصرف این میوه زمستانی به افرادی که مبتلا به سرفه‌های خلط دار هستند، بسیار توصیه می‌شود. این میوه همانند شربت اکسپکتورانت خاصیت خلط آور دارد و موجب تخلیه اخلاط موذی از گلو و کاهش سرفه‌های بیمار می‌شود. زیرا یک داروی طبیعی برای آرامش اعصاب و از بین بردن خستگی و تنش است.نارنگی از آن جهت که راحت‌ ترین میوه برای خوردن است و پوست آن به سادگی جدا می‌شود بیشتر توسط بچه‌ها خورده می‌شود؛ بنابراین باید مراقب بچه‌ها بود، زیرا مصرف بیش ازاندازه نارنگی آن‌ها را به اسهال و کندی عملکرد روده‌ها مبتلا می‌کند.به عنوان یک درمان طبیعی برای یبوست استفاده می شود ، زیرا هضم آن آسان و غنی از نمک و مواد معدنی مفید برای معده است. این یک میوه کم کالری است که می تواند در رژیم غذایی نیز موجود باشد.

گواوا حاوی درصد بسیار بالایی از ویتامین C است ، بیشتر از درصد موجود در پرتقال و ماندارین ، که برای بسیاری شناخته شده نیست.حاوی مقدار مناسبی ویتامین A مفید برای کودکان و بزرگسالان است.به جلوگیری از سرماخوردگی ، مقاومت در برابر علائم سرماخوردگی در کودکان و درمان سرفه کمک می کند.

میوه گواوا به دلیل طعم و عطر دلپذیر آن بسیار ارزشمند است. گواوا به دلیل داشتن ویتامین C زیاد و مواد معدنی ، به عنوان “سیب استوایی” در نظر گرفته می شود. بومی در مناطق گرمسیری آمریکا است.این میوه کم قند ، مناسب برای بیماران دیابتی و رژیم های غذایی است.برای پوست مفید باشد. آنتی اکسیدان های این میوه از پوست شما در برابر آسیب محافظت کند که می تواند روند پیری پوست را کند و چین و چروک شدن پوست را به تعویق بیاندازد. همچنین عصاره برگ گواوا به دلیل خاصیت ضد میکروبی و ضد التهابی آن می تواند برای از بین بردن باکتری های ایجاد کننده آکنه موثر باشد.

توت فرنگی میوه ای سرشار از ویتامین ها، مواد مغذی بود و خواص و فواید درمانی زیادی دارد. از جمله خواص توت فرنگی مقادیر زیاد آنتی اکسیدان، فیبر و ویتامین می باشد.

حاوی مقدار کمی کالری است ، اما حاوی مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی است.

حاوی بخش زیادی از فلاونوئیدها است که مواد شیمیایی شیمیایی مفید برای بدن هستند ، زیرا ضد سرطان هستند و در برابر پیری مقاوم هستند و از بیماری های عصبی محافظت می کنند.

حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است که از بدن محافظت می کند و عملکرد سلول های مغزی را بهبود می بخشد.

آنتی اکسیدان های موجود در توت فرنگی و همچنین پتاسیم بالای درون توت فرنگی باعث کاهش خطر لخته های خون خطرناک در مغز که باعث سکته مغزی می شوند، کمک می نمایند.

توت فرنگی حاوی آنتی اکسیدان هایی بوده که در برابر رادیکال های آزاد عمل کرده، رشد سلول های سرطانی را مهار کرده و باعث کاهش التهاب بدن می شود.

این یک منبع عالی از ویتامین C ، غنی از ویتامین B کمپلکس ، و اسید فولیک ، تمام اجزای مهم سلامت بدن است.

توت فرنگی حاوی مقادیری ویتامین A و بتاکاروتن است که به بازسازی سلولهای بدن کمک می کند.

توت فرنگی حاوی مواد معدنی مختلفی مانند پتاسیم ، منیزیم ، آهن و ید است که برای تشکیل سلول های مختلف و مایعات بدن مهم هستند. توت فرنگی می تواند باعث بهبود حافظه کوتاه مدت شوند.

انار حاوی مقدار زیادی ویتامین C است که باعث افزایش ایمنی بدن ، به ویژه در زمستان ، در برابر سرماخوردگی می شود.هر 100 گرم حاوی 15٪ از نیاز روزانه انسان به ویتامین C است.مواد مؤثر موجود در انار می‌توانند طی زمان هضم، باعث کاهش التهاب دستگاه گوارش شوند و همچنین تاثیر خوبی در کاهش فعالیت‌های سلول‌های سرطانی مربوط به سرطان سینه و روده بزرگ داشته باشند.

انار حاوی بسیاری از ویتامین ها مانند B5 ، C و همچنین انار منبع بسیاری از مواد معدنی ضروری بدن مانند پتاسیم ، کلسیم و آهن است.

انار بیماری های معده را درمان می کند ، مانند حالت تهوع ، زخم و اسیدیته اضافی همراه با درد ، معادل اسیدیته معده با قلیایی بودن

عصاره انار می‌تواند آنز‌یم‌های شناخته شده‌‌ای که به مفاصل آسیب می‌زنند را در مردان و زنان دچار التهاب مفصل کاهش دهد و متوقف کند.

تأثیر ضدباکتری و ضدقارچی انار می‌تواند حتی از ایجاد عفونت و التهاب درون دهان شما هم جلوگیری کند. این عفونت‌ها شامل شرایطی مانند التهاب لثه، پیوره لثه و استوماتیت هم می‌شوند.

یک سیستم ایمنی قوی به شما کمک می کند تا سالم بمانید اما فاکتورهای زیادی وجود دارد که می تواند عملکرد مناسب آن را تضعیف کند. یک سیستم ایمنی سالم تضمین کننده سلامت کامل نیست اما می تواند شما را در برابر بسیاری از بیماری ها محافظت کند.

میوه های خانواده مرکبات

دریافت ویتامین C از طریق غذا منطقی است. می توانید ویتامین C مورد نیاز سیستم ایمنی بدن خود را از کلم پیچ ، اسفناج ، فلفل دلمه ای ، پاپایا و توت فرنگی تأمین کنید.

مصرف غذاهای سرشار از ویتامین C به همراه لوبیا و سبزیجات خاص غنی از آهن - مانند عدس و کلم پیچ - به بدن اجازه می دهد آهن را به طور موثرتری جذب کند. 

موز

موز نه تنها یک غذای پری بیوتیک است - این میوه یکی از بهترین منابع پتاسیم در بین میوه ها است و به فشار خون شما کمک به سزایی می کند. البته موزهایی که تقریبا رسیده اند نیز می توانند به سلول سازی و همچنین تامین ویتامین B6 در بدن شما کمک کند.در مورد نگه داری از این میوه نیز دقت داشته باشید نباید آن ها را به صورت نیمه در یخچال قرار دهید چرا که باعث از بین رفتن ویتامین های آن می شود.باعث سلامت روده ها میشود - بلکه سرشار از ویتامین B6 است. این ویتامین برای عملکرد صحیح سیستم ایمنی بدن مورد نیاز است. موز یک پایه عالی برای اسموتی شما است! از دیگر غذاهای سرشار از ویتامین B6 می توان به ماهی های آب سرد ، سینه مرغ بدون چربی ، نخود و سیب زمینی اشاره کرد. از پروبیوتیک مخلوط استفاده نکنید منابع خوب پری بیوتیک ها عبارتند از: سیر ، تره فرنگی و پیاز

بادام ها

بادام ، فندق ، بادام زمینی و تخمه آفتابگردان ویتامین E مورد نیاز بدن - آنتی اکسیدان مهم - را برای بدن تأمین می کنند. اگر به یک میان وعده سالم نیاز دارید ، بادام خام یا بو داده را به عنوان یک گزینه در نظر بگیرید. همچنین ، بادام هندی سرشار از روی است که با فعال سازی لنفوسیت های T سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند.

هویج

هویج و سایر میوه ها با سبزیجات سرشار از کاروتنوئید به عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک می کنند. کاروتنوئیدها در بدن به ویتامین A تبدیل می شوند و یک اثر آنتی اکسیدانی ایجاد می کنند. از دیگر غذاهای حاوی کاروتنوئید می توان به سیب زمینی شیرین ، کدو تنبل ، کدو و طالبی اشاره کرد. 

ماهی

ماهی قزل آلا ، ماهی تن و ساردین منابع طبیعی ویتامین D هستند. حتی اگر ویتامین D در بدن تولید شود ، ممکن است مکمل آن لازم باشد. افراد زیادی كمبود ويتامين D دارند. تعدادی از غذاهای غنی شده در بازار - مانند آب پرتقال ، شیر و غلات - می توانند به شما کمک کنند مقدار کافی ویتامین D دریافت کنید.

برخی از عادت ها ، مانند سیگار کشیدن یا نوشیدن الکل ، ممکن است سلامت سیستم ایمنی بدن شما را تضعیف کند. با یک متخصص مراقبت های بهداشتی صحبت کنید تا بهترین روش برای حمایت از نیازهای غذایی خاص شما را تعیین کند.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده