بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» کاشت سبزی خردل: راهنمای کامل برای کاشت، برداشت

کاشت سبزی خردل: راهنمای کامل برای کاشت، برداشت

با وجود اینکه من در جنوب بزرگ شده بودم، خانواده ام سبزی خردل نمی کارند. زمانی که بالغ بودم و مزرعه خودم را داشتم، لذت پرورش سبزی خردل را کشف کردم و اکنون می دانم که چقدر شگفت انگیز هستند. سبزی خردل مقدار مناسبی از زینگ را به ظروف اضافه می کند و به راحتی می توان آن ها را به عنوان یک سبزی معطر در بیشتر غذاها اضافه کرد.

سبزی خردل شبیه اسفناج است که برگ های آن طعمی خاص و فلفلی دارد. برای رشد سبزی خردل، بذرها را خریداری کرده و در خاک غنی شده بکارید، سپس نهال هایی را که بیرون می آیند ریشه کن کرده و دوباره بکارید. اطمینان حاصل کنید که گیاهان خود را آبیاری کنید، علف های هرز را در نظر بگیرید و از حشرات گیاهی محافظت کنید. پس از آماده شدن، می توانید برگ ها را برداشت کنید و در صورت تمایل، اجازه دهید تا گیاهان دانه خردل را نیز برداشت کنند.

برای گیاه خردل نقطه‌ای آفتابگیر خوب زهکشی شده را انتخاب کنید. خردل یک گیاه سردسیری است که با این وجود برای جوانه زدن به گرما نیاز دارد. سرمازدگی باعث از بین بردن جوانه می‌شود،زمان مناسب برای شروع کاشت اواسط بهار است یا می‌توانید در اواسط تابستان بکارید و در پاییز برداشت کنید.

دانه خردل را با فاصله 3 سانتیمتر از هم کاشته و حدود 1 سانتیمتر روی هر دانه خاک بریزید. خاک را بر روی بذرها فشار داده و مقداری آب دهید. برای اطمینان از رشد مناسب برگ‌ها، از کودهای پر نیتروژن برای تغذیه گیاه استفاده کنید و مرطوب نگهداشتن خاک تا زمانی که جوانه رشد کند،الزامی است و هنگامی که خاک خشک شد به آن‌ها آب دهید و برخی از برگ‌های گیاه را برای قدرت گرفتن آن در صورت نیاز جدا کنید.

آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟

ارتفاع گیاه : متغیر و بین 30 تا 60 سانتی متر و گاها بیشتر می باشد.

فاصله کاشت : بین 8 تا 10 سانتی متر می باشد.

عمق کاشت : بذر خردل را در عمق 8 میلیمتری بکارید.

خاک مناسب : برای رشد به خاک حاصلخیر و غنی نیاز دارد.

دمای مورد نیاز: برای رشد به دمای بین 15 تا 25 درجه سانتی گراد نیاز دارد.

زمان گلدهی :یک ماه پس از کاشت بذر شروع به گلدهی می کند.

مقدار آبدهی :آبیاری متوسط و منظمی نیاز دارد.

نور لازم :

برای رشد به نور زیاد خورشید نیاز دارد، در برابر سایه جزئی نیز مقاوم می باشد. روزانه به 4 تا 6 ساعت نور خورشید نیازمند است.

خردل

نام علمی : Sinapis alba

نام خانواده : Barassicacaeae

نام انگلیسی : White Moutard

استان تولید کننده : خوزستان

موارد استفاده : دارویی - غذایی

خواص درمانی :بیماری های رماتیسم و دردهای عصبی، بهبود فرایند هضم غذا، افزایش ایمنی بدن، درمان ناراحتی های معده، درمان سرطان

برای کاشت سبزی خردل از یک مرکز باغبانی محلی ، بازارها یا فروشگاه های کشاورزی بذرها را خریداری کنید. همچنین می توانید بذر را بصورت آنلاین سفارش دهید. با توجه به چرخه رشد سریع سبزی خردل ، می توانید هر دو یا سه هفته یکبار آنها را مجدداً کاشته تا تولید ادامه یابد. اگر قصد انجام این کار را دارید ، بر این اساس بذر سبزی خردل، بیشتر بخرید.

کاشت سبزی خردل

پرورش سبزی خردل بسیار ساده است. آنها یک محصول عالی برای برداشت های طولانی هستند و می توانند در محیط های مختلف رشد کنند. آنها در گلدان ها، تخت های مرتفع، تونل ها، هیدروپونیک و به عنوان سبزه های میکرو به خوبی عمل می کنند.

مناطق در حال رشد

سبزی خردل در مناطق 8-11 رشد می کند.

نیازهای خاک

رشد موفقیت آمیز سبزی خردل به نوع مناسب خاک نیاز دارد. آنها pH بین 6.0-7.5 و خاکی با زهکشی خوب، شنی و حاصلخیز را ترجیح می دهند.

آفتاب و دما مورد نیاز

سبزی خردل آفتاب کامل را ترجیح می‌دهد، اما برخی از انواع آن می‌توانند سایه‌های کمی را نیز تحمل کنند. این امر مخصوصاً زمانی صادق است که گیاهان را برای برداشت سبزی جوان پرورش دهید. آنها دمای بین 50 تا 75 درجه فارنهایت را ترجیح می دهند.

کاشت بهاره

اگر در اوایل سال سبزی می خواهید، 4 هفته قبل از آخرین تاریخ یخبندان، گیاهان را در داخل خانه شروع کنید.

شما همچنین می توانید بذر را با کاشت در خارج از خانه از اوایل بهار تا اوایل پاییز در بیشتر مناطق هدایت کنید. 

کاشت پاییزه

سبزی خردل به عنوان محصول پاییزی در مناطق گرم به خوبی عمل می کند. آنها را مستقیماً در پاییز با شروع سرد شدن هوا بکارید و 4 تا 6 هفته قبل از اولین یخبندان صبر کنید.

اگر در آب و هوای گرم زندگی می کنید، ممکن است بخواهید کاشت نهال را در تابستان در داخل خانه شروع کنید تا زمانی که هوا کمی خنک شود. به آرامی گیاهان را با آوردن آنها به بیرون در قسمت های خنک تر روز تغییر دهید.

من سبزی های پاییزی خود را در باغ با سایر محصولات آب و هوای خنک در اواسط سپتامبر می کارم. من همه چیز را در یک تخت با حلقه های چهار پا روی آن می کارم.

هنگامی که شب شروع به پایین آمدن از 40 درجه FI کرد پارچه ردیفی را روی حلقه ها قرار دهید. بسته به آب و هوا ممکن است در طول روز پوشش ردیف را عقب بکشم. این برای ما سبزی های تازه را تا ماه دسامبر و حتی تا ژانویه فراهم می کند.

جوانه زنی بذر

سبزی خردل تنها 4-7 روز طول می کشد تا در شرایط خاک مناسب جوانه بزند.

پیوند

زمانی که سبزها دارای 3 یا 4 برگ هستند، پیوند بزنید، که معمولاً در حدود 3 هفته اتفاق می افتد. قبل از قرار دادن آنها در محل دائمی، آنها را حداقل به مدت 7 روز سفت کنید.

کاشت جانشینی

از آنجایی که سبزی خردل را می‌توان حدود یک ماه یا بیشتر پس از کاشت برداشت، می‌توانید به‌طور مداوم هر چند هفته یک بار محصول جدیدی را شروع کنید تا زمانی که زمان کافی را قبل از یخبندان بگذارید. به خاطر داشته باشید که می‌توانید همزمان چندین برگ از گیاه را بچینید و اجازه دهید برگ‌های جدید رشد کنند، بنابراین می‌توانید به طور مداوم از یک گیاه برداشت کنید.

روش های جایگزین رشد سبزی خردل

می‌توانید از سبزی‌های خردلی زیباتر به عنوان نسخه‌های تزئینی برای کاشت‌ها یا در محوطه‌سازی خوراکی استفاده کنید. همچنین می توانید آنها را در زمستان در خانه پرورش دهید تا ساندویچ ها و سالادها را طعم دار کنید.

میکروگرین خردل در زمستان که همه چیز خفته است یک خوراکی خوشمزه است. یک ظرف داخلی را با خاک گلدان مرطوب شده پر کنید و دانه ها را روی آن بپاشید. با یک تکه پلاستیکی یا شیشه ای تهویه شده بپوشانید تا زمین مرطوب بماند و نزدیک به نور قرار دهید. سبزی خردل نیز در سیستم های هیدروپونیک به خوبی عمل می کند . سیستم فیتیله به خصوص به خوبی کار می کند.

مراقبت از سبزی خردل

علف های هرز

لکه سبز خردلی خود را پاک نگه دارید زیرا آنها رقابت را دوست ندارند. کیف چوپان و علف خوک باید به ویژه دور نگه داشته شوند زیرا می توانند بیماری را گسترش دهند و مواد مغذی ارزشمندی را به سرقت ببرند.

کود دهی

رشد سبزی خردل از کود معمولی سود می برد. من از امولسیون ماهی استفاده می کنم که به طور مستقیم روی برگ ها اسپری می شود هر چند هفته یکبار در اوایل صبح که روزنه ها باز هستند. همچنین می توانید زمانی که گیاهان حداقل 5 اینچ ارتفاع دارند، با کودهای متعادل تغذیه کنید.

نیازهای آب

به سبزی خردل در حال رشد منبع آب ثابتی بدهید - حدود 1 تا 2 اینچ در هفته.

تناوب زراعی

تناوب زراعی به ویژه هنگام کاشت سبزی خردل مهم است زیرا از خانواده براسیکا هستند. این خانواده شامل کلم بروکلی، کلم، کلم بروکسل، کلم پیچ، تربچه و شلغم است.

بچرخانید .این به کاهش آفات و بیماری های مشترک آنها کمک می کند. براسیکا به دنبال حبوبات رشد می کند زیرا تغذیه کننده نیتروژن سنگین است و لوبیا نیترات را به خاک اضافه می کند. با این حال، اگر دچار کپک شدند، سبزی خردل را به دنبال حبوبات نکارید.

گذراندن زمستان

سبزی خردل به سرما مقاوم است و یکی از سبزیهایی است که الیوت کلمن در کتاب خود "درو زمستان" توصیه کرده است. من در کاشت سبزی خردل در گلخانه در زمستان موفق بوده ام.

آنها در زمستان به کندی رشد می کنند، بنابراین اگر برگ ها را به همان سرعتی که برداشت می کنید جایگزین نکنند، تعجب نکنید. بسیاری از مردم فکر می کنند که این به دلیل دمای سرد است، اما همان طور که کولمن اشاره می کند، بیشتر به کمبود نور روز مربوط می شود.

آفات و بیماری های سبز خردل

مانند همه براسیکاها، سبزی خردل نیز با آفات و بیماری های کمی مواجه است.

سوسک کک

بزرگترین مشکل من با پرورش سبزی خردل، سوسک کک است. سوسک های کک، حشرات ریز سیاه رنگی هستند که سوراخ های کوچکی را در برگ های گیاه می خورند.

برای کاهش هجوم سوسک کک، می توانید گیاهان جوان را با پوشش ردیفی شناور بپوشانید. مالچ پاشی با کاه، سوسک های کک را گیج می کند. آنها در بهار و تابستان رایج‌تر هستند، بنابراین اگر واقعاً با این آفت مبارزه می‌کنید، می‌توانید کاشت خود را برای برداشت پاییزه بگذارید.

آنها در خاک شما زمستان گذرانی می کنند، بنابراین از روش های کنترل پاییز برای از بین بردن آنها استفاده کنید. شما همچنین می توانید آنها را با تله های چسبنده سفید کنترل کنید. کنترل های بیولوژیکی OMRI مانند روغن چریش نیز به کاهش جمعیت کمک می کند.

شته ها

این عنکبوتیان کوچک عاشق برگهای سبز هستند و مایعات را مستقیماً از گیاه می مکند. آنها می توانند به سرعت تکثیر شوند و شما اغلب تا زمانی که یک آلودگی جدی نداشته باشید متوجه آنها نخواهید شد. برای از بین بردن آنها می توانید از روغن چریش یا پیرترین استفاده کنید و باید شکارچیانی مانند کفشدوزک ها و زنبورهای انگلی را تشویق کنید.

زنگ سفید

زنگ سفید قارچی است که باعث بدشکل شدن برگ ها و گل ها می شود. تا جایی که می توانید محصولات و گونه های مقاوم به گیاه را بچرخانید.

کلاب روت

کلابروت به راحتی گسترش می یابد و می تواند تا حدود دو دهه در خاک باقی بماند. می تواند رشد را متوقف کند و باعث پژمرده شدن گیاهان شود. در زیر زمین، ریشه تورم هایی شبیه چماق ایجاد می کند. افزودن آهک به خاک می تواند به کنترل آن کمک کند. محصولات را به طور مکرر بچرخانید تا از ماندگاری آن جلوگیری کنید.

آلترناریا بلایت

این پاتوژن قارچی هوای گرم و مرطوب را دوست دارد. در گیاهان مسن تر می تواند باعث ایجاد میرایی یا لکه برگی شود. برای کنترل آن از قارچ کش های مبتنی بر مس یا گوگرد استفاده کنید. آفات را از گیاهان خود دور نگه دارید زیرا آنها باعث گسترش بیماری می شوند. برای جلوگیری از آن، محصولات را چرخانده و از آبیاری قطره ای استفاده کنید.

شب پره الماس

پروانه‌های پشت الماسی از محصولات کلم تغذیه می‌کنند و می‌توانند رشد را در سبزی خردل متوقف کنند. زنبورها و عنکبوت های انگلی دوست دارند روی لاروها غذا بخورند، بنابراین با آغوش باز از آنها استقبال کنید. همچنین برای جلوگیری از این آفت باید محصولات خود را در حالت چرخش قرار دهید.

ماینر برگ خردل

لیف ماینر نام خود را به این دلیل گرفته است که تونل‌های معدن مانند را از میان برگ‌های شما می‌جود و باعث می‌شود آنها به جایی برسند و از بین بروند. با پوشاندن نهال ها با پوشش گیاهی از آنها جلوگیری کنید و زنبورهای انگلی را در باغ خود قرار دهید. هر برگ آلوده را هرس کرده و از بین ببرید.

خردل سافلای

پشه‌های خردل سوراخ‌هایی را از برگ‌ها می‌جوند و اگر آلودگی بدی داشته باشید، می‌توانند گیاه را کاملاً اسکلت کنند. آنها می توانند باعث از بین رفتن کامل نهال ها شوند. مگس بالغ نارنجی با سر سیاه است، بنابراین اگر آنها را در اطراف دیدید، گیاهان خود را برای لارو بررسی کنید. چیدن دستی می تواند هجوم کوچک را تحت کنترل نگه دارد یا می توانید از صابون های حشره کش استفاده کنید.

اگر با این آفات مشکل دارید، حتماً در طول زمستان چندین بار خاک خود را کشت کنید تا شفیره ها در حال زمستان گذرانی در زمین ظاهر شوند.

اشکال نقاشی شده

حشره رنگ شده که به عنوان حشره باگرادا نیز شناخته می شود، یک آفت بزرگ در هنگام پرورش سبزی خردل است. پوره ها و بالغ ها شیره برگ ها را می مکند و باعث پژمردگی و مرگ آنها می شوند. شما در درجه اول اینها را در ایالت های غربی و بخش هایی از تگزاس پیدا می کنید. علف های هرز را تحت کنترل نگه دارید و در پاییز خاک خود را به کار ببرید تا از تسخیر آنها در محصولات خود جلوگیری کنید. همچنین می توانید شکارچیان طبیعی مانند عنکبوت ها را تشویق کنید.

کپک پرزکی و پودری

هم سفیدک پرزکی و هم سفیدک پودری مشکلاتی برای گیاهان خانواده brassica هستند. آنها توسط قارچی ایجاد می شوند که در زمین زندگی می کند و می تواند از طریق ذرات آب حمل شود. مواردی مانند مه، رطوبت زیاد، باران، آبیاری بالای سر و حتی شبنم می توانند باعث گسترش آن شوند.

کپک ها باعث کلروز برگ ها می شوند و اغلب می توانید لکه های نارنجی یا خاکستری را روی گیاهان مشاهده کنید. کلروز فقدان رنگ سبز است و این امر در فتوسنتز اختلال ایجاد می کند.

با استفاده از سیستم آبیاری قطره ای، با کشت خاک خود در پاییز و با حفظ یک برنامه تناوب زراعی خوب، کپک را مدیریت کنید. شما همچنین می توانید از Actinovate استفاده کنید که یک قارچ کش لیست شده در OMRI است که همچنین یک باکتری مفید است.

گیاهان همراه برای سبزی خردل

همانطور که می بینید، سبزی خردل در حال رشد از تعدادی آفات حشرات رنج می برد. یکی از راه‌های کاهش تغذیه حشرات از سبزی‌ها، استفاده از محصولات تله‌ای است. محصولات تله ای حشرات بد را دور می کنند و حشرات خوب را تشویق می کنند.

بومادران و شوید هر دو محصولات عالی برای کاشت در نزدیکی سبزی های شما هستند زیرا کفشدوزک ها و بندکش هایی را که از شته ها تغذیه می کنند جذب می کنند. گیاهان خانواده نعناع، ​​سوسک های کک را دفع می کنند، بنابراین اگر با آفت مبارزه می کنید، مقداری را در نزدیکی سبزی خردل خود بکارید. گیاهان زیر همگی همراهان خوبی برای رشد سبزی خردل هستند:

شوید

رازیانه

تانسی

بومادران

نعناع

ذرت

نخود فرنگی

گندم سیاه

نعناع

رزماری

آویشن

چغندر

کرفس

هویج

کاهو

پیازها

خیار

سبزی خردل خود را در نزدیکی لوبیا نکارید. هر دوی آنها مستعد ابتلا به کپک هستند و می توانند در بین آنها پخش شوند.

سویا

گل آفتابگردان

لوبیا

توت فرنگی

برداشت و نگهداری سبزی خردل

سبزی خردل به طور متوسط ​​5 روز تا بلوغ برای مصرف به عنوان سبزه کوچک، 21 روز تا زمانی که به عنوان برگ بچه آماده شود و 37 روز تا رسیدن برای برگ های بزرگ است. همانطور که آماده خوردن آنها هستید، برگ ها را بردارید یا جدا کنید.

گیاهان برای برداشت مداوم مناسب هستند. برگ های بیرونی بزرگتر را جدا کنید و اجازه دهید برگ های داخلی به رشد خود ادامه دهند.

می توانید سبزی خردل را در حوله های نخی نازک پیچیده شده در ترد سبزیجات یخچال حدود یک هفته نگه دارید. توجه داشته باشید که سبزی خردل می تواند با راب بروکلی، شلغم و کلم چینی ترکیب شود. حداقل 800 فوت بین محصولات بگذارید تا از تولید مثل متقابل جلوگیری کنید. دانه ها وقتی آماده پراکندگی می شوند خرد می شوند، بنابراین قبل از این اتفاق حتما دانه ها را جمع آوری کنید. می توانید با مالش سر دانه بین دستان خود به صورت رفت و برگشت، دانه ها را کوبیده کنید.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده