بازدید سایت خود را میلیونی کنید


» چگونه می توان شکر را جایگزین عسل کرد

چگونه می توان شکر را جایگزین عسل کرد

عسل یک محصول طبیعی عالی است و سرشار از خواص مفید برای بدن ما است. همه نمی دانند که عسل می تواند در تهیه دسرها جایگزین شکر دانه ریز شود. علاوه بر این ، مقدار انرژی آن برابر است اما میزان کالری کمتری دریافت می کند (304 کیلوکالری در هر 100 گرم عسل ، در حالی که 392 کیلو کالری برای همان مقدار قند).

این ماده غذایی می تواند به عنوان یک ماده غذایی واقعی در نظر گرفته شود زیرا حاوی قندهایی است که به راحتی جذب می شوند و منبع زیادی از مواد معدنی ، ویتامین ها و برخی آنزیم ها را که عملکرد مناسب سیستم گوارشی ما را تقویت می کنند ، تضمین می کند.

عسل و شکر از رایج‌ترین شیرین ‌کننده‌ها هستند که برای شیرین کردن مواد غذایی و نوشیدنی‌ها از آن‌ها استفاده می‌شود .این دو ماده شیرین کننده دارای مزه ، بافت و ارزش غذایی متفاوتی هستند عسل معمولا به عنوان یک شیرین‌کننده سالم‌تر نسبت به شکر شناخته می‌شود .

نحوه استفاده از عسل در آشپزخانه

در آشپزخانه ، عسل یک متحد عالی است که می تواند هم به عنوان جایگزین شکر در تهیه دسرها استفاده شود و هم اصالت و طعم خاصی به تهیه دستورهای غذایی خوش طعم بدهد.

انواع مختلفی در بازار موجود است: اقاقیا ، گلهای وحشی ، مرکبات ، شاه بلوط ، لیمو ، فقط چند مورد.

عسل تصفیه نشده پس از استخراج در حالت مایع است و سپس در دمای نسبتاً کم متبلور می شود و کم و بیش جامد می شود.

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

برای برگرداندن آن به حالت اولیه ، کافی است آن را در آب گرم کنید و سعی کنید از 40 درجه بیشتر نشود.

برای تهیه شیرینی بسته به سلیقه شخصی خود می توانیم نوع مورد نظر خود را انتخاب کنیم ، اگرچه بیشترین توصیه شده عسل اقاقیا و عسل گل وحشی است که عطر و طعم لطیف و سبک آنها طعم آنچه را که در حال آماده سازی هستیم تغییر نمی دهد.

از طرف دیگر ، عسل شاه بلوط ، طعم قویتر و کمی تلخی دارد که کاملاً با غذاهای گوشتی ، به ویژه گوشت قرمز و پنیرهای نرم ترکیب می شود.

عسل لیمویی بسیار معطر است و مخصوصاً برای کیک و دسر یا مکمل چای و دم کرده مناسب است.

چگونه می توان شکر را جایگزین عسل کرد

روش کار بسیار ساده است ، لازم است قند را با مقداری عسل 20٪ کمتر از دوز مشخص شده جایگزین کنید ، زیرا عسل قدرت شیرین سازی بیشتری دارد.

اگر به عنوان مثال ، دستورالعمل ما 200 گرم شکر را بخواهد ، ما فقط 160 گرم عسل استفاده خواهیم کرد.

محاسبه ای که باید انجام شود تقسیم مقدار بر صد و ضرب در بیست است: در این حالت 200 را انجام می دهیم: 100 = 2 و سپس 2 × 20 = 40. آنچه به دست می آوریم مقداری است که از میزان ذکر شده شکر لازم است کسر شود ، بنابراین این کار را می کنیم: 200 -40 = 160.

در اینجا دوز عسل برای استفاده داریم.

اگر مقیاس نداشته باشیم ، می توانیم از یک قاشق سوپ معمولی ، که حدود 18 گرم وزن دارد ، پر از عسل استفاده کنیم.

یکی از مزه های دوست داشتنی مزه عسل است در شیرینی حالا چه سوهان عسل باشه ..چه بیسکویت عسلی و چه کیک. برای اینکه ما بتونیم با استفاده از عسل کیک بپزیم

چون عسل از شکر شیرین تر هست باید از مقدار کمتری استفاده کنیم یعنی اگر دستور به ما گفته از 1پیمانه شکر استفاده کنیم٬ ما باید نصف پیمانه عسل بریزیم.

عسل به دلیل شیرین بودنش مدت پخت طولانی تر و با حرارت کمتر داره٬ شما باید 25 درجه حرارت فر را کم کنید تا کیکتون داخلش بپزه و دورش نسوزد.

برای پخت با عسل ما حتما باید از بیگینک سودا یا جوش شیرین استفاده کنیم. چون عسل خودش اسید داره لازم داره که با جوش شیرین مخلوط بشود.

مقدار مایعات را در دستور کم کنید٬ عسل خودش از 20درصد آب درست شده برای همین باید مقدار مایعات دستور را به اندازه 1/4پیمانه کم کرد.

تفاوت عسل و شکر :عسل و شکر هر دو کربوهیدرات هستند که از قندهای گلوکز و فروکتوز تشکیل شده‌اند .فروکتوز تصفیه شده که در شیرین کننده‌ها وجود دارد ، توسط کبد متابولیزه شده و باعث چاقی ، کبد چرب و دیابت می‌شود . فروکتوز و گلوکز هر دو در بدن تجزیه شده و باعث افزایش سطح قند خون می‌شوند .

از عسل و شکر بیش از حد اعتدال مصرف شود ، هر دوی آن‌ها می‌توانند عوارض جانبی داشته باشند :

افزایش وزن

افزایش خطر ابتلا به بیماری‌ها

افزایش قند خون

افزایش خطر پوسیدگی دندان‌ها

بااین‌حال به نظر می‌رسد که عسل به خاطر فواید و خواص درمانی که دارد ، از شکر بهتر است .

به ویژه اگر از عسل برای خواص درمانی آن مثل درمان سرفه ، گلودرد یا حساسیت استفاده شود ، تاثیر چندانی روی سطح قند خون نخواهد داشت .


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده