خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» پاندان چیست و چگونه از آن استفاده می شود؟

پاندان چیست و چگونه از آن استفاده می شود؟

پاندان چیست؟ مزایا ، موارد استفاده ، طعم و جایگزین ها

پاندان یک گیاه گرمسیری علفی است که در جنوب شرقی آسیا به وفور رشد می کند. در زبان چینی به دلیل داشتن رایحه شیرین و منحصر به فرد به عنوان "گیاه معطر" شناخته می شود. گیاه کاشته شده ، که شبیه نخل است ، دارای برگهای سبز روشن قائم ، بلند ، باریک و خوشه ای است. از برگها برای طعم و مزه آنها در بسیاری از غذاهای تایلندی و آسیای جنوب شرقی استفاده می شود. پاندان (Pandanus amaryllifolius) همچنین به عنوان خمیر ، عصاره و پودر فروخته می شود ، که برای طعم دادن به دسرها استفاده می شود.

موارد استفاده پاندان

کاربردهای مختلفی برای پاندان وجود دارد که به کاج پیچی نیز معروف است ، بسته به شکل آن ، از جمله برگ ، رب ، عصاره یا پودر. از برگ های کامل پاندان قبل از بخارپز کردن یا سرخ کردن مواد غذایی ، مانند برگ موز ، به عنوان بسته بندی استفاده می شود. با این حال ، پاندان نسبت به برگ پهن موز بسیار نازک تر است ،

رب و عصاره پاندان به عنوان یک طعم دهنده به دستور العمل ها اضافه می شود ، تقریباً مانند استفاده وانیل در دستورهای غذایی مصرف می شود،

پاندان گیاهی همه کاره با کاربردهای گوناگون آشپزی و دارویی در سراسر آسیای جنوبی و جنوب شرقی است. ممکن است به کاهش قند خون و تسکین درد آرتروز کمک کند ، اگرچه تحقیقات بیشتری لازم است. میوه و برگهای معطر و دلمه ای آن به طور گسترده ای خورده می شوند و در غذاهای بیشماری مورد استفاده قرار می گیرند .اگر معمولاً در منطقه شما به صورت تازه كشت و فروش نمی شود ، به دنبال پودر ، عصاره یا برگهای پاندان یخ زده باشید.

چگونه با پاندان غذا درست کنیم

برگهای تازه قوی ترین طعم ها را دارند. اگر از برگهای پاندان یخ زده یا خشک استفاده می کنید ، بهتر است مقدار مورد نیاز در دستور غذا را دو برابر یا سه برابر کنید زیرا انجماد و خشک شدن باعث کاهش عطر و طعم می شود. هنگام استفاده از پاندان یخ زده ، برگها را در دمای اتاق ذوب کرده ، زیر آب سرد بشویید و قبل از استفاده خوب خشک کنید. برگهای خشک پاندان قبل از استفاده نیاز به آب رسانی مجدد دارند ، در غیر این صورت می توان آنها را به صورت پودر درآورد.

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

پاندان چیست؟ مزایا ، موارد استفاده ، طعم و جایگزین ها

پاندان ( Pandanus ) گیاهی معطر است که به دلیل رایحه شیرین و خاصیت گل آن بسیار ارزشمند است.

برگهای خوشه دار آن به صورت دسته های فن دار شکل گرفته و در مناطق گرمسیری رشد می کنند و انواع خاصی نیز دارای میوه هایی هستند که تا حدودی شبیه بن های قرمز مایل به نارنجی است.

پاندان در آشپزی های آسیای جنوبی و جنوب شرقی به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد ، گرچه علاقه مردم جهان به این گیاه به دلیل ادعای سلامتی و خواص آشپزی آن در حال افزایش است.

پاندان چیست؟

پاندان که به آن پیازچه نیز گفته می شود ، یک گیاه گرمسیری است که بیشتر به دلیل برگهای بلند و تیغه مانند مورد توجه قرار می گیرد. این یک ماده محبوب در بسیاری از غذاهای سریلانکا ، تایلندی و سایر غذاهای آسیای جنوبی است.

شما می توانید پاندان را به صورت محلی یا در بازارهای ویژه در سراسر جهان پیدا کنید. برگهای آن به صورت منجمد یا تازه فروخته می شود و بسته به نوع آن در حدود 12-20 اینچ (30–51 سانتی متر) اندازه می گیرند و بیش از 600 گونه وجود دارد ، اگرچه همه برگ ها قابل خوردن نیستند - این به نوع فرعی آن بستگی دارد. همه می توانند در عصاره ها یا دم کرده ها مورد استفاده قرار بگیرند و یا برای خوش عطر کردن برنج بصورت بخار پز کردن در ظرف برنج قرار میگیرد.

گونه های خاصی مانند گونه هایی که در هند ( Pandan odoratissimus ) و فیلیپین ( Pandan tectorius ) رشد می کنند

محصولات و موارد استفاده Pandan

میوه و برگهای پاندان طیف وسیعی از کاربردهای آشپزی را دارند.

برگها را اغلب برای غذاهای آب پز ، آبدار و یا برای بسته بندی و طعم دادن گوشت استفاده می کنند ، در حالی که میوه را می توان به صورت خام خورده یا مارمالاد درست کرد. میوه پاندان را نیز می پزند و به صورت خمیری بسیار مغذی و خوراكی تبدیل می كنند كه غذای اصلی در چند قسمت از جهان است.

برگهای پاندان معمولاً به منظور تهیه عصاره سبز زمردی ، پودر می شوند. هرچه برگ بالغ تر باشد ، رنگ آن تیره تر و طعم آن عمیق تر می شود.

علاوه بر این ، از پودر برگ پاندان برای طعم دادن به غذاهای شیرین استفاده می شود. 

علاوه بر این ، از مدتها پیش در داروهای آیورودا از پاندان برای درمان یبوست ، جوش و علائم شبیه سرماخوردگی یا آنفولانزا استفاده می شود

خلاصه پاندان گیاهی استوایی است که به دلیل داشتن برگهای معطر و پر رنگ ، دارای ارزش است. بعضی از انواع آن میوه های خوراکی ، مخروطی شکل است.

خمیر پاندان منبع غنی از بتا کاروتن ، پیش ماده ویتامین A است. یک بخش 3.5 اونسی (100 گرمی) ممکن است 43-80٪ DV را بسته بندی کند ، اگرچه مقدار دقیق آن بسیار متفاوت است. واریته هایی که میوه های زرد یا نارنجی عمیق تری دارند ، غنی ترین منابع هستند

ویتامین A برای سلامت چشم و همچنین سیستم ایمنی بدن شما مهم است

رب همچنین دارای آهن زیادی است که برای یک محصول میوه ای غیر معمول است. آهن به دفع شرایطی مانند کم خونی فقر آهن کمک می کند و به گردش خون و اکسیژن مناسب کمک می کند

میوه خام پاندان کالری کمتری دارد. به علاوه ، منبع خوبی از فیبر است که برای حفظ سلامت مطلوب روده مهم است

خلاصه میوه پاندان را می توان به صورت خام مصرف کرد ، گرچه معمولاً جوشانده می شود و به خمیری تبدیل می شود که سرشار از پروتیامین A و آهن است.

فواید بالقوه سلامتی پاندان

در حالی که تحقیقات علمی زیادی در مورد فواید سلامتی پاندان انجام نشده است ، از مدتها قبل در طب سنتی غیر غربی از برگها ، میوه ها ، گلها ، ریشه ها و روغن آن استفاده می شد

ممکن است درد آرتروز را کاهش دهد

آرتروز میلیون ها نفر در سراسر جهان را درگیر می کند و با درد یا سفتی مفصل مشخص می شود

در طب آیورودا ، روغن نارگیل که با برگ های پاندان تزریق می شود به صورت موضعی برای تسکین دردهای آرتروز استفاده می شود. تصور می شود که اثرات آن از روغنی که در برگهای آن وجود دارد نشأت می گیرد ، که ممکن است اثرات ضدالتهابی داشته باشد

با این حال ، تحقیقات محدود به موش صحرایی است. بنابراین ، مطالعات انسانی مورد نیاز است

ممکن است به مدیریت قند خون کمک کند

Pandan ممکن است به سطح قند خون شما کمک کند 

در یک مطالعه به 30 بزرگسال سالم چای داغ تهیه شده از برگهای Pandanus amaryllifolius پس از آزمایش استاندارد قند خون خوراکی (75 گرم) داده است. کسانی که چای می نوشیدند از آزمایش قند خون بهتر از کسانی که آب گرم می نوشیدند

با این حال ، تحقیقات علمی بیشتری لازم است.

سلامت دهان و دندان را تقویت کند

جویدن برگهای پاندان به دلیل عطر و بوی دلپذیر ممکن است هوای دهان شما را خنک و تازه کند 

برخی از اقدامات دارویی غیر غربی نیز از این روش برای جلوگیری از خونریزی لثه استفاده می کنند . با این حال ، این اثر نیاز به بررسی رسمی تر دارد.

خلاصه پاندان به طور کامل مورد مطالعه قرار نگرفته است ، بنابراین بسیاری از مزایای آن برای سلامتی حکایت دارد. کاربردهای سنتی آن شامل تسکین درد مفاصل و مدیریت قند خون است.

نکات منفی احتمالی پاندان

از آنجا که پاندان به راحتی مورد مطالعه قرار نگرفته است ، عوارض جانبی و تداخل آن با داروها ناشناخته است.

اگرچه پاندان ممکن است دارای اثر ملین ملایمی باشد که در صورت مصرف زیاد آن می تواند باعث اسهال شود ، اما تحقیقات بیشتری در مورد مقدار دقیق آن لازم است

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

بخاطر داشته باشید که رب میوه پاندان ممکن است سرشار از قند باشد. علاوه بر این ، دسرهای با طعم پاندان ، غذاهای فرآوری شده و آب نبات پر از شکر هستند و - در صورت وجود - فواید کمی دارند.

بنابراین ، ممکن است بخواهید مصرف محصولات با طعم پاندان را محدود کنید.

خلاصه درباره عوارض جانبی احتمالی پاندان یا تداخل با داروها اطلاعات کمی در دست است ، اگرچه در صورت خوردن زیاد ممکن است باعث اسهال شود. برخی از محصولات دارای قند زیادی نیز هستند.

نحوه استفاده از پاندان

عصاره برگ آن غالباً با برنج بخار پز و شیر نارگیل مخلوط می شود و یک غذای خوش طعم مالزی به نام نازی لیماک درست می کند. همچنین از آن برای طعم دادن به سوپ ، خورشت و کاری استفاده می شود.

علاوه بر این ، از برگهای کامل قبل از بخارپز کردن یا کباب کردن ، برای بسته بندی گوشت استفاده می شود. برگها و میوه های انواع خاص نیز می توانند آب دار باشند

در دسرها ، پاندان اغلب با نارگیل جفت می شود. به عنوان مثال ، عصاره سبز روشن آن در یک خمیر کرپ مانند ترکیب شده ، سپس با نارگیل قهوه ای رنگی شیرین پر شده و یک دسر اندونزیایی به نام دادار گولونگ درست می کند.

پاندان ممکن است به صورت منجمد یا بصورت پودر یا عصاره فروخته شود. پودر برگ و عصاره آن روش های عالی برای افزودن رنگ طبیعی و مواد مغذی به یک ظرف است.

محصولات پاندان

برگ (خشک یا تازه)

پودر برگ

پاندان نیز موارد غیر آشپزی دارد.

به عنوان مثال ، برای ایجاد یک پماد موضعی برای درد مفاصل ، روغن نارگیل را با برگ های پاندان دم کنید. آن را در ناحیه کوچکی از پوست خود آزمایش کنید تا اطمینان حاصل کنید که هیچ واکنش آلرژیک مانند قرمزی یا خارش به خاطر داشته باشید که این استفاده با مطالعات انسانی پشتیبانی نشده است.

بدل ها

بسته به محل زندگی شما ، یافتن پاندان ممکن است دشوار باشد.

در حالی که هیچ جایگزینی ایده آل برای پاندان وجود ندارد ، اما از طرق برخی از راه ها می توانید آن را راحت تهیه کنید. به عنوان مثال ، اگر نمی توانید برگ های پاندان را بگیرید ، ممکن است بتوانید عصاره یا اسانس پاندان را در بازارهای ویژه آسیا خریداری کنید.

سایر جایگزین های بالقوه عبارتند از:

لوبیای وانیل غلاف ، رب ، یا عصاره از دانه های وانیل ممکن است تا حدودی یادداشت های شیرین و گلی مشابه قرض دهند.

سبزهای کلارد. برای غذاهای خوش طعم ، طبق دستورالعمل خاص خود ، این سبزیجات برگ دار را همانطور که برگ های پاندان ترجیح می دهید خرد و بجوشانید .

چای ماتچا این پودر ممکن است به رنگ زمرد سبز باشد اما به کافئین و طعم قابض نیز اضافه می کند. اگر این خصوصیات نامطلوب است ، به جای آن رنگ غذای سبز را در نظر بگیرید.

خلاصه پاندان کاربردهای گسترده ای در غذاهای شیرین و شیرین دارد. تکرار عطر و طعم منحصر به فرد آن آسان نیست ، اگرچه وانیل به عنوان یک جایگزین مناسب است.

تهیه رب پاندان ، برگ های تازه و پاندان را به صورت خمیر کوبیده و قطعات رشته ای آن را برداشته و به میزان کم آب اضافه کنید. عصاره پاندان را می توان با خرد كردن برگها با مقداری آب و سپس صاف كردن مخلوط تهیه كرد. مایعی که باقی مانده عصاره است. هنگام افزودن به دستور العمل ها ، مقدار کمی رب یا عصاره مورد نیاز است.

سردرد و آرتریت را از بین می برد.

درمان گوش درد.

درد قفسه سینه را کاهش می دهد

کاهش تب

زخم را درمان می کند.

به عنوان یک ملین برای کودکان

چندین مشکل پوستی را حل کنید.

تقویت لثه و کاهش اسپاسم معده.

کمک به سرعت بخشیدن به احیا زنانی که تازه متولد شده اند و هنوز هم ضعیف هستند.

کاربرد گیاه 

غذا و نوشیدنی

قرص های جویدنی

داروخانه قرص



فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای مشاهده