خرید از سراسر دنیا


» طرز تهیه برگر گوشت گاو و بادمجان رژیمی

طرز تهیه برگر گوشت گاو و بادمجان رژیمی

آبدارترین همبرگرهای خانگی مخصوص ورزشکاران

این همبرگرهای گوشت گاو و بادمجان بسیار آبدار و خوش طعم هستند. گوشت چرخ کرده بدون چربی با بادمجان پخته شده و له شده مخلوط می شود تا رطوبت را حفظ کند و برگرهای شما لطیف تر شود، در حالی که یک پیمانه پودر پروتئین خنثی محتوای پروتئین را افزایش می دهد. با نان های همبرگر خانگی، طعم سریع گوجه فرنگی و مایو تند سریراچا سرو می شود.


هدف عضله سازی

زمان کل90 دقیقه

ارزش غذایی (در هر وعده)

کیلو کالری430

پروتئین41 گرم

چربی10.5 گرم

کربوهیدرات ها39 گرم


مواد لازم : برای 4 نفر


برای نان ها

0.75 قاشق چای خوری مخمر خشک فوری

80 گرم آب گرم

115 گرم آرد سبوس دار

50 گرم پودر پنکیک پروتئینی

0.25 قاشق چای خوری نمک 

1زرده تخم مرغ


مواد لازم : برای همبرگر

250 گرم گوشت چرخ کرده بدون چربی

30 گرم پروتئین آب پنیر خنثی

25 گرم خورده نان های خشک

0.5 قاشق چای خوری سس ووسترشر

0.5 قاشق غذاخوری روغن زیتون

1عدد بادمجان


مواد لازم : برای چاتنی

1موسیر

 400 گرم گوجه های خرد شده

1 قاشق غذاخوری عسل

2 قاشق غذاخوری سرکه قرمز


مواد لازم : برای تزیین و چاشنی

2 قاشق غذاخوری سس مایونز سبک

1 قاشق غذاخوری سس تند سریراچا

1 سر کاهو نگینی، رنده شده

طرز تهیه :


برای نان ها: مخمر و آب را در یک کاسه متوسط ترکیب کنید. آرد، مخلوط پنکیک و نمک را اضافه کرده، هم بزنید تا خمیر سفتی بدست آید. محتویات کاسه را روی یک سطح کار تمیز بریزید و به مدت 5 دقیقه ورز دهید تا خمیر یکدست شود و در صورت نیاز کمی آرد اضافه کنید تا از چسبندگی آن جلوگیری شود.

خمیر را داخل کاسه برگردانید و کمی روغن روی سطح آن بپاشید و روی خمیر را بپوشانید. کاسه را با یک حوله تمیز و مرطوب بپوشانید و به مدت 30 دقیقه در جایی گرم بگذارید.

بعد از این مدت خمیر را با به 4 گلوله تقسیم کنید. داخل سینی روی کاغذ روغنی با فاصله قرار دهید و 30 دقیقه دیگر در جای گرم بگذارید. در همین حین فر را با دمای 160 درجه سانتیگراد / 320 درجه فارنهایت فن یا 180 درجه سانتیگراد / 350 درجه فارنهایت بدون فن گرم کنید. روی خمیر را باز کنید و نان ها را به مدت 15 تا 20 دقیقه در فر قرار داده و آن را بپزید تا روی آن طلایی شود.


برای همبرگرها: روغن را در یک ماهیتابه بزرگ و نچسب روی حرارت متوسط رو به پایین گرم کنید. تکه های بادمجان را اضافه کنید و هم بزنید. کمی نمک بزنید و درب آن را بپوشانید و 10 تا 15 دقیقه بپزید تا کاملا نرم شود. بادمجان پخته شده را در یک کاسه بزرگ بریزید و با چنگال له کنید و اجازه دهید خنک شود. گوشت چرخ کرده، پودر پروتئین، آرد سوخاری و سس ورسسترشر را هم اضافه و با هم مخلوط کنید. از دستان خود استفاده کنید تا همه چیز کاملا با هم ترکیب شوند .

مخلوط را به 4 قسمت تقسیم کنید و به شکل همبرگر در بیاورید. تابه نچسب را روی حرارت زیاد گرم کرده و برگر ها را توی تابه قرار داده و دو طرف آن را سرخ و زیر آن طلایی شود. سپس برگردانید و اجازه دهید طرف دیگر هم بپزد تا طلایی شود.

برای چاتنی: موسیر، گوجه فرنگی، عسل و سرکه را در یک قابلمه کوچک با هم ترکیب کنید. روی حرارت ملایم آن را بپزید، گاهی هم بزنید تا حدودا نصف شود.

برای سرو: سس مایونز و سریراچا را با هم در یک کاسه کوچک مخلوط کنید. نان ها را از وسط نصف کنید و با کاهوی ریز خرد شده، یک برگر، مقداری سس مایو و چاشنی گوجه فرنگی آن را پر کنید.



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


صفر تا صد جوانی که توانست! (50%تخفیف+هدیه ویژه) صفر تا صد جوانی که توانست! (50%تخفیف+هدیه ویژه) مشاهده