دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» 8 فواید میوه و برگ گواوا برای سلامتی

8 فواید میوه و برگ گواوا برای سلامتی

فواید میوه گواوا: استفاده های شگفت انگیز از برگ های گواوا

گواوا درختان گرمسیری هستند که از آمریکای مرکزی منشا می گیرند.

میوه های آنها بیضی شکل و پوستی به رنگ سبز روشن یا زرد است و حاوی دانه های خوراکی است. علاوه بر این ، از برگهای گواوا به عنوان یک چای گیاهی و از عصاره برگ به عنوان مکمل استفاده می شود. گواوا یک آنتی اکسیدان عالی و منبع خوبی از ویتامین C ، ویتامین A و فیبر غذایی است. برگهای آن سرشار از فلاونوئید است و برای تهیه جوشانده مورد استفاده قرار می گیرد. تفاله را می توان به صورت خام خورده یا به صورت آب میوه در آورد.

میوه های گوارا به طرز حیرت انگیزی غنی از آنتی اکسیدان ، ویتامین C ، پتاسیم و فیبر هستند. این محتوای قابل توجه مواد مغذی به آنها فواید زیادی برای سلامتی می دهد.

در اینجا 8 مزایای سلامتی مبتنی بر شواهد از میوه ها و برگ های گواوا آورده شده است.

گوآوا ، یک میوه گرمسیری که در ونزوئلا ، مکزیک و کلمبیا تولید می شود معمولاً به صورت تازه مصرف می شود یا به صورت نوشیدنی ساخته می شود ، در حالی که از پوست و برگ آن به عنوان داروی خانگی در شرایط مختلف استفاده می شود. اکثر مردم فکر می کنند که گواوا با سرد شدن فرد همراه است و این ممکن است درست باشد. علاوه بر این ، این میوه ها فواید سلامتی نیز دارند. گواوا همچنین در هنگام مشکلات سلامتی خطرناک مانند فشار خون بالا ، اسهال ، دیابت ، سرفه و انواع مختلف سرطان مفید است.

خوب ، گواوا چگونه همه این کارها را انجام می دهد؟ پاسخ این سوال این است که گواوا منبع زیادی ویتامین C و فیبرهایی دارد که به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند. این آنتی اکسیدان ها تمایل دارند اثرات مضر مربوط به اکسیداسیون را کاهش یا متوقف کنند.

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

حقایق رایج درباره گواوا:

گواوا میوه ای با خاصیت دارویی است و به بسیاری از مشکلات سلامتی مانند اسهال ، فشار خون و غیره کمک می کند. در اینجا برخی از حقایق در مورد گیاه گواوا را که باید بدانید آورده اید

ارتفاع گواوا معمولاً به حدود 20 فوت می رسد.

گواوا گلهای سفید تولید می کند.

گواوا فقط 2 تا 8 سال پس از کاشت تولید میوه را آغاز می کند و فقط دو بار در سال میوه تولید می کند.

گواوا حاوی 100 تا 500 دانه مینیاتوری در وسط میوه است. با این حال ، برخی از انواع وجود دارد که بدون دانه هستند.

گواوا منبع غنی ویتامین C ، A و E دارد.

گواوا را ابر میوه می نامند زیرا گفته می شود حاوی ویتامین C چهار برابر پرتقال و سه برابر پروتئین و چهار برابر بیشتر از آناناس است. همچنین گفته می شود که پتاسیم بیشتری نسبت به موز دارد.

از برگهای گواوا به عنوان رنگدانه ای سیاه در صنعت نساجی استفاده می شود

گیاه گواوا کمتر از 40 سال عمر نمی کند.

گواوا بهترین کمک برای کاهش وزن است.

حقایق تغذیه ای در مورد گواوا:

اگر آناناس را سلطان میوه ها می نامند ، گواوا را همه ملکه میوه ها می نامند ، زیرا به دلیل خواص پزشکی و قابلیت های آن است. گواوا اولین بار در سال 1847 در بازار فلوریدا به فروش رسید و بین سالهای 1948 تا 1969 ، 21 نفر از پرورش دهنده گواوا در هاوایی معرفی شدند. یک تهدید بزرگ برای رشد این میوه این است که افت ناگهانی دما می تواند باعث مرگ درختان گواوا شود. در اینجا برخی از حقایق تغذیه ای که باید در مورد گواوا بدانید آورده شده است.

گواوا حاوی 21٪ ویتامین A است که به روشن شدن پوست و حفظ غشای مخاط کمک می کند.

این میوه همچنین حاوی 20٪ فولات است که برای زنان باردار به خوبی کار می کند و از آسیب لوله عصبی جلوگیری می کند.

لیکوپن موجود در گواوا های صورتی رنگ برای محافظت از پوست در برابر اشعه ماورا بنفش (UV) مفید است و همچنین از سرطان پروستات جلوگیری می کند.

گواوا پتاسیم بیشتری نسبت به موز دارد و این به تنظیم فشار خون بالا کمک می کند.

انواع گواوا:

اکثر درختان گواوا خصوصیات مشابهی دارند ، در حالی که برخی از آنها در آب و هوای سردتر رشد می کنند تا حداکثر 12 فوت رشد می کنند. سایر افراد در آب و هوای گرم تر تا 20 فوت می رسند. در زمستان باید از گیاهان گواوا به خوبی مراقبت شود. با این حال ، برای همه آن علاقه مندان به تناسب اندام ، گواوا می تواند عامل کاهش وزن باشد. در اینجا لیستی از انواع مختلف گواوا آورده شده است.

انواع صورتی و قرمز گواوا:

به این گاوا گوآوا کویری نیز گفته می شود و معمولاً طعم شیرین دارد و به نظر می رسد که صورتی رنگ است. این نژاد گواوا در بازار اطراف شما به راحتی در دسترس است. این اغلب در هنگ کنگ فروخته می شود و دارای بافت صاف و دانه کمتری است. این نژاد با کیفیت محسوب می شود.

گواوا Ccloured سفید و زرد:

این نژاد به طور معمول اسیدی و ملایم و بدون عطر است. به نظر می رسد لایه داخلی آن سفید مایل به زرد یا زرد است در حالی که پوست هنگام رسیدن سبز به نظر می رسد. این گونه همچنین ممکن است هنگام رسیدن به رنگ صورتی در آید.

فواید سلامت گواوا:

میوه های گوارا به دلیل سطح بالای مقادیر دارویی ، ملکه همه میوه ها نامیده می شوند. هر وعده 100 گرم میوه گواوا حاوی 68 کالری و 8.92 گرم قند است. همچنین سرشار از کلسیم است و از هر 100 گرم حاوی 18 گرم ماده معدنی است. این نشان می دهد که این میوه توانایی کمک به بیماری های مختلف را دارد. با این حال ، برای اینکه شما بینش بیشتری در مورد موضوع داشته باشید ، بیایید نگاهی بیندازیم به فواید سلامتی گیاه گواوا.

گواوا به تقویت ایمنی بدن کمک می کند:

گواوا غنی از ویتامین C است و گفته می شود حاوی چهار برابر ویتامین C موجود در پرتقال است. ویتامین C به افزایش سطح ایمنی بدن شما را برای مقابله با عفونت های شایع و عوامل بیماری زا کمک می کند. همچنین ، ویتامین C بیشتر به خوب بینایی کمک می کند.

ممکن است خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد:

ویتامین C ، لیکوپن و انواع دیگر پلی فنول به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند و به خنثی سازی عفونت در بدن کمک می کنند که از رشد سلول های سرطانی جلوگیری می کند. میوه گواوا نشان داده است که از سرطان پروستات جلوگیری می کند و همچنین از رشد سلول های سرطانی پستان جلوگیری می کند.

به مدیریت سطح قند خون کمک می کند:

گواوا دارای مقدار زیادی فیبر و شاخص گلیسمی است که به جلوگیری از پیشرفت دیابت کمک می کند. محتوای فیبر میزان افزایش سرعت قند خون را تنظیم می کند ، در حالی که شاخص گلیسمی همچنین افزایش قند خون را در کوتاه مدت محدود می کند.

گواوا در سلامت قلب شما کمک می کند:

گواوا حاوی مقادیر زیادی سدیم و پتاسیم است که به بدن در تعادل و تنظیم فشار خون بالا در بیماران مبتلا به فشار خون کمک می کند. گواوا به کاهش کلسترول کمک می کند که یکی از دلایل اصلی بیماری های قلبی است. با این حال ، این میوه سطح کلسترول خوب را افزایش می دهد و این ماده را با کلسترول بد جایگزین می کند.

به یبوست کمک می کند:

گواوا در مقایسه با میوه های دیگر حاوی مقادیر زیادی فیبر غذایی مناسب است. روزانه یک عدد گواوا حاوی 12 درصد فیبر دریافتی است که آن را برای سلامت دستگاه گوارش بسیار مفید می کند.

به بینایی بهتر کمک می کند:

میوه گواوا حاوی ویتامین A است که به تقویت بینایی فرد کمک می کند. خوردن گواوا نه تنها مانع از بینایی بد می شود بلکه از بروز آب مروارید و تحلیل رفتن ماکولا نیز جلوگیری می کند.

گواوا یک عامل ضد استرس است:

گواوا حاوی منیزیم در میوه است که به شل شدن عضلات و اعصاب کمک می کند. بنابراین ، این بدان معنی است که پس از یک تمرین سخت و یا یک روز طولانی در دفتر کار ، برای آرامش شما فقط به یک گواوا نیاز دارید. این میوه به شما کمک می کند تا با استرس مقابله کنید و انرژی خوبی را برای سیستم شما فراهم می کند.

گواوا به زنان در دوران بارداری کمک می کند:

زنان باردار از میوه گواوا سود می برند به طوری که این میوه حاوی اسیدفولیک و ویتامین B-9 است که توصیه می شود به زنان داده شود زیرا این ماده به رشد سیستم عصبی کودک کمک می کند و کودک را در برابر اختلالات عصبی محافظت می کند.

یکی از بهترین راه حل ها برای دندان درد: 

برگ های گواوا دارای عملکرد ضد التهابی و توانایی ضد باکتری است که با عفونت ها مقابله کرده و میکروب ها را از بین می برد و افرادی که از برگ گواوا در خانه استفاده می کنند به مهار دندان درد کمک می کند. همچنین گفته می شود که آب حاصل از برگهای گواوا تسکین دهنده تورم لثه و زخم های دهان است.

کمک به کاهش وزن:

اگر از علاقه مندان به تناسب اندام هستید یا احساس می کنید طرف سنگین تری هستید ، باید گواوا بخورید که به کاهش وزن کمک می کند. گواوا متابولیسم بدن شما را تنظیم می کند. گفته می شود که گواوا خام در مقایسه با سیب ، انگور و پرتقال قند کمتری دارد.

به سرماخوردگی و سرفه کمک می کند:

گواوا در مقایسه با سایر میوه ها دارای مقدار زیادی ویتامین C و آهن است. با این حال ، ثابت شده است که گواوا مانع از سرماخوردگی شدید یا هرگونه عفونت ویروسی می شود. آب حاصل از گواوا خام در بهبود سرفه و سرماخوردگی بسیار مفید است. از شر مخاط خلاص می شود و دستگاه تنفسی ، گلو و ریه ها را ضد عفونی می کند.

فواید برگ گواوا:

همه ما به دلیل مشکلات ساده مانند تب ، سرماخوردگی ، سرفه و غیره به طب غربی وابسته هستیم ، اما فراموش نکنید که برگ های گواوا نیز بسیار سالم هستند. اگر میوه گواوا سالم باشد ، برگ های آن بسیار سالم هستند. در اینجا برخی از فواید برگ گواوا آورده شده است که باید بدانید.

در قطع اسهال کمک می کند

سطح کلسترول را کاهش می دهد

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

به کاهش وزن کمک می کند

به مدیریت سطح قند خون کمک می کند

به مبارزه با سرطان کمک می کند

به بینایی خوب کمک می کند

برای بهبود آکنه استفاده می شود

به بهبود بافت پوست شما کمک می کند

توجه:  برگهای گواوا را می توان در آب داغ جوشانده و مصرف کرد و یا با استفاده از آنها چای درست کرد. هر یک از اینها از جهات مختلف به درد شما می خورد.

برگهای گواوا برای موهای سالم:

ریزش مو در نتیجه پوست ناسالم است. برگ های گواوا به دلیل خواص ضد التهابی ، ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی می تواند به جلوگیری از ریزش مو و تقویت پوست سر کمک کند. همچنین از آن در مشکلات مربوط به پوست سر و شوره سر استفاده می شود.

همچنین سرشار از ویتامین B & C است که به تغذیه کمک می کند و به رشد مو کمک می کند. بنابراین اگر در باغ خود درخت گواوا دارید ، پس آن برگ ها را جمع نکنید و نسوزانید ، در عوض آن را به عنوان یک خمیر درست کنید و به آرامی روی پوست سر خود بمالید. این با ریزش مو مبارزه می کند و به تقویت پوست سر شما کمک می کند.

فواید چای برگ گواوا:

اگر چای سبز سالم و آیورودا در نظر گرفته شود ، پس از آن چای برگ گواوا حتی سالم تر است و اگر درد شکم ، مدفوع آبکی و غیره دارید می توانید آن را مصرف کنید فقط آنچه را که باید انجام دهید این است که برگ های گوآوا را به آب جوش اضافه کرده و به مدت 20 دقیقه بجوشانید. . سپس آب را صاف کرده و اجازه دهید 5 دقیقه خنک شود. هنگام مصرف حداقل اطمینان حاصل کنید که ولرم باشد. همچنین ، این باید با معده خالی مصرف شود و هنگامی که مراحل را با دقت دنبال کردید ، می توانید تسکین فوری پیدا کنید.

آیا میوه گواوا برای افراد دیابتی توصیه می شود؟

به بیشتر بیماران دیابتی توصیه شده است که سیب بخورند ، اما گواوا را می توان به عنوان میان وعده برای بیماران دیابتی نیز مصرف کرد. این ماده غنی از فیبرهای غذایی است و می تواند به کاهش یبوست کمک کرده و خطرات ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش دهد. این ماده حاوی مقادیر زیادی ویتامین C است که می تواند برای بسیاری از مشکلات مربوط به سلامتی مفید باشد. گوارا ، ملکه میوه ها می تواند یک بار در روز مصرف شود و این می تواند به عنوان یک دیابت به رژیم تناسب اندام شما اضافه شود.

آیا خوردن تخم مرغ آب پز با میوه گواوا خطرناک است؟

گواوا یک میوه سالم است که می توان آن را مصرف کرد ، اما ممکن است برای برخی آلرژی باشد. به همین ترتیب ، تخم مرغ همچنین ممکن است برای برخی از افراد حساسیت ایجاد کند. اگر این مقاله را خوانده اید و مایلید هم تخم مرغ آب پز شده و هم گواوا را با هم مصرف كنید ، توصیه می شود كه با یك پزشك مشورت كرده و در همین زمینه به دنبال توصیه های پزشكی باشید.

تفاوت بین گواوا سفید و گواوا صورتی چیست؟

از نظر منطقی ، هر دو یکسان هستند ، اما آنچه بین این دو مرز مشخصی ایجاد می کند ، رنگ و طعم آنهاست. هر دو نژاد گاوا مزایای مشابه دیگری دارند. این دو نژاد در کشورهای مختلف جهان یافت می شوند. گواوا به عنوان میوه یا برگ های آن دارای خاصیت درمانی است و بهترین قسمت آن این است که هیچ گونه عوارض جانبی ندارند. در حالی که این میوه ها ممکن است از نظر برخی آلرژیک باشند ، برخی دیگر نیز ممکن است عاشق خوردن آنها باشند. با این حال ، تفاوت این دو در رنگ و طعم آنها است ، اما خواص درمانی آنها ثابت است. 

بهترین زمان برای خوردن گواوا چیست؟

گوارا باید در هر زمان خورد به جز با معده خالی. این برای موز هم صدق می کند. این به این دلیل است که باید بدن شما از مزایای این میوه ها بهره مند شود ، باید مقداری غذا در معده شما وجود داشته باشد تا هضم و با آن مخلوط شود. همچنین به خاطر داشته باشید که این مقدار باید 30 دقیقه پس از پایان غذا خوردن مصرف شود.

میوه گواوا و همچنین برگ های آن دارای خواص دارویی هستند که می توانند برخی مشکلات سلامتی را التیام بخشند. با این حال ، اطمینان حاصل کنید که بیش از حد آن را مصرف نکنید. درست مثل گفته های قدیمی ، "یک سیب در روز پزشک را دور می کند" ، به همین ترتیب خواص گیاه گواوا از یک سیب بهتر است. اما ، اگر به گواوا حساسیت دارید ، باید با یک پزشک مشورت کنید و از او راه حل بخواهید.

ممکن است به کاهش سطح قند خون کمک کند

برخی شواهد نشان می دهد که گواوا می تواند کنترل قند خون را بهبود بخشد.

چندین آزمایش حیوانی نشان داد که عصاره برگ گواوا باعث بهبود سطح قند خون ، کنترل طولانی مدت قند خون و مقاومت به انسولین می شود 

این خبر خوبی برای افراد دیابتی یا افراد در معرض خطر است.

چند مطالعه در مورد انسان نیز نتایج چشمگیری را نشان داده است.

یک مطالعه در 19 نفر نشان داد که نوشیدن چای برگ گواوا باعث کاهش سطح قند خون بعد از غذا می شود. اثرات تا دو ساعت طول کشید

مطالعه دیگر روی 20 فرد مبتلا به دیابت نوع 2 نشان داد که نوشیدن چای برگ گواوا میزان قند خون را بعد از غذا بیش از 10 درصد کاهش می دهد

گواوا از طرق مختلف به تقویت سلامت قلب کمک می کند .

بسیاری از دانشمندان بر این باورند که مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها در برگ گواوا ممکن است به محافظت از قلب شما در برابر آسیب رادیکال های آزاد کمک کند

همچنین تصور می شود که مقادیر بالاتر پتاسیم و فیبر محلول در گواوا در بهبود سلامت قلب نقش دارد.

علاوه بر این ، عصاره برگ گواوا با کاهش فشار خون ، کاهش کلسترول LDL "بد" و افزایش کلسترول "خوب" HDL مرتبط است از آنجا که فشار خون بالا و سطح بالای کلسترول LDL با خطر بیشتر بیماری های قلبی و سکته مغزی مرتبط است ، مصرف عصاره برگ گواوا می تواند مزایای ارزشمندی داشته باشد.

علاوه بر این ، این میوه ممکن است برای سلامتی قلب نیز مزایایی داشته باشد.

یک مطالعه 12 هفته ای بر روی 120 نفر نشان داد که خوردن گواوا رسیده قبل از غذا باعث کاهش کلی فشار خون 8-9 امتیاز ، کاهش کلسترول کل به میزان 9.9٪ و افزایش کلسترول خوب HDL به میزان 8٪ می شود

 ممکن است به تسکین علائم دردناک قاعدگی کمک کند

بسیاری از زنان دیسمنوره را تجربه می کنند - علائم دردناک قاعدگی ، مانند گرفتگی معده.

با این حال ، برخی شواهد نشان می دهد که عصاره برگ گواوا ممکن است از شدت درد گرفتگی های قاعدگی بکاهد. مطالعه ای روی 197 زن که علائم دردناکی را تجربه کردند نشان داد که مصرف روزانه 6 میلی گرم عصاره برگ گواوا باعث کاهش شدت درد می شود. به نظر می رسد حتی از برخی داروهای مسکن نیز قدرتمندتر است همچنین تصور می شود عصاره برگ گواوا به تسکین گرفتگی رحم کمک می کند

ممکن است به سیستم هضم شما کمک کند

گواوا منبع عالی فیبرهای غذایی است .

بنابراین ، خوردن بیشتر گواوا ممکن است به حرکات روده سالم کمک کرده و از یبوست جلوگیری کند.

فقط یک گواوا می تواند 12٪ از میزان توصیه شده فیبر در روز شما را تأمین کند

علاوه بر این ، عصاره برگ گواوا ممکن است برای سلامت دستگاه گوارش مفید باشد. مطالعات نشان می دهد که ممکن است شدت و مدت اسهال را کاهش دهد

همچنین چندین مطالعه نشان داده است که عصاره برگ گواوا ضد میکروبی است. این بدان معنی است که می تواند میکروب های مضر روده را که می توانند باعث اسهال شوند خنثی کند

ممکن است به کاهش وزن کمک کند

گواوا غذایی دوستانه برای کاهش وزن است .

فقط با داشتن 37 کالری در یک میوه و 12 درصد از فیبر دریافتی روزانه ، آنها یک میان وعده پر و کم کالری هستند.

برخلاف برخی دیگر از میان وعده های کم کالری ، آنها حاوی ویتامین ها و مواد معدنی هستند - بنابراین شما مواد مغذی مهم را از دست نمی دهید.

ممکن است اثر ضد سرطانی داشته باشد

نشان داده شده است که عصاره برگ گواوا اثر ضد سرطانی دارد. مطالعات لوله آزمایشگاهی و حیوانی نشان می دهد که عصاره گواوا می تواند از رشد سلول های سرطانی جلوگیری و حتی متوقف کند 

این احتمالاً به دلیل سطح بالای آنتی اکسیدان های قدرتمند است که از آسیب رادیکال های آزاد به سلول ها ، یکی از اصلی ترین دلایل سرطان جلوگیری می کند

یک مطالعه لوله آزمایش نشان داد که روغن برگ گواوا چهار برابر بیشتر از داروهای خاص سرطان در جلوگیری از رشد سلول سرطانی موثر است

اگرچه نتایج آزمایشات لوله آزمایش امیدوار کننده است ، اما به این معنی نیست که عصاره برگ گواوا به درمان سرطان در افراد کمک می کند. قبل از ادعای ادعا ، نیاز به مطالعات بیشتر است.

ممکن است به تقویت مصونیت شما کمک کند

سطح پایین ویتامین C با افزایش خطر ابتلا به عفونت و بیماری مرتبط است.

گواوا یک روش خارق العاده برای دریافت این ماده مغذی است ، زیرا یکی از غنی ترین منابع غذایی ویتامین C است .

در حقیقت ، یک گواوا تقریباً دو برابر میزان مصرف روزانه مرجع (RDI) برای ویتامین C تأمین می کند. این تقریباً دو برابر مقدار مصرف پرتقال است

ویتامین C نقش مهمی در حفظ سیستم ایمنی بدن دارد

اگرچه ثابت نشده است که از سرماخوردگی جلوگیری می کند ، اما ویتامین C باعث کاهش مدت زمان سرماخوردگی می شود همچنین با فواید ضد میکروبی مرتبط است. این به این معنی است که به از بین بردن باکتریها و ویروسهای بد که می توانند منجر به عفونت شوند کمک می کند

از آنجا که ویتامین C به راحتی از بدن شما خارج می شود ، مهم است که به طور منظم از طریق رژیم غذایی دریافت کنید.

 خوردن گوارا ممکن است برای پوست شما مفید باشد

طیف گسترده ای از ویتامین ها و آنتی اکسیدان های بسته بندی شده در گواوا ممکن است برای پوست شما معجزه کند . آنتی اکسیدان های موجود در آن ممکن است از پوست در برابر آسیب محافظت کند ، که می تواند روند پیری آن را کند کرده و از چروک شدن آن جلوگیری کند

علاوه بر این ، عصاره برگ گواوا حتی در صورت استفاده مستقیم از پوست ممکن است به درمان آکنه کمک کند .

یک مطالعه لوله آزمایش نشان داد که عصاره برگ گواوا در از بین بردن باکتری های آکنه موثر است - احتمالاً به دلیل خاصیت ضد میکروبی و ضد التهابی آن برای تأیید نقش گواوا و عصاره گواوا در حفظ سلامت پوست ، مطالعات بیشتری لازم است.

خط پایین

گواوا فوق العاده خوشمزه و مملو از مواد مغذی است.

این میوه گرمسیری کم کالری ، سرشار از فیبر و افزودنی عالی به رژیم غذایی سالم است .

بسیاری از مطالعات همچنین از فواید عصاره برگ گواوا ، که به عنوان مکمل های غذایی استفاده می شوند ، حمایت می کنند.

عصاره های میوه و برگ گواوا ممکن است علاوه بر سایر فواید ، سلامت قلب ، هضم و سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کنند.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده