دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» واقعیت یا داستان: هویج چشم شما را بهبود می بخشد

واقعیت یا داستان: هویج چشم شما را بهبود می بخشد

هویج‌ها سبزیجاتی عالی هستند. آنها ترد، زیبا، شیرین و سرشار از ویتامین‌های مفید هستند و به خصوص منبعی بسیار غنی از ویتامین A به حساب می‌آیند. اما آیا هویج می‌تواند بینایی ما را تقویت کند یا حتی بینایی نرمال به ما بدهد؟ این یکی از باورهای رایج و قدیمی است و صحت یا عدم صحت آن ذهن افراد کنجکاو را به خود مشغول می‌کند. ما می‌دانیم که ویتامین A برای چشمان ما بسیار مفید است و می‌تواند از آب مروارید جلوگیری کند، هویج از سبزیجات ریشه ای ترد و بسیار مغذی و محبوب در سراسر جهان است.معمولاً گفته می شود که چشمان شما را سالم نگه می دارند و بینایی در شب را بهبود می بخشند.


هویج و سلامت چشم

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

مدتهاست که اعتقاد بر این است که خوردن هویج سلامت چشم را بهبود بخشیده و بینایی شما را ، به ویژه در شب ، بهبود می بخشد.اگرچه در این مورد حقیقت وجود دارد ، ارتباط بین هویج و بینایی ناشی از یک اسطوره است.

در طول جنگ جهانی دوم ، خلبانان نیروی هوایی سلطنتی انگلیس ابتدا با استفاده از رادار برای هدف قرار دادن و شلیک هواپیماهای دشمن شروع به کار کردند. در تلاش برای پنهان نگه داشتن این فناوری جدید ، دقت بینایی خلبانان - به خصوص در شب - به خوردن هویج نسبت داده شد.

این امر به یک تبلیغات دیرینه منجر شد که استفاده از هویج را برای دید بهتر ترغیب می کرد. این پیوند زیبا بین خوردن هویج و بهبود دید در شب امروز همچنان پابرجاست.

با این حال ، هر چند که کاملاً غذای چشم مورد استفاده در طول جنگ جهانی دوم نیستند ، هویج حاوی ترکیبات خاصی است که برای چشم شما مفید است.

سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که از سلامتی چشم بهره مند می شوند

هویج منبع غنی بتاکاروتن و لوتئین است که آنتی اکسیدان هایی هستند که می توانند به جلوگیری از آسیب دیدگی چشم ناشی از رادیکال های آزاد کمک کنند.


رادیکال های آزاد ترکیباتی هستند که می توانند منجر به آسیب سلولی ، پیری ، و بیماری های مزمن از جمله بیماری های چشمی شوند ، وقتی تعداد آنها خیلی زیاد می شود 

کمبود ویتامین A می تواند به کوری شب منجر شود ، که اغلب با مصرف مکمل قابل برگشت 

ویتامین A برای تشکیل رودوپسین ، یعنی رنگدانه قرمز مایل به ارغوانی ، حساس به نور در سلولهای چشم مورد نیاز است که به شما در دیدن شب کمک می کند

بدن شما هنگام خوردن هویج پخته شده به جای خام ، بتا کاروتن کارآمدتری جذب می کند. علاوه بر این ، ویتامین A و پیش سازهای آن محلول در چربی هستند ، بنابراین خوردن هویج با منبع چربی جذب را بهبود می بخشد 

هویج زرد حاوی بیشترین لوتئین است که ممکن است به جلوگیری از تخریب ماکولا وابسته به سن (AMD) کمک کند ، شرایطی که در آن بینایی شما به تدریج تاری یا از بین می رود.

رژیم های غذایی غنی از لوتئین ممکن است به ویژه در برابر AMD محافظت کنند

خلاصه

هویج منبع خوبی از لوتئین و بتا کاروتن است ، آنتی اکسیدان هایی هستند که از سلامتی چشم سود می برند و در برابر بیماری های دژنراتیو مرتبط با سن محافظت می کنند. بدن شما بتاکاروتن را به ویتامین A تبدیل می کند ، ماده مغذی که به شما در دیدن تاریکی کمک می کند.


از سلامت گوارش پشتیبانی کنید. هویج سرشار از فیبر است که به جلوگیری از یبوست کمک می کند. یک هویج حاوی حدود 2 گرم فیبر یا 8٪ از ارزش روزانه (DV) است. خوردن هویج همچنین ممکن است باکتریهای روده شما را بهبود بخشد

ممکن است خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد. غذاهای سرشار از فیبر مانند هویج ممکن است با ارتقاء منظم دستگاه گوارش به محافظت در برابر سرطان روده بزرگ کمک کند. بعلاوه ، مشخص شده است که آنتی اکسیدان های خاص در هویج دارای اثرات ضد سرطان

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

قند خون را تثبیت کنید. هویج از شاخص قند خون پایین (GI) برخوردار است ، به این معنی که هنگام خوردن آنها باعث افزایش سن زیاد قند خون نمی شوند. محتوای فیبر آنها همچنین به تثبیت قند خون کمک می کند

خوب برای قلب شما. هویج قرمز و نارنجی از نظر لیکوپن سرشار از آنتی اکسیدان محافظ قلب است. هویج همچنین ممکن است عوامل خطر بیماری قلبی مانند فشار خون بالا و کلسترول را کاهش دهد

از پوست خود محافظت کنید. گرچه به اندازه ضد آفتاب موثر نیست ، آنتی اکسیدان های بتاکاروتن و لیکوپن ممکن است به محافظت از پوست شما در برابر آفتاب کمک کنند

ممکن است از کاهش وزن حمایت کند. هویج کم کالری و فیبر بالایی دارد. خوردن آنها احساس پر بودن را افزایش می دهد ، که می تواند از پرخوری و کاهش وزن جلوگیری کند

خلاصه

گذشته از کمک آنها به سلامت چشم ، دلایل زیادی برای خوردن هویج وجود دارد. آنها می توانند از سیستم هضم شما و همچنین سلامت قلب ، پوست و سلامت آن بهره مند شوند.

راه های دیگر برای تقویت سلامت چشم شما

خوردن هویج تنها راه سالم نگه داشتن چشم و بینایی شما نیست. راهکارهای دیگر برای بهبود سلامت چشم شما عبارتند از:

از محافظت در برابر آفتاب استفاده کنید. عینک آفتابی را انتخاب کنید که چشم شما را از 99 تا 100٪ اشعه UVA و UVB محافظت کند. آسیب آفتاب می تواند منجر به آب مروارید ، دژنراسیون ماکولا و پتریژیم شود (رشد بافت بر روی سفیده های چشمان شما)

زمان صفحه نمایش و نور آبی را محدود کنید. طولانی شدن تلویزیون ، تلفن یا زمان رایانه می تواند باعث کرنش چشم شود. در شب ، صفحه را خاموش کنید یا فیلتر شب تاب را از طریق تلفن خود روشن کنید ، زیرا نور آبی می تواند باعث آسیب شبکیه شود

ورزش. درگیر شدن در فعالیت بدنی منظم برای چشم و خط کمر شما مفید است. عدم ورزش باعث افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و رتینوپاتی دیابتی می شود ، شرایطی که می تواند بینایی شما را مختل کند

سیگار نکش دود تنباکو با کاهش بینایی ، آب مروارید و دژنراسیون ماکولا مرتبط است. سیگار کشیدن همچنین ممکن است خطر خشکی چشم را افزایش دهد

برای یک رژیم متعادل تلاش کنید. چربی های EPA و DHA امگا 3 (به عنوان مثال ، ماهی چرب ، کتان) ، ویتامین C (به عنوان مثال ، مرکبات ، کلم بروکلی) ، ویتامین E (به عنوان مثال ، کره های گردو) و روی (به عنوان مثال ، گوشت ، صدف و تخمه کدو) هستند. همچنین برای چشمانتان خوب است

سبزیجات برگ سبز تیره بخورید. سبزیجات کلم ، اسفناج و کلارد از نظر کاروتنوئیدهای لوتئین و زاکسانتین موجود در کاروتنوئیدها هستند که از سلامت چشم حمایت می کنند

امتحانات منظم چشم را بگیرید. بهترین راه برای دانستن چشمان شما اینست که مرتباً توسط یک متخصص چشم مورد معاینه قرار بگیرید. دیدن یک چشم پزشک یا چشم پزشک یک عادت بهداشتی پیشگیرانه خوب برای ورود به آن است.

خلاصه

خوردن یک رژیم غذایی مغذی ، ورزش ، محدود کردن زمان صفحه نمایش ، سیگار کشیدن ، پوشیدن عینک آفتابی و دیدن منظم بینایی توسط پزشک چشم عادت های مهم برای سلامتی مطلوب چشم است.

ارزش غذایی هویج

ویتامین ها و مواد معدنی 

هویج ها منبع خوب و مناسبی از ویتامین ها و مواد معدنی مختلف هستند. به خصوص،

ویتامین A هویج _ غنی از بتاکاروتن است که در بدن به ویتامین A تبدیل می شود.ویتامین A باعث بهبود بینایی می شود و برای رشد و عملکرد ایمنی بدن بسیار مناسب است.

بیوتین- یکی از ویتامین B، که قبلا ویتامین H شناخته می شده است، نقش مهمی در متابولیسم چربی ها و پروتئین دارد.

ویتامین K (فیلوونون ) _ که به عنوان فیلوونون نیز شناخته شده است، برای انعقاد خون مهم است و سلامت استخوان ها را بهبود می بخشد.

پتاسیم _ یک ماده معدنی ضروری، برای کنترل فشارخون است.

ویتامین B6 _بک گروه از ویتامین های مرتبط با تبدیل مواد غذایی به انرژی است.

کربوهیدرات _ هویج عمدتا از آب و کربوهیدرات تشکیل شده است.کربوهیدرات ها حاوی نشاسته و قند ها هستند مانند ساکاروز و گلوکز.هویج ها همچنین منبع خوبی از فیبر ها هستند که برای یک عدد هویج متوسط (61 گرمی ) حدود 2 گرم میباشد.هویج معمولاً در شاخص پایین گلسیمی رتبه بندی می شود، شاخص آن از 16 تا 60 متغیر است که برای هویج خام کمی بالاتر از هویج پخته است. خوردن غذاهایی که گلسیمی کمی دارند، با مزایای سلامتی فراوانی همراه است و برای افراد دیابتی بسیار مفید میباشد.

فیبر _ پکتین، شکل اصلی فیبر محلول در هویج است و آنطور که در بخش سلامت نمناک توضیح داده ایم فیبر های محلول می توانند سطح قندخون را با هضم قند و نشاسته کاهش دهند.همچنین می توانند باکتری های مفید در روده را تغذیه کنند، که منجر به بهبود سلامتی و کاهش خطر ابتلا به بیماری می شود.برخی از فیبرهای محلول می توانند باعث جذب کلسترول از دستگاه گوارش و کاهش کلسترول خون شوند.فیبرهای نامحلول در هویج نیز در فرم سلولز، همی سلولز و گیلنین هستند.فیبر های نامحلول خطر ابتلا به یبوست را کاهش میدهد و حرکات روده را منظم و سالم می کند.


لوتئین:یکی از معمول ترین آنتی اکسیدان ها است که در هویج زرد و نارنجی یافت می شود و برای سلامت چشم مفید است.

 لیکوپن:آنتی اکسیدان قرمز روشنی است که در هویج و سایر سبزیجات قرمز یافت می شود و ممکن است خطر ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد.

آنتوسیانین ها:آنتی اکسیدان های قوی موجود در هویج های تیره رنگ هستند.

بتاکاروتن هویج:هویج نارنجی، سرشار از بتاکاروتن است.

آلفا کاروتن:یک آنتی اکسیدان است که تا حدی به ویتامین A تبدیل شده است.

بهبود بینایی:هویج ها منبع خوبی از کاروتونوئیدها (پیش سازه های ویتامین A) هستند که در بهبود بینایی مفید میباشند.مصرف منظم هویج، باعث افزایش بینایی رنگی و دید در نور کم( دید اسکوتوپی ) می شود.

 برای جلوگیری از سرطان: آسیب رادیکال های آزاد موجب سرطان میشود و توسط آنتی اکسیدان ها از آن جلوگیری می شود.هویج نیز حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است و خطر ابتلا به سرطان معده و ریه را کاهش میدهد.


ویتامین A موجود در هویج، مانع از سرطان پستان می شود و مصرف روزانه آن احتمال سرطان پروستات ولوسمی را نیز کاهش میدهد.

برای کاهش بیماری های قلبی عروقی:

مطالعات نشان می دهد که هویج ها حاوی پلی استیلین های فعال زیستی مانند پارک فالکاریندیول و فالکاریو یونال است.

این ترکیبات در طبیعت خاصیت ضد التهابی دارند و باعث کاهش بیماری های قلبی عروقی می شوند.فراوانی کاروتنوئید موجود در هویج، خطر سکته مغزی را کاهش می دهد.

آب هویج، سطح آنتی اکسیدان را در بدن افزایش و پر اکسیداسیون لیپید را کاهش می دهد در نتیجه احتمال بروز بیماری های قلبی_ عروقی نیز کاهش می یابند.پکتین موجود در هویج نیز سطح کلسترول را در بدن کاهش می دهد.

مطالعات نشان می دهند که با مصرف دو عدد هویج در روز، میزان کلسترول را می توان بین 10 تا 20 درصد کاهش داد.

هویج برای بهبود سلامت دهان و دندان : بتاکاروتن موجود در هویج، باعث می شود که مینای دندان سالم بماند.این گیاه ترد کمک می کند تا دندان هایتان تمیز بمانند و پاک شوند و باعث کاهش ترشح بزاق شود و به سلامت کلی دندان ها کمک خواهد کرد.

هویج برای حفظ فشار خون:مقدار بالای سدیم در غذا، فشار خون را افزایش می دهد که میتوانید با اضافه کردن غذاهای غنی از پتاسیم در رژیم غذایی خود با آن مقابله کنید. سه چهارم فنجان آب هویج حاوی 517 میلی گرم پتاسیم و 14 درصد از نیاز روزانه شما به پتاسیم را تامین می کند و هنگامی که خام خورده شود، موجب کاهش فشار خون میشود.

این عقیده که هویج باعث ترویج چشم های سالم و بینش خوب می شود از یک افسانه سرچشمه می گیرد - اما این بدان معنا نیست که این واقعیت ندارد.

آنها به ویژه در آنتی اکسیدان های لوتئین و بتا کاروتن که از محافظت از چشمان شما محافظت می کنند بسیار زیاد هستند.

هویج همچنین ممکن است از هضم ، قلب ، پوست و سلامت کلی شما سود ببرد.

اگر می خواهید چشمان خود را سالم نگه دارید ، باید عادت های سالم و محافظ بینایی دیگری مانند ورزش ، پوشیدن عینک آفتابی ، محدود کردن زمان صفحه نمایش ، خوردن یک رژیم متعادل و سیگار کشیدن را نیز برقرار کنید.

آیا هویج به چشم شما سود می رساند و نکات دیگری برای سالم نگه داشتن دید شما ارائه می دهد.

بدن از بتاکاروتن برای ساخت ویتامین A استفاده می کند ، و "ویتامین A واقعا مهم است ، ویتامین A به چشم کمک می کند تا نور را به سیگنالی که به مغز منتقل می شود تبدیل کند و به افراد اجازه می دهد تحت شرایط کم نور ببینند. بعلاوه ، اگر بدن به اندازه کافی ویتامین A دریافت نکند ، قرنیه (جلوی روشن چشم) به معنای واقعی کلمه می تواند از بین برود ، هر ساله حدود 250،000 تا 500،000 کودک به دلیل کمبود ویتامین A نابینا می شوند. در تنظیماتی که افراد کم تغذیه از کمبود شدید ویتامین A مانند نپال یا هند رنج می برند ، مکمل های ویتامین یا بتاکاروتن برای بهبود بینایی در شب نشان داده شده است.

هنگامی که به اندازه کافی بتا کاروتن در بدن خود دارید ، دیگر به ویتامین A تبدیل نمی شود. بدن به طور طبیعی تنظیم می کند در برابر مقادیر بیش از حد ویتامین A برای جلوگیری از تجمع مقادیر سمی ماده. بنابراین چه تعداد هویج ایده آل است؟ او می گوید: "من هیچ شماره ای ندارم که به شما درمورد چه تعداد هویج در روز غذا بخورید ، اما همه چیز باید با اعتدال تعادل برقرار شود." در حقیقت ، اگر فرد بیش از حد هویج بخورد ، پوست خود ممکن است کمی نارنجی شود - یک علامت بی ضرر است که باعث نگرانی سلامتی نمی شود. بیشتر مشکلات چشمی ناشی از اختلال در بینایی ناشی از مواردی مانند ژنتیک ، پیری یا دیابت است که با تزریق بتاکاروتن نمی توان کمک کرد.

هنگامی که صحبت از خوردن غذاهای سرشار از مواد مغذی برای بهبود بینایی است ، به طور کلی ،پیشنهاد می شود که سبزیجات برگ را ذخیره کنید. سبزی های اسفناج ، کلم یا یقه کلزا ، پر از لوتئین و زاکسانتین (که سایر مواد مغذی با مواد غذایی هستند) - می توانید با فیلتر کردن طول موج های پر انرژی از چشمان تان محافظت کنید.از نور مرئی که می تواند به شبکیه آسیب برساند. چنین غذاهایی همچنین ممکن است به محافظت در برابر انحطاط ماکولا وابسته به سن ، که علت اصلی نابینایی در افراد مسن است ، کمک کند.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده