دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» فوائد درمانی عصاره گل انار چیست ؟

فوائد درمانی عصاره گل انار چیست ؟

فوائد و خواص درمانی عصاره و پودر گل های انار

تحقیقات نشان داده است که عصاره گل انار از تولید MMP-1 جلوگیری می کند تا از تجزیه کلاژن جلوگیری کرده و پوست را صاف کرده، چین و چروک ها را کاهش می دهد و از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند .


خاستگاه: انار بومی ایران تا هیمالیا در شمال هند است و از زمان های قدیم در کل منطقه مدیترانه کشت و پرورش داده می شد. این گیاه به طور گسترده در سراسر هند و مناطق خشک‌تر آسیای جنوب شرقی، مالایا، هند شرقی و مناطق گرمسیری آفریقا کشت می‌شود.

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟


فواید پوست: انار می تواند به پیشگیری یا درمان عوامل خطر بیماری های مختلف از جمله فشار خون بالا، کلسترول بالا، استرس اکسیداتیو، هایپرگلیسمی و فعالیت های التهابی کمک کند. ثابت شده است که اجزای خاصی از انار مانند پلی فنل ها دارای اثرات آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و ضد سرطانی بالقوه هستند.


تحقیقات نشان داده است که عصاره گل انار از تولید MMP-1 جلوگیری می کند تا از تجزیه کلاژن جلوگیری کند، پوست را صاف کرده، چین و چروک ها را کاهش می دهد و از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند. آنتی اکسیدان های عصاره گل انار به کاهش بروز لکه های پیری و چین و چروک کمک می کند، تصور می شود که این اثرات از طریق افزایش بازسازی سلولی به دست می آیند، که توانایی پوست شما برای خلاص شدن از شر سلول های قدیمی پوست روی سطح است تا بتواند سلول های جدید را جوان کند.


همچنین تصور می شود که آنتی اکسیدان های موجود در انار به محافظت طبیعی در برابر اشعه ماوراء بنفش (UV) کمک می کند. تشعشعات فرابنفش خورشیدی علت اصلی بسیاری از اثرات بیولوژیکی مانند پیری نور و سرطان پوست هستند. این تشعشعات منجر به آسیب DNA، اکسیداسیون پروتئین و القای متالوپروتئینازهای ماتریکس شد. در یک مطالعه، اثرات آب، عصاره و روغن انار در برابر آسیب ناشی از UVB مورد بررسی قرار گرفت. این محصولات باعث کاهش بیان پروتئین ناشی از UVB و تولید سیتوکین های پیش التهابی شدند.


بیشتر قسمت های میوه انار (Punica granatum Linn., Punicaceae) دارای فعالیت آنتی اکسیدانی بزرگی هستند. مطالعه حاضر به بررسی فعالیت آنتی اکسیدانی و محافظ کبدی گل انار پرداخته و در تحقیقات حاضر عصاره الکلی (اتانولی) گل تهیه و مورد استفاده قرار گرفته است. مشخص شد که عصاره حاوی مقدار زیادی پلی فنول است و توانایی کاهش بسیار زیادی را نشان می دهد که هر دو نشان دهنده توانایی آنتی اکسیدانی قوی است.


1. نام لاتین: Punica granatum L.

2. ظاهر: پودر خاکستری

3. قسمت: دانه;

4. روش تست: UV/HPLC.

5. مشخصات: 90 درصد;

6. مواد فعال: عصاره هسته انار حاوی 50 تا 70 درصد پلی فنول است.


فایده گل انار چیست؟

نتایج نشان داد که گل انار به دلیل خاصیت ضد اکسیدانی، خاصیت ضد التهابی و خاصیت محافظتی پاتو و فواید درمانی بسیار بیشتر ، بر روی موش های صحرایی مبتلا به دیابت، سمیت کلیوی، سمیت کبدی، استرس اکسیداتیو، آرتریت و غیره اثر درمانی دارد.


چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

عصاره دانه انار چیست؟

عصاره گل انارمی تواند به پیشگیری یا درمان عوامل خطر بیماری های مختلف از جمله فشار خون بالا، کلسترول بالا، استرس اکسیداتیو، هایپرگلیسمی و فعالیت های التهابی کمک کند. ثابت شده است که اجزای خاصی از انار مانند پلی فنل ها دارای اثرات آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و ضد سرطانی بالقوه هستند.


تحقیقات نشان داده است که عصاره گل انار تولید MMP{0}} را برای جلوگیری از تجزیه کلاژن مهار می‌کند، پوست را صاف می‌کند، چین و چروک‌ها را کاهش می‌دهد و از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می‌کند. آنتی اکسیدان های عصاره گل انار به کاهش بروز لکه های پیری و چین و چروک کمک می کند، تصور می شود که این اثرات از طریق افزایش بازسازی سلولی به دست می آیند، که توانایی پوست شما برای خلاص شدن از شر سلول های قدیمی پوست روی سطح است تا بتواند سلول های جدید را جوان کند.


فواید عصاره دانه انار:

عصاره گل انار (Punica granatum) می تواند تأثیر مفیدی برای سلامت کلی داشته باشد. درخت به وفور شکوفا می‌شود، اگرچه شکوفه‌های کوچک در آب‌وهوای خنک‌تر میوه می‌دهد و پاییز شکوفه‌ها معمول است، اما گل‌ها معمولاً در آفتاب خشک می‌شوند و سپس از شکوفه‌ها می‌توان برای تهیه چای گیاهی استفاده کرد. اعتقاد بر این است که چای تهیه شده از گل ها برای سلامت قلب خاص، کاهش علائم دیابت و برای سلامت عمومی مفید است.


گل ها دارای اثرات قابض هستند و می توان از آنها برای جلوگیری از آکنه استفاده کرد. تونر یا پک صورت ساخته شده با استفاده از گل ها برای سلامت پوست بسیار عالی است.


لکه های روی پوست را می توان با استفاده از عصاره به دست آمده از گل انار (به صورت تنتور یا دم کرده) درمان کرد.


دم کرده عصاره گل انار به کنترل اسهال کمک می کند و نوشیدن چای در مقادیر کم اثر اسهال را کاهش می دهد.


از گل خشک انار (در صورت پودر شدن) می توان در تهیه پودر گیاهی دندان استفاده کرد. گل ها می توانند التهاب لثه را درمان کنند و برای سلامت کلی دهان مفید هستند.


کاربرد عصاره دانه انار:

اول از همه، انار را می توان به غذاهای خوشمزه مانند آب انار، شراب انار و غیره تبدیل کرد.


دوم اینکه از مواد موثره موجود در پوست انار و پودر دانه انار می توان برای تولید محصولات بهداشتی استفاده کرد. محصول جانبی پوست انار حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی است که به مواد افزودنی غذایی تبدیل شده است، طبیعی، مغذی، چند منظوره، ایمن و قابل اعتماد است.


همچنین پودر دانه انار قابل استفاده در لوازم آرایشی، دارای اثرات ضد اکسیداسیون، ضد پیری، ضد اشعه ماوراء بنفش، سفید کنندگی و مرطوب کنندگی است، بنابراین اثرات بی نظیری در پیری پوست (چروک و رنگدانه) ناشی از عوامل مختلف دارد.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده