بازدید سایت خود را میلیونی کنید


» 15 روش برای نگهداری گوجه فرنگی در خانه

15 روش برای نگهداری گوجه فرنگی در خانه

گوجه فرنگی از خوش طعم ترین هدایایی است که تابستان به ما می دهد. چه گوجه‌فرنگی گیلاسی کوچک بکارید یا انواع بیفت‌های بزرگ، نمی‌خواهید حتی یک لقمه را هدر دهید. در اینجا برخی از بهترین و خوشمزه ترین راه ها برای حفظ برداشت بعدی گوجه فرنگی برای شما آورده شده است.

1. گوجه فرنگی خشک شده

این یکی از ساده ترین راه ها برای نگهداری از گوجه فرنگی گیلاسی یا انگوری (و همچنین یکی از خوشمزه ترین ها) است.

پس از برداشت محصول ، گوجه فرنگی های خود را به نصف یا یک سوم برش دهید و آنها را روی قفسه های خشک کن پهن کنید. از طرف دیگر، اگر قفسه‌های خشک کن ندارید، می‌توانید از صفحه‌ های تمیز پنجره یا حتی پارچه‌های نخی، کتان استفاده کنید.

یک روز گرم و آفتابی را انتخاب کنید و آنها را روی یک سطح صاف و تمیز پخش کنید. اگر حشرات زیادی در اطراف وجود دارند، ممکن است لازم باشد تعدادی پوشش ردیفی شناور روی آنها بچینید تا حشرات کوچک را از بین ببرید. سپس اجازه دهید خورشید و باد جادوی خود را انجام دهند تا آنها را خشک کنند. ممکن است چند روز طول بکشد تا آنها تقریباً به طور کامل خشک شوند، بنابراین آب و هوا را بررسی کنید تا مطمئن شوید که یک دوره گرمای چند روزه در پیش دارید تا این جادو اتفاق بیفتد.

پس از خشک شدن، می توانید آنها را در شیشه های دربسته نگهداری کنید یا در روغن زیتونی که با مقداری نمک، فلفل، ریحان، پونه کوهی و سیر چاشنی کرده اید، بسته بندی کنید.

2. برش های گوجه فرنگی کم آب

این تکنیک شبیه به مهمانی آفتاب‌گردانی است که در بالا ذکر شد، فقط شما به جای آفتاب از آب‌گیر استفاده می‌کنید. با توجه به اینکه هوای پاییزی تا چه حد می تواند نامنظم باشد، این یک راه عالی برای اطمینان از این است که برش های گوجه فرنگی شما به طور یکنواخت و به موقع خشک می شوند. همچنین می‌توانید گوجه‌فرنگی‌های بزرگ‌تر را با برش دادن آن‌ها و پهن کردن آن‌ها برای خشک کردن، نگهداری کنید.

چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟ مطلب مرتبط چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟

اگر هنوز چیپس گوجه فرنگی را امتحان نکرده اید، ممکن است بخواهید آنها را امتحان کنید! باید از گوجه‌فرنگی‌هایی که کمی رسیده‌اند استفاده کنید تا هنوز کاملا سفت باشند و از یک برش ماندولین استفاده کنید تا به ضخامت یک‌سوم 1/4 اینچ برسند.

قبل از چیدن برش ها از روغن زیتون برای چرب کردن سینی های آبگیر خود استفاده کنید. سپس آنها را با چاشنی دلخواه خود بپاشید. من دوست دارم از مخلوط نمک دریا، پودر سیر و پودر پیاز استفاده کنم. آنها را در دمای 125 درجه فارنهایت/52 درجه سانتیگراد به مدت حدود 10 ساعت یا تا زمانی که به راحتی در هنگام خم شدن شکسته شوند، آبگیری کنید.

هر چیزی را که نمی‌خواهید فوراً در شیشه‌های شیشه‌ای دربسته نگهداری کنید.

3. کنسرو گوجه فرنگی کامل (پوست کنده شده).

این روش مورد علاقه من برای نگهداری گوجه فرنگی است، زیرا شیرینی و طعم تابستانی آنها را به بهترین شکل حفظ می کند.

با یک چاقوی تیز ته هر گوجه فرنگی را به شکل X برش دهید و ساقه ها را جدا کنید. سپس با استفاده از یک قاشق سوراخ دار، هر میوه بریده شده را با غوطه ور کردن آن در آب در حال جوش برای حدود 30 ثانیه سفید کنید. آنها را داخل سینک یا ظرفی بریزید تا برای مدت کوتاهی خنک شوند و سپس پوست آنها را جدا کنید.

از یک هسته‌گیر یا چاقوی تیز برای برش هسته‌های آن‌ها استفاده کنید و سپس آن‌ها را در شیشه‌هایی به‌اندازه کوارت به‌طور کامل، نصف یا ربع بریزید.

از یک قاشق چوبی (و/یا دسته آن) استفاده کنید تا آن‌ها را داخل شیشه‌ها بریزید تا زمانی که آب میوه‌ای به اندازه 1/2 اینچ ایجاد شود. به هر شیشه 1 قاشق غذاخوری نمک اضافه کنید، سپس درب فلزی دو قسمتی را روی آن قرار دهید. به مدت 30 تا 40 دقیقه در آبجوش قرار دهید و بعد از آب خارج کرده و سپس تا یک سال در انبار نگهداری کنید.

4. گوجه فرنگی خرد شده و ادویه دار

از همان روشی که در بالا ذکر شد برای پاک کردن پوست گوجه فرنگی خود استفاده کنید. سپس آنها را ریز خرد کرده و در قابلمه بزرگی روی حرارت متوسط ​​بریزید. این گوجه فرنگی ها را به سلیقه خود با هر گونه سبزی و ادویه ای که ترجیح می دهید مزه دار کنید. اگر تمایل زیادی به پختن غذاهای ایتالیایی دارید، از نمک، فلفل، ریحان، پونه کوهی، پیاز و سیر استفاده کنید. اگر غذای مکزیکی را ترجیح می‌دهید، ریحان و پونه کوهی را با زیره و چیلی یا مخلوط گشنیز و گارام ماسالا را برای غذاهای هندی جایگزین کنید.

حدود 10 دقیقه بپزید. حدود 1/2 قاشق چایخوری آب لیمو (یا کمی اسید سیتریک) را در ته هر یک از شیشه های کوارتی خود بریزید و سپس مخلوط گوجه فرنگی را در حالی که داغ است داخل شیشه ها بریزید و 1/2 اینچ از فضای خالی باقی بماند. درب دو قسمتی را پیچ کنید و به مدت 30 دقیقه در یک ظرف آب در حال جوش قرار دهید.

5. سس پاستا

از همان فرآیند بالا استفاده کنید، فقط به جای گوجه فرنگی ساده خرد شده، دستور سس پاستا مورد علاقه خود را آماده کنید. این بدان معناست که شما می توانید پیاز، فلفل، قارچ... هر چه دلتان می خواهد اضافه کنید. فقط لبنیات به آن اضافه نکنید.

همچنین اگر مواد کم اسیدی مانند موارد ذکر شده در بالا اضافه کرده اید، باید کمی بیشتر آب لیمو یا پودر اسید سیتریک برای افزایش اسیدیته اضافه کنید. سپس مانند گوجه‌فرنگی‌های خرد شده و ادویه‌ شده را پردازش کنید.

6. سالسا

یک بار دیگر، همان روند دو مورد قبلی را دنبال خواهید کرد. فقط این بار، شما کاملاً به زمین سالسا رفته اید.

از آنجایی که بیشتر سالساها به آب لیمو یا لیموترش نیاز دارند، باید مخلوطی داشته باشید که در آب جوش به اندازه کافی اسیدی باشد .

در واقع، برای هر 22 پوند گوجه فرنگی فقط باید از 3 فنجان سبزیجات اضافه شده استفاده کنید. بیشتر از این، اسیدیته گوجه فرنگی را به حدی کاهش می دهید که نمی توانید با خیال راحت کنسرو کنید.

بعد از اینکه سالسا را ​​داخل شیشه ریختید، آنها را به مدت 30 دقیقه در آب جوش فرآوری کنید.

7. سوپ

در حال حاضر، سوپ گوجه فرنگی زمانی که صحبت از نگهداری گوجه فرنگی اضافی می شود، می تواند کمی مشکل باشد.

این به این دلیل است که بیشتر دستور العمل های سوپ گوجه فرنگی به افزودنی هایی مانند نشاسته ذرت، آرد گندم یا لبنیات برای غلیظ شدن مایع نیاز دارند. هیچ یک از اینها را نمی توان به طور ایمن برای نگهداری طولانی مدت کنسرو کرد، حتی اگر از قوطی فشار استفاده کنید. در نتیجه، بهترین راه برای تهیه سوپ گوجه فرنگی غلیظ و مقوی این است که از رب گوجه فرنگی استفاده کنید و سپس سوپ را کمی بجوشانید تا غلیظ شود.

سپس می توانید آن را به مدت 35 تا 40 دقیقه در شیشه های تمیز و استریل شده در آب جوش قرار دهید.

8. رب

چند ده گوجه‌فرنگی تازه بردارید و با روشی که در بالا ذکر شد پوست آن‌ها را بگیرید. سپس آنها را خرد کرده و داخل قابلمه ای با 3 عدد فلفل قرمز خرد شده، چند حبه سیر خرد شده و 1/2 پیاز (همچنین خرد شده)، 1 تا 1-1/5 قاشق چایخوری نمک، مقداری فلفل خرد شده و به دلخواه بریزید. از گیاهان (اختیاری). بگذارید بجوشد، سپس به مدت نیم ساعت کم کنید تا بجوشد.

از روی حرارت بردارید و در مخلوط کن یا با همزن دستی کاملا پوره کنید. برخی از مردم در این مرحله آن را از صافی عبور می دهند، اما من دوست دارم رب من درشت باشد.

این پوره را به یک قابلمه یا آرام پز منتقل کنید. آن را به مدت یک ساعت روی حرارت زیاد قرار دهید، سپس آن را کم کنید. این را هر ساعت یا بیشتر یکبار هم بزنید و بگذارید کم شود تا زمانی که از آن رد می کنید به اندازه ای غلیظ شود که به قاشق بچسبد. به پودینگ یا بلغور جو دوسر خنک شده فکر کنید.

شیشه های تمیز و استریل خود را بردارید و در هر شیشه نیم لیتری ۱ قاشق چایخوری آب لیمو یا در شیشه هایی به اندازه یک پیمانه ۲ قاشق چایخوری اضافه کنید. از یک قیف و ملاقه برای انتقال رب به داخل آن استفاده کنید و 1/2 اینچ فضای خالی باقی بگذارید. درب ها را بریزید و به مدت 45 دقیقه در آب جوش قرار دهید.

9. سس کچاپ

آیا می دانستید طعم سس کچاپ در کانادا با ایالات متحده متفاوت است؟ درسته! سس کچاپ در کانادا شیرین تر و در ایالات متحده شورتر است. در نتیجه، برای شما مهم است که چند دستور العمل مختلف سس کچاپ خانگی را امتحان کنید تا مشخص کنید کدامیک را بیشتر دوست دارید.

مهم نیست که کدام را انتخاب می کنید، این یک راه عالی برای نگهداری گوجه فرنگی برای بعد است.

10. مربای گوجه فرنگی

اگر به سس کچاپ علاقه دارید، احتمالاً مربای گوجه فرنگی را نیز دوست خواهید داشت. بیشتر مردم فقط از گوجه فرنگی در غذاهای خوش طعم استفاده می کنند، اما مربای شگفت انگیزی درست می کند. به این فکر کنید که گوجه فرنگی چقدر شیرین است، و سپس به این فکر کنید که چقدر زیبا روی نان تست یا نان شیرینی با پنیر خامه ای و پیازچه پخش می شود.

درست مانند سس کچاپ، خوب است دستور العمل های مربای مختلف را آزمایش کنید تا زمانی که مربای مورد علاقه خود را پیدا کنید. برخی از مردم دوست دارند میخک را به آن اضافه کنند، برخی چیز دیگری مانند زیره... یا شاید شما دوست دارید قبل از تهیه مربا، گوجه فرنگی های خود را با بالزامیک تفت دهید. خلاق باش!

هنگامی که یک سری عالی را انجام دادید، آن را به شیشه های تمیز و استریل 1/2 پینتی با فضای سر 1/4 اینچی منتقل کنید. هنگامی که درب ها را پوشانید، در آب جوش به مدت 10 تا 15 دقیقه عمل کنید.

11. چرم

چند نوع مختلف "چرم" گوجه فرنگی کم آب وجود دارد که می توانید آنها را درست کنید. یکی پوره ساده و بدون مزه است که می توانید به انواع غذاها اضافه کنید. دیگری بیشتر شبیه چیزی است که مسافران قرن 18 آن را "سوپ خشک" می نامند.

تقریباً شش پوند گوجه فرنگی را سفید کنید، پوست بگیرید و دانه کنید. سپس آنها را در یک مخلوط کن یا در یک قابلمه بزرگ بریزید. شما باید تقریبا 4 فنجان پوره مایع داشته باشید. سپس، 1 قاشق غذاخوری عسل یا 1.5 قاشق چایخوری شکر، و همچنین 1/2 قاشق چایخوری آب لیمو را اضافه کنید. نمک و پودر سیر را به دلخواه اضافه کنید و همچنین هر سبزی دیگری را که دوست دارید اضافه کنید.

سپس این پوره را روی ورقه های چرمی میوه ای که مناسب دستگاه آبگیری برقی شما است پخش کنید. آن را به مدت 9 ساعت روی 135 درجه فارنهایت تنظیم کنید و سپس بررسی کنید که آیا به زمان بیشتری نیاز دارد یا خیر. از طرف دیگر، اگر به جای آب‌گیری برقی از فر استفاده می‌کنید، ورقه‌های پخت را با روغن آشپزی اسپری کنید و سپس پوره را روی آن‌ها بمالید. فر را روی دمای 150 درجه فارنهایت تنظیم کنید و به مدت 6 ساعت یا بیشتر آبگیری کنید،این یک چرم گوجه فرنگی جویدنی و خوش طعم ایجاد می کند. می توانید آن را همانطور که هست میل کنید یا تکه های آن را پاره کنید و داخل سوپ بریزید. اگر ترجیح می دهید به جای مخلوط سوپ فوری فقط یک میان وعده شیرین میل کنید، نمک و سیر را حذف کنید و به جای آن شکر یا عسل بیشتری اضافه کنید.

12. ترشی گوجه گیلاسی

آیا تا به حال انبوهی از گوجه فرنگی گیلاسی در پایان فصل برداشت داشته اید؟ یکی از راه های عالی برای نگهداری گوجه فرنگی ترشی کردن آنهاست. من دوست دارم از مخلوط گوجه فرنگی زرد، نارنجی و قرمز استفاده کنم زیرا در شیشه هایشان بسیار زیبا به نظر می رسند.

آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟

چند شیشه کنسرو به اندازه یک پینت را بشویید و استریل کنید. سپس یک حبه سیر کوچک (یا نصف یک حبه بزرگ) را به همراه یک شاخه آویشن یا مرزه تابستانی و چند دانه فلفل در هر شیشه بریزید. اگر مقداری حرارت می‌خواهید، مقداری فلفل قرمز یا یک تکه نازک فلفل جالاپینو نیز اضافه کنید. گوجه‌فرنگی‌های خود را کاملاً بشویید و خشک کنید و سپس با استفاده از خلال دندان یا سیخ، هر کدام را سوراخ کنید. این باعث می شود که آب ترشی در آنها نفوذ کند. سپس آنها را در شیشه ها تقسیم کنید.

با 1/2 فنجان سرکه سفید (5% سرکه نه ترشی)، 1 فنجان آب، 1/4 فنجان شکر و 1.5 قاشق غذاخوری نمک یک آب نمک پایه درست کنید. آن را به جوش بیاورید، خوب هم بزنید تا مطمئن شوید همه چیز حل شده است، سپس از روی حرارت بردارید و اجازه دهید چند دقیقه خنک شود.

از یک قیف و ملاقه برای انتقال این مایع به شیشه ها استفاده کنید و 1/3 اینچ فضای سر باقی بماند. با استفاده از چاپستیک گوجه فرنگی ها را کمی جابه جا کنید تا حباب های هوا آزاد شود. سپس لبه ها را پاک کنید، درب ها را بگذارید و به مدت 15 دقیقه در حمام کنسرو آب داغ قرار دهید.

از طرف دیگر، می توانید کنسرو آب را حذف کنید و آنها را به عنوان "ترشی های سریع" بگذارید. آنها باید در یخچال نگهداری شوند و ظرف 2 ماه خورده شوند، اما به همان اندازه خوشمزه خواهند بود.

13. آب گوجه فرنگی

در حال حاضر برخی از مردم آب گوجه فرنگی خود را با جوشاندن گوجه فرنگی تازه در آب و سپس پوره کردن و فشار دادن آنها از صافی درست می کنند. من مسیر آسان تری را می روم و به جای آن از آبمیوه گیری استفاده می کنم و به جای آن آن گزینه را به شدت توصیه می کنم. استفاده از آبمیوه گیری همچنین به شما این امکان را می دهد که سبزیجات دیگر (و در نتیجه طعم های بیشتر) را به راحتی اضافه کنید. حتی بهتر از آن، این یک راه عالی برای حفظ طعم تازه گوجه فرنگی به شکلی متفاوت از سس استاندارد یا سالسا است.

برای یک آب گوجه فرنگی معمولی، تمام گوجه فرنگی هایی را که در اطراف خود دارید بردارید و آنها را در آبمیوه گیری بریزید. وقتی تقریباً به نیمه رسیدید، می توانید کمی پیاز خام یا سیر اضافه کنید (اگر آب شور یا تند درست می کنید) و سپس بقیه گوجه فرنگی ها را پردازش کنید. اگر به جای آب میوه شیرین می خواهید آن را حذف کنید.

هنگامی که آن همه آبمیوه را به دست آوردید، آن را در یک قابلمه بزرگ بریزید و حرارت را روی حرارت ملایم قرار دهید تا بجوشد. آن را کم کنید و حدود 10-15 دقیقه بپزید. در این مرحله، می خواهید آب میوه را طعم دار کنید. برای آب شیرین، می توانید کمی شکر یا عسل اضافه کنید. در مقابل، آب شور از سیر و پودر پیاز، نمک، تکه های فلفل تند یا سس تند سود می برند.

سپس شیشه های شسته و استریل شده خود را بردارید و داخل هر کدام مقداری آب لیمو بریزید. 2 قاشق غذاخوری برای شیشه های کوارتز یا 1 قاشق غذاخوری در شیشه های به اندازه یک قاشق غذاخوری در نظر بگیرید. آب داغ را داخل شیشه ها بریزید و حدود 1/2 اینچ فضای سر باقی بگذارید. درب ها را بگذارید و به مدت 45 دقیقه در آب جوش قرار دهید.

14. منجمد کردن

بدترین اشتباه انجمادی اینست که یک کیسه گوجه گیلاسی را در فریزر بریزید ، هیچوقت این کار را نکنید این روش اشتباهی برای نگهداری گوجه فرنگی در فریزر است.

چند قالب مافین را با روغن پخت و پز اسپری کنید و در هر قسمت یک گوجه گیلاسی یا تکه بزرگ گوجه فرنگی پوست کنده قرار دهید. یک شبه یا تا زمانی که در تماس سفت شود، فریز کنید. سپس آنها را به کیسه های فریزر منتقل کنید و به وضوح تاریخ اضافه کردنشان را روی آنها برچسب بزنید. این کار را تا زمانی که تمام باقیمانده غذا یخ زده شود تکرار کنید. 

شما همچنین می توانید از این روش قالب مافین برای فریز کردن مقادیر کمی رب گوجه فرنگی، سس و غیره استفاده کنید. فقط قبل از ریختن در مایع، هر قسمت را خوب و مناسب چرب کنید. پس از یخ زدگی، پک های کوچک را بیرون بیاورید و به کیسه های فریزر منتقل کنید.

15. پودر گوجه فرنگی

وقتی همه چیز شکست خورد، آن را پودر کنید. به طور جدی، در نظر بگیرید که چند بار با موادی مانند پودر سیر، پودر پیاز و چاشنی های مشابه پخت و پز می کنید. تهیه پودر گوجه فرنگی آسان است، می توان آن را برای سنین مختلف نگهداری کرد و فوق العاده همه کاره است. آن را در ظروف بگنجانید تا طعم بیشتری به آن اضافه شود.

از همان روشی که قبلا ذکر شد برای آبگیری برش های گوجه فرنگی استفاده کنید. هنگامی که برش ها ترد شدند و به راحتی از وسط شکسته شدند، آنها را با آسیاب قهوه پودر کنید. 

می توانید این پودر را همانطور که هست بگذارید یا آن را مزه دار کنید. آن را با کمی نمک، پودر سیر، پاپریکا و ادویه های مدیترانه ای مخلوط کنید. این یک مالش عالی برای غذاهای مختلف است و همچنین برای تکان دادن یا قاشق در خورش ها و سس ها عالی است. حتی می توانید آن را با آب داغ مخلوط کنید تا یک نوشیدنی فوری از نوع سوپ تهیه کنید.

آیا شما الهام گرفته اید که گوجه فرنگی را در اسرع وقت نگهداری کنید؟ همه این گزینه ها را می توان با توجه به سلیقه های فردی تطبیق داد و چندین کاربرد متفاوت دارد. ترکیبات طعم را آزمایش کنید و اجازه ندهید یک لقمه از برداشت باشکوه گوجه فرنگی شما هدر برود.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 مشاهده