خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» در عرض چند دقیقه یک فنجان چای آرامبخش درست کنید

 در عرض چند دقیقه یک فنجان چای آرامبخش درست کنید

بهترین چای برای اضطراب و استرس

صرف یک لحظه آماده سازی یک فنجان چای می تواند به کاهش استرس کمک کرده و کمی متعادل تر شوید. آرامش روحی یکی از مزایای چای است.

نوع چای که می توانید دم کنید می تواند به تسکین استرس و اضطراب نیز کمک کند. یکی از مهمترین دلایل مفید بودن چای برای سلامتی شما ناشی از ال-تیانین ، یک آمینو اسید است که به تعادل روحیه کمک می کند. اگرچه سطح تئانین به دلیل عوامل مختلف متفاوت است ، چای ها همچنین حاوی تعدادی از مواد مفید هستند که می توانند به شما کمک کنند تا ذهن شما را تسکین داده و استرس را بر بدن کاهش دهد. دفعه بعدی که کمی احساس پریشانی کردید ، سعی کنید سراغ یکی از این نوع چای ها بروید و بهترین چای آرامش بخش را کشف کنید.

چای بابونه

1 قاشق غذاخوری گل بابونه و دو لیوان آب گرم با مقداری نبات را در قوری چینی یا شیشه ای بریزید و پس از این که دم کشید میل کنید

خواص درمانی چای بابونه 

رفع گرفتگی های عضلانی و نیز گرفتگی های قاعدگی در زنان مفید است.

 درد شکم را تسکین می دهد و برای درمان کمردرد مفید است.

در عملکرد بهتر کبد کمک می کند.

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

دردرمان روماتیسم به کار می رود.

درمان کننده سردرد و میگرن است.

بابونه ضدنفخ است.

برای تسکین دردهای عضلانی چای بابونه بنوشید.

برای تسکین درد در هنگام دندان درآوردن بچه ها، به آن ها چای بابونه بدهید.

جویدن بابونه برای التیام زخم های درمان مفید است.

بابونه تب بر و تسکین دهنده درد است برای تسکین درد، چند قطره اسانس بابونه را با یک قاشق روغن بادام مخلوط کرده و روی محل های دردناک بمالید درد را تخفیف می دهد.

مصرف دم کرده بابونه به شکل ناشتا مقوی معده، مقوی و بادشکن است.

برای رفع بی خوابی و داشتن یک خواب آرام و راحت، کافی است 10دقیقه قبل از اینکه به رختخواب بروید 1 فنجان چای بابونه بنوشید.

چای سبز

برای تازه و معطر ماندن چای سبز آن را در ظرفی تیره بریزید و در محلی تاریک و به دور از نور و رطوبت نگهداری کنید. چای سبز نباید مانند دمنوش‌های دیگر بر روی حرارت مستقیم جوش آورده شود، چون در اینصورت خواص خود را از دست داده و بسیار تلخ و بدمزه می‌شود. از دم کردن چای سبز در قوری استیل اکیداً خودداری شود، به خاطر مقدار قابل توجهی تانن با آهن قوری استیل رسوب می‌ دهد.

ابتدا آب را جوشانده، 10دقیقه صبر کرده تا دمای آب به 80 درجه سانتیگراد برسد (چون آنتی اکسیدان‌ های موجود در چای سبز به دمای بالاتر از 80 درجه بسیار حساس بوده و در دمای جوش از بین می‌ روند). سپس 1 قاشق چایخوری چای سبز داخل فنجان ریخته و آب 80 درجه را به آن اضافه کرده و یک درپوش بر روی آن قرار داده (برای این کار می‌توان از لیوان مخصوص چای سبز استفاده کرد). بعد از 5 تا 8 دقیقه چای سبز دم کشیده و آماده مصرف می‌باشد

کاهش وزن و چای سبز

نوشیدن چای سبز بهترین زمان برای کاهش وزن، 2 ساعت پس از صرف غذا در وعده های غذایی است. به این ترتیب شما علاوه بر آنکه از خواص درمانی چای برای کاهش وزن بهره می برید، خللی در میزان جذب آهن به وجود نمی آورید؛ زیرا چای سبز همانند چای سیاه موجب کاهش جذب آهن موجود در غذا می شود.

نوشیدن 3 تا 4 لیوان چای سبز در طول روز می تواند به کاهش وزن شما کمک کند. این تصور که نوشیدن چای سبز در دفعات زیاد می تواند میزان کالری سوزی در بدن را افزایش دهد، ایده اشتباهی است، با نوشیدن بیش از حد چای سبز در طول روز، بدن علاوه بر آنکه با مشکل تحریک پذیری پایانه های عصبی روبه رو می شود، با اختلال دفع آب و الکترولیت های بدن مواجه می شود. به این ترتیب همانطور که باید در نوشیدن چای معمولی پرهیزهای لازم را رعایت کنید و در نوشیدن چای سبز نیز افراط نکنید.

دمنوش نعناع

1 قاشق چای خوری نعناع خشک شده را به آب جوش اضافه کرده و 10دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. 

دمنوش زرشک

برای هر نفر 1 الی 2 قاشق زرشک را در آب داغ با دمای 80درجه سانتیگراد ریخته و 10دقیقه صبر کنید تا کامل دم بکشد ، این دمنوش بسیار خوشمزه و خوش رنگ را با عسل نیز میل کنید.

دمنوش دارچین

دمنوش را هم با پودر دارچین هم با چوب دارچین آماده کنید برای پودر دارچین باید 10دقیقه صبر کنید ولی برای یک قاشق چای خوری پودر دارچین را به آب داغ قوری اضافه کرده و 10دقیقه صبر کنید تا خوب دم بکشد 

دمنوش گل محمدی

1 قاشق غذاخوری گلبرگ گل محمدی را داخل قوری با دمای 80 درجه اضافه کرده و باید تا 15 تا 20 دقیقه صبر کنید تا دم بکشد و سپس مصرف کنید. زیاده روی در مصرف باعث سردرد، حالت تهوع، استفراغ و خستگی در افراد می شود. زمان مصرف دمنوش گل محمدی 1 تا 2 ساعت پیش از غذا یا پس از غذا، بهترین زمان مصرف چای و دمنوش گل محمدی می باشد.

چای جینسینگ

مقداری آب را بجوشانید و ترجیحا این کار را در ظروف غیر فلزی مانند قوری لعابی یا چینی یا پیرکس انجام دهید. مقداری از ریشه خشک شده جینسینگ (حدود 1 تا 3 گرم ) را به آب جوش اضافه کنید. سپس شعله را کم کنید و اجازه دهید تا مدت 20 تا 30 دقیقه بجوشد. در صورت تمایل می‌توانید بیشتر از این مدت نیز آن را بجوشانید، تا جایی که آب به 1/2مقدار اولیه اش برسد و بعد باید چای کمی‌سرد شود و دمای آن به دمای اتاق برسد بعد بنوشید

دمنوش مریم گلی

1 قاشق چای خوری گیاه مریم گلی را به آب داغ اضافه کرده و پس از 10 تا 15 دقیقه آن را میل کنید.

دمنوش زیره

1 قاشق چای خوری زیره را (پودر شده و یا دانه زیره) درون قوری که آب با دمای 80درجه دارد اضافه کنید و به مدت 10 تا 15دقیقه منظر بمانید تا دم بکشد سپس با عسل و لیموی تازه میل کنید.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده