خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» چگونه می توانیم در فصل موسمی سالم بمانیم؟

چگونه می توانیم در فصل موسمی سالم بمانیم؟

بهترین نکات برای تازه و سالم نگه داشتن غذای خود در طول فصلهای موسمی

فصل موسمی ممکن است طراوت و شادابی را در محیط پیرامون ما ایجاد کند. با این حال ، خطرات احتمالی برخی بیماری ها و عفونت ها را نیز به همراه دارد. یکی از مشکلات اساسی که در حین فصل موسمی با آن روبرو می شوید ، حفظ ایمنی مواد غذایی و بهداشت آن است. موسمی آب و هوای مناسبی برای رشد باکتری ها و بیماری های ناشی از کپک ، قارچ ، کرم و فساد است. اقدامات احتیاطی زیر برای فصل بارانی می تواند به شما در حفظ ایمنی و بهداشت مواد غذایی در این دوره کمک کند. فصل بارندگی با تعداد زیادی از عفونت ها شایع است و بیشتر فصول مربوط به عفونت های تنفسی ، غذا و بیماری های منتقله از آب است که باید مراقبت شود. سرفه ، سرماخوردگی و آنفولانزا از مشکلات رایج این فصل است که به دلیل نوسان دما ، سریعتر به کودکان حمله می کند. دانش آموزان ، مشاغل اداری و مادران بچه های کوچک ، برای جلوگیری از بیمار شدن در این فصل ، باید از یک رژیم غذایی و بهداشتی مناسب استفاده کنند.  

دوش گرفتن بعد از گرفتار شدن در زیر باران اگرچه خیلی غیرمعمول به نظر می رسد زیرا اگر در زیر باران غرق شوید ، دیگر هرگز نمی خواهید دوش بگیرید. اما دوش گرفتن بعد از گرفتار شدن در زیر باران ، شما را در برابر بسیاری از عفونت ها محافظت می کند.

نوشیدنی های گرم این فصلی است که دوست دارید نوشیدنی های گرم بخورید. پس از استحمام خوب ، خود را خشک کنید و لباس های خشک و تمیز بپوشید. بهترین کار این است که یک سوپ گرم برای خود درست کنید یا حداقل یک فنجان شیر گرم بنوشید. این به شما کمک می کند تا سرما نخورید یا شما را از ابتلا به هر نوع عفونت که به دلیل تغییر ناگهانی دمای بدن ایجاد می شود ، نجات می دهد.

تمیزی میکروارگانیسم ها در فصل بارندگی حساس به رشد هستند ، سعی کنید بهداشت اطراف خود را حفظ کنید تمیز کردن در فصل بارندگی بسیار مهم است. حتی اگر سرما خورده اید ، باید مرتبا دستان خود را تمیز کنید و همیشه بعد از آن از ضد عفونی کننده استفاده کنید.


گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

بهترین نکات بهداشتی برای تازه نگه داشتن غذای خود در هنگام موسمی:

سبزیجات را بشویید

بله ، شستن سبزیجات یک توصیه معمول است. با این حال ، هنگام شستن سبزیجات خود مراقبت بیشتری کنید. آنها را کاملاً بشویید زیرا در سبزیجات ممکن است در شکاف خود لارو حشرات ریز داشته باشند. در صورت امکان ، از شستشوی سبزیجات در هنگام استفاده از ضد عفونی کننده ها استفاده کنید تا اقدامات ایمنی بیشتری انجام داده باشید. 

ذخیره مناسب میوه و سبزیجات 

نگهداری میوه و سبزیجات باید در یخچال انجام شود تا از احتمال فساد جلوگیری شود. پس از شستشو آنها باید به درستی خشک شوند و در کیسه های کاغذی در بخشهای جداگانه در یخچال نگهداری شوند. در صورت خراب شدن ، میوه و سبزیجات را بردارید و آنها را خارج کنید. 

کانتینرهای هوای بسته راهی برای رفتن هستند

رطوبت موجود در هوا در هنگام موسمی دلیل اصلی رشد باکتری ها است. نگه داشتن مواد غذایی خود در ظروف ضد هوای به طور قابل توجهی خطر خراب شدن یا قالب گیری را کاهش می دهد. ذخیره مواردی مانند نمک یا شکر در ظروف شیشه ای نیز خطر از بین رفتن رطوبت در قوام آنها را از بین می برد. با نگهداری مواد غذایی خود در ظرف های شیشه ای یا ضد زنگ از مواد ضد زنگ ، مواد غذایی خود را در زمان استفاده ، ترد و خشک نگه دارید. 

یخچال خود را تمیز نگه دارید 

یخچال ها می توانند خطر خراب شدن غذا را کاهش دهند. با این حال ، یخچال آلوده و کثیف هم ممکن است تأثیر منفی داشته باشد زیرا به مکانی برای تولید قارچ یا باکتری های مضر تبدیل می شود. ذرات غذا ممکن است در گوشه و کنار یخچال ها گیر کنند ، بنابراین تمیز کردن یخچال و فریزر در فواصل منظم بسیار مهم است. محلول سرکه و جوش شیرین به همراه آب گرم برای تمیز کردن قفسه های یخچال عالی است. قفسه های یخچال خود را پس از تمیز کردن به درستی خشک کنید. با نگه داشتن یک ظرف کوچک با جوش شیرین در یک گوشه یخچال می توانید بو را کاهش دهید و همچنین رطوبت اضافی یخچال را جذب کنید. 

از بیرون نگه داشتن غذای خود خودداری کنید 

موسمی ها زمان خوبی نیستند که غذای شما را برای مدت طولانی بیرون نگه دارید. رطوبت بیش از حد می تواند مواد غذایی مانند نان و حتی سبزیجات را خراب کند. هوای گرمسیری برای رشد قارچ سازگار است و رطوبت موجود در هوا در هنگام موسمی به رشد قارچ در غذای ما کمک می کند. مراقب باشید که غذای خود را همیشه در ظروف ضد آب یا یخچال نگهداری کنید. 

قاشق خشک 

استفاده از قاشق خشک برای استفاده از چاشنی ها یک روش احتیاطی کاملاً کم ارزش است. در فصل بارندگی ، رطوبت به چاشنی های آشپزخانه آسیب می رساند. از قاشق خشک برای استفاده از چاشنی هایی مانند ادویه ، آرد ، نمک و غیره استفاده کنید زیرا حتی کمی رطوبت ممکن است این چاشنی ها را خراب کند.  

یخ زدن 

فریزر شما می تواند در هنگام موسمی بسیار مفید باشد. منجمد کردن غلات و برنج پس از خرید آنها می تواند به کمبود آب در محصولات کمک کرده و به شما در ذخیره سازی ایمن آنها در هنگام استفاده از مونسون کمک کند. این محصولات را بلافاصله پس از خرید 1 تا 2 روز فریز کنید و سپس آنها را در ظروف ضد هوای نگهداری کنید. 

درمانهای خانگی 

سبزیجات و میوه ها در فصل موسمی را می توان به راحتی در یخچال نگهداری و ذخیره کرد اما در مورد سایر مواد غذایی چه باید کرد؟ داروهای خانگی قدیمی مانند استفاده از گیاهان دارویی برای دور نگه داشتن حشرات از مواد غذایی در هنگام استفاده در مونسون بسیار مفید هستند. گیاهان و ادویه ها مانند چریش ، میخک ، زردچوبه و فلفل قرمز خشک را می توان همراه با حبوبات و برنج نگهداری کرد تا حشرات را از آنها در طول مونسون دور نگه دارد. اینها مواد دافع حشرات طبیعی هستند. قرار دادن چند دانه برنج به همراه شکر و نمک می تواند از رطوبت در آنها کمک کند زیرا دانه های برنج رطوبت اضافی موجود در ظرف را جذب می کنند.  

عادات غذایی که باید در فصل موسمی رعایت کنید:  

مصرف میوه و سبزیجات را افزایش دهید 

اگر به دنبال غذای سالم برای خوردن در فصل بارندگی هستید ، میوه ها و سبزیجات در این لیست قرار دارند. اینها به بالا نگه داشتن سطح ایمنی بدن کمک می کنند و به طور طبیعی از ابتلا به بیماری هایی که به شما آسیب می رسانند جلوگیری می کنند. میوه ها و سبزیجات فصلی در طول موسمی باید به وفور مصرف شوند زیرا تازه ترین محصول موجود در طول فصل هستند. 

گیاهان را در رژیم غذایی خود بگنجانید

گیاهان و ادویه جات مانند " تولسی " ، زنجبیل ، فلفل سیاه ، زردچوبه و گل میخک بسیار مناسب برای مصرف در هنگام موسمی هستند. اینها ایمنی بدن ما را تقویت می کنند و همچنین به ما کمک می کنند تا در هنگام بارندگی های شدید دنج داشته باشیم. افزودن این موارد به یک فنجان چای گرم می تواند واقعا یک روز موسمی غم انگیز را زنده کند.  

محصولات نانوایی را در همان روز خریداری کنید 

اقلام نانوایی در فصل موسم بسیار مستعد جذب قالب هستند. آنها را در روزی که خریداری کرده اید مصرف کنید و از ذخیره آنها برای مدت طولانی خودداری کنید. فقط به اندازه نیاز خریداری کنید

روش ها و غذاها برای جلوگیری از این موسمی:

از مصرف بیش از حد غذاهای سرخ شده خودداری کنید 

هوای بارانی برای لذت بردن از میان وعده های سرخ شده بسیار مناسب است ، اما توجه داشته باشید که از مواد سرخ شده زیاد استفاده نکنید. از مصرف غذاهای خیابانی در هنگام هوای موسمی به شدت خودداری کنید ، با این وجود ، غذاهای سرخ شده خانگی هر از گاهی در هنگام بارندگی شدید ، خطری برای سلامتی شما ایجاد نمی کند. 

ماهی و غذای دریایی

این زمانی است که ماهی ها (به ویژه ماهی های آب شور) تخمگذاری می کنند. در فصل تولید مثل بهتر است از قرار دادن ماهی در فهرست غذایی خودداری شود زیرا بسیاری از افراد هضم تخم ماهی را به سختی انجام می دهند.

پخت و پز با روغنی که قبلاً یکبار استفاده شده است

پخت و پز با روغن باقیمانده می تواند باعث عفونت معده در هنگام فصل های موسمی شود که سیستم گوارشی ما را کندعمل میکند.

فصل موسمی و بارانی واقعا چشم نوازی می کند و محیط اطراف را تازه و پرورش می دهد. این فصل میوه ها و سبزیجات فصلی عالی مانند آناناس ، گلابی ، کدو ، کدو تنبل و گیاهان تازه را به همراه دارد. با پیروی از پیشنهادات ساده فوق از پتانسیل کامل این سبزیجات و میوه های موسمی لذت ببرید . از عادات غذایی خود مراقبت کنید و از خیس شدن بیش از حد در باران خودداری کنید ، زیرا ممکن است باعث بیماری شود. 

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده