خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» 10 مزیت تقویت کننده سلامتی توفو

10 مزیت تقویت کننده سلامتی توفو

10 مزیت تقویت کننده سلامتی توفو

در دنیایی که در حال حاضر خوردن گوشت سالم‌ترین و پایدارترین گزینه نیست، توفو یک جایگزین مغذی و پر طعم برای گوشت‌خواران و گیاه‌خواران است. از شیر غلیظ شده دانه های سویا تولید می شود و معمولاً به صورت یک بلوک سفید کوچک شبیه پنیر دیده می شود.

اگر طعم توفو را به خودی خود دوست ندارید، دستور العمل های زیادی وجود دارد که طعم آن را شبیه گوشت می کند. در واقع، این غذای اصلی است که روزانه در آسیا مصرف می شود. این یک شکل فوق العاده همه کاره از پروتئین است که ممکن است به شما کمک کند عمر طولانی تری داشته باشید، به همین دلیل است که باید آن را در رژیم غذایی خود در اسرع وقت بگنجانید. در اینجا همه راه های جذابی وجود دارد که توفو می تواند به شما کمک کند سالم تر باشید.


1. یک منبع آنتی اکسیدانی 

توفو اساساً یک غذای فوق العاده است - به این معنی که حاوی چندین ماده شیمیایی گیاهی آنتی اکسیدانی است که بسیار ضد التهاب هستند. این برای هر کسی که درد مزمن، آرتریت یا سایر مشکلات مبتنی بر التهاب دارد ایده آل است.


2. منبع کامل پروتئین  است

برای گیاهخواران سخت است که پروتئین خود را تامین کنند، پروتئینی که گوشت به طور طبیعی سرشار از آن است. خوشبختانه، توفو منبع کاملی از پروتئین است به این معنی که مشخصات اسید آمینه آن متعادل است. همچنین دارای مقدار مناسبی منیزیم، آهن، مس و سایر مواد معدنی مهمی است که بدن شما هوس می کند.


3. ممکن است علائم یائسگی را کاهش دهد

ایزوفلاون های موجود در توفو شبیه استروژن در بدن است که می تواند برخی از علائم دوران یائسگی مانند تحریک پذیری و گرگرفتگی را کاهش دهد. با این حال، ممکن است برای زنان با سابقه سرطان سینه مفید نباشد.


4. می تواند به مدیریت قند خون و سلامت قلب کمک کند

بر اساس برخی مطالعات، توفو می تواند به کاهش سطح انسولین ناشتا و مقاومت به انسولین کمک کند - که حتی می تواند باعث افزایش سطح کلسترول بهتر و کاهش کلسترول "بد" شود. ایزوفلاون های موجود در توفو ترکیبی هستند که به پاکسازی عروق مسدود شده کمک می کنند. علاوه بر این، استروژن گیاهی به عملکرد بهتر اندوتلیوم شما کمک می کند. اندوتلیوم شما بافتی است که رگ های خونی و داخل قلب شما را می پوشاند. 


5. می تواند با پوکی استخوان مبارزه کند

ما اغلب با افزایش سن توده استخوانی خود را از دست می دهیم - به خصوص بعد از اینکه زنان یائسه می شوند. اما توفو سرشار از ویتامین D و کلسیم است که هر دو برای حفظ سلامت و تراکم استخوان ضروری هستند. استروژن های گیاهی موجود در توفو همچنین به تقویت توده استخوانی سالم تر کمک می کند


6. می تواند ایمنی را افزایش دهد

به دنبال تقویت سیستم ایمنی بدن خود هستید؟ مقداری توفو به شام خود اضافه کنید! با توجه به سطوح بالای روی موجود در سویا، توفو می تواند ایمنی شما را تقویت کند. این ماده معدنی سلول های بدن ما را تنظیم می کند و میکروب ها را قبل از اینکه فرصتی برای بیمار کردن ما داشته باشند از بین می برد. از آنجایی که روی بیشتر از طریق مصرف گوشت به دست می آید، این یک گزینه عالی برای گیاهخواران و وگان هایی است که مکمل روی مصرف نمی کنند.


7. حاوی چربی های اشباع نشده است

گوشت مطمئنا سیر کننده است، اما اغلب حاوی سطوح بالایی از چربی اشباع است. این می تواند منجر به بیماری قلبی شود. از سوی دیگر، توفو حاوی چربی اشباع نشده است و از این رو انتخابی برای سلامت قلب است. برخلاف گوشت‌ها، بسیار سیرکننده است که می‌تواند به جلوگیری از پرخوری تصادفی و افزایش وزن کمک کند.


8. سرشار از فیبر

فیبر یکی از مهم ترین چیزهایی است که می توانید مصرف کنید – روده شما را سالم نگه می دارد و همچنین حرکات روده شما را منظم نگه می دارد. افراد کمی می دانند، اما فیبر همچنین می تواند به کاهش خطر سکته مغزی کمک کند و در عین حال قند خون را تنظیم کند. همچنین می تواند علائم IBS را تسکین دهد و شانس ابتلا به هموروئید را کاهش دهد. خوشبختانه توفو سرشار از فیبر است.

9. می تواند کم خونی را بهبود بخشد

با توجه به سطوح آهن غیر هِم موجود در سویا، توفو یک انتخاب عالی برای افراد کم خون و کسانی است که به دنبال راه حلی برای کمبود آهن خود هستند. برای کسانی که آهن خود را از گوشت دریافت نمی کنند، این خبر می تواند نجات دهنده باشد. 


10. ممکن است به ترمیم پوست کمک کند

این یکی از آن فواید غیرمنتظره توفو برای سلامتی است. هر روز نورهای UV و باکتری ها به پوست ما آسیب می رسانند، اما مصرف توفو می تواند به کاهش این آسیب کمک کند. بر اساس مطالعات خاص، دانه سویا ممکن است محافظت از کلاژن را تقویت کرده و التهاب را کاهش دهد، که به محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش کمک می کند. با این حال، برای اطمینان، باید مقداری ضد آفتاب مصرف کنید.


به یاد داشته باشید ... اعتدال کلیدی است

توفو می‌تواند یک مکمل غذایی سالم برای بسیاری از سبک‌های زندگی باشد، اما می‌تواند مواد مغذی اضافی و همچنین استروژن اضافی را در بدن فراهم کند. اگر تصمیم دارید روزانه آن را بخورید، سعی کنید از چهار اونس در روز تجاوز نکنید. افراد مبتلا به سرطان سینه حساس به استروژن باید مصرف خود را محدود کنند زیرا مواد شیمیایی موجود در توفو می توانند استروژن انسانی را تقلید کنند – اگر مطمئن نیستید که برای شما مناسب است، قبل از آن با پزشک خود صحبت کنید. 



مجله ارم بلاگ



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده