بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» روش های جلوگیری از استفراغ در درمان های خانگی بارداری

روش های جلوگیری از استفراغ در درمان های خانگی بارداری

نکات رژیم غذایی برای کاهش علائم بارداری |حالت تهوع و گرفتگی عضلات

در دوران بارداری، ممکن است ناراحتی هایی مانند حالت تهوع صبحگاهی، یبوست، سوزش سر دل، گرفتگی عضلات پا و ورم پا را تجربه کنید. این ناراحتی ها طبیعی هستند و زمانی رخ می دهند که بدن شما در طول بارداری دچار تغییرات هورمونی و فیزیکی می شود.

در بسیاری از موارد، این ناراحتی ها نیازی به دارو ندارند. خانم کلی کنگ، متخصص تغذیه از بخش تغذیه و رژیم غذایی در بیمارستان زنان و کودکان KK (KKH) می‌گوید ، در عوض، تنظیم رژیم غذایی و عادات غذایی به شما کمک می‌کند تا بهتر با ناراحتی‌های رایج بارداری کنار بیایید و احساس بهتری داشته باشید. )، یکی از اعضای گروه خانم کونگ نکاتی در مورد رژیم غذایی برای کمک به شما برای مقابله بهتر با ناراحتی های رایج بارداری به اشتراک می گذارد.

کربوهیدرات ها می توانند کمک کنند. سیب زمینی پخته، برنج و نان تست خشک اغلب گزینه های مناسبی هستند. در شب، خوردن یک میان وعده با پروتئین بالا قبل از رفتن به رختخواب به تنظیم سطح گلوکز خون شما در طول شب کمک می کند. غذا را سرد بخورید تا بویی که هنگام غذا خوردن احساس می شود کاهش دهید.

برای کاهش دردهای بارداری چه بخورم؟

اگر گرفتگی عضلات یک مشکل مداوم است، پیشنهاد می کنیم با پزشک خود در مورد دریافت منیزیم بیشتر صحبت کنید،چه از طریق تغییرات رژیم غذایی و چه از طریق مکمل های دوران بارداری. غذاهایی مانند اسفناج، گردو، موز و شکلات تلخ منابع طبیعی عالی منیزیم هستند.

نکات رژیم غذایی برای غلبه بر تهوع صبحگاهی

تهوع صبحگاهی، برخلاف نامش، ممکن است در هر زمانی از روز اتفاق بیفتد. این بیماری در اثر ترکیبی از عوامل از جمله ژنتیک و تغییرات هورمونی در دوران بارداری ایجاد می شود. از هر 10 زن، 7 نفر بین هفته ششم و نهم بارداری تهوع صبحگاهی را تجربه می کنند و از هر 10 نفر 9 نفر می گویند که حالت تهوع تا ماه سوم بارداری بهبود می یابد.

تنظیم رژیم غذایی ممکن است به شما کمک کند تا با تهوع صبحگاهی کنار بیایید و شدت علائم را کاهش دهید، حتی اگر به طور کامل قابل پیشگیری نباشد.

تغذیه کافی داشته باشید

با وجود حالت تهوع، همچنان باید سعی کنید به اندازه کافی غذا بخورید.

به جای 3 وعده غذایی بزرگ، وعده های غذایی و میان وعده های کوچکتر و در فواصل منظم تری میل کنید.

از محرک های حالت تهوع خودداری کنید

از غذاهایی که ممکن است باعث ایجاد حالت تهوع شوند خودداری کنید. اینها معمولاً غذاهایی با عطرهای قوی، غذاهای روغنی یا غذاهای تند هستند.

اگر کمک کرد، از همکارتان بخواهید به جای رفتن به فودکورت یا مرکز فروشندگان، جایی که ممکن است در معرض بیش از حد حسی قرار بگیرید، ناهار را برای شما بسته بندی کند.

وقتی غذایتان را گرفتید، درب آن را باز کنید تا بوی غذا از بین برود قبل از شروع غذا خوردن. به طور مشابه، از آنجایی که غذاهای گرم بوی قوی تری نسبت به غذاهای سرد دارند، سعی کنید به جای غذاهای گرم، غذاهایی را در دمای اتاق بخورید، به عنوان مثال، یک ساندویچ پنیر و گوجه فرنگی به جای رشته میگو.

هیدراته بمانید: برای اطمینان از هیدراتاسیون کافی، حداقل 8 تا 10 لیوان مایعات در روز بنوشید. مایعات شامل سوپ، آب، آب میوه و شیر است.

اگر دچار تهوع شدید صبحگاهی هستید، لطفاً برای داروهای ضد تهوع یا درمان بیشتر با پزشک خود مشورت کنید.

نکاتی برای غلبه بر گرفتگی عضلات پا در دوران بارداری

علت دقیق گرفتگی عضلات پا در دوران بارداری نامشخص است. فاکتورهای غذایی، مانند مصرف کم سدیم یا کلسیم، پیشنهاد شده است، اما شواهد محکمی برای این موضوع وجود ندارد. به این ترتیب، مصرف مکمل های کلسیم در دوران بارداری ممکن است به کاهش گرفتگی عضلات پا کمکی نکند.

اگر دچار حمله گرفتگی عضلات پا هستید، برای تسکین ناراحتی، کشش های ملایم پا را در نظر بگیرید. از طرف دیگر، ممکن است از همسرتان بخواهید پاهای شما را ماساژ دهد.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده