دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» کاهش درد مفاصل با تاثیر گیاهان دارویی

 کاهش درد مفاصل با تاثیر گیاهان دارویی

کدام گیاه طبیعی به درد مفاصل کمک می کند؟

درد زانو، کم شدن توان مفاصل دست ها و گردن درد، احتمالا نتیجه از بین رفتن مایع مفصلی و کم شدن انعطاف غضروف این اندامها هستند. با بالا رفتن سن، عموم مردم احساس ناتوانی و درد در مفاصل خود دارند. این می تواند نتیجه ی انجام کار طاقت فرسا به مدت طولانی، ورزش های سنگین و پر فشار، جراحت و یا کهولت سن باشد. اکثرا مبتلایان به این درد آن را نا دیده می گیرند و درصورت شدت یافتن آن به مصرف مسکن های مقطعی روی می آورند. نهایتا در اوج درگیری بدن با التهاب و شدت گرفتن درد، اقدام آن ها انجام عمل جراحی و تزریق ژل می باشد. این جراحی بدون عارضه نیست و می تواند باعث ایجاد عفونت در محل مفصل ویا نرمی استخوان بشود. 

در مورد مصرف مسکن ها هم نمی تواند نتیجه دلخواه را به ما بدهد و صرفا باعث رفع نشانه ها التهاب آن هم در کوتاه مدت می شود. ضمن اینکه مسکن ها می توانند باعث عارضه های خطرناکی از جمله اختلالات گوارشی بشوند.

آیا برای درمان التهاب و درد مفاصل هیچ راهی باقی نمی ماند؟

 آیا تمام درمان ها فقط تاثیر سطحی دارند و نمیتوان درمان کامل و قابل قبولی برای این اختلال پیدا کرد؟

در بازه زمانی سالهای ۱۹۹۰-۲۰۰۰ مردم آمریکا علاقه ی زیادی به مصرف مواد طبیعی برای رفع مشکلات جسمی و بیماری های خود نشان دادند که منجر به تاسیس سازمانی زیر نظر وزارت بهداشت این کشور، با مسئولیت بررسی و تایید فرآورده های طبیعی شد. در سالهای بعد تحقیقات روی گرایش مصرف به داروها در جامعه آمریکا نشان داده بود در رتبه اول و دوم، مکمل ها و فرآورده های طبیعی که به درمان درد استخوان و همچنین رفع پوکی استخوان می پردازند، قرار گرفته اند. در رتبه ی سوم و با اختلاف زیاد مکمل های پروبیوتیکی که برای رفع مشکلات گوارشی مصرف می شدند قرار داشتند و سایر آن ها شامل داروهای ضد سرماخوردگی، تقویت و فرآورده های طبیعی آرایشی-بهداشتی بود.

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

این نتیجه باعث تحقیق بیشتر به روی فرآورده هایی شد که قبل تر توسط مردم برای رفع درد استفاده می شده، به خصوص در پزشکی شرقی. محققان به اثرات ریشه ای بسیار جالبی دست پیدا کردند که گیاهان با آزاد کردن مواد موثره ای خاص، آن را انجام می دادند. درد نتیجه ی یکسری اختلالات می باشد، در مورد درد مفاصل، می توانیم از التهاب و فاکتورهای التهابی، چاقی و کاهش مایع میان بافتی به عنوان علل رایج نام برد. همانطور که پیش تر گفتیم، با استفاده از مسکن ها صرفا به خاموش کردن نشانه می پرداختیم و تاثیری در درمان علت درد شاهد نبودیم. در ادامه اما، به برخی نتایج جالب محققان که باعث شده درد مفصل به صورت ریشه ای درمان بشود

صدف دریایی، شاید به عنوان بخشی از طبیعت که نقش تزئینی یا نهایتا خوراکی دارد نزد ما شناخته شده باشد. اما خواص درمانی ناشی از مواد موثره ی آن باعث تغییر نظر مردم بخصوص پزشکان شد. گونه ای از صدف دریایی به نام perna calanicus که در دریاهای شرقی فراوان است، باعث شده که میزان تولید مایع میان بافتی یا synovial fluid در مفاصل افزایش پیدا کند و درد ناشی از ساییدگی استخوان ها به یکدیگر از بین برود. از سوی دیگر این فرآورده با تولید مولکولهای مغذی و درمانی، باعث کمتر شدن میزان فاکتورهای التهابی که عوامل اساسی درد بودند، شده و با تورم و التهاب در محل مفصل مقابله می کند.

یکی دیگر از فرآورده هایی که به سرعت مورد توجه قرار گرفت، میوه ی آووکادو بود. آووکادو سرشار از مواد ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است. از آنجایی که استرس اکسیداتیو جزو فاکتورهای مهم بروز التهاب است، آووکادو به عنوان یک درمان موثر برای این اختلال شناخته گردید. آووکادو علاوه بر موارد ذکر شده، به تقویت سیستم ایمنی بدن و بالا بردن میان نوتروفیل ها در محل مفصل ملتهب کمک می کند. عموما در صورت آسیب های ریشه ای به بافت متوجه عفونت هایی می شویم که در صورت افزایش سطح گلبول های سفید از این اتفاق هم جلوگیری می شود. نکته ی حائز اهمیت این فایده، مقابله با اثر منفی التهاب بر سیستم ایمنی بدن است زیرا در صورتی که فاکتورهای التهابی و اکسیدانی در یک ناحیه افزایش پیدا کنند سیستم ایمنی تضعیف می شود و راه برای آسیب گسترده ی عوامل بیماری زا باز می شود.

بورون، ماده طبیعی دیگری بود که محققان کمی بیشتر با اثرات آن آشنا بودند. بورون یک مولکول معدنی است که به صورت طبیعی در بعضی از غذاها و خوراکی های روزانه ما یافت می شود. بورون باعث افزایش جذب کلسیم و منیزیم می شود. از آنجایی که یکی از علل درد کاهش استحکام استخوان ها و سایش آن ها به یکدیگر در محل مفصل است، با بالاتر رفتن میزان کلسیم در استخوان ها، استحکام بافت بیشتر شده و در برابر صدمات مقاوم تر می شود. از طرف دیگر بورون یک ماده ی بسیار سالم برای بدن است و مصرف آن هیچ عارضه ی جانبی ندارد.

ویتامین K2 (Menaquinone -7) یکی از کاربردی ترین اعضای خانواده ویتامین ها، مناکوئینون می باشد که علاوه بر خاصیت آنتی اکسیدانی خود، باعث بالارفتن سرعت استخوان سازی می شود. بدین ترتیب استخوان های آسیب دیده به سرعت با بافت جدید ترمیم می شوند. همزمان مناکوئینون، باعث جلوگیری استهلاک و از بین رفتن استخوان ها می گردد. این فرآورده برای افرادی که ورزشهای سنگین انجام میدهند بسیار مناسب می باشد.

این ها بخشی از مواد طبیعی کمتر شناخته شده بودند که برای درمان درد مفاصل و از بین بردن ریشه ای علل آن کاربرد دارند. بهتر است افرادی که در سنین بالا قرار دارند و در زانوی خود احساس ضعف و درد دارند، با اصلاح رژیم غذایی خود و دریافت میزان کافی از فرآورده های طبیعی به جلوگیری از پیشرفت بیماری خود کمک کنند تا در آینده دچار عوارض خاصی نشوند. همچنین ورزشکاران و افراد چاق که فشار زیادی به مفصل خود می آورند، بهتر است با مصرف این فرآورده های طبیعی به پیشگیری از وقوع آسیب برای مفاصل خود اهمیت بدهند.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده