خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» استفاده از روغن کرچک برای سلامتی و زیبایی

استفاده از روغن کرچک برای سلامتی و زیبایی

روغن کرچک چیست؟

این روغن طعم خاص و دلپذیری دارد و به رنگ زرد است. روغن کرچک یک روغن بسیار چسبناک است ، به همین دلیل کمی غلیظ تر از روغنهای دیگر است.

یک نوع روغن کرچک به رنگ تیره وجود دارد که به آن روغن کرچک جامائیکا گفته می شود. تفاوت بین روغن رنگ زرد و رنگ تیره در نحوه پردازش و استخراج روغن از دانه ها است.

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟


روغن کرچک به دلیل ویژگی های آن بسیار شگفت انگیز است و به همین دلیل است. این ماده به عنوان ماده نگهدارنده دارو به عنوان بیودیزل ، جزء عطرها و غیره مورد استفاده قرار می گیرد. این چیزی است که ما امروز بر آن تمرکز خواهیم کرد.

روغن کرچک یکی از مواد ضدالتهاب و ضدباکتری است که به‌سبب داشتن مواد مورد نیاز برای سلامت پوست و مو، در تولید محصولات آرایشی و بهداشتی کاربرد بسیاری دارد. این روغن که از عصاره‌ دانه‌ کرچک به‌دست می‌آید، یکی از مواد خام مفید با پایه‌ زیستی است که حتی در تولید دارو نیز از آن استفاده می‌شود.

روغن کرچک روغنی گیاهی است که از یک فرآیند فشرده سازی و استخراج گیاه کرچک بدست می آید. این دانه ها غنی از تری گلیسرید هستند که این امر آنها را بسیار ارزشمند می کند، اما آنها حاوی مقدار کمی سم به نام ریسین نیز هستند که به طور بالقوه در مقدار غلیظ شده یا بیش از حد، مرگبار است. با این حال، در اغلب موارد، فواید آن از این خطر بیشتر هستند.

فواید سلامتی روغن دانه کرچک، شامل مراقبت از پوست، مو، تسکین رماتیسم، اختلالات قاعدگی و یبوست می باشد. همچنین در مراقبت از دهان، شیردهی مناسب و کنترل تولد کمک می کند.


روغن کرچک، روغن بی مزه و بی بویی است که از دانه های کرچک به دست آمده از گیاه کرچک استخراج می شود که به لحاظ علمی به نام Ricinus Communis شناخته می شود. حدود نیم قرن پیش، روغن کرچک برای بسیاری از کودکان یک کابوس بود و دلایل ضعیفی برای آن وجود داشت. روغن کرچک به طور گسترده ای به عنوان یک مسهل و به طور خاص به عنوان یک دارو در برابر تقریبا تمام بیماری ها در کودکان و سالمندان استفاده می شود.

این بیماری های احتمالی شامل سرفه، سرما و تب، یبوست، سوء هاضمه، مصرف مواد سمی، کرم های نواری و کرم های گرد روده ای، بیماری های پوستی و تعدادی دیگر می باشد. ایده ی چنین درماني این بود که نقص در معده ریشه ی تمام مشکلات دیگر است. بنابراین، هر زمان که مشکلی داشتید، نیاز به پاکسازی کامل سیستم گوارش دارید و مشکل از بین خواهد رفت. تمام موارد استفاده دارویی از روغن کرچک عمدتا به علت خواص میکروبی، سمی، خفیفی و ضدعفونی کننده آن است.


روغن کرچک هم کاربرد داخلی دارد و هم کاربرد خارجی. استفاده از این روغن می‌تواند باعث تقویت و بهبود وضعیت دستگاه ایمنی بدن شود؛ از این رو، این داروی طبیعی خانگی می‌تواند در درمان ناراحتی‌ها و بیماری‌های فراوانی از جمله بیماری پارکینسون، تصلب بافت چندگانه یا ام ‌اس، ریزش مو، فلج مغزی، روماتیسم و آرتروز، یبوست، آفتاب سوختگی، ساییدگی پوست، قارچ پوستی، میگرن و غیره موثر باشد. بنابراین، با مطالعه‌ی این مقاله درباره‌ی جزییات خواص روغن کرچک برای سلامتی و زیبایی انسان، اطلاعات‌تان را در مورد این روغن بی‌نظیر بالا ببرید.


کاهش التهاب‌های پوستی

التهاب‌های پوستی ناشی از آفتاب سوختگی، آکنه و خشکیِ پوست به کمک روغن کرچک درمان می‌شوند.

برای درمان این نوع التهاب، یک تکه پنبه را به روغن کرچک آغشته کنید و آن را روی قسمت ملتهب پوست بکشید. پس از یک ساعت پوست خود را بشویید.


 ازبین‌برنده‌ نشانه‌های پیری

یکی از اثرات اعجاب‌انگیز روغن کرچک، کاهش روند پیری پوست است. روغن کرچک با نفوذ به عمق پوست به تولید کلاژن و الاستین کمک می‌کند؛ این امر موجب آبرسانی به پوست می‌شود و آن را نرم‌تر می‌کند؛ در نتیجه ایجاد چروک و خطوط ریز به‌تأخیر می‌افتد و پوست لطیف‌تر و جوان‌تر می‌شود. برای رفع خطوط ریز اطراف چشم نیز می‌توان از روغن کرچک استفاده کرد.


درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

 کاهش آکنه

روغن کرچک سرشار از رسینولئیک اسید است؛ این ماده باکتری‌های مولد آکنه را از بین می‌برد. افرادی که پوست آنها دچار آکنه شده و استفاده از روغن‌های دیگر موجب بسته‌شدن منافذ پوست و در نتیجه بدترشدن مشکل‌شان می‌شود، می‌توانند از روغن کرچک برای درمان آکنه استفاده کنند. برای این منظور ابتدا باید صورت خود را با آب گرم بشویید تا منافذ پوست باز شوند. سپس به صورت دورانی پوست خود را با روغن کرچک ماساژ دهید. این روغن باید تمام شب روی پوست باقی بماند و صبح روز بعد صورت خود را با آب سرد بشویید.


 خاصیت مرطوب‌کنندگی

روغن کرچک مرطوب‌کننده‌ای فوق‌العاده است. اسیدهای چرب بسیار غلیظ موجود در این روغن، به‌راحتی در پوست نفوذ می‌کند و با آب‌رسانی، باعث درمان خشکی پوست می‌شوند. از این روغن در صنایع مختلف استفاده می‌شود اما به‌دلیل خاصیت مرطوب‌کنندگی آن در بخش مراقبت های پوستی بسیار مورد توجه است. استفاده از این روغن پوست را صاف، نرم و باطراوت می‌کند. اگر به‌دنبال مرطوب‌کننده‌ای ارزان و طبیعی هستید، روغن کرچک انتخاب مناسبی است.


درمان محل زخم

اغلب از روغن کرچک برای درمان جای زخم استفاده می‌شود. اسیدهای چرب موجود در این روغن در بافت‌ محل زخم نفوذ و آن را برجسته می‌کند و موجب رشد بافت‌های سالم اطراف آن می‌شود. عملکرد این روغن برای درمان محل زخم آهسته است، پس با یک‌بار مصرف نباید انتظار تغییرات چندانی داشت اما با استفاده‌ی مداوم می‌توان به‌نتیجه‌ی مطلوب رسید.


جلوگیری از ترک‌های بارداری

ترک‌های بارداری به‌دلیل کشیدگی بیش‌ازحد پوست در دوران بارداری به‌وجود می‌آید. هرچه پوست خاصیت کشسانی بیشتری داشته باشد، کمتر ترک می‌خورد. استفاده از روغن کرچک برای این منظور مناسب است.برای جلوگیری از ترک‌های بارداری استفاده از روغن کرچک در دو ماه آخر بارداری توصیه می‌شود.


از بین‌برنده‌ی لکه‌ها

توانایی روغن کرچک در از بین بردن رنگ‌دانه‌ها سبب می‌شود از این روغن برای از بین بردن لکه های روی پوست استفاده شود.

 این روغن به‌خاطر داشتن اسیدهای چرب به‌ویژه اسید چرب امگا ۳ خاصیت آب‌رسانی دارد و هم‌زمان به رشد بافت‌های سالم کمک می‌کند و پوستی صاف و بدون ترک برای شما به‌ارمغان می‌آورد.


خواص روغن کرچک برای موها

افزایش رشد مو

 برای افزایش رشد مو استفاده از روغن کرچک است. ماساژ پوست سر با این روغن، مو را محکم‌تر و بلندتر می‌کند. این روغن با افزایش جریان خون در فولیکول‌ها رشد مو را افزایش می‌دهد. اسیدچرب امگا ۹ موجود در این روغن برای سلامت و مراقبت از مو و جلوگیری از موخوره مفید است، شکنندگی مو را کاهش می‌دهد و مو را نرم و مرطوب نگه می‌دارد.


درمان عفونت‌های پوست سر

عفونت‌های پوست سر منجر به بروز مشکلاتی همچون ریزش مو، شوره سر و خارش پوست سر می‌شود. روغن کرچک به سبب داشتن خواص ضدقارچ و ضدباکتری با پاتوژن‌ها و میکروارگانیسم‌های تولیدکننده‌ی عفونت مبارزه کرده و مانع بروز عفونت های پوستی می‌شود.


جلوگیری از سفیدشدن مو

یکی از روش‌های رایج برای جلوگیری از سفید شدن زودرس مو، استفاده از روغن کرچک است. این روغن به حفظ رنگ‌دانه‌های مو کمک و روند سفیدشدن آن را کند می‌کند.


نرم‌کننده‌ی مو

برای درمان موهای خشک و آسیب‌دیده می‌توان از روغن کرچک استفاده کرد. یک قاشق چای‌ خوری روغن کرچک را به شامپوی نرم‌کننده‌ی موی خود اضافه کنید و به‌خوبی تکان دهید.

مرطوب‌کنندگی این روغن سبب آبرسانی به مو می‌شود و از خشک‌شدن آن جلوگیری می‌کند.


خواص روغن کرچک برای سلامتی

کرم‌ حلقوی نوعی عفونت قارچی است که تمام گروه‌های سنی را درگیر می‌کند. ترکیب فعالی به نام آندی‌سایلنیک‌اسید در روغن کرچک وجود دارد که از بروز کرم‌ حلقوی جلوگیری می‌کند.


 ضدعفونی‌کننده‌ی زخم

این روغن ضدعفونی‌کننده‌ای بسیار عالی‌ برای زخم‌ها و جراحات کوچک است و به درمان آنها کمک می‌کند همچنین به‌سبب خاصیت ضدالتهابی درد را نیز کاهش می‌دهد.

ملین

روغن کرچک یک ملین شناخته‌شده است که از آن در طب سنتی بسیار استفاده می‌شود. این خاصیت به‌دلیل وجود ریسینولئیک‌اسید در این روغن است. برای درمان یبوست از این روغن استفاده کنید.


کاهش دردهای مفصلی و آرتروز

این روغن برای کاهش دردهای مفصلی و بافت‌های بدن بسیار مؤثر است. یک تکه پارچه‌ی پنبه‌ای را به روغن آغشته کنید، سپس پارچه را فشار بدهید تا روغن اضافه‌ی آن گرفته شود. پارچه را در محل درد قرار دهید و آن را با پلاستیک ببندید. یک کیسه‌ی آب گرم را به‌مدت یک ساعت روی آن قرار دهید. خاصیت ضدالتهابی این روغن درد ماهیچه‌ها، مفاصل و التهاب‌های عصبی را کاهش می‌دهد.

افزایش ایمنی

براساس مشاهدات کارشناسان رشته‌ی طبیعی‌درمانی، روغن کرچک به افزایش قدرت سیستم ایمنی کمک می‌کند. این روغن حتی اگر به‌صورت موضعی استعمال شود، با افزایش تعداد سلول‌های T مکانیزم دفاعی بدن را بهبود می‌بخشد. این سلول‌ها با تولید آنتی‌بادی‌، پاتوژن‌ها را از بین می‌برند، به سم زدایی بدن و درنتیجه افزایش سلامتی بدن کمک می‌کنند.

درمان کمردرد

یکی از بهترین درمان‌ها برای از بین بردن کمردرد، استفاده از روغن کرچک است. برای کاهش درد و گرفتگی، محل درد را با روغن کرچک ماساژ بدهید و با پارچه و پلاستیک ببندید و یک کیسه‌ی آب گرم روی محل درد قرار دهید. برای حصول نتیجه‌ی بهتر این کار را در روزهای آینده نیز تکرار کنید.


از بین بردن خال و زگیل

استفاده از روغن کرچک به عنوان یکی از درمان‌های خانگی موثر برای از بین بردن خال و زگیل به شمار می‌رود. به همین خاطر نیز تصمیم گرفتیم آن را در فهرست خواص روغن کرچک برای سلامتی و زیبایی قرار دهیم. استفاده از روغن کرچک می‌تواند خال‌ها و زگیل‌ها را از روی پوست‌تان برطرف کند. تنها کافی است روغن کرچک را با فشار ملایم و یکنواخت به مدت چند دقیقه بر روی نواحی پوست که خال یا زگیل در آن‌ها روییده است، بمالید.


درمان میخچه با روغن کرچک

 میخچه‌های روی پوست‌تان بسیار آزارتان می‌دهد،‌ روغن کرچک با قابلیت‌های فوق‌العاده‌اش می‌تواند از این وضعیت خلاص‌تان کند. روغن کرچک سرشار از اسیدهای چرب است که در نرم کردن میخچه‌ها و مرطوب سازی پوست بسیار موثر هستند. تکه پنبه‌ای را به روغن کرچک آغشته کنید و به مدت چند ساعت روی میخچه‌ها قرار دهید. بعد از گذشت حدود یک هفته نتیجه‌ی قابل توجهی را مشاهده خواهید نمود.


القای درد زایمان

اسید ریسینلیدیک موجود در روغن کرچک می‌تواند باعث تحریک انقباضات شود؛ از این رو، کمک به القای درد زایمان (اینداکشن) یکی دیگر از فواید استفاده از روغن کرچک برای سلامتی است. هم‌چنین این روغن به مادران کمک می‌کند، در طول فرایند زایمان درد کم‌تری را تحمل کنند. با وجود این، چنان‌چه قصد دارید در جایی غیر از بیمارستان زایمان نمایید و از این خاصیت روغن کرچک نیز بهره‌مند شوید،‌ پیش از انجام هر کاری با پزشک یا مسئول مراقبت‌های پزشکی مشورت نمایید.

روغن کرچک و درمان حساسیت

آیا از تحمل مداوم واکنش‌های حساسیتی خسته شده‌اید؟ مصرف خوراکی روغن کرچک می‌تواند به کاهش علائم حساسیت (آلرژی) و التهاب آلرژیک مخاط بینی کمک کند؛ این قابلیت نیز یکی دیگر از خواص روغن کرچک برای سلامتی است. روغن کرچک دارای خواص ضد حساسیتی (ضد آلرژیک) است.


درمان قارچ پوستی با روغن کرچک

درماتوفیتوز یا قارچ پوستی نوعی عفونت قارچی پوست است که آن را می‌توان با داروها و مواد ضد عفونی درمان نمود. روغن کرچک قادر است عفونت‌ها قارچی پوست نظیر قارچ پوستی را درمان نماید؛ و این قابلیت روغن کرچک نیز از اسید آندسیلنیکموجود در آن سرچشمه می‌گیرد. معالجه‌ی قارچ پوستی نیز از دیگر فواید بی‌نظیر روغن کرچک به شمار می‌رود.


درمان یبوست با روغن کرچک

 خاصیت آن را در درمان یبوست نادیده گرفت. خواص قدرتمند ملینی موجود در روغن کرچک، آن را به یکی از درمان‌های خانگی و طبیعی موثر برای یبوست تبدیل کرده‌اند. تنها کافی است هنگام صبح یک قاشق چای خوری روغن کرچک میل کنید. البته توجه داشته باشید، زنان باردار نباید از این روش برای درمان یبوست‌شان استفاده نمایند.


فواید روغن کرچک در تسکین درد آرتروز

روغن کرچک می‌تواند دردهای ناشی از آرتروز را تسکین دهد؛ زیرا این روغن دارای خواص ضد التهابی است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم این مورد را نیز به فهرست خواص روغن کرچک برای سلامتی و زیبایی اضافه کنیم. آیا از درد مفاصل رنج می‌برید؟ فقط کافی است برای رسیدن به حس آرامش و رهایی از درد، کمی روغن کرچک گرم را بر روی نواحی دردناک ماساژ دهید.


تسکین دردهای ماهیچه‌ای

 روغن کرچک برای سلامتی، بسیار بیش‌تر از آن چیزهایی است که تاکنون گفته شد. برای مثال، استفاده از روغن کرچک نه تنها می‌تواند باعث تسکین درد آرتروز شود، بلکه دردهای ماهیچه‌ای را نیز آرام می‌کند. روغن کرچک قادر است گردش خون را در بدن بالا ببرد. روغن کرچک به عنوان روغن ماساژ ایده‌آلی شناخته می‌شود که می‌تواند به شکلی چشمگیر درد و ناراحتی ماهیچه‌ها را آرام ‌کند. چنان‌چه می‌خواهید به نتیجه‌ی بهتر برسید، می‌توانید روغن کرچک را با روغن نعناع فلفلی و روغنبابونه‌ی رومی ترکیب کنید تا به روغن ماساژ آرامش‌بخش و شفادهنده‌ای دست یابید که برای تسکین درد ماهیچه‌ای ناشی از فعالیت زیاد مفید است.


معالجه‌ عفونت‌های قارچی با روغن کرچک

اسید آندسیلنیک موجود در روغن کرچک حاوی خواص قارچ کشی قدرتمندی است؛ بنابراین، روغن کرچک را می‌توان به عنوان درمان خانگی فوق‌العاده خوبی برای بیماری‌های قارچی رایج نظیر بیماری پای ورزشکاران، قارچ پوستی، و تینیا کروریس در نظر گرفت. استفاده از روغن کرچک بر خلاف استفاده از داروهای ضد قارچ برای درمان عفونت‌های قارچی هیچ گونه عوارض جانبی خطرناکی ندارد. از این رو، هرگز نمی‌توان از فواید بی‌نظیر روغن کرچک برای سلامتی صحبت کرد، ولی تاثیر این روغن را بر درمان عفونت‌های قارچی نادیده گرفت.


درمان بیخوابی با روغن کرچک

 کمبود خواب به یکی از مشکلات رایج و روزافزون آدم‌ها تبدیل شده است. کمبود و محرومیت از خواب کامل عوارض و آثار مخربی بر سلامتی و زیبایی‌تان خواهد داشت. دست کم در هر شبانه‌روز داشتن ۷ ساعت خواب عمیق و بدون وقفه بسیار ضروری و مهم است. استفاده از روغن کرچک می‌تواند کمک‌تان کند به آسانی خواب کاملی داشته باشید. برطرف کردن کمبود خواب یکی دیگر از فواید بی‌نظیر روغن کرچک برای سلامتی به شمار می‌رود که لازم همگان از آن باخبر شوند. برای رسیدن به نتیجه‌ی رضایت‌بخش بهتر است پیش از رفتن به تخت‌خواب کمی روغن کرچک پشت پلک‌های‌تان بمالید.

نازک شدن و کاهش شکنندگی ناخن

روغن کرچک دارای غلظت بالایی از ویتامین ایی دارد که برای ناخن های شکننده و خشک کار می کند. هر روز آن را روی ناخن ها و کوتیکول ها ماساژ دهید اینکار باعث می شود ناخن سالم به نظر برسند.

آب گرم 4 فنجان ، روغن کرچک 1 ق ، شامپو بچه 1قطره

 روغن کرچک برای سرحال شدن سرخس

روغن کرچک دارای بسیاری از کاربردها است مقدار زیادی از مواد معدنی و ویتامین ها اگر سرخس ها ناسالم هستند، مناسب خواهد بود. ترکیب آب گرم، روغن کرچک، شامپو بچه و اضافه کردن چند قطره مخلوط به خاک. پیاز را با آبیاری منظم دنبال کنید، و در عرض چند روز، سرخس ها سر حال خواهند شد .

 روغن کرچک برای دفع قارچ

اگر با قارچ های حیاط مشکل دارید. دو گالن آب و نیم فنجان روغن کرچک را مخلوط کنید و آن را داخل گودی های بریزید. محلول قارچها را نمی کشد ، تنها آن ها را وا می دارد جای دیگری را برای رشد پیدا کنند.


درمان طبیعی آرتروز

خواص ضد التهاب روغن برای ماساژ مفاصل آرتریت، درد عضلات و التهاب اعصاب عالی است . اسید ریکینولئیک که روغن کرچک دارد توانایی افزایش خواص ضد التهابی درون بدن را دارد و به عنوان درمانی مناسب برای درد آرتریت شناخته می شود. در اینجا راه های مختلفی برای استفاده از روغن کرچک برای درمان درد آرتریت وجود دارد.

یک تکه پارچه پارچه پنبه ای بی رنگ را بردارید و آن را سه تا چهار لایه تا بزنید. آن را در روغن کرچک فرو کنید و روی مفاصل آسیب دیده قرار دهید. پارچه را ببندید و پد گرم یا بطری آب گرم را روی موضع قرار دهید. حداقل 45 دقیقه آن را قرار دهید. این را یک بار در روز برای کمک به کاهش درد و التهاب در مفاصل انجام دهید.


با اضافه کردن یک قاشق غذاخوری روغن کرچک به نوشیدنی مورد علاقه خود آن را به صورت خوراکی بخورید.

ماساژ روغن کرچک گرم روی مفاصل آسیب دیده. تا جذب مناسب صورت گیرد، قبل از رفتن به رختخواب، روی پوست ماساژ دهید و آن را یک شب نگه دارید.

همانطور که در بخش سلامت پوست و موی نمناک گفته شده است برای جلوگیری از سوزاندن پوست، اطمینان حاصل کنید که روغن کرچک خیلی داغ نیست.

هنگام درمان آرتریت شدید، یک قاشق پودر زنجبیل را به یک لیوان آب جوش اضافه کنید. هنگامی که آب سرد شده است، دو قاشق غذاخوری روغن کرچک اضافه کنید. اطمینان حاصل کنید که قبل از نوشیدن خوب آن را مخلوط کنید.

از بین برنده شوره سر

می دانید که روغن کرچک خاصیت ضد قارچی دارد. این کیفیت در مبارزه با شوره سر کمک می کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که روغن کرچک را روی سر خود ماساژ دهید. شما می توانید آن را با روغن دیگری استفاده کنید تا برنامه ساده تر شود.

parenting.firstcry

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده