دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» چه مقدار ویتامین A ،D ،E وK برای سلامتی نیاز است

چه مقدار ویتامین A ،D ،E وK  برای سلامتی نیاز است

انواع مختلف ویتامین ها کدامند؟

کمبود ویتامین ها می تواند باعث بیماری های مختلفی مانند شب کوری ، کوتولگی و غیره شود. انواع ویتامین ها. 13 نوع مختلف وجود دارد، مانند 13 ویتامین · ویتامین A · ویتامین B1 · ویتامین B2 · ویتامین B3 · ویتامین B5 · ویتامین B6 · ویتامین B7 · ویتامین B9. ویتامین A · ویتامین ها ، مواد معدنی ... · ویتامین C · ویتامین B1 (تیامین) دو نوع ویتامین وجود دارد: محلول در چربی و محلول در آب. وقتی غذاهایی می خورید که حاوی ویتامین های محلول در چربی هستند ، ویتامین ها در چربی ذخیره می شوند

با پخته شدن غذاهای حاوی ویتامین های محلول در چربی از بین نمی روند.بدن هر روز به این ویتامین ها احتیاج ندارد و در صورت عدم استفاده ، آنها را در کبد و بافت چربی ذخیره می کند.بیشتر افراد نیازی به مکمل های ویتامین ندارند.مقادیر بزرگ ویتامین های A ، D ، E یا K می تواند سمی باشد و منجر به مشکلات سلامتی شود.

ویتامین ها چیست؟

ویتامین ها ریز مغذی های ضروری بدن هستند که به مقدار کم برای پشتیبانی از طیف وسیعی از عملکردهای حیاتی مورد نیاز بدن هستند و ویتامین ها به دو گروه محلول در آب (ویتامین های B کمپلکس و ویتامین های C و ویتامین های محلول در چربی A ، D ، E و K تقسیم می شوند. برخلاف ویتامین های محلول در آب که نیاز به جایگزینی منظم در بدن دارند ، ویتامین های محلول در چربی در کبد و بافت های چربی ذخیره می شوند وبسیار کندتر از ویتامین های محلول در آب از بین می روند. 

ویتامین های محلول در چربی چیست؟

ویتامین های محلول در چربی ، A ، D ، E و K برای مدت طولانی در بدن ذخیره می شوند و به طور کلی خطر بیشتری برای سمیت نسبت به ویتامین های محلول در آب در صورت مصرف بیش از حد دارند. خوردن یک رژیم طبیعی و متعادل منجر به سمیت در افراد سالم نمی شود. با این حال ، مصرف مکمل های ویتامین حاوی مقادیر زیادی ویتامین A ، D ، E و K ممکن است منجر به سمیت شود

در حالی که بیماری های ناشی از کمبود ویتامین های محلول در چربی در ایالات متحده نادر است ، علائم کمبود خفیف می تواند بدون داشتن مقدار کافی ویتامین در رژیم غذایی ایجاد شود. علاوه بر این ، برخی از مشکلات سلامتی ، مانند بیماری التهابی روده (IBD) ، پانکراتیت مزمن و فیبروز کیستیک ، ممکن است جذب چربی را کاهش دهد و به نوبه خود ، جذب ویتامین های A ، D ، E و K. را کاهش دهد. در مورد هرگونه مشکلات احتمالی سلامتی که ممکن است در جذب ویتامین تداخل ایجاد کند.

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

ویتامین A چیست؟

ویتامین A که رتینول نیز نامیده می شود ، عملکردهای زیادی در بدن دارد. ویتامین A علاوه بر کمک به چشم در تنظیم تغییرات نور ، نقش مهمی در رشد استخوان ، رشد دندان ، تولید مثل ، تقسیم سلولی ، بیان ژن و تنظیم سیستم ایمنی بدن دارد. پوست ، چشم ها و غشاهای مخاطی دهان ، بینی ، گلو و ریه ها برای مرطوب ماندن به ویتامین A بستگی دارد. ویتامین A همچنین یک آنتی اکسیدان مهم است که ممکن است در پیشگیری از برخی سرطان ها نقش داشته باشد.

منابع غذایی ویتامین A

خوردن طیف گسترده ای از غذاها بهترین راه برای اطمینان از دریافت کافی ویتامین A در بدن است. اشکال رتینول ، شبکیه و اسید رتینوئیک ویتامین A در درجه اول از طریق غذاهای حیوانی مانند لبنیات ، ماهی و کبد تأمین می شود. برخی از غذاهای منشأ گیاهی حاوی آنتی اکسیدان ، بتاکاروتن است که بدن آن را به ویتامین A. تبدیل می کند. بتاکاروتن ، از میوه ها و سبزیجات ، به ویژه از نوع نارنجی یا سبز تیره تشکیل می شود. منابع ویتامین A همچنین شامل هویج ، کدو تنبل ، کدو سبز ، سبزیجات برگ سبز تیره و زردآلو است که همگی سرشار از بتاکاروتن هستند.

چه مقدار ویتامین A نیاز داریم؟

توصیه برای دریافت ویتامین A به صورت میکروگرم معادل فعالیت رتینول (RAE) بیان می شود. معادل فعالیت رتینول این واقعیت را نشان می دهد که بدن تنها بخشی از بتاکاروتن را به رتینول تبدیل می کند. یک RAE برابر است با 1 میکروگرم رتینول یا 12 میکروگرم بتاکاروتن جدول 1میزان توصیه شده رژیم غذایی RDA برای ویتامین A برای مردان بزرگسال 900 میکروگرم در روز و برای زنان بالغ 700 میکروگرم در روز است.

در مقایسه با غذاهای حاوی ویتامین A ، دو برابر غذای غنی از کاروتن برای تأمین نیازهای بدن به ویتامین A لازم است ، بنابراین ممکن است لازم باشد مصرف مواد غذایی گیاهی حاوی کاروتن برای تأمین RDA ویتامین A افزایش یابد.

مطالعات نشان می دهد که ممکن است به دلیل پرکاری تیروئید ، تب ، عفونت ، سرما و قرار گرفتن در معرض نور زیاد خورشید ، نیاز به ویتامین A افزایش یابد. کسانی که الکل اضافی مصرف می کنند یا بیماری کلیوی دارند نیز باید ویتامین A را افزایش دهند.

کمبود ویتامین A

در ایالات متحده نادر است ، اما بیماری که منجر به آن می شود ، شناخته می شود که در صورت عدم درمان می تواند منجر به کوری شود. این بیماری معمولاً در کشورهای در حال توسعه معمولاً به دلیل سو تغذیه اتفاق می افتد. از آنجا که ویتامین A در کبد ذخیره می شود ، ممکن است 2 سال طول بکشد تا علائم کمبود آن ظاهر شود. شب کوری و پوست بسیار خشک و خشن ممکن است کمبود ویتامین A را نشان دهد. سایر علائم کمبود ویتامین A شامل کاهش مقاومت در برابر عفونت ، رشد معیوب دندان و رشد کند استخوان است. کمبود ویتامین A همچنین یک عامل خطر شناخته شده برای سرخک شدید است. براساس سازمان بهداشت جهانی (WHO) ، مکمل ویتامین A می تواند میزان مرگ و میر در کودکان مبتلا به سرخک را که در مناطقی با شیوع کمبود ویتامین A زندگی می کنند ، به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

ویتامین A زیاد است

در ایالات متحده ، میزان سمی یا بیش از حد ویتامین A بیش از کمبود آن باعث نگرانی می شود. سطح بالای تحمل پذیر (UL) برای بزرگسالان 3000 میکروگرم RAE است جدول 2 رسیدن به این سطح فقط با مصرف غذا دشوار است ، اما برخی از مکمل های مولتی ویتامین حاوی مقادیر بالای ویتامین A هستند. رتینول نوعی ویتامین A است که بیشترین نگرانی را برای سمیت ایجاد می کند. اگر مولتی ویتامین مصرف می کنید ، برچسب را بررسی کنید تا مطمئن شوید اکثر ویتامین A موجود به شکل بتاکاروتن است که به نظر می رسد بی خطر است. برخی از داروها که برای درمان آکنه ، پسوریازیس و سایر بیماری های پوستی استفاده می شوند حاوی ترکیباتی هستند که از رتینول در بدن تقلید می کنند. تقریباً مانند مصرف بیش از حد رتینول در رژیم غذایی ، اثبات شده است که این داروها بر سلامت استخوان تأثیر منفی می گذارند و منجر به تأخیر در رشد در کودکان و نوجوانان می شوند.

علائم سمیت ویتامین A شامل خشکی ، خارش پوست ، سردرد ، حالت تهوع و کاهش اشتها است. علائم استفاده بیش از حد شدید در مدت زمان کوتاه شامل سرگیجه ، تاری دید و رشد کند است. سمیت ویتامین A همچنین می تواند نقایص مادرزادی شدیدی ایجاد کند و ممکن است خطر از دست دادن استخوان و شکستگی مفصل ران را افزایش دهد.

ویتامین D چیست؟

ویتامین D نقش مهمی در استفاده از کلسیم و فسفر در بدن دارد. این ماده با افزایش مقدار کلسیم جذب شده از روده کوچک ، به شکل گیری و حفظ استخوان ها کمک می کند. ویتامین D با ایفای نقش در ایمنی بدن و کنترل رشد سلول به بدن سود می رساند و ممکن است از پوکی استخوان ، فشار خون بالا ، سرطان و سایر بیماری ها محافظت کند. کودکان به خصوص برای رشد استخوان های محکم و دندان های سالم به مقدار کافی ویتامین D نیاز دارند.

منابع غذایی ویتامین D

منابع غذایی اصلی ویتامین D شیر و سایر محصولات لبنی غنی شده با ویتامین D است. ویتامین D همچنین در ماهی های روغنی مانند شاه ماهی ، ماهی آزاد و ساردین و همچنین در روغن کبد ماهی وجود دارد. علاوه بر ویتامین D موجود در غذا ، ما ویتامین D را از طریق پوست خود بدست می آوریم که در پاسخ به نور خورشید ویتامین D تولید می کند.

چه مقدار ویتامین D نیاز داریم؟

مقدار توصیه شده رژیم غذایی (RDA) برای ویتامین D به صورت میکروگرم (میکروگرم) کلکالسیفرول ویتامین D3 ظاهر می شود جدول 1 از 12 ماهگی تا پنجاه سالگی ،RDA در 15 میکروگرم تعیین می شود. بیست میکروگرم کلکالسیفرول برابر با 800 واحد بین المللی (IU) است ، که توصیه می شود استخوان سالم برای بزرگسالان بالای پنجاه سال حفظ شود. جدول 1 توصیه های اضافی برای مراحل مختلف زندگی را نشان می دهد.

قرار گرفتن در معرض اشعه ماورا بنفش برای تولید فرم فعال ویتامین D. بدن ضروری است. ده تا پانزده دقیقه نور خورشید بدون ضد آفتاب روی دست ، بازوها و صورت ، هفته ای دو بار برای دریافت ویتامین D کافی است. این را به راحتی می توان دریافت کرد در زمانی که دوچرخه سواری را برای کار می گذرانید یا کمی دست و پا را در معرض پیاده روی می گذرانید اگر زمان در آفتاب بیش از 10 تا 15 دقیقه باشد ، برای کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست باید از کرم ضد آفتاب با SPF 15 یا بیشتر استفاده کرد.

چه کسی در معرض خطر است - این جمعیت ممکن است به ویتامین D اضافی به صورت مکمل یا غذاهای غنی شده نیاز داشته باشند:

منحصراً نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می کنند : شیر انسان فقط 25 IU ویتامین D در هر لیتر تأمین می کند. به تمام نوزادان شیرده و تا حدی که از شیر مادر تغذیه می شوند باید مکمل ویتامین D 400 IU در روز داده شود.

پوست تیره : کسانی که دارای پوست رنگدانه تیره هستند در مقایسه با افرادی که دارای رنگدانه رنگ روشن هستند ، در اثر قرار گرفتن در معرض نور خورشید ویتامین D کمتری تولید می کنند.

سالمندان : این جمعیت در اثر قرار گرفتن در معرض نور خورشید توانایی سنتز ویتامین D را کاهش می دهد و همچنین احتمال دارد در خانه بماند و از ضد آفتاب استفاده کند که سنتز ویتامین D را مسدود می کند.

پوست پوشیده و محافظت شده : آنهایی که تمام پوستشان را با لباس در بیرون از خانه می پوشانند و کسانی که ضد آفتاب با ضریب SPF 8 دارند ، بیشتر سنتز ویتامین D را از نور خورشید مسدود می کنند.

بیماری : شناخته شده است که سندرم سوor جذب چربی ، بیماری التهابی روده (IBD) و چاقی منجر به کاهش توانایی جذب و / یا استفاده از ویتامین D در ذخیره چربی می شود.

ویتامین D زیاد است

سطح بالای تحمل پذیر (UL) برای ویتامین D برای افراد 9 سال به بالا 100 میکروگرم (4000 واحد بین المللی) تعیین شده است (جدول 2). دوزهای بالای مکمل های ویتامین D همراه با مقدار زیادی غذای غنی شده ممکن است باعث تجمع در کبد و ایجاد علائم مسمومیت شود. علائم سمیت ویتامین D شامل کلسیم اضافی در خون ، کند شدن رشد ذهنی و جسمی ، کاهش اشتها ، حالت تهوع و استفراغ است.از اهمیت ویژه ای برخوردار است که نوزادان و کودکان خردسال به دلیل اندازه اندک بدن ، مقادیر اضافی ویتامین D را به طور منظم مصرف نکنند.

ویتامین E چیست؟

ویتامین E با نقش یک آنتی اکسیدان ، و محافظت از ویتامین های A و C ، گلبول های قرمز و اسیدهای چرب ضروری برای از بین بردن بدن ، به بدن سود می رساند. تحقیقات دهه های گذشته نشان داد که مصرف مکمل های آنتی اکسیدانی ، به ویژه ویتامین E ، ممکن است به جلوگیری از بیماری های قلبی و سرطان کمک کند. با این حال ، یافته های جدید نشان می دهد افرادی که از مکمل های آنتی اکسیدانی و ویتامین E استفاده می کنند در مقایسه با مصرف کنندگان غیر مکمل در برابر بیماری های قلبی و سرطان محافظت نمی شوند. بسیاری از مطالعات نشان دهنده ارتباط بین خوردن منظم رژیم غذایی غنی از آنتی اکسیدان و مملو از میوه ها و سبزیجات و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی ، سرطان ، بیماری آلزایمر و چندین بیماری دیگر است. اساساً ، تحقیقات نشان می دهد که برای دریافت مزایای کامل آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی گیاهی در رژیم غذایی ، باید این ترکیبات را به صورت میوه ، سبزیجات ، مغزها ،

منابع غذایی ویتامین E

حدود 60 درصد ویتامین E موجود در رژیم غذایی از روغن نباتی (سویا ، ذرت ، دانه پنبه و گلرنگ) تأمین می شود. این همچنین شامل محصولاتی است که با روغن نباتی تهیه می شوند (مارگارین و سس سالاد). منابع ویتامین E همچنین شامل میوه ها و سبزیجات ، غلات ، مغزها (بادام و فندق) ، دانه ها (آفتابگردان) و غلات غنی شده است.

چه مقدار ویتامین E نیاز داریم؟

مقدار توصیه شده رژیم غذایی (RDA) برای ویتامین E بر اساس فعال ترین و قابل استفاده ترین شکل به نام آلفا توکوفرول است (جدول 1). در برچسب های مواد غذایی و مکمل ها ، آلفا توکوفرول به عنوان واحد بین المللی واحد (IU) یا میکروگرم (میکروگرم) ذکر شده است ، نه در میلی گرم (میلی گرم). یک میکروگرم آلفا توکوفرول برابر است با 1.5 واحد بین المللی (IU). در دستورالعمل های RDA آمده است که مردان و زنان بالای 14 سال باید 15 میکروگرم (22.5 واحد بین المللی) آلفا توکوفرول در روز دریافت کنند. مصرف ویتامین E بیش از RDA هیچ مزیت اضافه ای ندارد.

کمبود ویتامین E

کمبود ویتامین E نادر است. موارد کمبود ویتامین E معمولاً فقط در نوزادان نارس و در افرادی که قادر به جذب چربی نیستند رخ می دهد. از آنجا که روغن های گیاهی منابع خوبی از ویتامین E هستند ، افرادی که بیش از حد چربی رژیم غذایی خود را کاهش می دهند ممکن است ویتامین E کافی دریافت نکنند.

ویتامین E زیاد است

سطح بالای تحمل پذیر (UL) برای ویتامین E در جدول 2 نشان داده شده است. ویتامین E حاصل از غذا معمولاً خطری برای سمیت ندارد. ویتامین E مکمل به دلیل کمبود شواهد در مورد مزایای اضافی سلامتی توصیه نمی شود. مقاداز ویتامین E مکمل ممکن است برای افرادی که داروهای رقیق کننده خون مانند کومادین (همچنین به عنوان وارفارین شناخته می شود) و کسانی که از داروهای استاتین استفاده می کنند خطری ایجاد کند.

ویتامین K چیست؟

ویتامین K به طور طبیعی توسط باکتری های روده تولید می شود و نقش مهمی در لخته شدن خون طبیعی ، افزایش سلامت استخوان ها و کمک به تولید پروتئین برای خون ، استخوان ها و کلیه ها دارد.

منابع غذایی ویتامین K

منابع غذایی مناسب ویتامین K عبارتند از: سبزیجات سبز ، برگ دار مانند سبزی شلغم ، اسفناج ، گل کلم ، کلم و کلم بروکلی ، و روغن های گیاهی خاص از جمله روغن سویا ، روغن دانه پنبه ، روغن کانولا و روغن زیتون. غذاهای حیوانی به طور کلی حاوی مقادیر محدودی ویتامین K هستند.

کمبود ویتامین K

بدون مقادیر کافی ویتامین K ، خونریزی می تواند رخ دهد. کمبود ویتامین K ممکن است در نوزادان یا افرادی که از داروهای ضد انعقاد خون مانند کومدین (وارفارین) یا داروهای آنتی بیوتیکی استفاده می کنند ، ظاهر شود. نوزادان تازه متولد شده برای تولید ویتامین K فاقد باکتری روده هستند و برای هفته اول به مکمل نیاز دارند. کسانی که از داروهای ضد انعقاد خون (رقیق کننده های خون) استفاده می کنند ممکن است دچار کمبود ویتامین K شوند اما بدون مشورت با پزشک نباید ویتامین K دریافتی خود را تغییر دهند. افرادی که آنتی بیوتیک مصرف می کنند ممکن است به طور موقت فاقد ویتامین K باشند زیرا باکتری های روده گاهی اوقات در اثر استفاده طولانی مدت از آنتی بیوتیک از بین می روند. همچنین ، افراد مبتلا به اسهال مزمن ممکن است در جذب مقدار کافی ویتامین K از طریق روده مشکل داشته باشند و برای تعیین ضرورت مصرف مکمل باید با پزشک خود مشورت کنند.

خلاصه

ویتامین های محلول در چربی: A ، D ، E و K - برای مدت طولانی در بدن ذخیره می شوند و خطر بیشتری برای سمیت نسبت به ویتامین های محلول در آب دارند. ویتامین های محلول در چربی فقط به مقدار کم مورد نیاز هستند.

کاروتن بتا یک آنتی اکسیدان مهم است که بدن به ویتامین A تبدیل می کند و در انواع میوه ها و سبزیجات یافت می شود.

مصرف ناکافی ویتامین D در رژیم غذایی ، همراه با قرار گرفتن در معرض آفتاب محدود ، کمبود ویتامین D را به یک نگرانی فزاینده در مورد بهداشت عمومی تبدیل می کند.

ویتامین E با نقش یک آنتی اکسیدان برای بدن مفید است و تحقیقات نشان می دهد که اگر از طریق رژیم غذایی غنی از میوه و سبزیجات بدست آید ، بر خلاف مکمل یا مولتی ویتامین ، ممکن است اثر محافظتی ایجاد کند.

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

باکتری های موجود در روده ما ویتامین K تولید می کنند و همچنین در سبزیجات برگ سبز نیز یافت می شود.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده