خرید از سراسر دنیا


» رژیم غذایی رنگارنگ خطر زوال شناختی را 20 درصد کاهش می دهد

رژیم غذایی رنگارنگ خطر زوال شناختی را 20 درصد کاهش می دهد

تحقیقات اخیر نشان می دهد افرادی که به طور منظم مقادیر زیادی فلاونوئید می خورند در مقایسه با افرادی که مقادیر کمی از فلاونوئیدها را مصرف می کنند، کمتر دچار زوال شناختی می شوند.

طبق مطالعه اخیر، رژیم غذایی مملو از میوه ها و سبزیجات غنی از فلاونوئید ممکن است خطر زوال شناختی را تا 20 درصد کاهش دهد

فلاونوئیدها ترکیبات فنلی هستند که معمولا در میوه ها و سبزیجات و همچنین چای، شراب و غلات یافت می شوند. این ترکیبات که مسئول رنگ‌های پر جنب و جوش میوه‌ها و سبزیجات هستند، به دلیل فواید سلامتی از جمله اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی شناخته شده‌اند.  

تحقیقات نشان می دهد که اثرات قدرتمند فلاونوئیدها را می توان با خوردن غذاهای حاوی آنها به دست آورد. برای مثال، خوردن غذاهای غنی از فلاونوئید مانند زغال اخته و شکلات ممکن است فواید سلامتی مانند بهبود خلق و خو، عملکرد مغز و سیستم ایمنی را به همراه داشته باشد.  

مطالعه حاضر که در Neurology منتشر شده است، مصرف طولانی مدت میوه ها و سبزیجات حاوی فلاونوئید از جمله توت فرنگی، پرتقال، گریپ فروت، آب مرکبات، سیب، گلابی، کرفس، فلفل و موز را با احتمال کاهش قابل توجه مشکلات ذهنی شناختی (SCD) نشان می دهد. 

SCD یک کاهش خود مشاهده شده در عملکرد شناختی است که یکی از اولین علائم قابل توجه زوال عقل و بیماری آلزایمر در نظر گرفته می شود - بیماری که طبق انجمن آلزایمر حدود 6 میلیون آمریکایی را مبتلا کرده است . به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)   علائم شایع SCD شامل بدتر شدن یا از دست دادن مکرر حافظه و سردرگمی است.

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

CDC گزارش داد که از هر 9 بزرگسال در ایالات متحده، 1 نفر با SCD سروکار دارد.   

برای این مطالعه، محققان ارتباط بین فلاونوئیدهای غذایی و SCD را در 49493 زن از مطالعه سلامت پرستاران (NHS، 1984-2006) و 27842 مرد از مطالعه پیگیری حرفه‌ای سلامت (HPFS، 1986-2002) ارزیابی کردند. محققان با استفاده از داده‌های جمع‌آوری‌شده از پرسشنامه‌های نیمه کمی بسامد غذا (SFFQs) که برای شرکت‌کنندگان NHS و HPFS اجرا شد، میانگین دریافت رژیم غذایی بلندمدت شرکت‌کنندگان را تعیین کردند.  

برای ارزیابی SCD، از شرکت کنندگان سوالاتی پرسیده شد: "آیا در به خاطر سپردن رویدادهای اخیر بیش از حد معمول مشکل دارید؟" و "آیا برای به خاطر سپردن لیست کوتاهی از موارد بیش از حد معمول مشکل دارید؟" SCD در شرکت کنندگان NHS و HPFS دو بار در طول مطالعه ارزیابی شد. 

پس از تنظیم سن، کل انرژی دریافتی و فاکتورهای رژیم غذایی، نتایج نشان داد افرادی که بیشترین فلاونوئیدها را در روز مصرف می‌کنند - حدود 600 میلی‌گرم فلاونوئید - نسبت به افرادی که کمترین مقدار فلاونوئید را در روز مصرف می‌کنند، 20 درصد کمتر احتمال دارد که SCD را گزارش کنند. حدود 150 میلی گرم  

فلاون ها که در مقادیر زیاد در برخی از چای ها و گیاهان یافت می شوند، به شدت با کاهش خطر مرتبط بودند که نشان دهنده کاهش 38 درصدی خطر زوال شناختی است، در حالی که آنتوسیانین ها با کاهش 24 درصدی خطر زوال شناختی مرتبط بودند. فلاوانون ها نیز به شدت با کاهش خطر مرتبط بودند. 

راشل آدامز در سال 2013 به شبکه بهداشت و تغذیه Informa ملحق شد. حرفه او در صنعت محصولات طبیعی با تمرکز بر غذا و نوشیدنی شروع شد و قبل از اینکه به عنوان مدیر Natural Products INSIDER تغییر کند، او صنعت مکمل های غذایی را پوشش می داد. 


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده