بازدید سایت خود را میلیونی کنید


» 33 ماده غذایی مفید برای تسکین آرتریت روماتوئید

33 ماده غذایی مفید برای تسکین آرتریت روماتوئید

مروری بر تحقیقات موجود که در مجله Frontiers in Nutrition منتشر شده است ، لیست غذاهایی است که اثبات شده اند در طولانی مدت علائم آرتریت روماتوئید را تسکین می دهند.

آلو خشک منبع خوبی از پلی فنول است و می تواند به کاهش علائم التهابی کمک کند.

آرتریت روماتوئید یک بیماری خود ایمنی است که تقریباً 1.3 میلیون بزرگسال در ایالات متحده را مبتلا می کند .

این واقعیت که این یک اختلال خود ایمنی است به این معنی است که بدن سلولهای سالم خود را تشخیص نمی دهد و به آنها حمله می کند گویا خارجی هستند. این امر باعث ایجاد التهاب در مفاصل می شود که به معنی سفتی ، تورم ، درد و حتی گاهی اوقات ناخوشایند است.

به اصطلاح داروهای ضد روماتیس اصلاح كننده بیماری به طور معمول اولین خط درمان این بیماری هستند كه در حال حاضر هیچ درمانی برای آن وجود ندارد.

اگر فردی که با آرتریت روماتوئید زندگی می کند واکنش خوبی در برابر این داروها نشان ندهد ، اصلاح کننده های به اصطلاح پاسخ بیولوژیکی یا "بیولوژیک ها" گزینه خط دوم هستند.

با این حال ، همانطور که نویسندگان بررسی جدید اشاره کردند ، مواد بیولوژیکی گران هستند و می توانند عوارض جانبی جدی داشته باشند .

بنابراین ، محققان موسسه فناوری صنعتی کالینگا (KIIT) در بوبانسوار ، هند ، به دنبال کشف گزینه های رژیم غذایی برای دارو هستند.

دکتر Bhawna Gupta ، به همراه شوتا خانا و Kumar Sagar Jaiswal در آزمایشگاه زیست شناسی بیماری KIIT در دانشکده بیوتکنولوژی ، "تحقیقات چندین آزمایشگاه را تحت شرایط مختلف" بررسی کردند.

آنها یافته های خود را به 33 ماده غذایی که اثبات شده علائم آرتریت روماتوئید را کاهش می دهد و روند پیشرفت بیماری را کاهش می دهد ، محدود کردند.

این مطالعه تنها مورد دوم برای ارزیابی کلی رژیم غذایی برای این بیماری است و این محققان غذاهایی را که به وضوح ثابت شده است دارای مزایای طولانی مدت هستند دقیقاً انتخاب کردند.

دکتر گوپتا توضیح می دهد: "حمایت از مدیریت بیماری از طریق غذا و رژیم غذایی هیچگونه عوارض جانبی مضر ندارد و نسبتاً ارزان و آسان است."

غلات ، حبوبات ، میوه ها و ادویه جات کامل

نویسندگان ، مواد غذایی را لیست کرده و آنها را در هشت دسته گروه بندی کرده اند: میوه ها ، غلات ، حبوبات ، غلات سبوس دار ، ادویه جات ، گیاهان ، روغن ها و "متفرقه".

میوه ها شامل آلو ، گریپ فروت ، انگور ، زغال اخته ، موز ، انار ، انبه ، هلو و سیب هستند. غلات شامل بلغور جو دوسر ، نان گندم کامل و برنج کامل است ، در حالی که بخش غلات کامل ذرت ، چاودار ، جو ، ارزن ، سورگوم و دانه قناری را به مخلوط اضافه می کند.

ادویه جات - از جمله زردچوبه و زنجبیل - روغن زیتون ، روغن ماهی ، چای سبز و ماست نیز از جمله موارد مفید هستند. این می تواند سطح سیتوکین، و یا مواد ترشح شده توسط سلول های ایمنی است که می تواند التهاب در افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید باعث کاهش دهد، و کاهش اکسیداتیو استرس ، در نتیجه بهبود توانایی بدن برای مبارزه با سموم.

دکتر گوپتا می گوید: "مصرف منظم الیاف غذایی خاص ، سبزیجات ، میوه ها و ادویه جات و همچنین از بین بردن اجزای سازنده التهاب و آسیب ، می تواند به بیماران در مدیریت اثرات آرتریت روماتوئید کمک کند."

وی می افزاید: "گنجاندن پروبیوتیک ها در رژیم غذایی همچنین می تواند پیشرفت و علائم این بیماری را کاهش دهد."

" بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید باید از رژیم های غذایی همه چیزخوار ، نوشیدن الکل و استعمال دخانیات به رژیم های مدیترانه ای ، گیاهخواران ، رژیم های اولیه یا رژیم های دفع کننده استفاده کنند ، همانطور که دکتر یا متخصص تغذیه توصیه می کند."

دکتر گوپتا می گوید: "بررسی ما بر روی اجزای خاص رژیم غذایی و مواد شیمیایی شیمیایی از غذاهایی است که تأثیر مفیدی در آرتریت روماتوئید دارند."

محققان همچنین پیشنهاد می کنند که از یافته های آنها می توان برای تولید داروهای جایگزین استفاده کرد.

"شرکت های دارویی ممکن است از این اطلاعات برای تهیه" مواد مغذی "استفاده کنند. داروهای تغذیه ای نسبت به داروهای متناسب با مواد شیمیایی دارای مزیت هستند زیرا با هیچ عارضه جانبی همراه نیستند ، از منابع طبیعی سرچشمه می گیرند و ارزان ترند. "

با این حال ، نویسندگان همچنین به افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید در مورد استفاده نکردن این مواد غذایی در رژیم غذایی خود به راحتی ، یا به تنهایی ، احتیاط می کنند.

دکتر گوپتا می گوید: "اجزای رژیم غذایی با توجه به جغرافیا و شرایط آب و هوایی متفاوت است ، بنابراین بیماران باید از نیازهای تغذیه ای ، آلرژی ها و هر گونه سابقه بیماری مرتبط با غذا مطلع باشند."

وی نتیجه گیری می كند: "ما به شدت پیشنهاد می كنیم كه عموم مردم قبل از هرگونه برنامه رژیم غذایی یا تركیبات غذایی مورد بحث در مطالعه با پزشكان و متخصصان رژیم درمانی مشورت كنند."


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) مشاهده