ثروتسازی با هیپنوتیزم


» مربع شکلات تلخ و تراشه های شکلات

مربع شکلات تلخ و تراشه های شکلات

عشق به شکلات

حتما شنیده اید که خوردن شکلات برای سلامتی مفید است. روزنامه ها، مجلات و فروشگاه های مواد غذایی بهداشتی مملو از مقالاتی در مورد فواید شکلات برای سلامتی هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد حقایق و داستان های شکلات و سلامتی خود، ادامه مطلب را بخوانید.

شکلات... جدیدترین غذای سالم؟

شکلات به دلیل ترکیباتی به نام فلاونوئیدها ممکن است فواید سلامتی بالقوه ای داشته باشد . فلاونوئیدها آنتی اکسیدان هایی هستند که به بدن کمک می کنند سلول های آسیب دیده را ترمیم کند که ممکن است خطر بیماری قلبی و سایر بیماری های مزمن را کاهش دهد. با این حال، قبل از اینکه بتوانیم توصیه هایی در مورد شکلات و تأثیر آن بر سلامت قلب شما ارائه دهیم، باید تحقیقات بیشتری انجام شود.

انواع شکلات

شکلات تلخ و پودر کاکائو که کمترین فرآوری را دارند، دارای بالاترین سطح فلاونوئیدها هستند و ممکن است بیشترین فواید بالقوه را برای سلامتی داشته باشند.

شکلات شیری و شکلات سفید منابع خوبی از فلاونوئیدها نیستند، بنابراین فواید کمی دارند.

برای فلاونوئیدهایی که چربی و قند موجود در شکلات را ندارند، توت، سیب، مرکبات، انگور، آجیل، پیاز و چای سبز را بیشتر انتخاب کنید. هیچ مقدار مورد نیاز فلاونوئیدها در رژیم غذایی ما وجود ندارد، بنابراین خوردن این غذاها هم فلاونوئیدها و هم سایر مواد مغذی مهم را فراهم می کند.

4 راه سالم برای لذت بردن از شکلات:

به‌ عنوان مصرف‌کننده، هیچ راهی برای دانستن محتوای فلاونوئید شکلات نداریم، زیرا روی برچسب تغذیه نیست. به همین دلیل، نکات زیر را دنبال کنید.

شکلات تلخی را انتخاب کنید که حداقل 60 درصد از مواد جامد کاکائو باشد.

اندازه سهم را کوچک نگه دارید.

برای پخت و پز و نوشیدنی ها از پودر کاکائو استفاده کنید. شما همچنان طعم شکلات را خواهید داشت در حالی که چربی و کالری آن را کم نگه دارید.

از مصرف شکلات با روکش آب نبات، مراکز خامه ای یا آجیل اضافه خودداری کنید. اینها کالری و قند بیشتری دارند و فلاونوئید کمتری دارند.

دانش خود را از چیزهای بی اهمیت شکلات تست کنید.

درست یا غلط؟

شکلات اولین بار در اسپانیا در دهه 1600خورده شد

نادرست. شکلات توسط سرخپوستان مایا خورده شد گواتمالا در اوایل سال 600 بعد از میلاد با این حال، اسپانیااولین کشور اروپایی بود که شکلات را کشف کرد.

دانه های کاکائو که برای تهیه شکلات استفاده می شود، زمانی به جای پول در آن استفاده می شد آمریکای جنوبی.

درست است، واقعی. بیش از 900 سال پیش، مردم در آمریکای جنوبی از دانه های کاکائو برای خرید لوازم استفاده کرد. 

مردم آمریکای شمالی بیش از هر کشور دیگری در سراسر جهان شکلات می خورند.

نادرست. برترین شکلات خواران در اروپا زندگی می کنند . مردم آمریکای شمالی حتی در بین 10 نفر برتر هم راه پیدا نمی کنند.

اولین جعبه آب نبات شکل قلب در اواخر دهه 1800 برای روز ولنتاین ساخته شد.

شکلات تلخ چه خواصی دارد؟

شکلات تلخ غنی از آنتی اکسیدان است، پس برای قلب مفید است. شکلات تلخ فشارخون را کاهش داده و از سرطان پیشگیری می کند. همچنین سطح کلسترول خون را کاهش می دهد و باعث بهبود خلق و خو می شود.

نکات جالب درباره شکلات

در سال 2009، تاریخ 7 جولای به عنوان روز جهانی شکلات در نظر گرفته شد که همه ساله آن را جشن می گیرند.

کاکائو در میان اقوام مایا نماد باروری بوده است.

شکلات تا سالهای سال خوراکی سلطنتی بود و تنها برای اولین بار در سال 1780 در دسترس عموم قرار گرفت.

شکلات شیری در سال 1875 توسط یک سوئیسی به بازار راه یافت.

معمولا عشاق برای یکدیگر شکلات هدیه می برند. برای همین در سال 1868 اولین جعبه شکلات مخصوص جشن ولنتاین تولید شد.

شکلات انرژی و خواص زیادی دارد برای همین بخشی از جیره غذایی ارتش ها حساب می شود و حتی در جنگ جهانی دوم نیز در میان نظامیان استفاده میشده است.

درخت کاکائو تا 200 سال هم می تواند عمر کند، با اینحال تنها 25 سال میوه کاکائو می دهد.

درخت کاکائو حساس است و معمولا 30 درصد محصول کاکائو در سال از دست می رود.

کاکائو در قاره آفریقا تولید زیادی دارد.

شکلات تنها ماده خوراکی است که دمای ذوب آن کمتر از دمای بدن انسان است و برای همینبه راحتی روی زبان آب می شود.

شکلات برای قلب بسیار مفید است و کلسترول را افزایش نمی دهد.

هر گرم شکلات چند کالری دارد؟

یک اونس (معادل ۲۸ گرم) شکلات تلخ حاوی شصت درصد یا بیشتر کاکائو که برابر با صدوهفتاد کالری است، می‌باشد. بنابراین افرادی که اضافه وزن دارند و قصد دارند که در برنامه غذاییشان از شکلات بهره ببرند شکلات تلخ می‌تواند بهترین پیشنهاد باشد.

لیندت نوع شکلات توسط کارخانه های کشور سوئیس ساخته می شود. این خوراکی به شکل توپ های سفیدی است که داخل آن از مواد نرم تشکیل شده است. خرید شکلات لینت می تواند برای سالمندان بسیار خوب باشد، چون به راحتی خورده می شود.

توبلرون این خوراکی هم مربوط به کارخانه های کشور سوئیس می باشد. این خوراکی قبل از طعم، دارای ظاهری بسیار دلفریب می باشد. چون به شکل مثلث تکی و یا مثلث های به هم پیوسته مانند اهرام مصر می باشد. این خوراکی دارای روکشی کاکائویی است که داخل آن با عسل، مواد میوه ای و انواع مغزها پر شده است.

کیت کت مربوط به کشور انگلستان است. خوراکی های این برند دارای ویفرهایی با رویه های شکلاتی می باشند که می توانند به صورت تخته ای و با اندازه های مختلف وارد بازار شوند.

گیراردلی این نوع خوراکی مربوط به کارخانه های کشور آمریکا می باشد که دارای محبوبیت زیادی است و از طعم بسیار خوبی نیز برخوردار می باشد. این نوع خوراکی دارای ظاهری کاکائویی و به شکل مربع می باشد.

اسنیکرز مربوط به کارخانه های انگلیسی می باشد. این خوراکی دارای مقدار زیادی شیر، کاکائو، بادام زمینی و شکر است. به همین دلیل از کالری بالایی برخوردار است و برای بیمارانی که قند خون دارند و به لاغری خود اهمیت می دهند، مضر می باشد.

فررو روچر( فررو روشر یا فررو راچر) از معروف ترین برندهای جهانی، برند ایتالیایی فررو روچر می باشد. انواع خوراکی این برند طعم بسیار خوبی دارد و خوراکی تهیه شده با این برند به شکل توپ هایی با مغزهای فندقی، روکش های ویفری و سپس رویه ای از کاکائو می باشد. این خوراکی در بسته های طلایی زیبایی پیچانده می شود و وارد بازار می گردد.

گایلیان(گیلیان) از برندهای جهانی مربوط به کارخانه های کشور بلژیک و این خوراکی تهیه شده با این برند علاوه بر طعم خوب دارای شکلی صدفی و تخته ای می باشد.

پتچی تمام این برندهای اروپایی و آمریکایی، کشوری مانند لبنان نیز از قافله عقب نمانده و سعی کرده است، خوراکی های ساخته شده در کارخانه های خود را به عنوان یک برند جهانی وارد بازار کند.

خرید شکلات

برخی از افراد مایل هستند که نوع تلخ و بدون شکر این خوراکی را مصرف کنند. این افراد در هنگام خرید باید دقت کنند که این خوراکی دارای رنگی تیره و متشکل از کاکائو باشد.

توجه به برچسب ترکیبات استفاده شده در ساخت آن نیز مهم می باشد. درصد کاکائو استفاده شده در این خوراکی ها باید بین 60 تا 80 باشد. قابل ذکر است که در صورت استفاده از شیر کمتر در تولید این خوراکی، ممکن است رنگ آن نیز تیره شود. این نکته مهمی در خرید شکلات است.

برخی از افراد مایل هستند که از شکلات های بدون کاکائو استفاده کنند. پس بهتر است به انواع خوراکی ها با رنگ سفید اکتفا کنند.

استفاده از روغن های پالم و یا گیاهی برای ساخت شکلات جایز نیست. کارخانه های تولیدی می توانند به جای استفاده از این روغن ها از کره کاکائو استفاده کنند.

این خوراکی ها می توانند سبب ایجاد هیجان، شور و نشاط در بدن شوند. این خوراکی ها بر سیستم عصبی و جلوگیری از لخته شدن خون نیز تاثیرگذار می باشند.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) مشاهده