دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» با رژیم سبزیجات میکروب های روده را کنترل کنید

با رژیم سبزیجات میکروب های روده را کنترل کنید

رژیم سبزیجات می تواند میکروب های روده که به افزایش وزن و کنترل قند بدن مربوط هستند را کنترل کند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، یک مطالعه جدید در مقیاس کوچک که توسط محققان کمیته پزشکان پزشکی مسئولانه (PCRM) در واشنگتن ، دی سی انجام شد، شواهدی به دست آمد که نشان می دهد پیروی از رژیم غذایی سبزیجات می تواند سطح میکروب های موجود در روده انسان ها را افزایش داده و درپی آن بهبود وزن بدن، ترکیب بدن و کنترل قند خون برای شخص حاصل خواهد شد.

در این مطالعه، 147 شرکت کننده دارای اضافه وزن (86 درصد زنان و 14 درصد آقایان) با میانگین سنی 6/55 مورد بررسی قرار گرفتند.

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

شرکت کنندگان به طور تصادفی در دو گروه قرار گرفتند و به 73 نفر از آنها گفته شد که به مدت 16 هفته رژیم سبزیجات با کمی چربی را دنبال کنند، در حالی که به 74 نفر دیگر گفته شد که هیچ تغییری در رژیم آنها ایجاد نمی شود.

در ابتدای مطالعه و در پایان 16 هفته، محققان ترکیب میکروبیوم های روده، ترکیب بدن و حساسیت به انسولین را ارزیابی کردند.

نتایج تحقیقات نشان داد که در پایان دوره 16 هفته ای ، کسانی که رژیم سبزیجات را دنبال کرده بودند، کاهش معنی داری در وزن بدن نشان دادند.

این گروه به طور متوسط 5.8 کیلوگرم از دست می دهند که عمدتا به دلیل کاهش متوسط 3.9 کیلوگرم در توده چربی و همچنین کاهش چربی احشایی ، یعنی چربی که در اطراف اندام در شکم و اطراف روده ذخیره می شود، همراه خواهد شد.حساسیت به انسولین نیز در گروهی که رژیم سبزیجات داشتند به میزان قابل توجهی افزایش یافت.

علاوه بر این، محققان دریافتند که فراوانی باکتری های روده در گروه رژیمی به طور متوسط 4.8 درصد افزایش یافته و این تغییرات با کاهش وزن بدن و توده چربی همراه بوده است.

محققان خاطرنشان کرده اند بررسی این که آیا اثرات مثبت به وجود آمده در این مطالعه به دلیل پیروی از رژیم غذایی سبزیجات بوده یا به دلیل کاهش کالری دریافتی، تحقیقات بیشتری لازم است اما به نظر می رسد که فیبر در این میان نقش بسیار مهمی دارد.

این در حالی است که تحقیقات قبلی نشان داده اند که رژیم غذایی گیاهی می تواند برای مدیریت وزن و پیشگیری و درمان دیابت نیز مؤثر باشد.

پیروی از رژیم غذایی سبزیجات می تواند به وفور هورمون های روده ای که وظیفه تنظیم قند خون ، سیری و وزن را بر عهده دارند ، کمک و در جلوگیری از دیابت نوع 2 و چاقی نیز کمک کند.


خوردن ماست و رعایت رژیم غذایی پر فیبر می تواند خطر ابتلا به سرطان ریه را کاهش دهد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، تحقیقات جدید نشان داده است که استفاده از رژیم غذایی شامل ماست و مواد سرشار از فیبر می تواند به کاهش خطر ابتلا به سرطان ریه کمک کند.

یافته ها نشان داد که مصرف فیبر و ماست به نظر می رسد خطر سرطان ریه را کاهش می دهد. شرکت کنندگانی که بیشترین مصرف ماست و فیبر را در کنار هم داشتند، در مقایسه با گروهی که هیچ ماست و کمترین فیبری مصرف نکرده بودند، 33 درصد کمتر خطر ابتلا به سرطان ریه را از خود نشان دادند. هم افزایی بالقوه بین این دو غذا برای محققان بسیارجالب توجه بود.

یافته ها پس از در نظر گرفتن تمام عوامل خطر شناخته شده برای سرطان ریه مانند وضعیت استعمال دخانیات نیز صادق است.

ارتباط بین خطر ابتلا به سرطان ریه و مصرف ماست و فیبر نیز به طور مداوم در بین مردان و زنان و قومیت های مختلف موجود در مطالعه مشاهده شد.

محقق ارشد این پروژه دکتر شیائو-اوو شو، دکترای MPH در این رابطه گفت: "مطالعه ما شواهد محکمی در مورد راهنمایی رژیم غذایی ایالات متحده 2015-2020 ارائه می دهد که رژیم غذایی با فیبر و ماست را توصیه می کند."

وی افزود: "این ارتباط معکوس به قدری قوی بود که هرگز در افراد سیگاری فعلی و گذشته و همچنین مردان ، زنان و افراد با پیشینه های مختلف نیز دیده نشده است .

فیبر رژیم غذایی منبع اصلی پروبیوتیک ها (ترکیبات غیر قابل هضم موجود در مواد غذایی است که باعث رشد باکتری های مفید در دستگاه گوارش می شود) در حالی که ماست منبع خوبی از پروبیوتیک ها است (میکروارگانیسم هایی زنده که تصور می شود تعادل طبیعی بین باکتری ها را بهبود می بخشند). هر دو مورد به بهبود سلامت روده و بهبود شرایط بهداشتی مختلف مرتبط است.

رژیم غذایی پر‌فیبر و ماست همچنین با خطر کمتری از بیماری قلبی عروقی و سرطان دستگاه گوارش مرتبط است.

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

ارتباط سبزیجات با سرطان روده

فلاونوئیدها ترکیباتی هستند که به طور طبیعی در میوه ها و سبزیجات وجود دارند و به جلوگیری از سرطان روده بزرگ کمک می‌کنند اما تاکنون زیست شناسی پشت آن به طور اساسی درک نشده است.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده