خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» ویتامین برای پوست: 10 بهترین مکمل و ویتامین ها برای سلامت پوست

 ویتامین برای پوست: 10 بهترین مکمل و ویتامین ها برای سلامت پوست

مواد معدنی با ویتامین ها

هنگام ساختن یک روال مراقبت از پوست ، اکثر ما تمرکز خود را روی مرطوب کننده ها ، کرم ها ، سرم ها و تونر ها متمرکز می کنیم. اگرچه اینها قطعاً مهم هستند ، راز واقعی برای سلامتی پوست فراتر از سطح است. در حقیقت ، دریافت انواع ویتامین های مناسب برای پوست - چه از طریق رژیم غذایی و چه از طریق مکمل - به همان اندازه آنچه در کابینت آرایشی خود تهیه می کنید بسیار مهم است.


بنابراین چه ویتامین هایی برای پوست مفید هستند و چه ویتامین هایی برای پوست خشک یا سایر نگرانی های خاص پوست مانند آکنه ، پیری یا قرمزی مفید هستند؟ در اینجا آنچه شما باید بدانید وجود دارد.

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع


نقش ویتامین ها در سلامت پوست

ویتامین ها برای حفظ سلامتی کلی بسیار مهم هستند و در سال های اخیر تحقیقات بیشتر و بیشتر نشان داده اند که ویتامین ها نقش اساسی در سلامت پوست شما دارند. همچنین نشان داده شده است که ترکیبات دیگر دارای خاصیت تقویت کننده پوست نیز هستند ، از جمله در بهبود خاصیت ارتجاعی پوست گرفته تا کاهش سلولیت و علائم کشش با همه چیز مرتبط هستند .


بنابراین ویتامین ها چیست؟ ویتامین ها گروهی از ترکیبات آلی هستند که برای رشد و نمو و همچنین چندین جنبه دیگر سلامت از جمله سلامت پوست ضروری هستند. برخی از ویتامین ها در بازسازی سلولی ، تولید کلاژن ، محافظت در برابر لکه های آفتاب و سایر عواملی که برای حفظ سلامت پوست ضروری هستند ، دخیل هستند.


هنگام جفت شدن با یک رژیم غذایی مغذی و شیوه زندگی سالم ، مصرف برخی مکمل های ویتامین می تواند روال مراقبت از پوست شما را به سطح بعدی برساند تا به سلامت و درخشش پوست شما کمک کند. در ادامه بخوانید تا در مورد بهترین مکمل ها و ویتامین ها برای پوست بدانید.

بهترین 10 مکمل و ویتامین برای پوست + مزایای آنها

کلاژن

ویتامین دی

روغن ماهی

آب قلم، آبگوشت استخوان

بیوتین

ویتامین A

مولتی ویتامین

ویتامین سی

کورکومین

ویتامین E

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

1. کلاژن

به عنوان فراوان ترین پروتئین در بدن ، کلاژن نقش اساسی در سلامت پوست دارد. اما هرچه پیرتر می شویم ، فروشگاه های کلاژن شروع به کاهش می کنند و در نتیجه علائمی مانند چین و چروک و پوست گزنده ایجاد می شود.


کلاژن یکی از بهترین مکمل های ضد پیری پوست است و به صاف و لطافت پوست کمک می کند. در حقیقت ، یک مطالعه خارج از آلمان حتی دریافت که مکمل پپتیدهای کلاژن باعث افزایش خاصیت ارتجاعی و هیدراتاسیون پوست در طی هشت هفته می شود.مطالعه دیگری که در ژورنال Journal of Nutrition Medical & Nutraceuticals منتشر شده است ، گزارش داد که کلاژن همچنین قادر به کاهش عمق چین و چروک صورت در زنان یائسه است.


2. ویتامین D

ویتامین D در بسیاری از جنبه های سلامت نقش اساسی دارد و سلامت پوست نیز از این قاعده مستثنی نیست. تحقیقات نوظهور نشان می دهد که ویتامین D به دلیل درگیری در رشد و بلوغ سلول های پوستی حتی می تواند مزایایی در درمان برخی از شرایط پوستی مانند پسوریازیس ایجاد کند. 


متأسفانه ، اکثر ما فاقد این ویتامین کلیدی هستیم ، به طوری که برخی از مطالعات حاکی از آن است که حدود 41 درصد از جمعیت ایالات متحده کمبود ویتامین D دارند . به عنوان یکی از ویتامین های برتر پوست درخشان ، عملکرد ایمنی بدن ، سلامتی استخوان و موارد دیگر ، به همین دلیل در صورت عدم قرار گرفتن در معرض منظم آفتاب یا پر کردن غذاهای ویتامین D مانند سالمون ، کاد ، توجه به مکمل ها به ویژه مهم است. روغن کبد یا ماهی.


3. روغن ماهی

روغن ماهی منبع بسیار خوبی از اسیدهای چرب امگا 3 است که نوعی چربی سالم قلب با خاصیت ضد التهابی قدرتمند است. روغن ماهی به دلیل دارا بودن امگا 3 دارای نمودارها به عنوان یکی از بهترین مکمل ها برای پوست درخشان است که می تواند به تسکین التهاب و محافظت از پوست در برابر آسیب منجر شود.


طبق یک بررسی که توسط بخش علوم پوست در دانشگاه منچستر منتشر شده است ، اسیدهای چرب امگا 3 می توانند به محافظت از پوست در برابر آسیب ماوراء بنفش ، کمک به حفظ پوست سالم و به طور بالقوه در برابر سرطان پوست محافظت کنند . یک مطالعه دیگر در خارج از کالیفرنیا نشان داد که مصرف روغن ماهی با بهبود شدت التهاب آکنه همراه است و نشان می دهد که روغن ماهی می تواند یک مکمل مفید برای آکنه های پوستی و شکستگی های پوستی باشد. 


4- آبگوشت

بدون شک مغز استخوان یکی از بهترین مکمل های کشش پوست است. براث استخوان ، با استفاده از تند شدن استخوان ها ، مغز ، تاندون ها و رباط ها طی مدت چند روز تولید می شود ، غنی از مواد معدنی کمیاب و همچنین ترکیبات تقویت کننده سلامتی مانند پرولین ، گلیسین و گلوتامین است.


بعلاوه ، از نظر كلاژن نیز حاوی كلاژن بالایی است ، پروتئین مهمی است كه نشان می دهد باعث بهبود خاصیت ارتجاعی و هیدراتاسیون پوست و همچنین مبارزه با چین و چروک می شود. نه تنها این ، بلکه به ایمنی تقویت شده نیز مرتبط است ، که ممکن است به کاهش التهاب مربوط به شرایط پوستی مانند آکنه ، روزاسه ، درماتیت یا پسوریازیس کمک کند. 


5. بیوتین

بیوتین یک ویتامین B محلول در آب است که اغلب به عنوان یکی از ویتامین های برتر مو ، پوست و ناخن های موجود در بازار به بازار عرضه می شود. اگرچه نادر است ، کمبود این ویتامین مهم می تواند منجر به ریزش مو و پوسته پوسته شدن ، بثورات قرمز بر روی پوست شود ، به همین دلیل است که از وضعیت آن به عنوان یکی از مهمترین ویتامین ها برای سلامت پوست و مو شایسته است.


اگرچه تحقیقات هنوز هم در مورد تأثیر این ویتامین در استفاده از آن به عنوان یکی از مکمل های اصلی برای پوست درخشنده و موهای سالم محدود است ، اما مشخص است که این کمبود می تواند برای پوست شما مضر باشد. مطمئن باشید که مقدار زیادی از غذاهای غنی از بیوتین را در رژیم غذایی خود قرار داده اید ، یا برای کمک به پر کردن شکاف ها ، از یک مولتی ویتامین یا مکمل استفاده کنید.

6. ویتامین A

ویتامین A یکی از اولین خطوط دفاعی در برابر مشکلات پوستی مانند آکنه و پیری است. در حقیقت ، یک مطالعه منتشر شده در ژورنال آرشیو پزشکی نشان داد که مصرف دوز کم قرص ویتامین A برای کاهش آکنه متوسطدر طی سه ماه مؤثر است. بسیاری از مطالعات دیگر نشان داده اند که رتینول ، مشتقات ویتامین A ، می تواند در مقابله با علائم پیری هنگامی که به طور مستقیم روی پوست استفاده می شود ، مؤثر باشد. 


البته بخاطر داشته باشید که کرم موضعی ویتامین A به شکل رتینوئیدها به طور معمول بیش از مکمل خوراکی توصیه می شود ، زیرا مصرف مقادیر زیاد ویتامین A می تواند منجر به سمیت شود و خطر عوارض جانبی جدی مانند نقص هنگام تولد و ریزش استخوان را افزایش می دهد. از طریق منابع غذایی به ویتامین A بچسبید و یا مکمل را در طول روزانه توصیه شده نگه دارید تا از عوارض جانبی نامطلوب خودداری کنید. و مثل همیشه ، در صورت بروز هر گونه سوال یا نگرانی حتما با متخصص پوست خود مشورت کنید.


7. مولتی ویتامین

مولتی ویتامین ها می توانند یک ابزار مفید برای کمک به رژیم غذایی و تأمین طیف وسیعی از ریز مغذی های مهم از جمله ویتامین های ترمیم پوست ، ویتامین های مخصوص ارتجاعی پوست ، ویتامین های مخصوص پوست خشک و… باشند. بیشتر مولتی ویتامین ها حاوی ترکیب خوبی از ویتامین ها ، مواد معدنی و سایر ترکیبات تقویت کننده سلامتی هستند که می توانند از کمبودهای غذایی جلوگیری کنند و از رفع نیازهای شما اطمینان حاصل کنند.


بنابراین آیا مولتی ویتامین ها کار می کنند؟ اگرچه ممکن است همه به مولتی ویتامین ها نیاز نداشته باشند ، اما می تواند برای افرادی که رژیم های محدود کننده دارند یا افرادی که نیازهای غذایی بیشتری دارند ، مفید باشد. گیاهخواران و گیاهخواران ، کسانی که از کاهش مصرف مواد غذایی برخوردار هستند و افرادی که اخیراً تحت عمل جراحی کاهش وزن قرار گرفته اند ، ممکن است از مصرف یک مولتی ویتامین به منظور افزایش مصرف ویتامین های کلیدی برای پوست سالم و در عین حال حمایت از سلامت کلی ، سود ببرند.


8- ویتامین C

ویتامین C به دلیل داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی و توانایی آن در مبارزه با رادیکالهای آزاد برای جلوگیری از آسیب سلولی و استرس اکسیداتیو بدن مفید است. نه تنها این ، بلکه به عنوان یکی از برترین ویتامین های پوست ، می تواند در محافظت در برابر آفتاب و محافظت از سنتز کلاژن نیز به شما در ترمیم چروک کمک کرده و پوست را صاف و نرم نگه دارد.


مثل همیشه ، دریافت ویتامین C از طریق منابع غذایی مانند مرکبات و سبزیجات همیشه بهترین گزینه است ، اما همچنین می توانید مکمل های ویتامین C را انتخاب کنید یا از یک سرم یا کرم حاوی ویتامین C برای صورت و بدن استفاده کنید.


9. کورکومین

کورکومین یک رنگدانه قوی شیمیایی و گیاهی است که توسط گیاهان خاصی از جمله زردچوبه تولید می شود. کورکومین زردچوبه را با رنگ زرد امضایی خود تأمین می کند و همچنین دارای طیف گسترده ای از فواید زردچوبه است که این گیاه دارویی برای ارائه دارد.


از نظر سلامت پوست ، اثرات درمانی کورکومین به خوبی ثبت شده است. علاوه بر تسکین التهاب ، مطالعات انسانی و مدل های حیوانات همچنین نشان می دهد که کورکومین می تواند به تسریع بهبود زخم ، کاهش علائم پسوریازیس و حتی درمان سایر بیماری های پوستی مانند زخم ها و درماتیت ناشی از اشعه کمک کند. 


10. ویتامین E

ویتامین E دارای یک تاریخچه گسترده به عنوان یک ویتامین مهم برای پوست است و بیش از 50 سال است که به طور گسترده در پوست مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان یک عنصر اصلی در لوازم آرایشی و محصولات مراقبت از پوست به طور یکسان ، تحقیقات نشان می دهد که ویتامین E به منظور محافظت از سلامت رادیکال های آزاد مضر از رادیکال های آزاد مضر است و همچنین از ویژگی های محافظت کننده برای محافظت از پوست در برابر آفتاب محافظت می کند.


بعلاوه ، گذشته از ارتقاء سلامت پوست ، برخی از تحقیقات حاکی از آن است که ویتامین E و روغن ویتامین E ممکن است برخی از مؤثرترین ویتامین های موجود باشند. یک مطالعه نشان داد که مصرف مکمل ویتامین E باعث افزایش تعداد موهای داوطلبانی که ریزش مو 34.5 درصد در طی یک دوره 8 ماهه دارند ، سیمان نمودن وضعیت آن به عنوان یکی از ویتامین های برتر برای رشد موها است

مکمل های بد برای پوست

اگرچه طیف گسترده ای از مکمل ها و ویتامین های موجود برای آکنه های پوستی وجود دارد ، اما همه گزینه های خوبی نیستند ، و برخی حتی می توانند به طور صحیح برای پوست شما مضر باشند.


انتخاب یک مکمل که رایگان از پرکننده و افزودنی ضروری است، نه تنها به مطمئن شوید که شما در حال گرفتن بهترین کیفیت ممکن، بلکه برای جلوگیری از مصرف غیر ضروری و خطرناک مواد اضافه شده که به طور بالقوه می تواند با یک لیست طولانی از عوارض جانبی است.


علاوه بر این ، هنگامی که بیشتر از مکمل ها استفاده می شود ، بهتر نیست و اگر می خواهید نتایج خود را به حداکثر برسانید ، چسبیدن به دوز توصیه شده مهم است. به عنوان مثال بیوتین یکی از ویتامین های برتر برای سلامت پوست است و کمبود آن می تواند علائمی مانند ریزش مو و پوسته پوسته شدن پوست ایجاد کند. با این حال ، مصرف بیش از حد حتی بهترین مکمل بیوتین در واقع می تواند آکنه را بدتر کند و باعث ایجاد مشکلات پوستی شود.


سرانجام ، انواع خاصی از ویتامین ها بهتر است بصورت موضعی یا از طریق منابع غذایی به جای مکمل ها مصرف شوند. به عنوان مثال ویتامین های A ، C و E برخی از بهترین مکمل های آنتی اکسیدانی برای پوست هستند اما اغلب به جای کپسول یا قرص به شکل سرم و کرم های پوستی توصیه می شوند. دوزهای زیاد ویتامین های محلول در چربی نیز می توانند در صورت مصرف مقادیر زیاد باعث ایجاد سمیت شوند.

علائم کمبود ویتامین در پوست

تغییراتی در مو ، پوست و ناخن های شما اغلب برخی از اولین سرنخ هایی را ارائه می دهد که ممکن است در رژیم غذایی شما فاقد ویتامین یا مواد معدنی خاصی باشید. علیرغم اینکه علائم کمبود براساس کدام ریز مغذی ممکن است کم باشد ، ممکن است متفاوت باشد ، برخی از شایع ترین علائم کمبود تغذیه ای می تواند شامل موارد زیر باشد:


پوست رنگ پریده

ریزش مو

پوست خشک

آکنه

تأخیر در بهبود زخم

پشته های ناخن

کبودی

تقسیم یا موهای درشت

زردی پوست (زردی)

شوره سر

اگر متوجه هر یک از این علائم کمبود شدید ، ممکن است زمان آن باشد که رژیم غذایی خود را بررسی کرده و مشخص کنید که چه مواد مغذی ممکن است فاقد آن باشند. همچنین می توانید مولتی ویتامین را انتخاب کنید ، این یک راه آسان و راحت برای قرار گرفتن در ویتامین ها و مواد معدنی ضروری است که بدن شما برای کمک به دور کردن رژیم غذایی خود استفاده می کند.


چگونه بهترین ویتامین ها را برای پوست به رژیم غذایی خود وارد کنید

پیروی از یک رژیم غذایی متعادل و سرشار از مواد غذایی پر چرب و مغذی مانند میوه ، سبزیجات ، چربی های سالم و غذاهای پروتئینی می تواند تمام ویتامین های مورد نیاز پوست و مو را که بدن شما به آن نیاز دارد تأمین کند و حتی از بهترین مکمل ها نیز می تواند موثرتر باشد.


سعی کنید فشار در یک یا دو وعده از میوه ها و سبزیجات به هر وعده غذایی یا تعویض تنقلات شور مورد علاقه خود را برای چند ماده غذایی بسته بندی شده خارق العاده به جای. برای سرخوردن ویتامین های بیشتر برای پوست روشن در رژیم غذایی خود ، صبح خود را با اسموتی پر مصرف شروع کنید و آن را با انتخاب سبزیجات و انواع توت ها پر کنید ، به علاوه یک قاشق چنگال کلاژن یا مایع استخوان تا فواید آن را کم کنید.


اگر در رفع نیازهای روزانه خود به ویتامین ها یا مواد معدنی خاصی مشکل دارید یا اگر رژیم محدود کننده ای را دنبال می کنید و گرفتن آنچه شما نیاز دارید را سخت می کنید ، مکمل می تواند گزینه دیگری باشد. با این حال ، به یاد داشته باشید که مکمل ها می توانند برای تکمیل یک رژیم غذایی سالم استفاده شوند ، اما اکثر مواد مغذی مغذی شما هنوز هم باید از منابع غذایی مغذی تهیه شوند.


در مکمل های توصیه های پوستی و دوز چه باید جستجو کرد

متأسفانه ، همه مکمل ها به طور مساوی ایجاد نمی شوند ، و بسیاری از آنها اغلب پر از پرکننده ها ، مواد افزودنی و مواد نگهدارنده هستند که توسط صنعت مکمل به نفع سود و نه سلامتی اضافه می شوند.


بهترین مارک های ویتامین باید عاری از پرکننده ها و مواد اضافی اضافی باشد ، به علاوه متناسب با نیازهای خاص شما با توجه به سن و یا جنسیت شما ، زیرا نیازهای ویتامین در مردان و ویتامین ها برای خانم ها می تواند متفاوت باشد. سایر مکمل ها همچنین باید از یک خرده فروش معتبر خریداری شده و حاوی حداقل مواد افزودنی برای اطمینان از بهترین کیفیت ممکن باشند.


مهم است که به دوز توصیه شده ذکر شده در دستورالعمل مکمل خود دقت کنید. در صورت استفاده زیاد از مکمل های خاص برای پوست ، در واقع می تواند با عوارض جانبی منفی همراه باشد ، بنابراین به صورت مستقیم استفاده کنید و در صورت بروز هرگونه سوال یا نگرانی ، با پزشک خود مشورت کنید.


تاریخچه / حقایق

باور کنید یا نه ، دانشمندان تازه اخیراً درک نقش جدایی ناپذیری ویتامین ها در سلامت کلی را آغاز کرده اند و تأثیر قدرتمندی که آنها بر سلامت پوست دارند ، تازه در یک قرن گذشته آغاز به کار کرده است.


کشف ویتامین ها را می توان به بیوشیمیست لهستانی کازیمیر فانک ، که یک ترکیب خاص (بعداً به عنوان نیاسین شناخته شد ) جدا شد که در برنج قهوه ای یافت می شود ، کشف کرد و توانست از علائم کمبود ویتامین B جلوگیری کند. فانک با بیان عبارت "ویتامین ها" اظهار داشت که ممکن است ویتامین های دیگری نیز وجود داشته باشند که می توانند از علائم کمبود دیگر مانند راکت ، عقرب و لوزه جلوگیری کنند. این امر به زودی به کشف سایر ویتامین های ضروری برای سلامتی پوست از جمله ویتامین E در سال 1922 و ویتامین های A و C در سال 1912 منجر شد.


محققان با طرح این سوال كه ویتامین ها برای پوست شما مفید هستند ، انجام آزمایشات را برای فهمیدن نقش پیچیده بین تغذیه و سلامت پوست انجام دادند. در سال 1943 ، اولین مطالعه با استفاده از اسید رتینوئیک ، مشتقات ویتامین A ، برای درمان آکنه منتشر شد ، و تنها یک دهه بعد ، به ابزاری گسترده برای کمک به درمان شکستگی شکنجه تبدیل شد.


مطالعات در سالهای اخیر به منظور درک دقیق تأثیر ویتامین ها ، مواد معدنی و مکمل ها بر جنبه های مختلف سلامت پوست از جمله هیدراتاسیون ، پیری ، آکنه و درمان شرایط خاص پوست ، ادامه یافته است.


اقدامات احتیاطی با ویتامین ها برای پوست

برای دستیابی به حداکثر نتیجه ، مکمل ها همیشه باید با یک رژیم غذایی سالم و گرد و پر از غذاهای پر مواد مغذی جفت شوند . در حالی که مکمل ها می توانند به پر کردن شکاف ها و دوز اضافی از مزایای سلامتی کمک کنند ، آنها نمی توانند ثروت مواد مغذی و ترکیبات تقویت کننده سلامتی را که توسط یک رژیم غذایی متعادل و سالم تهیه می شود ، تشکیل دهند.


در صورت وجود شرایط بهداشتی اساسی ، قبل از شروع مکمل با پزشک خود مشورت کنید ، زیرا ممکن است برخی از مکمل ها برای برخی از شرایط بهداشتی بی خطر نباشند و همچنین ممکن است به طور بالقوه با داروها تداخل داشته باشند.


در آخر ، حتماً با یک دوز کم شروع کنید و به آرامی کار خود را برای ارزیابی تحمل خود انجام دهید ، اما هرگز بالاتر از دوز توصیه شده ذکر شده در مکمل خود نباشید. اگر عوارض جانبی نامطلوبی را تجربه کرده اید ، برای کاهش هرگونه نگرانی ، در نظر بگیرید که میزان دوز خود را کاهش دهید و با پزشک خود مشورت کنید.


افکار نهایی درباره ویتامین ها برای پوست

ویتامین ها در بسیاری از جنبه های سلامت پوست نقش اساسی دارند و افزودن یک مکمل به روال شما می تواند به درخشش و صاف شدن پوست شما کمک کند.

بنابراین چه ویتامین هایی برای پوست مفید هستند؟ ویتامین های A ، C ، D و E به همراه بیوتین برخی از بهترین ویتامین ها برای سلامت پوست هستند. مکمل های دیگری مانند کلاژن ، مایع استخوان ، روغن ماهی و کورکومین نیز می توانند مفید باشند.

برای اطمینان از بهترین کیفیت ، به دنبال مکمل های مارک های معتبر و با حداقل مواد افزودنی بروید.

علاوه بر این ، حتما مکمل های غذایی را با یک رژیم غذایی سالم و سبک زندگی به منظور بهینه سازی سلامتی هم در پوست و هم در بدنتان ، جفت کنید ، به خصوص که همیشه توصیه می شود در صورت امکان ، این ویتامین ها را برای سلامت پوست و سایر ویتامین ها و مواد معدنی از منابع غذایی تهیه کنید

draxe.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای مشاهده