خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» قارچ شییتاکه: 8 مزایای اثبات شده علمی

قارچ شییتاکه: 8 مزایای اثبات شده علمی

فواید سلامتی ناشی از خوردن قارچ - دکتر تبر

صدها سال است که قارچ شییتاکه یک منبع غذایی محبوب در آسیا است. آنها دومین قارچ محبوب و سومین قارچ خوراکی هستند که به طور گسترده کشت می شوند.


امروزه شییتاکه به دلیل طعم گوشتی و همه کاره آنها در اکثر فروشگاه های مواد غذایی قابل یافت است ، اما آیا می دانید که آنها دارای ویتامین های گروه B هستند و قدرت مبارزه با سلول های سرطانی ، بیماری های قلبی عروقی و عفونت ها را دارند؟ این تنها چند مورد از فواید تغذیه قارچ شییتاکه است .

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟


چرا این قارچ های کوچک بسیار قدرتمند هستند؟ به این دلیل است که قارچ شییتاکه خاصیت ضد ویروسی ، ضد باکتری و ضد قارچ دارد. آنها همچنین به کنترل سطح قند خون و کاهش التهاب در بدن کمک می کنند. درست است - همه این فواید سلامتی ناشی از خوردن قارچ است. و یک راه آسان برای ترکیب قارچ های شیاتیک در رژیم غذایی شما وجود دارد.


8 مزایای قارچ شییتاکه

قارچ شییتاکه حاوی بسیاری از ترکیبات شیمیایی است که از DNA شما در برابر آسیب اکسیداتیو محافظت می کند ، که دلیل آن تا حدی مفید است. به عنوان مثال لنتینان آسیب کروموزوم ناشی از درمان ضد سرطان را بهبود می بخشد. مواد اریتادینین به کاهش سطح کلسترول کمک کرده و از سلامت قلب و عروق حمایت می کنند. محققان دانشگاه Shizuoka در ژاپن دریافتند که مکمل اریتادینین به طور قابل توجهی غلظت کلسترول پلاسما را کاهش می دهد. ( 1 )


شیلاک همچنین برای یک گیاه بی نظیر است زیرا آنها حاوی هر هشت اسید آمینه ضروری به همراه یک نوع اسید چرب ضروری به نام اسید لینولئیک هستند . اسید لینولئیک در کاهش وزن و عضله سازی کمک می کند. همچنین دارای مزایای ایجاد استخوان ، باعث بهبود هضم و کاهش آلرژی و حساسیت به مواد غذایی می شود.


1. با چاقی مبارزه کنید

برخی از اجزای قارچ shititake دارای اثرات هیپولیپیدمی (کاهش چربی) مانند اریتادینین و ب-گلوکان ، فیبر غذایی محلول است که در جو ، چاودار و جو نیز وجود دارد. مطالعات نشان داده اند كه گلوكان بتا می تواند باعث افزایش احساس سیری ، كاهش مصرف مواد غذایی ، تأخیر در جذب مواد غذایی و كاهش سطح چربی (چربی) پلاسما شود.


مطالعه‌ای در سال 2011 که در مجله چاقی منتشر شده است ، تأثیرات قارچ شییتاکه را در پروفایل لیپیدهای پلاسما ، مواد چربی ، بازده انرژی و شاخص چربی بدن بررسی کرد. موشها به مدت شش هفته از رژیم غذایی پرچرب تغذیه شدند. محققان اثرات قابل توجهی از مداخله رژیم غذایی بر افزایش وزن بدن مشاهده کردند. موشهای دارای دوز بالای قارچ shititake (که شامل اضافه کردن پودر قارچ به رژیم غذایی پرچرب) بود ، 35 درصد از وزن بدن کمتر از موشهای دارای رژیم غذایی قارچ شییتاکه کم و متوسط ​​بودند. موشهای دارای رژیم غذایی قارچ شییتاکه با دوز بالا نیز تودههای چربی کل را به میزان قابل توجهی پایین تر داشتند و روند تجمع چربی کمتر داشتند.


محققان با بیان این مطلب که قارچ شییتاکه می توانند از افزایش وزن بدن ، رسوب چربی و تری گلیسرول پلاسما در هنگام اضافه شدن به رژیم غذایی پرچرب کمک کنند ، جلوگیری کردند. این تلاش برای پیگیری مطالعات انسانی که به بررسی اثر قارچ های شییتاکی برای پیشگیری و درمان چاقی و اختلالات متابولیکی مرتبط می پردازد تشویق می شود. ( 2 )


2. پشتیبانی از عملکرد ایمنی

قارچ ها با تهیه ویتامین ها ، مواد معدنی و آنزیم های مهم توانایی تقویت سیستم ایمنی و مبارزه با بسیاری از بیماری ها را دارند. یک مطالعه 2015 که در ژورنال دانشکده تغذیه آمریکا منتشر شده است ، 52 مرد و زن سالم ، از 21 تا 41 سال را ارزیابی کرد تا مشخص شود که آیا قارچ شییتاکه می تواند عملکرد سیستم ایمنی بدن را بهبود بخشد. این مطالعه شامل یک کارآزمایی گروهی چهار هفته ای موازی بود که شرکت کنندگان در آن روزانه 5 یا 10 گرم قارچ مصرف می کردند.


گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

نتایج نشان می دهد که مصرف قارچ باعث بهبود عملکرد سلول و بهبود ایمنی روده می شود. همچنین کاهش التهاب به دلیل مصرف قارچ وجود دارد. ( 3 )


3. سلول های سرطانی را از بین ببرید

تحقیقات نشان می دهد که قارچ شییتاکه به مبارزه با سلول های سرطانی کمک می کند و لنزین موجود در شییتاکه به بهبود آسیب کروموزوم ناشی از درمان ضد سرطان کمک می کند. این نشان می دهد که شییتاکه می تواند به عنوان یک درمان بالقوه سرطان طبیعی مورد استفاده قرار گیرد .


مطالعه ای در سال 2006 که در مجله پزشکی جایگزین و مکمل منتشر شده است ، نقش احتمالی کسری اتیل استات از قارچ شییتاکه را بررسی کرده است. این مطالعه شامل دو رده سلولی سرطان سینه انسان ، یک رده سلولی اپیتلیال پستان غیر انسانی و دو رده سلولی میلوما است. نتایج نشان می دهد که قارچ شییتاکه قادر به مهار رشد در سلولهای توموری با ارزش مایکووشیمیایی خود بودند. قارچ شییتاکه با موفقیت القاء آپوپتوز ، روند مرگ سلولی برنامه ریزی شده است. ( 4 )


4- از سلامت قلب و عروق حمایت کنید

قارچ شییتاک ترکیبات استرول دارد که در تولید کلسترول در کبد دخالت می کند. آنها همچنین حاوی مواد مغذی قوی هستند که از چسبیدن سلول ها به دیواره رگ های خونی و تشکیل پلاک جلوگیری می کنند ، که باعث حفظ فشار خون سالم و بهبود گردش خون می شود.


یک مطالعه انجام شده در دانشگاه توهوکو در ژاپن نشان داد که قارچ شییتاکه مانع از افزایش فشار خون در موش های فشار خون بالا می شود. تغذیه شیعیک منجر به کاهش کلسترول VLDL و HDL شد ، در حالی که تغذیه قارچ maitake باعث کاهش کلسترول VLDL شد. ( 5 )


5- حاوی خواص ضد میکروبی است

مطالعه ای در سال 2011 در انستیتوی دندانپزشکی UCL Eastman در لندن ، اثرات ضد میکروبی shiitake را بر روی لثه آزمایش کرد ، یک بیماری قابل پیشگیری است که به دلیل ایجاد بیوفیلم میکروبی در حاشیه لثه ، التهاب لثه را شامل می شود. اثر قارچ شییتاکه با مؤلفه فعال در دهانشویه لثه لثه منجر ، حاوی کلرهگزیدین مقایسه شد .


تعداد کل باکتریها و همچنین تعداد هشت ارگانیسم کلیدی در جامعه دهان پس از درمان مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان داد که عصاره قارچ shititake تعداد برخی از ارگانیسم های بیماری زا را کاهش نمی دهد بدون اینکه بر ارگانیسم های مرتبط با سلامتی تأثیر بگذارد ، برخلاف کلرهگزیدین ، ​​که تأثیر محدودی بر روی همه موجودات زنده داشت. ( 6 )


6. تقویت انرژی و عملکرد مغز

قارچ شییتاکه منبع خوبی از ویتامین های B است ، که به حمایت از عملکرد آدرنال کمک می کند و مواد مغذی را از مواد غذایی به انرژی قابل استفاده تبدیل می کند. آنها همچنین به متعادل کردن هورمونها به طور طبیعی کمک کرده و از طریق مه مغزی شکسته می شوند تا تمرکز را در تمام طول روز حفظ کنند - حتی باعث بهبود عملکرد شناختی می شوند.


میلیون ها آمریکایی نسبت به یک یا بیشتر از ویتامین های گروه B کوتاهی می کنند ، و این باعث رکود انرژی ، اثرات سلولهای خون ناسالم و آدرنال و تفکر مه آلود می شود. اضافه کردن قارچ شییتاکه به رژیم غذایی شما می تواند باعث افزایش اضافی ویتامین های گروه B شود که برای جلوگیری از کمبود آن لازم است. ( 7 )


7. ویتامین D را تأمین کنید

اگرچه ویتامین D به بهترین وجه از خورشید به دست می آید ، اما قارچ های شیاتیک نیز می تواند منبع مناسبی از این ویتامین ضروری باشد. ویتامین D برای سلامتی استخوان و همچنین کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی ، دیابت ، بیماری های خود ایمنی و برخی از انواع سرطان بسیار مهم است. برای جذب و متابولیسم کلسیم و فسفر نیز بسیار مهم است.


دریافت کافی ویتامین D همچنین به تنظیم و پشتیبانی سیستم ایمنی بدن ، حفظ وزن سالم بدن ، حفظ عملکرد مغز با افزایش سن ، کاهش شدت علائم آسم ، کاهش خطر ابتلا به آرتریت روماتوئید در زنان و کاهش خطر ابتلا به آن کمک می کند. اسکلروز چندگانه. قارچ ، و همچنین ماهی آزاد صید شده وحشی ، لبنیات خام و تخم مرغ بهترین غذاهای سرشار از ویتامین D هستند . ( 8 )


8. سلامت پوست

هنگامی که سلنیوم با ویتامین های A و E مصرف می شود ، می تواند به کاهش شدت آکنه و جای زخم کمک کند که بعداً ایجاد شود. صد گرم قارچ شییتاکه حاوی 5.7 میلی گرم سلنیم است که 8 درصد از ارزش روزانه شما است. این بدان معناست که قارچ shititake به عنوان یک درمان طبیعی آکنه عمل می کند .


در یک کارآزمایی باز ، به 29 بیمار 0.2 میلی گرم سلنیوم و 10 میلی گرم توکوفریل سوکسینات برای آکنه آنها دو بار در روز به مدت شش تا 12 هفته داده شد. بعد از درمان ، بیماران نتایج مثبتی را مشاهده کردند. روی موجود در قارچ شییتاکه باعث تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن و کاهش DHT برای بهبود بهبود پوست می شود. ( 9 )


قارچ های شییتاکه در مقابل قارچ های دیگر


شییتاکه : با سلول های سرطانی و بیماری های عفونی مبارزه می کند ، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند ، عملکرد مغز را تقویت می کند و به عنوان منبع ویتامین های B خدمت می کند.


Maitake: سلامت بیماران مبتلا به ایدز را بهبود می بخشد و سطح قند خون دیابتی ها را تنظیم می کند. ممکن است فشار خون را کاهش داده و سیستم ایمنی بدن را تقویت کند.


Reishi : با التهاب ، بیماری کبد ، خستگی ، رشد تومور و سرطان مبارزه می کند. اختلالات پوستی را بهبود می بخشد و مشکلات گوارشی ، زخم معده و سندرم روده نشت را تسکین می بخشد.


کوردیسپس : دارای اثرات ضد پیری بوده و عملکرد ایمنی بدن را تقویت می کند. استقامت و عملکرد ورزشی را بهبود می بخشد ، به عنوان یک ماده طبیعی غیر طبیعی عمل می کند ، با دیابت مبارزه می کند و عملکرد کبد را بهبود می بخشد.


هنگام خرید شییتاکه خود ، به دنبال قارچ های محکم و چاق و چروک باشید. از قارچ هایی که باریک و چروک به نظر می رسد ، خودداری کنید ، تازه این مواد تازه نیست. ذخیره قارچ تازه در یخچال و فریزر در یک کیسه بسته یا ظرف با درب آنها را حدود یک هفته تازه نگه می دارد. اگر از قارچ خشک استفاده می کنید ، آنها را در یک کیسه بسته نگه دارید و آنها را در یخچال یا فریزر نگهداری کنید ، تا جایی که می توانند تا سال تازه بمانند.


هنگام تهیه قارچ shititake ، می خواهید ساقه ها را جدا کنید زیرا آنها بسیار چوبی برای خوردن هستند ، اما لازم نیست آنها را بیرون بریزید. ساقه ها را به یک سبزی سبزیجات اضافه کنید تا همه این مواد مغذی خیس شود.


حتما قارچ ها را کاملاً بشویید. می توان آنها را به مدت حدود 10 دقیقه در یک کاسه آب گرم قرار داد تا هرگونه باقیمانده از بین برود و سپس شسته شود. اکنون آماده هستید که آنها را به صبحانه ، ناهار یا شام اضافه کنید.


در اینجا ایده هایی برای شروع وجود دارد:

آنها را با سبزیجات به املت اضافه کنید. این دستور العمل خوشمزه ومیزی گیاهی را امتحان کنید . حتی می توانید آووکادو را برای برخی از چربی های سالم به بالا اضافه کنید.

یک قاشق برنج قهوه ای یا کینویا را با قارچ شییتاکه، سیر ، پوست لیمو رنده شده و روغن زیتون فوق العاده باکره ایجاد کنید.

آنها را برای یک ضربه اضافی از مواد مغذی به سوپ میلو اضافه کنید .

در این دستور العمل کاسه سبز لوبیا سبز از قارچ شییتاکه استفاده کنید .

بسته های سبز کاهو یا یقه را با مخلوطی از بوقلمون آلی زمینی ، قارچ shititake و شاه بلوط تهیه کنید.

یک قارچ اسفناج و قارچ شییتاکه دلچسب درست کنید.

یک سس طعم دهنده را با شراب مارشالا ، شییتاکه و ghee ایجاد کنید - این دستور العمل مرغ Marsala را امتحان کنید .

با ترکیب میگوهای پوست کنده ، قارچ shititake ، زنجبیل تازه ، cilantro ، آب لیموترش ، موجودی مرغ و شیر نارگیل یک سوپ خوشمزه تهیه کنید.

از shititakes در این دستور العمل سوپ قارچ سالم استفاده کنید .

سرخ شده را با قارچ shititake ، سبزیجات زیادی و منبع مورد علاقه پروتئین مانند میگو ، مرغ یا گوشت گاو ایجاد کنید.

یا این دستور غذای سوپ Miso را با قارچ امتحان کنید .


اثرات جانبی احتمالی قارچ های شییتاکه قارچ ها حاوی مقدار متوسطی از پورین ها هستند ، یک ترکیب شیمیایی است که به اسید اوریک تجزیه می شود. رژیم غذایی سرشار از پورین ها ممکن است سطح اسید اوریک را در بدن بالا ببرد ، که بعضی اوقات منجر به نقرس می شود. اگر علائم نقرس را تجربه کردید ، محدود کردن میزان مصرف پورین شما می تواند مفید باشد.


غذاهای آماده قارچ شییتاکه

شییتاکه یکی از محبوب ترین گونه های کشت شده قارچ های خاص است.

قارچ شییتاه از ویتامین های گروه B زیاد است و به عنوان منبع غذایی ویتامین D در خدمت هستند.

برخی از مزایای سلامتی شییتاکه شامل توانایی آن برای کمک به کاهش وزن ، حمایت از سلامت قلب و عروق ، مبارزه با سلول های سرطانی ، بهبود سطح انرژی و عملکرد مغز ، کاهش التهاب و پشتیبانی از سیستم ایمنی بدن است.

قارچ شییتاکه دارای طعم چوبی و بافت گوشتی است. آنها را می توان خشک ، پخته یا خام خریداری کرد.

shititakes را به سوپ ها ، سالادها ، غذاهای گوشتی ، سیب زمینی سرخ شده و املت ها اضافه کنید. 


حقایق تغذیه قارچ شییتاکه

shiitake بخشی از گونه های Edodes Lentinula است. این قارچ خوراکی بومی شرق آسیاست. به دلیل فواید سلامتی آن ، در داروهای گیاهی سنتی که در کتابهایی که هزاران سال پیش نوشته شده ، از آن به عنوان یک قارچ دارویی در نظر گرفته شده است.


شییتاکه دارای بافت گوشتی و طعم چوبی است و باعث می شود علاوه بر این به سوپ ها ، سالادها ، غذاهای گوشتی اضافه کرده و سیب زمینی سرخ شده را هم بزنید.


100 گرم قارچ شییتاکه حاوی حدود ( 10 ):


34 کالری

0.5 گرم چربی

6.8 گرم کربوهیدرات

2.5 گرم فیبر غذایی

2.4 گرم شکر

2.2 گرم پروتئین

4 میلی گرم نیاسین (19 درصد DV)

1.5 میلی گرم اسید پانتوتنیک (15 درصد DV)

0.2 میلی گرم ویتامین B6 (15 درصد DV)

0.2 میلی گرم ریبوفلاوین (13 درصد DV)

18 واحد بین المللی ویتامین D (4 درصد DV)

0.2 میلی گرم منگنز (12 درصد DV)

112 میلی گرم فسفر (11 درصد DV)

5.7 میکروگرم سلنیوم (8 درصد DV)

0.1 میلی گرم مس(7 درصد DV)

1 میلی گرم روی (7 درصد DV)

304 میلی گرم پتاسیم (6 درصد DV)

20 میلی گرم منیزیم (5 درصد DV)

0.4 میلی گرم آهن (2 درصد DV)

تهیه قارچ شییتاکه + ایده های دستور العمل های قارچ شییتاکه


شییتاکه یک غذای متنوع است که می توان آن را در انواع ظروف گنجانید. می توانید این قارچ ها را بصورت خام ، پخته یا خشک خریداری کنید. از آنجا که به دلیل ارزش غذایی آنها محبوبیت بیشتری پیدا می کنند ، می توانید در اکثر فروشگاه های مواد غذایی قارچ های شییتاکه پیدا کنید.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده